Kirjoittaja Aihe: Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228  (Luettu 4604 kertaa)

Toma

  • Vieras
Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228
« : 22 Tammikuu, 2013, 12:14:49 »
Olen siis aloittelija helikopterisektorilla mitä tulee RC vehkeisiin.
Paria pientä minikopua olen kotona lennättänyt, ja tottahan se onnistuu mukavasti. Lennättäminen ja laskeutuminen on sitä luokkaa, et on poltetta päästä ulos, tila loppuu kesken.

Niimpä sain tämän Nine Eagles Solo Pro 228p:n, ja eikun into pinkeänä ulos sitä viemään. Hieman koitin jäällä sitä säätää, ei oikein saanut tuntumaa. Muistelin lukeneeni, että pitäis olla enempi korkeutta, jotta maasta puskeva ilma ei vaikuttaisi. Joten nostoa ja säätöä.
Sit hetken päästä kuskista tuli katselija, hienosti se lenteli lähelle puita ja maata, sain pidettyä kaikki ne maagiset 2-3min sitä ilmassa, kunnes pussas puuta.

Nyt on sitten varaosaa tilattuna, meni ainakin pyrstöntukivarsi, ja huomasin vielä toisesta servosta irronneen ruuvinkin (meni toinen siivistäkin, mut oli onneks paketissa niitä pari ylim.). Nyt näinä päivinä pitäis osien tulla, eli ne paikalleen ja uutta yritystä peliin.

Nyt uskoa hieman horjuttaa tuo lennätys, kun en saanut sitä trimmattua ja lennossakin se oli aika hyökkäävänlainen.
Tarttisinkohan sellaisen "harjoituslaskutelineen", jonka olen joissain videoissa nähnyt, millä tuota voisi sitten trimmata? Ja jos kyl, niin mistä niitä saa, vai tehdäänkö sellainen itse (ja miten?).

Onko tässä kopteri jolla aloittelija onnistuu suht varmasti pääsemään lentämään täysin tyynellä, ellei lähde yrittämään ihmeempiä temppuja? Vai olenko hankkinut jonkun susikappaleen, tai muuten vain "huonon" kopun. Olin yllättynyt siitä, kuinka paljon tuo oli ohjaimen alkup. asetuksista sivussa, onko se sit normaalia.

Kova on vimma päällä ollut siitä asti jo kun ekan minikopun marraskuussa hommasin, mut alkaa vaimokkeella palaa käämi, jos poltan rahaa enkä pääse ees ilmaan. Eli "kannattaa ostaa saman tien kunnon vehje" ei oikein vielä onnistu.

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228
« Vastaus #1 : 22 Tammikuu, 2013, 12:41:47 »
Moi,

Hienoa nähdä, että intoa riittää. Tie on pitkä ja joskus kivinen nimim. kokemusta löytyy.

Paha sanoa, mutta voi olla että tuo ruuvin putoaminen servosta olisi saattanut jopa olla syy ohjauksen ongelmiin. En osaa sanoa putosiko ennen vai jälkeen. 

Noita jalaksia saa kaupoista, foorumilta ja itse tehtyä. Askartelukaupasta esim pitkiä tikkuja ja paperimassapalloja tai hiilikuitua ja massaa. Itse en pidä moisista, sillä omissa kopuissa (pienissä) se vaikutti itse lentoon. Simulaattorihan on se "ultimate" apupyörä, joten sitä voi aina suositella.

Kyllähän noissa on aina pientä säätämistä kieltämättä, mutta jos swashi on suorassa ja muut perusasetukset "rautapuolessa" kunnossa, pitäisi sen olla lennettävissä. Eli ohjaimen puolelta pitäisi olla enää hienosäätötarvetta. Ei sitä lentoon trimmata enää ohjaimesta. Pienet kopterit vaeltavat aina hieman, joten se on normaalia, mutta ohjattavia aina. Sitten on aina foorumit ja kysely, jos lähiseudulla olisi lennättäjiä, ketkä voisivat katsoa kopun läpi.
« Viimeksi muokattu: 22 Tammikuu, 2013, 12:43:47 kirjoittanut Naamis »
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Toma

  • Vieras
Vs: Aloittelija + Nine Eagles Solo Pro 228
« Vastaus #2 : 22 Tammikuu, 2013, 16:37:25 »
Kiitokset nopeasta vastauksesta.

Näin vähän ajattelinkin tuon lentelyn tulevan menemään, mut kun suhteuttaa harrastuksissa käytettyjä rahoja, niin ei tämä niitä kalleimpia ole (krhm, oikeutettua rahansijoitustako).

Tuo ruuvin irtoaminen kesken lentoa ei ollut käynyt mielessäkään, ja vaikuttaa näin myöhemmin muisteltuna aika järkeenkäyvältä, sillä silloin ei ollut tuultakaan ollenkaan.

Tuota harjoituslaskutelinettä katsoin "leijuttamista" threadista, siinä oli vain ohjaimen trimmausta sitä apuna käyttäen, siihen sitä olisin meinannut. Mutta olen just niin taitava nikkaroimaan noita, et taidan jättää väliin, ja tehdä perinteisesti ohjaimen kanssa ilmassa.

Urg, tänään oli taas tyyni ja auringonpaisteinen talvisää, merenjäällä vielä matkatessa kävi kyl mielessä kopu muutamaan otteeseen.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
35 Vastauksia
64961 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Joulukuu, 2011, 12:46:18
kirjoittanut ak9
3 Vastauksia
4395 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2011, 10:43:01
kirjoittanut Taffeli
17 Vastauksia
16996 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 10:16:38
kirjoittanut TeroL
3 Vastauksia
4609 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2012, 22:12:45
kirjoittanut jon.lindgren
5 Vastauksia
5594 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2013, 11:29:54
kirjoittanut KMikko