Kirjoittaja Aihe: Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228  (Luettu 4604 kertaa)

Toma

  • Vieras
Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228
« : 22 Tammikuu, 2013, 12:14:49 »
Olen siis aloittelija helikopterisektorilla mitä tulee RC vehkeisiin.
Paria pientä minikopua olen kotona lennättänyt, ja tottahan se onnistuu mukavasti. Lennättäminen ja laskeutuminen on sitä luokkaa, et on poltetta päästä ulos, tila loppuu kesken.

Niimpä sain tämän Nine Eagles Solo Pro 228p:n, ja eikun into pinkeänä ulos sitä viemään. Hieman koitin jäällä sitä säätää, ei oikein saanut tuntumaa. Muistelin lukeneeni, että pitäis olla enempi korkeutta, jotta maasta puskeva ilma ei vaikuttaisi. Joten nostoa ja säätöä.
Sit hetken päästä kuskista tuli katselija, hienosti se lenteli lähelle puita ja maata, sain pidettyä kaikki ne maagiset 2-3min sitä ilmassa, kunnes pussas puuta.

Nyt on sitten varaosaa tilattuna, meni ainakin pyrstöntukivarsi, ja huomasin vielä toisesta servosta irronneen ruuvinkin (meni toinen siivistäkin, mut oli onneks paketissa niitä pari ylim.). Nyt näinä päivinä pitäis osien tulla, eli ne paikalleen ja uutta yritystä peliin.

Nyt uskoa hieman horjuttaa tuo lennätys, kun en saanut sitä trimmattua ja lennossakin se oli aika hyökkäävänlainen.
Tarttisinkohan sellaisen "harjoituslaskutelineen", jonka olen joissain videoissa nähnyt, millä tuota voisi sitten trimmata? Ja jos kyl, niin mistä niitä saa, vai tehdäänkö sellainen itse (ja miten?).

Onko tässä kopteri jolla aloittelija onnistuu suht varmasti pääsemään lentämään täysin tyynellä, ellei lähde yrittämään ihmeempiä temppuja? Vai olenko hankkinut jonkun susikappaleen, tai muuten vain "huonon" kopun. Olin yllättynyt siitä, kuinka paljon tuo oli ohjaimen alkup. asetuksista sivussa, onko se sit normaalia.

Kova on vimma päällä ollut siitä asti jo kun ekan minikopun marraskuussa hommasin, mut alkaa vaimokkeella palaa käämi, jos poltan rahaa enkä pääse ees ilmaan. Eli "kannattaa ostaa saman tien kunnon vehje" ei oikein vielä onnistu.