Kirjoittaja Aihe: Tekeekö näillä mitään?  (Luettu 7039 kertaa)

Karski

  • Vieras
Tekeekö näillä mitään?
« : 19 Syyskuu, 2014, 19:23:49 »
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/43120/dscrr/Walkera-G-2D-gimbal
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/38226/dtchs/Walkera-G-3D-gimbal

Minä olen melkein aloittelija ja nyt vain vähän tunnustelen näitä mahdollisia hankintoja. Mulla on Walkera QRX 350 perusversio ja siitäkin löytyy kaksi piuhaa alhaalta - ilmeisestikin juuri gimbaalia varten. Toinen on puna/musta virtajohto ja toinen musta töpseli , josta lähtee kolme tappia sisältä - johdot ovat valk. pun. musta.

Lähetin on Devo-7 ja siitäkin pitäisi löytyä se nappula (Ilmeisesti se vas.ylh.pyöritettävä), josta säädetään kameran kulmaa - ainakin YouTubesta näin olin näkeväni.

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #1 : 19 Syyskuu, 2014, 22:01:24 »
Nuo gimbaalit ovat erinomaisia.

G-2D kytkeytyy helposti kopteriisi.

Itse kuvannut videoita molemmilla. Tilttaus toimii sillä vasemmanpuoleisella pyöritettävällä nupilla.

G-2D gimbal + Walkera iLook kameralla kuvattu video: https://www.youtube.com/watch?v=AvROLLGeL8Q

G-3D gimbal + SJ4000 action cameralla kuvattu video: https://www.youtube.com/watch?v=T1Z1V2n6iak
« Viimeksi muokattu: 19 Syyskuu, 2014, 22:03:00 kirjoittanut Makke76 »

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #2 : 19 Syyskuu, 2014, 22:52:46 »
Vanhaa QR-X350:sta ei ole suunniteltu gimbaaleille. Ne johdot eivät ole gimbaalia varten, vaan toinen on kameran/videolähettimen virtajohto ja toinen ohjelmointijohto. Ohjelmointijohtoon menee Devo UP02 kaapeli ja voit sillä päivittää kopterin ohjelmiston. Uudemmissa malleissa on jo USB liitin valmiina.

Saat Walkeran Gimbaalin kuitenkin kiinni tähänkin, mutta seuraavat asiat pitää tehdä:
1) tarvitset korkeammat laskutelineet, joko PRO mallin tai PRO V2 mallin (G3 gimbaalille) tai sitten PRO mallin korotusosat (kannattaa suoraan ottaa PRO V2 mallin telineet, ne ovat tukevammat, mutta niistä pitää ottaa pienet palat pois, mitä vanhassa rungossa ei ole).
2) Gimbaalia ostettaessa kannattaa kysyä, saako siihen metallisen kiinnityspalan kopteria varten. PRO mallissa on valmiina kiinnityspala.
3) Vastarista pitää jatkojohdoilla tuoda ohjaussignaali ja virta gimbaaliin, eli tarvitset ainakin yhden UROS-UROS servojohdon.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Karski

  • Vieras
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #3 : 20 Syyskuu, 2014, 13:50:16 »
Vanhaa QR-X350:sta ei ole suunniteltu gimbaaleille. Ne johdot eivät ole gimbaalia varten, vaan toinen on kameran/videolähettimen virtajohto ja toinen ohjelmointijohto. Ohjelmointijohtoon menee Devo UP02 kaapeli ja voit sillä päivittää kopterin ohjelmiston. Uudemmissa malleissa on jo USB liitin valmiina.

Saat Walkeran Gimbaalin kuitenkin kiinni tähänkin, mutta seuraavat asiat pitää tehdä:
1) tarvitset korkeammat laskutelineet, joko PRO mallin tai PRO V2 mallin (G3 gimbaalille) tai sitten PRO mallin korotusosat (kannattaa suoraan ottaa PRO V2 mallin telineet, ne ovat tukevammat, mutta niistä pitää ottaa pienet palat pois, mitä vanhassa rungossa ei ole).
2) Gimbaalia ostettaessa kannattaa kysyä, saako siihen metallisen kiinnityspalan kopteria varten. PRO mallissa on valmiina kiinnityspala.
3) Vastarista pitää jatkojohdoilla tuoda ohjaussignaali ja virta gimbaaliin, eli tarvitset ainakin yhden UROS-UROS servojohdon.

Entäs jos lyhennän gimbaalia? Minulla on näet mobius-action kamera, joka ei ole paljoa tulitikkuaskia isompi ja se kuvaa ihan hyvää laatua (ainakin minun mielestäni). Puran gimbaalia vain sen verran, että  sopii jalasten väliin? Onhan näitä viritelty ennenkin.

Mistähän muuten mahtaa saada noita uros/uros servojohtoja?
« Viimeksi muokattu: 20 Syyskuu, 2014, 14:06:51 kirjoittanut Kokeilija »

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #4 : 20 Syyskuu, 2014, 14:18:03 »

Karski

  • Vieras
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #5 : 20 Syyskuu, 2014, 14:24:34 »
Tai jos tilaat mobius-kimbaalin?
Muuten hyvä, mutta maksu tehdään paypalílla ja sitä ei minulla ole.

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #6 : 20 Syyskuu, 2014, 14:41:40 »
Tuohon Walkeran gimbaaliin ei kovin helposti saa Mobiusta kiinni. Se on suunniteltu nimenomaan Goprolle tai Walkeran iLook-kameralle. Lisäksi se on aika kompakti paketti joten mielestäni purkaminen ei ole kovin helppoa / hyvä ajatus.

Toki siis siihen Mobiuksen voi saada kiinni mutta ei helposti "suoraan".

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #7 : 20 Syyskuu, 2014, 15:11:20 »
Muuten hyvä, mutta maksu tehdään paypalílla ja sitä ei minulla ole.

Hobbyking ei vaadi pelkkää paypalia. Korttimaksukin onnistuu, valitsee vain oikean kohdan.

Kuten jo muut sanoi, en ostaisi Walkeran gimbalia Mobiukselle. Osta suoraan sille sopiva niin ei tarvii tuota viritellä. Voit viritellä kaikkea muuta :)

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #8 : 20 Syyskuu, 2014, 17:02:10 »
Ja sivuhuomiona sellainen että elämästään tekee vähä turhan vaikeaa jos ei ota sitä paypalia käyttöön. Se kun käy melkein joka paikassa ulkomailta tilattaessa eikä tarvi kaikille random firmoille omia korttitietoja antaa
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tekeekö näillä mitään?
« Vastaus #9 : 20 Syyskuu, 2014, 17:25:46 »
Ja sivuhuomiona sellainen että elämästään tekee vähä turhan vaikeaa jos ei ota sitä paypalia käyttöön. Se kun käy melkein joka paikassa ulkomailta tilattaessa eikä tarvi kaikille random firmoille omia korttitietoja antaa

Ja vielä sellainen pointti että jos jostain syystä pakettia ei näy, paypalin kautta saa rahat takaisin.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt


Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
7713 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2008, 20:32:04
kirjoittanut Mikka
13 Vastauksia
9183 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2009, 20:32:52
kirjoittanut Petpass
1 Vastauksia
12011 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Syyskuu, 2016, 23:40:24
kirjoittanut VERTICAL
2 Vastauksia
3389 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2017, 12:15:54
kirjoittanut JTa
2 Vastauksia
2537 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2018, 00:35:59
kirjoittanut Jussi