Kirjoittaja Aihe: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.  (Luettu 5869 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« : 01 Huhtikuu, 2013, 13:01:52 »
On syntynyt mystinen ajatusmaailma rakentaa ensimmäinen FBL-kopu. Gyron on oltava ohjelmoitavissa ilman läppäriä, ja tietysti helppoudesta saa lisäpisteitä. Jotenkin olen kallistunut Beastx:ään, koska mukana olisi mahdollista saada vastarikin. Kopuksi olen kaavaillut Gauin NX4:jää. Kommentteja arvon raati.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #1 : 01 Huhtikuu, 2013, 13:32:45 »
Minullaki vähän polttelis tuo NX4.. Ku tuo 30-RAPTORI on tommonen möhkö.

Futaban cgy750 olis kans läppärittä säädettävä ja tulee hyvän governorin kanssa.
Tosin sulla se ei taida ihan suoraan sopia kun jr:n mankkaa käytät(?)
Manuaaliki siinä on aika opus. Biistissä vähempi säädettävää. Vaan onko siinä governoria?
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #2 : 01 Huhtikuu, 2013, 14:11:31 »
Minullaki vähän polttelis tuo NX4.. Ku tuo 30-RAPTORI on tommonen möhkö.

Futaban cgy750 olis kans läppärittä säädettävä ja tulee hyvän governorin kanssa.
Tosin sulla se ei taida ihan suoraan sopia kun jr:n mankkaa käytät(?)
Manuaaliki siinä on aika opus. Biistissä vähempi säädettävää. Vaan onko siinä governoria?
En ole käyttänyt 3gx:n kanssa läppäriä kentällä. Joten senkinkanssa pärjää.
Mikäli joku haluaa laitta cgy:lle normi vastarin on tuolla mydään palstalla myynnissä palikka ko tarkoitukseen. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #3 : 01 Huhtikuu, 2013, 16:07:12 »
AR7200BX on ainaki kompakti paketti. Jos suht easysti ilman läppäriä ja välipalikoita haluaa lentoon niin AR7200BX, BeastX ja 3GX taitaa olla ainoat vaihtoehdot. BeastX ainakin on todella helppo säädettävä.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #4 : 01 Huhtikuu, 2013, 16:30:12 »
Toki kierrän aihetta, mutta satasen tms investointi minip*skaläppäriin säätökaluksi ei ole ihan mahdoton, josko se laajentaa mahdollisuuksia gyrojen suhteen.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #5 : 01 Huhtikuu, 2013, 16:42:13 »
Joo, läppäri löytyy kyllä, mutta en aio ottaa sitä mukaan kentälle.
Mites tuo Biisti toimii nitron kanssa? Tärinöitähän taitaa nitrossa olla sähköä enemmän..., tuosta 3GX:ästäkin olenkin lueskellut, mutta jotenkin olen saanut siitä epäluotettavan kuvan, vaikka Matti niillä on lennellyt vaikka kuinka. Niin, pitihän Alignin perusgyrotkin olla huonoja, mutta mun mielestä ovat hyviä, ja toimineet ainakin mun käytössä perus taivaslennossa..

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #6 : 01 Huhtikuu, 2013, 16:46:54 »
Mites tuo Biisti toimii nitron kanssa? Tärinöitähän taitaa nitrossa olla sähköä enemmän...
Mulla on pari vuotta vissiin ollut tai vuoden molemmissa kopuissa. Ei ole ollut ongelmia tärinän kanssa. Teipin joutui vaihtamaan siihin 3M:n punaiseen. Jos joku laittaisi sen tiedot, niin saisin itsekin ostettua sitä lisää.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #7 : 01 Huhtikuu, 2013, 17:52:06 »
Itse en nitroon biistiä laittais viiveiden takia. Kokemusta ei kyllä biististä ole, kuin muutama lento. Itse olen ajatellut päivittä kans ton LE:n FBL:ksi ja brain tai v-bar silverline on vaihtoehdot. Jos hyvän haluat, niin melkeen se on läppäri otettava kentälle mukaan. Tai testaa tota mikän mulla on myynnissä (GT5), sitä on isojen kopujen kanssa kehuttu paljon. Itelle ei ole ongelmia ottaa läppäriä kentälle säätöjen ajaksi, vaikka se vähän ärsyttää siellä piipitellä kun lentää pitäis :). Enkä itsekkään kyllä aio aina raahata läpyskää mukana.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #8 : 01 Huhtikuu, 2013, 18:20:40 »
Gaui nx4 tuntuu toimivan todella hyvin tuon minivbarin kanssa :) eli sitä voin suositella. Sehän maksaa nykyään noin 200e. Mikado laski hintaa

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #9 : 01 Huhtikuu, 2013, 19:01:19 »
v-bar näppäily onnistuu android älykännykällä kun kytkee siihen bluetooth adapterin ja brainiinkin se on tulossa ilmeisesti joskus jos on tullakseen. 

sanoisin kyllä silti että ota se läppäri sinne kentälle ::)

itsellä ei ollu biistin kanssa koskaan muistaakseni mitään tärinäongelmia mutta mä lennän ja oon aina lentäny sähköllä ja jättäny noi savukoneet muiden harmiksi. mitä tässä ympärillä katellu porukan sähellyksiä ni ylivoimasesti eniten tärinäongelmia ja kopun kaatumisia on ollu just sillä biistillä. lisäksi siinä on se viive johon kylläkin tottuu jos joka koneessa on biisti. sulla ei ole niin voi olla hassun tuntunen.

läppäri kentälle ni sulla on 2 järkevää vaihtoehtoa. veepaari ja brain. tai oikeestaan 3 jos allun gyro lasketaan mukaan josta vaan häkkisellä on kunnolla kokemusta.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #10 : 01 Huhtikuu, 2013, 19:13:48 »
CGY750
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #11 : 01 Huhtikuu, 2013, 21:23:15 »
Jos 3GX kiinnostaa, niin sitä saa halvalla FastLadiltä tällä hetkellä, 86€/kpl: http://www.fast-lad.co.uk/store/programmable_flybarless_system_heg3gx01-p-14900.html

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #12 : 01 Huhtikuu, 2013, 21:38:48 »
Mulla on kokemusta nirtossa 3G:stä, 3GX:stä ja CGY750:stä.
Kaikilla näillä voi kopua lentää mainiosti.
3G uusimmalla softa versiolla on oihan ok. 3GX tuo kopuun lisää terävyyttä etenkin perälle mutta myös nuppiin. Samalla erillisen govin voi heittää pakkiin.
Näistä kaikista CGY750:n paras ominaisuus on kopun vakaus ja rauhallisuus. CGY on niin rauhallinen että kun olen tottunut 3GX:ään tuntui CGY laittavan aina hanttiin mun pyrkimyten kanssa. Siksi en ko. gyrosta pitänyt ja nyt se on jo myyty. CGY:n voi laittaa mainiosti muun kun futaban radion perään käytämällä väli mokkulaa. Sillä saa helposti käyttön kaikki CGY:n perus ominaisuudet.
CGY:stä mulle jäi tolla uudella softalla se tune, että kun kopu on selällään parissa metrissä olis oikealla kädellä voinnu vaikka kaivaa pastillin taskusta. Lisäksi CGY:n kanssa ei tartte läppäriä,sitä kun ei voi käyttää. Lisäksi parametrejä on ainakin tarpeeksi.

Itte tykkää tosta 3GX:stä ja olen siihen tyytyväinen. V-barin otan testin sitten kun ei ole muuta ostettavaa tai 3GX:n ominaisuudet loppuu kesken.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #13 : 02 Huhtikuu, 2013, 12:41:17 »
Saat Rolle kokeilla tuota mun uutta 700:sta jossa on tuo 3GX. Mikäli tämä sun siirtyminen FBL:ään ei ollut aprillia :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #14 : 02 Huhtikuu, 2013, 19:51:06 »
Joo, ei mun tartte kokeilla, kyllä mä sitten näen kentällä tulokset... Joutuu vielä ostamaan sun uuden nitron torpattuna jos alkaa testailemaan.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Läppäritön FBL-Gyro nitrolle.
« Vastaus #15 : 02 Huhtikuu, 2013, 22:52:56 »
Rolle ostaa mun cgy-750 gyron viimeisimmällä 1.31softalla 150eur

Sami

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2625 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2009, 18:10:49
kirjoittanut rahnmat
21 Vastauksia
7007 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Maaliskuu, 2010, 23:24:08
kirjoittanut Mikka
4 Vastauksia
3486 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2010, 20:01:00
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
2022 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2010, 19:26:28
kirjoittanut J-m-s
17 Vastauksia
8190 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Maaliskuu, 2011, 23:13:45
kirjoittanut Tipi