Kirjoittaja Aihe: Millainen kamera käytössä?  (Luettu 41347 kertaa)

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #26 : 10 Lokakuu, 2014, 23:22:33 »
Oiskohan jollain tollasta gimbaalia ylimääräisenä myynnissä? :)

Koita vaikka tuolta?
http://www.kopterit.net/index.php?board=8.0

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #27 : 20 Lokakuu, 2014, 13:35:50 »
On tulossa Sony Nex viitonen, ja kattelin objektiiviä sen vakiolinssin tilalle.
Tekeeköhän esim. tälläsellä mitään ilmakuvauskäytössä? http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27213/dmmht/Sigma-19-mm-F2-8-DN-A-objektiivi-Sony-NEX-E-musta
Olis aika edullinen.
Aika hinnoissa noi sonyn omat pannukakkulinssit.

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #28 : 20 Lokakuu, 2014, 13:58:14 »
Normaalissa kuvaus käytössä tuo sigma on hyvä. Se on myös kevyt.
Joku voisi miinuksena pitää " muovisuutta".
Piirtää myös hyvin .. Kopterin kyydissä ei ole kokemusta

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #29 : 20 Lokakuu, 2014, 14:31:22 »
Ei tuota ns. muovisuutta ilmassa ole huomannut.
Tossa joku hätäinen räpsy Sigman 19mm kera Nex5r:n.


Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #30 : 20 Lokakuu, 2014, 16:39:30 »
Niin kuin sanoin, joillekin  ihmisille paino on voitto luokka

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #31 : 20 Lokakuu, 2014, 19:30:10 »
Niin kuin sanoin, joillekin  ihmisille paino on voitto luokka

??

Poissa knot62

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Aerial visions
Gaui 840H@DJI A2@Alexmos 32bit@NEX-5R
Turnigy i10
www.youtube.com/knot62

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #33 : 21 Lokakuu, 2014, 07:15:35 »
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/21998/dgdqr/Sigma-19-mm-F2-8-EX-DN-laajakulmaobjektiivi-Sony-NEX

Mitähän eroa tuohon mun linkkaamaan "a" obektiiviin?

Pitänee jompikumpi tilata ja testailla minkälaista jälkeä tulee.

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #34 : 21 Lokakuu, 2014, 20:32:40 »
Sony nex on ihan passeli canonin linsseillä.
18mm ---> 100mm asti melkein kaikki linssit käy.  ;D



Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #35 : 22 Lokakuu, 2014, 08:49:19 »
Mitähän eroa tuohon mun linkkaamaan "a" obektiiviin?

Pitänee jompikumpi tilata ja testailla minkälaista jälkeä tulee.
Ainkin parikymmentä grammaa vähemmän painoa speksien mukaan. Piti tilata kokeiluun, "kun sai niin halvalla".  ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #36 : 22 Lokakuu, 2014, 09:50:00 »
Ainkin parikymmentä grammaa vähemmän painoa speksien mukaan. Piti tilata kokeiluun, "kun sai niin halvalla".  ;)

Kerrohan sitten kokemukset ja pistä johonkin täysikokoisia testikuvia näytille :)
Mun pitäs jostain löytää heti nyt halvalla kaukolaukaisin sarja kun kamera tuli..

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #37 : 22 Lokakuu, 2014, 10:39:20 »
Kerrohan sitten kokemukset ja pistä johonkin täysikokoisia testikuvia näytille :)
Mun pitäs jostain löytää heti nyt halvalla kaukolaukaisin sarja kun kamera tuli..
Ei varmasti halvin eikä heti (tuli kylläkin parin viikon sisällä), mutta mulla on tällainen: http://www.ebay.com/itm/FPV-Universial-HDMI-to-AV-Converter-w-Shutter-Function-for-Nex5-and-7-Camera-/261508492362?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ce31eec4a

En ole kyllä vielä ehtinyt testaamaan.

Pitää laittaa testikuvia näytille, kun linssi kotiutuu.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #38 : 22 Lokakuu, 2014, 11:22:46 »
Pitänee tilata taas jälleen ebaystä, tai pitää gimbaalitilaus laittaa espanjan suuntaan niin kattoo josko sieltä sais samalla.
Olihan mulla pikkuservoja josta saan askarreltua "kaukosormen" nappulalle siksi aikaa  8)

Poissa knot62

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Aerial visions
Gaui 840H@DJI A2@Alexmos 32bit@NEX-5R
Turnigy i10
www.youtube.com/knot62

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #40 : 22 Lokakuu, 2014, 13:15:14 »
Liekö tuo A versio uudempaa sarjaa, joskus tuosta lueskelin, mutta enään ei muista.
Mulla on noi pykälät, eli ei ole sileää mallia, tosin taas 30mm on sileällä kuorella.

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #41 : 29 Lokakuu, 2014, 07:42:32 »
Tuli nyt sitten tilattua kuitenkin tuo Sonyn 16mm lasi, on se niin kevyt, tais olla about 80grammaa kevyempi kun sigma.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #42 : 03 Marraskuu, 2014, 11:53:59 »
Ei varmasti halvin eikä heti (tuli kylläkin parin viikon sisällä), mutta mulla on tällainen: http://www.ebay.com/itm/FPV-Universial-HDMI-to-AV-Converter-w-Shutter-Function-for-Nex5-and-7-Camera-/261508492362?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ce31eec4a

En ole kyllä vielä ehtinyt testaamaan.

Pitää laittaa testikuvia näytille, kun linssi kotiutuu.
Hdmi muunnin ja etälaukaisin testattu. Näppärä laite ja hienosti toimii.

Putkea en ole vielä päässyt tositoimissa testaamaan, mutta ehkä niitä kuviakin tulee kun vaan olis hetken satamatta...
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #43 : 03 Marraskuu, 2014, 11:59:27 »
Gopro Hero 3+ Black kiinangimbaalilla, säätää pitäisi vielä josko saisi paremmaksi.
Tosin ensin täytyy koittaa pienellä lisäpainolla, vaikka alkuun sillä kotelolla jos riittäisi.

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #44 : 04 Marraskuu, 2014, 08:17:28 »
Hdmi muunnin ja etälaukaisin testattu. Näppärä laite ja hienosti toimii.

Putkea en ole vielä päässyt tositoimissa testaamaan, mutta ehkä niitä kuviakin tulee kun vaan olis hetken satamatta...

Mulle pitäisi saapua tuo muunnin/shutteri kanssa ihan näinä päivinä, pitikö säädellä mankasta endpointteja yms
että toimii normaalisti laukaisin? Eikös tuo ollu niin että kolmiasestoisella kytkimellä sai laitettua niin että ottaa videota, kuvan tai off?

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #45 : 04 Marraskuu, 2014, 12:53:44 »
Mulle pitäisi saapua tuo muunnin/shutteri kanssa ihan näinä päivinä, pitikö säädellä mankasta endpointteja yms
että toimii normaalisti laukaisin? Eikös tuo ollu niin että kolmiasestoisella kytkimellä sai laitettua niin että ottaa videota, kuvan tai off?
Mulla Taranis plussan kanssa ei tarvinnut säätää mitään, kaikki meni oletusarvoilla. Ja juurikin noin menee. Virrat kopteriin/kameraan kytkin keskellä.

Ainoa asia minkä kanssa joutui taistelemaan, oli sen kuitukaapelin asennus. Siinä kun ei tullut mitään ohjeita mukana, eikä googlekaan ihan hirveästi auttanut. Se IR ledi (tms) on siis sillä pykälletyllä reunalla, pienet reiät molemmilla puolilla. Se kaapeli laitetaan niiden reikien läpi niin, että se makaa sen ledin päällä. Esim. mulla oli toinen reikä niin vahvasti kutistemuovin alla, ettei tuota kovin äkkiä hoksannut.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa knot62

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Aerial visions
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #46 : 04 Marraskuu, 2014, 21:54:57 »
Auringonvalo (kai) saattaa joskus häiritä IR toimintaa ni ite oon mustan teipin lyönyt ledin päälle. Mulla siis LEDi kiinni kameran rungossa.
Gaui 840H@DJI A2@Alexmos 32bit@NEX-5R
Turnigy i10
www.youtube.com/knot62

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #47 : 05 Marraskuu, 2014, 12:44:56 »
Ny mää sen sain, mutta en toimimaan, kuvan kyllä saan ulos. Mutta laukaisin ei toimi.
Punanen ledi palaa mankan kytkimen ollessa keskellä, ja vilkkuu ylhäällä ja alhaalla ollessa, aikani kuidun kanssa leikittyäni kokeilin mokkula irrallaankin kameran edessä, mutta ei mitään elonmerkkejä siltikään. Eikös se kameran infrapunaportti ole siinä heti laukaisin napin alapuolella?
http://www.ebay.co.uk/itm/151416254846?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
tällänen siis kyseessä, mutta mulle tulleessa mallissa oli punainen johto videoulostulon piuhojen kanssa samassa nipussa, eihän sitä nyt tarvii johonkin tökätä?

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #48 : 05 Marraskuu, 2014, 17:15:47 »
Ny mää sen sain, mutta en toimimaan, kuvan kyllä saan ulos. Mutta laukaisin ei toimi.
Punanen ledi palaa mankan kytkimen ollessa keskellä, ja vilkkuu ylhäällä ja alhaalla ollessa, aikani kuidun kanssa leikittyäni kokeilin mokkula irrallaankin kameran edessä, mutta ei mitään elonmerkkejä siltikään. Eikös se kameran infrapunaportti ole siinä heti laukaisin napin alapuolella?
http://www.ebay.co.uk/itm/151416254846?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
tällänen siis kyseessä, mutta mulle tulleessa mallissa oli punainen johto videoulostulon piuhojen kanssa samassa nipussa, eihän sitä nyt tarvii johonkin tökätä?

Että on vähän tyhmä olo. Kun laitto kamerasta ir laukasumoden päälle ni autto kummasti  ;D

Poissa Bastardos

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Millainen kamera käytössä?
« Vastaus #49 : 07 Toukokuu, 2015, 17:47:36 »
Onkos kenellään kokemusta "uudesta" SJ5000 kamerasta? Tilasin viime syksynä tuon SJ4000-mallin, mutta ennen ensimmäistäkään lentoa, sain sen käräytettyä, kun meni epähuomiossa 12V kameralle. Siitä masentuneena en ole nyt yli puoleen vuoteen koskenut koko kopteriin.
Osasyynä tosin kuitenkin se, että jostain kuulin, ettei tuossa 4000-mallissa saisi kuvaa ulos tallennuksen aikana, joten jouduin alkaa miettiä fpv-hommia uusiksi. Tuo kärähdyskin sattui ennen, kuin ehdin itse asiaa todeta, kun olin juuri testaamassa videolinkin toimintaa, enkä saanut kuvaa kamerasta ulos, joten hädissään menin kokeilemaan piuhoja eri paikkoihin...
Tuota 5000:sta tosin kehuttiin jossain maasta taivaisiin ja siinä ainakin kyseinen homma toimii. Helpottaisi vaan hommaa huomattavasti, jos ei tarvi eri kameraa värkätä lentämistä varten, kun kuvakulmia siitä ei kuitenkaan saa oikeaksi.
Yhtenä vaihtoehtona jossain välissä mietin GoPro Heroa, mutta sen kuvanlaadusta ja fpv-ominaisuuksista en ole kuullut oikeastaan mitään. Hero3:set ja neloset jää hinnan puolesta kaikki pois laskuista ja taas tuo 60€:n SJ4000 peittoaa varmasti kaikki sitä vanhemmat.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
5912 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2009, 12:12:31
kirjoittanut Sammy
14 Vastauksia
17402 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2011, 16:06:12
kirjoittanut Trnquill
2 Vastauksia
2377 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2012, 05:48:23
kirjoittanut mikkis34
2 Vastauksia
4443 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2013, 22:02:45
kirjoittanut Iski
0 Vastauksia
1319 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2020, 09:22:44
kirjoittanut kopterimies