Kirjoittaja Aihe: 3gx, beastx vaiko joku muu?  (Luettu 6870 kertaa)

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
3gx, beastx vaiko joku muu?
« : 18 Elokuu, 2013, 15:16:24 »
Terves,

Saattaa olla et hurahdan nyt itsekin näihin koptereihin kun halvalla sais.. t-rex 450 pro dfc saisi combona (244usd + verot) tai super combona (300usd + verot) Erona siis ilmeisesti vain että super combossa tuleepi 3gx gyro mukana
T-REX 450 PRO DFC Combo
T-REX 450 PRO DFC Super Combo

Noh, onko tuo 3gx siedettävä vekotin? Vai onko parempi ottaa normi combo jossa ei gyroa tule mukana ja ostaa siihen joku muu?

Lähinnä olen miettinyt:
beastx + satelliitti (no sattuu nyt olemaan yksi ylimääräinen satelliitti jemmassa)
TAI
AR7200BX

Hintaa vain toki kertyy noilla beastx vehkeillä ja ku tarkotus olisi selviytyä suht edullisesti niin niin...

Joten millä gyrolla nyt sitten oikeasti kannattaisi lähteä liikkeelle :o
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #1 : 18 Elokuu, 2013, 15:36:09 »
Itse samassa tilanteessa valitsin Kuningaskaupan Turnigy 3D-H mallin purkin, eli siis kopio Microbeastista. Ei ole pahaa sanottavaa tuosta. Siinä ei ole mitään läppärillä säädettävää eikä saa satellitteja kiinni. Toisaalta käyttöönotto on helppo ja lentää vakaasti.

Ei varmaan maailman paras FBL-ohjain, mutta aloittelijalle riittää pitkäksi aikaa.

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #2 : 18 Elokuu, 2013, 15:46:02 »
Itse samassa tilanteessa valitsin Kuningaskaupan Turnigy 3D-H mallin purkin, eli siis kopio Microbeastista. Ei ole pahaa sanottavaa tuosta. Siinä ei ole mitään läppärillä säädettävää eikä saa satellitteja kiinni. Toisaalta käyttöönotto on helppo ja lentää vakaasti.

Ei varmaan maailman paras FBL-ohjain, mutta aloittelijalle riittää pitkäksi aikaa.

Itse jostain syystä en kyllä tässä kohtaa halua mennä näitä kopioita ostamaan. Voipi olla, että ottaa pattiin kun turnigyn vehje tekee omiaan ja sen takia tuhoaa lentohärvelinsä. Tuolle 3gx:lle super combon mukana myös tulisi about sama hinta kuin tuolle turnigyn vermeelle jos se siis vaan on ok verme
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #3 : 18 Elokuu, 2013, 16:13:08 »
Tuo HK:n Turnigy 3D-H on joku vanhempi BeastX versio. Varmaan ihan toimiva, mutta uusin BeastX versio on 3.jotain.jotain.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #4 : 18 Elokuu, 2013, 16:23:21 »
Terves,

Saattaa olla et hurahdan nyt itsekin näihin koptereihin kun halvalla sais.. t-rex 450 pro dfc saisi combona (244usd + verot) tai super combona (300usd + verot) Erona siis ilmeisesti vain että super combossa tuleepi 3gx gyro mukana
T-REX 450 PRO DFC Combo
T-REX 450 PRO DFC Super Combo

Noh, onko tuo 3gx siedettävä vekotin? Vai onko parempi ottaa normi combo jossa ei gyroa tule mukana ja ostaa siihen joku muu?

Lähinnä olen miettinyt:
beastx + satelliitti (no sattuu nyt olemaan yksi ylimääräinen satelliitti jemmassa)
TAI
AR7200BX

Hintaa vain toki kertyy noilla beastx vehkeillä ja ku tarkotus olisi selviytyä suht edullisesti niin niin...

Joten millä gyrolla nyt sitten oikeasti kannattaisi lähteä liikkeelle :o
Mun lopuilla on 3gx:llä jotain 2000 lentoo takana.
Et välttämättä tartte näppäriä 3gx:n kanssa.
Jos parhaan takuut osta v-bar.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #5 : 18 Elokuu, 2013, 16:59:11 »
Mun lopuilla on 3gx:llä jotain 2000 lentoo takana.
Et välttämättä tartte näppäriä 3gx:n kanssa.
Jos parhaan takuut osta v-bar.

No en osta vbaria koska hinta. Todennäköisesti en amatöörinä huippuvehkeestä muutenkaan ihmeitä hyödy

Läppäri kyllä löytyy säätelemiseen kentällä, mutta ennen joka lentoa ei tietenkään huvita konetta kaivaa esille.. Mutta siis alkuun säätöjen tekeminen ei ole ongelma sillä
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #6 : 18 Elokuu, 2013, 17:55:39 »
No en osta vbaria koska hinta. Todennäköisesti en amatöörinä huippuvehkeestä muutenkaan ihmeitä hyödy

Läppäri kyllä löytyy säätelemiseen kentällä, mutta ennen joka lentoa ei tietenkään huvita konetta kaivaa esille.. Mutta siis alkuun säätöjen tekeminen ei ole ongelma sillä

Halu päästä halvalla = SuperCombon mukana tuleva 3GX.
Halu hieman helpompi säätöiseen vehkeeseen = BeastX.
Halu päästä eroon vastaanottimesta = AR7200BX.

Siinä lyhyesti eroteltuna. Aloittelija ei eroa lennossa huomaa moneen vuoteen siinä, onko kyydissä BeastX vai 3GX. Ainut ero noilla kahdella on se, että BeastX lienee helpompi säätää lentokuntoon sekä se on hieman varmatoimisempi. 3GX:iä aikanaan pimeni melkoinen määrä ilmassa, nykyisin ongelma on ilmeisesti vähentynyt.

Itse lennän BeastX:llä ja voin varauksetta kehua sitä aloittelijalle. Monien mielestä BeastX nykyisin aivan roskavehje, sillä siinä on niin hirmuinen viive ja mitä kaikkea. Aloittelijalle tästä ei ole mitään haittaa/ sitä et edes huomaa niin kauan kuin ajat pelkällä Beastilla. Itsellänikin on kahdessa kopterissa BeastX, enkä voi haukkua. Niin kauan kun ei ole Vbaria kokeillut, ei Beastin viiveitä osaa edes tiedostaa, eivätkä ne silloin myöskään haittaa.

Summa summarum, osta BeastX.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #7 : 18 Elokuu, 2013, 18:04:06 »
Onko kukaan tilannu ennen tuolta helikraftista? Tekis mieli tilata myös mutta kun kumpainenkin tuote näyttää * WILL BE BACKORDERED, WAIT REQUIRED *
Kauankohan lie menee enneku tuolta tuon sais.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #8 : 18 Elokuu, 2013, 18:29:42 »
Onko kukaan tilannu ennen tuolta helikraftista? Tekis mieli tilata myös mutta kun kumpainenkin tuote näyttää * WILL BE BACKORDERED, WAIT REQUIRED *
Kauankohan lie menee enneku tuolta tuon sais.

Etusivulla lukee helikraftissa että "may take upto 30 - 60 days", mutta rehellisesti sanottuna ei moisella hinnalla hirveästi haittaa ;D

Halu päästä halvalla = SuperCombon mukana tuleva 3GX.
Halu hieman helpompi säätöiseen vehkeeseen = BeastX.
Halu päästä eroon vastaanottimesta = AR7200BX.

Siinä lyhyesti eroteltuna. Aloittelija ei eroa lennossa huomaa moneen vuoteen siinä, onko kyydissä BeastX vai 3GX. Ainut ero noilla kahdella on se, että BeastX lienee helpompi säätää lentokuntoon sekä se on hieman varmatoimisempi. 3GX:iä aikanaan pimeni melkoinen määrä ilmassa, nykyisin ongelma on ilmeisesti vähentynyt.

Itse lennän BeastX:llä ja voin varauksetta kehua sitä aloittelijalle. Monien mielestä BeastX nykyisin aivan roskavehje, sillä siinä on niin hirmuinen viive ja mitä kaikkea. Aloittelijalle tästä ei ole mitään haittaa/ sitä et edes huomaa niin kauan kuin ajat pelkällä Beastilla. Itsellänikin on kahdessa kopterissa BeastX, enkä voi haukkua. Niin kauan kun ei ole Vbaria kokeillut, ei Beastin viiveitä osaa edes tiedostaa, eivätkä ne silloin myöskään haittaa.

Summa summarum, osta BeastX.

Jees, näköjään 20usd halvemmat postit super combossa joten taidan kuitenkin ottaa 3gx ja myydä sen jollekin onnekkaalle harrastelijalle sitten uutena vaikka täällä foorumilla ja ostaa itse jostain käytetyn beastx :)
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2013, 18:31:16 kirjoittanut Nurffe »
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #9 : 18 Elokuu, 2013, 20:25:31 »
Lainaus
[Jees, näköjään 20usd halvemmat postit super combossa joten taidan kuitenkin ottaa 3gx ja myydä sen jollekin onnekkaalle harrastelijalle sitten uutena vaikka täällä foorumilla ja ostaa itse jostain käytetyn beastx :)/quote]
Ihmettelen että mitä saat vaihtamalla 3gx:n Beastiin?
Ei 3gx:n säätämiseen läppäriä tarvita.
Vastariksi 450 kokoluokassa rittää yksi satellitti tai Futten s-bus puistovastari.
 
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #10 : 18 Elokuu, 2013, 20:49:58 »
Ihmettelen että mitä saat vaihtamalla 3gx:n Beastiin?
Ei 3gx:n säätämiseen läppäriä tarvita.
Vastariksi 450 kokoluokassa rittää yksi satellitti tai Futten s-bus puistovastari.

Ilmeisesti 3gx ei ainakaan toimi pelkän satelliitin kanssa dx6i radion kanssa (gyro gaini 7 channelissa)
http://www.rcheliaddict.co.uk/setup-advice/86374-3gx-compatable-dx6i.html
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=535102

Ja tosiaan tarkoitus olisi satelliitilla lennellä. Ei ole ylimäärästä vastaria eikä innostusta ostaa moista jos olemassa olevilla vermeillä on mahdollisuus pärjätä
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #11 : 18 Elokuu, 2013, 21:01:18 »
Ilmeisesti 3gx ei ainakaan toimi pelkän satelliitin kanssa dx6i radion kanssa (gyro gaini 7 channelissa)
http://www.rcheliaddict.co.uk/setup-advice/86374-3gx-compatable-dx6i.html
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=535102

Ja tosiaan tarkoitus olisi satelliitilla lennellä. Ei ole ylimäärästä vastaria eikä innostusta ostaa moista jos olemassa olevilla vermeillä on mahdollisuus pärjätä
Totta Spectrum maailmassa gaini on kanavassa 7 ja govi kanavassa 6. Eikä kanava järjestystä  voi muuttaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #12 : 19 Elokuu, 2013, 01:46:06 »
Olen laittanut 3GX:än neljään erilaiseen kopteriin ja mun mielestä ihan älyttömän simppeli purkki. Kaikki on lentänyt nätisti (minun makuuni) suoraan tehdasasetuksilla. BeastX:än säätöä olen vaan seurannut sivusta ja mun mielestä näytti hankalammalta. Toki tietty tottumiskysymys.

Anyway, hyvä tarjous tuo Helikraftin 300$ DFC super combo.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: 3gx, beastx vaiko joku muu?
« Vastaus #13 : 20 Elokuu, 2013, 10:09:09 »
Jokaisessa purkissa on ne omat juttunsa. Sinällään säätämisen kannalta sillä ei ole väliä mihin päätyy.

Itse vieroksuin aluksi tietokoneella tehtävää säätöä, mutta kun siihen on tottunut, se on todella havainnollinen. Tältä pohjalta en hylkäisi purkkia pelkästään sen vuoksi että pitää asetukset tehdä koneella.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
9634 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2009, 18:14:15
kirjoittanut Mikka
9 Vastauksia
5167 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Helmikuu, 2010, 16:37:53
kirjoittanut Picofly
6 Vastauksia
3964 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2010, 18:21:45
kirjoittanut Jay604
2 Vastauksia
2642 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Toukokuu, 2012, 20:36:04
kirjoittanut jkkmobile
6 Vastauksia
3762 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2012, 15:25:52
kirjoittanut Maikko