Kirjoittaja Aihe: Talvella lennätys  (Luettu 34964 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #25 : 02 Lokakuu, 2008, 21:09:00 »
Eikös talvella voi käydä jossain sisätilassa lennättämässä? Tampereen likellä prinkkalassa on tuollainen liikuntahalli minne on muutamina vuosina ollut järjestettynä "vakivuoro".
Kertaalleen oli koko pirkkahalli lennätyskäytössä jos en väärin muista.
Heh se oliski näky ku pistäs 90 freyan tulille liikuntahallissa.  ;D

JEP! kunnolla matallalla pelkästään yhdellä kohdalla hieromista... lattiassa jännä jännä jälki
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #26 : 02 Lokakuu, 2008, 21:43:23 »
Tuossa 90 Rapukka olohuoneessa, ikivanha järjettömyyden huippu....

"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #27 : 02 Lokakuu, 2008, 21:47:03 »
Huolellinen kopteristi tarkistaa sen perähihnan kireyden aina ennen lennätystä. Tubesta en tiedä miten tarkistetaan mutta jos hiilikuitua ei muuta pituutta pakkasessa. Kaikki oppii kun ajaa talvellakin. Taisin viime talvena ajaa kopteria -20 asteen pakkasessa ei tuullu ainakaan. Tankillisen kärsi ajamaan sitte lämmittelemään.

ja tosi huolellinen muistaa myös lennätyksen päätyttyä löysätä hihnaa ennenkuin kantaa kopun sisälle lämpimään. Minä en muistanu ikinä ja siksi peräputki vaihtui kuituun.. En tiedä millaista seosta  Freyan alumiininen peräputki on kun se ainakin venyy ja kutistuu lämpötilan mukaan ihan riittävästi aiheuttaakseen turhia _tilanteita_ perän kanssa. Ongelmat loppuu kun vaihtoi peräputken hiilikuituiseen...

- Ilkka

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #28 : 03 Lokakuu, 2008, 08:43:43 »
Tuossa 90 Rapukka olohuoneessa, ikivanha järjettömyyden huippu....



Sähköissä on tuo etu että missä vaan millon vaan. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #29 : 04 Lokakuu, 2008, 13:37:04 »
Tuossa 90 Rapukka olohuoneessa, ikivanha järjettömyyden huippu....



Sähköissä on tuo etu että missä vaan millon vaan. :)
Ei pidä paikkaansa yhtä vaarallista on ajaa isoa sähkökopteria ku polttista, veikkaan että Ari ja kumpppanit ku saa sen 90 eagle III sähköistettyä ni eivät sisällä aja.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #30 : 04 Lokakuu, 2008, 15:02:33 »
Tuossa 90 Rapukka olohuoneessa, ikivanha järjettömyyden huippu....



Sähköissä on tuo etu että missä vaan millon vaan. :)
Ei pidä paikkaansa yhtä vaarallista on ajaa isoa sähkökopteria ku polttista, veikkaan että Ari ja kumpppanit ku saa sen 90 eagle III sähköistettyä ni eivät sisällä aja.

Postilla lienee tarkoitettu, että ei ainakaan pakokaasu myrkytykseen tarvitse kuolla :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #31 : 04 Lokakuu, 2008, 15:11:08 »
Nii no ei nyt trex 600e ym. voikkaa sisällä ajaa mutta minititania je honey beetä voi. ;)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #32 : 04 Lokakuu, 2008, 15:54:02 »
Nii no ei nyt trex 600e ym. voikkaa sisällä ajaa mutta minititania je honey beetä voi. ;)

Voihan sisällä ajaa mitä tahansa... kuten tuossa videossakin isoa polttista.

Tuosta oli aikanaan paljonkin keskustelua RR:ssä, toiset väitti trikkikuvaksi, ettei kukaan voi olla noin hölmö.

Kyllä se ymmärtääkseni aito on, palohälytin kiekuu taustalla, kaihtimet ikkunoissa lepattaa ja mattokin meni kaksinkerroin lattialla. Oliskohan olleet Norjalaisia, en muista varmaksi.

Tonin olohuoneessa tuota piti joskus myös kokeilla, se meni puihin, eli sekään ei ole noin hullu... ;D

En suosittelisi 450- kokoisillakaan lentelemään esim. olohuoneessa ainakaan jos on muita läsnä, senkin lavat silppuaa jo ihan kivasti jos sattuu jotain....itsensä nyt mun puolesta kaikki halukkaat saa silpoa.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #33 : 04 Lokakuu, 2008, 17:01:46 »
Sisällä voi ajaa vaikka DC-10:ä jos on tarpeeks iso halli ja kuski osaa hommansa.. Se ei tee siitä järkevää, kannattaakin miettiä tarkkaan missä lentää ja ottaa huomioon turvallisuusseikat. Jos vähänkin epäilyttää niin parempi pitää kone maassa.

Jos kaikki mahdollinen on otettu huomioon ja sattuu silti henkilövahinko mekaanisen vian takia, turha syyttää pilottia, koska itse on valinnut tulla paikalle ja tiedostanut riskit. Tämä ei tietenkään koske sattumalta paikalle tulleita ohikulkijoita, he ovat vain kiinnostuneita ja eivät välttämättä tajua mahdollisia vaaratekijöitä. Kaikille onnettomuuksille on syy, joten jos onnettomuus sattuu pilot errorin takia, on täysin selvää että lentäjä on ottanut riskin ja ylittänyt omien taitojensa rajan. Sekin kannattaa muistaa että vaikka jonkun tempun osaisi ulkona, sisällä ympäristö on erilainen ja mahdollisuus möhlätä on paljon suurempi.

Kyllä tuo R90 video aito on ja norjalaiset asialla.


-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Lokakuu, 2008, 17:03:27 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #34 : 04 Lokakuu, 2008, 17:42:23 »
Jaaaaa, katoin tuon ilman ääniä ja vähä hätäseen, se onki polttis... katoin et joku iso sähkö katiska :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #35 : 10 Joulukuu, 2008, 16:06:14 »
Kannattaa talvella käyttää kynsikkäitä. Näpithän siellä muuten jäätyis.  :D
Aliknisti
700N(E) , 550E, 250

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #36 : 10 Joulukuu, 2008, 16:22:22 »
kyllä ne tahtoo jäätyä jos ei ole paksut hanskat, sellaiset kun laittaa niin tikku tuntuma katoaa pahasti :S

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Happymen

  • Vieras
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #37 : 11 Joulukuu, 2008, 00:06:31 »
nyt on 600e rexässä Li-Po vastariakkuna, minkä tyypin AKKU LiPon tilalle? eli voi jättää sanomatta: "osta kontronik"
häiritsee käyttää lipoa tuolla pakkasessa... ensi kesänä kyllä päivitän sitten kontronikkiin  :)

Poissa JRu

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #38 : 11 Joulukuu, 2008, 07:26:31 »
nyt on 600e rexässä Li-Po vastariakkuna, minkä tyypin AKKU LiPon tilalle? eli voi jättää sanomatta: "osta kontronik"
häiritsee käyttää lipoa tuolla pakkasessa... ensi kesänä kyllä päivitän sitten kontronikkiin  :)

A123 Li-Fe?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #39 : 11 Joulukuu, 2008, 08:44:15 »
nyt on 600e rexässä Li-Po vastariakkuna, minkä tyypin AKKU LiPon tilalle? eli voi jättää sanomatta: "osta kontronik"
häiritsee käyttää lipoa tuolla pakkasessa... ensi kesänä kyllä päivitän sitten kontronikkiin  :)
Mä oon huoletta päästelly näillä pikkupakkasilla Lipolla ja tuntuu kestävän ihan yhtä kauan kuin kesälläkin (eli 3 tankkia) ja hehkutukset. En sitten tiedä miten käyttäytyy, kun on enemmän pakkasta vaikka yli kymmenen astetta. Toisaalta ei muakaan siellä kentällä sillon näy! ;D

Happymen

  • Vieras
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #40 : 11 Joulukuu, 2008, 10:44:27 »
onkos yhden Li-Fe kennon jännite 3,3v? eli pitäs 2 kennonen olla.. toi nykynen lipo on 7,4V/1900mAh. noista pienemmistä (1100mAh) kennoista kolvais....  ???

Poissa JRu

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #41 : 11 Joulukuu, 2008, 11:13:51 »
Niin, esim. pari tuommoista http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_50&products_id=673 jöötiä kai siihen pitäis tinata yhteen. Itsekin ajattelin ensin tuota LiFe akkua mutta sitten tulin siihen tulokseen, että ei sitä kovin monen asteen pakkasella tule lennätettyä ja kopteri lämpimästä autosta ulos ja taivaalle ja sitten taas läpimään autoon niin taidan pysytellä Li-Po:ssa. Pitäisi laturikin vaihtaa..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #42 : 11 Joulukuu, 2008, 12:03:24 »
Millä nuita A123 pakkoja ladataan?
Siis jollain nimh ohjelmalla?  ::)


Itsekkin ajattelin vastarin akkua vaihtaa tuommoseen A123, mutta sitten selvisi ettei tuo 2 in 1 mutkula huoli muita ku 2s lipoja...
Eli lipo täytyy ostaa, vanhat on jo niin pulleita... toinen on älyttömän pehmeä hyytelö, millon lie räjähtää  :(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JRu

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #43 : 11 Joulukuu, 2008, 13:56:15 »
Millä nuita A123 pakkoja ladataan?
Siis jollain nimh ohjelmalla?  ::)

Laturilla jossa Li-Fe latausmahdollisuus. Lautaus ei kestä kuin vartin.

Happymen

  • Vieras
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #44 : 11 Joulukuu, 2008, 17:29:59 »

Itsekkin ajattelin vastarin akkua vaihtaa tuommoseen A123, mutta sitten selvisi ettei tuo 2 in 1 mutkula huoli muita ku 2s lipoja...

onkohan kyseessä se Alignin 2n1 motukka? jos siihen ei tosiaa käy ku nuo 2s lipot ni kait se on pysyteltävä lipois kesään asti... minulla on tuo lipo kääritty vaahtomuoviin.. en tie lämmittääkö yhtää.. :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #45 : 11 Joulukuu, 2008, 17:41:30 »
Jep, align 2in1...
Itse en käärinyt minnekkään, vanha akku pehmeä pullollaan... hyytelömäinen osittain :D
täyteen sen latasin niin kerettiin kentällä pyöriä ja säädellä tunti-puolitoista vielä oli virtaa.
1700mah akku, parempi kuntonen akku varmaa kestäs viel pitempään... tuoki latautu muka täyteen takasi varmaa 15mins :D

Eli ennemmin paleltuu ukko ku akku pettää ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #46 : 11 Joulukuu, 2008, 19:26:14 »
Lainaus
Itse en käärinyt minnekkään, vanha akku pehmeä pullollaan... hyytelömäinen osittain

Etkai käytä sitä enää? Ei kannata latailla enää vaan ostaa uusi akku tilalle. Torpaat vielä kopterin sen takia. Alignin akuilla on tapana tehdä noin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #47 : 11 Joulukuu, 2008, 19:32:38 »
Juu,

Tuo ei ollut align akku, merkkiä en muista.
Toinen on tuollainen 1900 alignin akku, se on vielä suht toimivassa kunossa... tuon hyytelön heitin eilen mäkeen, siis pistin pois... odottamaan että saisi aikaiseksi viedä sen muun patteri rojun kanssa kierrätykseen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #48 : 15 Joulukuu, 2008, 23:56:58 »
Laitetaas nyt tähän.
Mitenköhän tuo Logictegin 2100 gyrö tykkää pakkasesta?
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Talvella lennätys
« Vastaus #49 : 16 Joulukuu, 2008, 08:34:02 »
En ole laiskuuttani saanu hommattua sitä lähetinpussia, joten päädyin kemialliseen sodankäyntiin talvea vastaan. Ostin kokeeksi pari semmosta pussia, jossa on jotain rauta-suolahärdelliä sisällä. Sitä kun ravistelee ja puristelee, niin se lämpenee. Toimi aika mukavasti hanskojen sisällä semmonen. Kädet pysyi lämpimänä ja pysty sit aina sen tankin lentämään. Sitten taas uudestaan lämmittämään käsiä. Taidan hakea noita muutaman lisää.

Tietääkö joku muita kädenlämmitysratkaisuja?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
1260 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2008, 22:31:33
kirjoittanut mnentwig
10 Vastauksia
2790 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Tammikuu, 2010, 21:14:33
kirjoittanut 1m4s0_
4 Vastauksia
1806 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2011, 23:42:29
kirjoittanut masu
12 Vastauksia
4029 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Joulukuu, 2012, 21:02:51
kirjoittanut turde
3 Vastauksia
1895 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2016, 20:58:24
kirjoittanut Certi