Kirjoittaja Aihe: Corona Sbus vastari  (Luettu 9074 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Corona Sbus vastari
« : 31 Elokuu, 2012, 12:33:08 »
Kappas.. Mähän tarvinki yhden tuommoisen pikkuvastarin minititanin fbl-purkin kaveriksi.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24225__Corona_R4FA_SB_2_4Ghz_FASST_Compatible_S_BUS_Receiver.html

Laitoin tilaten. Saa nähdä montako viikkoa toimitus kestää.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #1 : 31 Elokuu, 2012, 13:03:38 »
Jeps. Tilasin tuon Coronan ja FrSkyn. Saa nähdä, miten toimaa. Kommentteja sitten tänne !? Ollut muuten matkalla vasta runsaan viikon. Eli saa katsoa, miten viipyvät.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #2 : 31 Elokuu, 2012, 13:08:22 »
Mulla on tollanen. tuli perille kahdessa viikossa tilauksesta.
Samalla tilasin 6 kanavaisen Coronan s.bus vastarin ja sillä on jo lennetty nitrolla toimivaa kiinteäsiipistä - hyvin pelaa 8)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #3 : 31 Elokuu, 2012, 13:11:49 »
Mulla on tollanen. tuli perille kahdessa viikossa tilauksesta.
Samalla tilasin 6 kanavaisen Coronan s.bus vastarin ja sillä on jo lennetty nitrolla toimivaa kiinteäsiipistä - hyvin pelaa 8)

Oletko tehnyt mitään range-vertailuita? Uskon sen olevan ainot potentiaalinen ero. Voi toki olla, että nopeudessa (ms) on jotain eroja.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #4 : 31 Elokuu, 2012, 13:14:19 »
Oletko tehnyt mitään range-vertailuita? Uskon sen olevan ainot potentiaalinen ero. Voi toki olla, että nopeudessa (ms) on jotain eroja.
En ole.
Puolitoista metriä siipien kärkivälin omaavan lennokin otin todella ylös ja kaikki toimi erittäin hyvin. Antennit oli vanerirungon sisällä 90 asteen kulmissa toisistaan.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #5 : 10 Syyskuu, 2012, 21:52:00 »
Sain moottori liidokin käytännössä valmiiksi servoineen moottoreineen ja sitten olikin aika radioiden asennukselle.
Tuli sitten tuon Corona R4FA-SB vastaria moottori liidokkiin, ei niin hyvällä menestyksellä ???
Vastari ei suostu bindaamaan lähettimen kanssa sitten millään.
Toinen Corona vastari mikä mulla on käytössä (myös kiinteäsiipisessä) on vastaava, mutta 6 kanavainen ja se toimi todella hyvin bindaulsessa kuin myös lennossa.
Piti just lähettää Hobbykingille viestiä tästä, mutta heidän sivut on just nyt poissa pelistä...
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Re: Corona Sbus vastari
« Vastaus #6 : 10 Syyskuu, 2012, 22:32:41 »
No HK pyytää sua lähettämään vastarin heille vaihtoon ja sitten kun lähetät niin se ei ikinä saavu perille.. yllättäen.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #7 : 11 Syyskuu, 2012, 07:21:25 »
Sain moottori liidokin käytännössä valmiiksi servoineen moottoreineen ja sitten olikin aika radioiden asennukselle.
Tuli sitten tuon Corona R4FA-SB vastaria moottori liidokkiin, ei niin hyvällä menestyksellä ???
Vastari ei suostu bindaamaan lähettimen kanssa sitten millään.
Toinen Corona vastari mikä mulla on käytössä (myös kiinteäsiipisessä) on vastaava, mutta 6 kanavainen ja se toimi todella hyvin bindaulsessa kuin myös lennossa.
Piti just lähettää Hobbykingille viestiä tästä, mutta heidän sivut on just nyt poissa pelistä...
Mulla on tuommonen Coronan R4FA-SB, DLG Twisterissä (#2), hyvin pelaa vaikka on antennit kevlar podissa sisällä ei niin optimaalisessa asennossa.
Itseasiassa mulla on toinen ylimääräinen jossain, käännän nurkkia ympäri ja soittelen jos löytyy niin pääset kokeilemaan.

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #8 : 11 Syyskuu, 2012, 11:33:19 »
Mulla on tuommonen Coronan R4FA-SB, DLG Twisterissä (#2), hyvin pelaa vaikka on antennit kevlar podissa sisällä ei niin optimaalisessa asennossa.
Itseasiassa mulla on toinen ylimääräinen jossain, käännän nurkkia ympäri ja soittelen jos löytyy niin pääset kokeilemaan.

Niin no se nokkahan on kevlaria koska se ei vaimenna radioaaltoja juuri lainkaa tai ei ollenkaan ;) Mulla on ollu heittiksessä Futaban R617FS molemmat atennit hiilikuitu rungon siaällä johtojen seassa ja saa ajaa melkeen niin pitkälle ku uskaltaa ja toimii ::)
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #9 : 11 Syyskuu, 2012, 11:36:59 »
Mulla on tuommonen Coronan R4FA-SB, DLG Twisterissä (#2), hyvin pelaa vaikka on antennit kevlar podissa sisällä ei niin optimaalisessa asennossa.
Itseasiassa mulla on toinen ylimääräinen jossain, käännän nurkkia ympäri ja soittelen jos löytyy niin pääset kokeilemaan.
Olis hienoa jos saisin vaikka lainata sitä kunnes saan oman vastari asian järjestymään.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #10 : 11 Syyskuu, 2012, 18:36:25 »
Mulla on tuommonen Coronan R4FA-SB, DLG Twisterissä (#2), hyvin pelaa vaikka on antennit kevlar podissa sisällä ei niin optimaalisessa asennossa.
Itseasiassa mulla on toinen ylimääräinen jossain, käännän nurkkia ympäri ja soittelen jos löytyy niin pääset kokeilemaan.
Ryöstin mun trainer polttiksesta vastarin (Corona R6FA-SB) liidokkiin ja hyvin pelaa. Ei vaan kerkee millään kentälle sen kanssa tänään eikä huomenna.
Eikä HoobbyKingistkään ole kuulunut mitään...
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #11 : 26 Syyskuu, 2012, 13:22:32 »
Sain moottori liidokin käytännössä valmiiksi servoineen moottoreineen ja sitten olikin aika radioiden asennukselle.
Tuli sitten tuon Corona R4FA-SB vastaria moottori liidokkiin, ei niin hyvällä menestyksellä ???
Vastari ei suostu bindaamaan lähettimen kanssa sitten millään.
Toinen Corona vastari mikä mulla on käytössä (myös kiinteäsiipisessä) on vastaava, mutta 6 kanavainen ja se toimi todella hyvin bindaulsessa kuin myös lennossa.
Piti just lähettää Hobbykingille viestiä tästä, mutta heidän sivut on just nyt poissa pelistä...
Sain vihdoinkin bindauksen toimimaan.
Vaati voimaa ja uskallusta painaa bindaus nappia Rx:ssä vielä sen jälkeen kun nappi oli jo alhaalla.
Muillakin ollut samanlainen ongelma tämän vastarin kanssa.
Lentämään en ole vielä kerennyt, ehkä tulevana viikonloppuna. Sitten tiedän kertoa kantamasta.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #12 : 26 Syyskuu, 2012, 14:07:58 »
Juu, itsellä toimi laakista, mutta olen lukenut, että kärsii kontaktihäiriöistä. Jos se liitty vain bindaamiseen, tuskin lienee suuri ongelma. Toivottavasti ei vain esiinny muussakin. Itse tilasin samassa paketissa FrSkyn Sbus vastarin ja taidankin pysyä niissä.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #13 : 26 Syyskuu, 2012, 14:21:21 »
Juu, itsellä toimi laakista, mutta olen lukenut, että kärsii kontaktihäiriöistä. Jos se liitty vain bindaamiseen, tuskin lienee suuri ongelma. Toivottavasti ei vain esiinny muussakin. Itse tilasin samassa paketissa FrSkyn Sbus vastarin ja taidankin pysyä niissä.
Laitoin tuon vastarin todella hitaasti lentävään 2m kärkivälin omaavaan moottoripurjekoneeseen. Eiköhän sillä pärjätä tuossa vekottimessa ja jos vaikka yhteys katkeaa, niin eipä tuo kovaa tule kenenkään niskaan ja nopari lyö moottorista virrat poikki jos yhteyden katketessa.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #14 : 26 Syyskuu, 2012, 23:23:19 »
Mulla on nyt kaks noita Coronan sbus vastareita ja yks Frsky.

Saako Coronan 3. kanavan portista noparin signaalin jotenkin ulos, vai pitääkö aina kierrättää fbl-purkin kautta?
Mulla ei tunnu 3. kanavasta tulevan mitään mitä servo tai nopari tottelisi.
Manuaalin mukaan sieltä tulee joku "RSSI pwm" ?

microbeastissä ja Robirdissä on onneks liittimiä kaasulle joten ongelma ei ole iso. Jos ollenkaan.

Toinen Coronan vastari on lentäny vasta pari lentoa Gaui 200:n kyydissä joten luotettavuudesta paha sanoa mitään. Toisen asensin just minititaniin.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #15 : 27 Syyskuu, 2012, 10:13:59 »
Ostin Coronan kameratelineen ohjastamiseen ja hyvin on toiminut. S.bus-moodiin vaihtamisessa oli omat kommervenkkinsä, mutta kun se oli tehty, alkoi homma rokkaamaan. Ripustin vastarin perään s.bus -> pwm -muuntimen, jolla ohjaan kameratelineen eri toimintoja. Hienosti toimii myös tuo muunnin. Koska vehkeen toimintavarmuus ei kameratelinekäytössä ole aivan elämän ja kuoleman kysymys, en voi olla kuin tyytyväinen kumpaankin purnukkaan. Ei sillä että jotain ongelmaa olisi ollut, mutta tokihan merkkilaitteilla luottamus olisi alusta asti korkeammalla tasolla. Tarvikevehkeen pitää ansaita luottamus ajan saatossa.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #16 : 29 Syyskuu, 2012, 18:56:40 »
Tänään olis ollu minititanin uuden setupin (microbeast) ensilento, mutta vastari lakkas vastaamasta kun olis ollu aika nousta ilmaan. Moottori pyöri kunnes akku kävi kuiviin. Vastarin punainen valo vaan vilkkui.

Hain sitte kotoa miniProtosin jossa on vbar ja Futaban sbus-pikkuvastari. Sen kanssa ei mitään ongelmaa joten Corona taitaa olla kaputt.

Nyt bindasin Corona- vastarin uudelleen ja laitoin sen (uudelleen) sbus- moodiin.. tuntuu toimivan.
Mutta ei tollasta enää uskalla käyttää. Onneks kopu pysyi paikallaan eikä lähteny kallistumaan mihinkään. Muuten olis menny muutaki ku akku. Vastarin Fail safen asettaminen ei tunnu oikeen onnistuvan.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #17 : 10 Tammikuu, 2013, 19:19:09 »
Ostin Coronan kameratelineen ohjastamiseen ja hyvin on toiminut. S.bus-moodiin vaihtamisessa oli omat kommervenkkinsä, mutta kun se oli tehty, alkoi homma rokkaamaan.
Meneekö moodin vaihto jotenkin eri tavalla kuin mitä mukana tulleessa manuskassa lukee?
- lähetin pois päältä, vastari päälle
- painetaan F/S nappia 5-6 s, jonka jälkeen vihreän ledin pitäisi vilkkua
- painetaan uudestaan F/S nappia jos halutaan vaihtaa tilaa
- punaisen ledin vilkkumisnopeus ilmaisee moodin (normaali/PPM - hidas, special/S.Bus - nopea)

Minulla R4FA-SB ei ala vilkuttaa vihreää lediä. En myöskään saa RX fail-safea päälle, bindaus kyllä onnistuu eikä F/S-nappi ole rikki.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #18 : 10 Tammikuu, 2013, 20:22:54 »
Meneekö moodin vaihto jotenkin eri tavalla kuin mitä mukana tulleessa manuskassa lukee?
Kyllä saattaa mennä, mutta manuaalin ohje oli sen verran ylimalkainen ja oudoilla sanakäänteillä sanottu, ettei ihan heti ottanut selvää mitä nappia painetaan, kuinka kauan ja missä vaiheessa. :)

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: Corona Sbus vastari
« Vastaus #19 : 11 Tammikuu, 2013, 19:07:01 »
Kyllä saattaa mennä, mutta manuaalin ohje oli sen verran ylimalkainen ja oudoilla sanakäänteillä sanottu, ettei ihan heti ottanut selvää mitä nappia painetaan, kuinka kauan ja missä vaiheessa. :)
OK. Onnistuihan se kun noudatti ohjeita  :D

Kertauksen vuoksi lyhyet ohjeet suomeksi Corona R4FA-SB -vastarille:

Bindaus

  • lähetin päälle
  • vastarin F/S nappi pohjaan
  • vastari päälle
Vastari vilkuttelee hetken valoja jonka jälkeen vihreä ledin pitäisi jäädä palamaan yhteyden muodostumisen merkiksi.

RX failsafe

  • lähetin ja vastari päälle
  • laitetaan lähettimessä ohjaimet asentoon jotka halutaan fail-safe tilassa
  • vihreän ledin palaessa painetaan F/S nappia täsmälleen 5-6 s (huom. laske tai katso aika kellosta!)
Vastari vilkuttaa tämän jälkeen hetken aikaa punaista lediä, hitaasti jos fail-safe on pois, nopeasti jos fail-safe on päällä.
Jos fail-safe tilaa halutaan vaihtaa tulee vilkkumisen aikana painaa F/S nappia toisen kerran.

Moodin vaihto (normaali/S.bus)

  • lähetin pois päältä ja vastari päälle
  • punaisen ledin vilkkuessa painetaan F/S nappia täsmälleen 5-6 s (huom. laske tai katso aika kellosta!)
  • vihreä ledi vilkkuu n. 4-5 s ajan, paina tänä aikana F/S nappia uudelleen jolloin moodi vaihtuu
Moodin näkee punaisen ledin vilkkumisnopeudesta kun lähetin on pois päältä. Hidas vilkkuminen ilmaisee että vastari on normaali-moodisa. Nopea vilkkuminen ilmaisee että vastari on S.bus moodissa.

S.bus moodissa on hieno ominaisuus: sieltä saa CPPM signaalin suoraan ulos ja kokeilin että kanavan CH1 lähtöä voi suoraan käyttää Phoenixin USB-kaapelin kanssa. Vaatii tosin erillisen virransyötön vastarille, mutta mitään simstickiä ei tarvita!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1717 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2008, 22:54:48
kirjoittanut Affen
12 Vastauksia
4801 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2009, 09:00:03
kirjoittanut SJo1
0 Vastauksia
1612 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2011, 14:01:39
kirjoittanut MIKKELSONNI
6 Vastauksia
5370 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2014, 20:32:23
kirjoittanut ija
4 Vastauksia
3450 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2016, 20:12:10
kirjoittanut Bnito