Kirjoittaja Aihe: 700 Nitropro LE:n päivittelyä  (Luettu 12713 kertaa)

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
700 Nitropro LE:n päivittelyä
« : 24 Helmikuu, 2015, 17:47:18 »
Moi,

Rupesin rassaamaan tätä mun omaa rojektia pitkästä aikaa vähän etiä päin ja purkasin perän ku tuntu olevan reippaasti klappia, niin huomasin että mulla on varmaan se vanhempi versio jossa on ohennettu akseli siitä lavanpitimen hubin kohdalta. Muistelesin että tästä on ollut puhetta varmaan monestikkin täällä, mutta ei nyt sattunu silmään. Eli jos päivitän tuon akselin, niin tarviiko hubi ja lavanpitimetkin uusia? linkki osiis ois kiva. :)

Eli tämä on nähtävästi se uudempi peräakseli?
http://www.modelhelicopters.co.uk/align-t-rex-700-800-torque-tube-rear-drive-gear-set.html

Toinen kymysys kuuluu että mitkä ne ns. pakolliset päivitykset tähän kopuun? Jotain upgradea ja blingiä tässä mun kopussa on laitettu edellisen omistajan toimesta mutta enpä mä näistä osaa vielä sanoa mikä on tarpeellinen ja mikä ei.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700 Nitropro LE:n päivittelyä
« Vastaus #1 : 24 Helmikuu, 2015, 18:19:34 »
Mulla on kans toi vanhempi versio peräakselista, jossa hubin kohdalla ohennus. En keksi miten toi uudempi akseli voisi tuohon mitenkään sopia kun on saman levyinen koko matkalta. Eli hubi pitää varmasti uusia, lavanpitimistä en osaa sanoa. Jos pitäisi arvata sanoisin että lavanpitimet on samat molemmissa malleissa.

Pakollisista päivityksistä en tiedä muuta kuin M1 rattaat (tai vinot). Toi pikkuhampainen spurri meni mulla ihan ekoilla lennoilla jo sileeks ilmassa.

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700 Nitropro LE:n päivittelyä
« Vastaus #2 : 24 Helmikuu, 2015, 20:15:40 »
Pakollisia päivityksiä ei leine.
Itse kiinnittäsin huomiota seuraaviin asioihin!
- Kytkimen laakeri pukki. Alumiini pukki ei annan periksi, joten kytkin ja pää ratas kestää paremmin.
- Perän akseli, vanhakin akseli kestänee jos nitrolla ajaa vanhoilla peränvälityksillä.
- Perän slider mekamismi. Se Allunuusi mekaniikka on todella smootti ja välyksetön.
- Sitten tietty kiistelty nuppi. Itse päivittäisin DFC nuppiin. Se on matala ja antaa minusta paremman          tuntuman.


Itsellä kytkin on ollut suurin murheenkryyni.
Lynx kytkin tuntunut parhaimmalta. Mutta luulen että kun kytkin on tehty kunnolla tiukasi toimii myös Allun kytkin ihan hyvin.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.