Kirjoittaja Aihe: HK 450GT PRO  (Luettu 99478 kertaa)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
HK 450GT PRO
« : 15 Kesäkuu, 2011, 20:33:37 »
Ensimmäinen kopu tuli sitten tilattua viime perjantaina.
Sinänsä koomista, että kun tilasin servoja ja muuta sälää lauantaina niin ne on jo postissa odottamassa noutajaansa kun taas ite kopusta tuli tänään meili että ovat saaneet sen pakattua ;D
No, eipä ole vielä kaikki muutkaan osat tulollaan ja parempi niin että jää simulle aikaa... Kopulla, servoilla, gyrolla ja ohjaimilla päässee kasauksessa ja säätämisessä jo alkuun? Puuttuu siis enää moottori+säädin+akut+laturi.
Osaako joku kertoa puuttuuko tuosta HK GT PRO:sta jotain oleellista pikkusälää? Jostain HK:n malleista muistaakseni uupuu ainakin pinioni ja servoihin tulevat linkkipallot.

Servot: 3kpl HXT900
           1kpl GWS Park HPX

Gyro: HK 401B

Moottori: Turnigy typhoon 450H

Nopari: Turnigy plush 40A+ohjelmointikortti

Kommentteja??? Halpa hinta on tavoite, ei silti itseisarvo. Eli olen koittanut kahlata muiden kokemuksia ja löytää edullista mutta toimivaa tavaraa.

Mitä varaosia aloittelijan kannattaa hankkia varastoon "oppirahoiksi"? Pää- ja lepatusakseleita? Pääroottorin lapoja? Muuta???

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #1 : 15 Kesäkuu, 2011, 21:40:09 »
No mulla on mennyt tuon "ei pro"- mallin kanssa tosiaan pääakseleita, lepatusakseli, laskutelineet, lapoja, takaroottorin akseli, pääakselin laakerit, servoja, pääratas, takaputki, linkin se muovinen osa ja flybareja. Kitin mukana tulleesta flybarista oli myös kierteet vähän jääneet matalalle, joten blybar paddle lähti testiajossa tangentin suuntaan. 450 gt:ssä ainakin tuli mukana linkkipallot.

Jotkut ovat kehuneet tuota HobbyKing GA-250 MINI-MEMS Gyro paremmaksi kuin 401b. Mahtaisikohan jollakin olla käyttökokemusta tästä?

Tuossa eilen tutustuin tuon noparin ohjelmointiin tikkua heiluttamalla, ei ollut lopulta kovin kummoinen homma joten itselle en tuota ohjelmointikoirttia  ostaisi kun noita noparin asetuksia ei kuitenkaan niin usein tule vaihdeltua.

Muista ottaa myös sähköliittimet, sillä niitähän ei tuossa muuten ole.

Niin ja jos on eka kopteri, niin miten on työkalujen laita? Pallolinkkipihdit, lapakulmamittari, 1.5mm kuusiokoloavain (näitä tarvitaan 2 jotta saa leparin auki), ball link reamer (pallolinkin väljistäjä), swasplate leveler yms.
Näitä mun kommelluksia voi käydä katselemassa blogista http://rc-kopteri.blogspot.com/
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #2 : 15 Kesäkuu, 2011, 22:11:27 »
Sen verran tarkennusta, että 1.5 mm jää väljäksi ja muljaa ruuvit. 1/16 tuumakoko on sopiva näihin ruuveihin. Ja pykälän suurempi (en muista kokoa) lapojen ja moottorin kiinnitysruuveille.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #3 : 15 Kesäkuu, 2011, 22:23:47 »
Ehkä näissä on eroja, mutta näissä mun sarjoissa kummassakin on 1.5mm jämpti. 1/16 tuumainen ei mahdu kuin voimalla yhteen - kahteen ruuviin jotka ovat liian väljiä. Summs summarum. Molempia kokoja on hyvä olla olemassa, mutta ainakin tässä viimeisen puolen vuoden ajan HK450GT malleissa tuo 1.5mm on se "oikea" koko. Lapojen ruuvit on taas 2mm kuusiokoloja.

Muista tsekata takaputken hiilikuituisten tukiputkien kiinnikkeiden liimaukset. Epoxia väliin jos lähtevät vedettäessä irti.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #4 : 16 Kesäkuu, 2011, 17:21:22 »
Kiitän jo tässä vaiheessa :)

Hyvä huomio noi sähköliittimet. Akun ja noparin väliin on listalla pussillinen XT60:siä, mutta mitä pitäis ottaa moottorin ja noparin väliin?

Työkalujen suhteen on täältä aika hyvin jo tarttunut huomioita ja perussetti on kattava. Pallolinkin väljistäjä oli uusi tuttavuus, mikä ihme se on? :o

Ja Tuoppi, blogisi näyttää hyvinkin antoisalta, jospa vaikka löytyisi joku virhe miltä itse voisin välttyä sitä lukemalla :D En ehtinyt vielä lukea paljoakaan mutta silmiin pomppasi lentopäiväkirjastasi ATA Gears. Siinäkö radan varressa oleva laitos? Olen itse Kangasalta ja kyseisessä firmassa hyppään harva se viikko työasioissa...
Alkuun tosin ajattelin leijutella omalla pihanurmella mutta isompikaan tila ei olis pahitteeksi. Ei vaan ole mitään tietoa sopivista paikoista. Voinet auttaa siinäkin.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #5 : 16 Kesäkuu, 2011, 17:44:50 »
Kaikkeehan ei muista kerralla: Mites lavat? Mukana tulevat hiilikuituiset kannattanee suosiolla vaihtaa halpoihin lasikuituisiin? Jossain on sanottu että jopa puiset olis opettelemisessa hyvät painonsa=rauhallisuutensa takia, lieneekö perää?

Akkuja ajattelin ottaa 3kpl kun niitä saa HK:sta reilusti alle 10e/kpl.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #6 : 16 Kesäkuu, 2011, 18:59:30 »
Akun ja noparin väliin on listalla pussillinen XT60:siä, mutta mitä pitäis ottaa moottorin ja noparin väliin?
Kannattaa tuossakin suosia jotain "standardia". Esim scorpparin ja hyperionin motit käyttää 3.5mm bulletteja 450-kopun moteissa. Tuossa kuva miten ne on moottorin päässä. Teet vain omaan mottiin samanlaiset ja nopariin sopivat vastakappaleet. HK:n valikoimista lähimpänä noita taitaa olla nuo HXT 3.5mm -liittimet. Noita punaisia suojia ei kannata laittaa vaan kutistesukka molempiin päihin (suojaa liittimen ja kuoren liitoksen jos ei aivan täydellistä juotosta saa aikaiseksi jossa johdon kuori menee liitimen sisään).

Painavammat lavat lisäävät hyrrävoimaa ja hidastavat liikkeen muutoksia. Halvat lavat saattavat vain olla aika notkeita, saahan niillä mahtavat lätinät kun tarjoilee kulmia, mutta myös boomstriken mahdollisuus on olemassa. Palstalaiset ovat kyllä kokeilleet vaikka mitä lapoja, haulla löytynee kommentteja. HK:n lavoissakin laatu heittää aivan kurasta käypäsiin jopa tuotantoerien välillä.

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #7 : 16 Kesäkuu, 2011, 23:12:52 »
Mulla on moottorin välissä nämä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=67 ja lapoina http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518 joissa on kyllä laatuheittoja. Tilasin 3 ja yksi pari oli niin epätasapainoinen, että hylkäsin ne.

Pallolinkin väljistäjllä saa nuo linkit toimimaan jouhevammin. Tuo nuppi saattaa olla jäykkä tehtaan jäljiltä. Idea tuossa on tietysti se, että mitä herkemmin nuppi liikkuu sitä vähemmän se rasittaa servoja. Esim. Youtubesta löytyy tästä esimerkkivideoita.

Ja kyllä tarkoitan ATA gearssilla juuri sitä radan varressa olevaa laitosta, paikka on entinen Rotatorin pelto jonka nimellä se täälläkin kulkee. Isommasta tilasta ei ole tosiaan haitta kun ei tartte koiria, puita ja lenkkeilijöitä varoa. Tuolla pellolla on oikein tampereen rc-lentäjien hankkimä lupa lentää sähkövehkeitä.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #8 : 17 Kesäkuu, 2011, 01:01:19 »
Ite kans tuumailin tuota 450 GT:tä mutta näköjään PRO mallikin tullu. Jotenki kyllä houkuttelis myös se HK 250GT. Mutta laitahan kokemuksia tulemaan jahka niitä tulee tuosta GT PRO:sta.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #9 : 17 Kesäkuu, 2011, 10:15:19 »
Joo kommentteja ja kokemuksia tulee kunhan saan kapineen käsiini. Omalla kohdallani 450-mallien välinen valinnan vaikeus helpottui kummasti kun HK:n varastosta alkoivat loppua yksi toisensa jälkeen jo muutama viikko sitten :-\ Nyt näkyy GT PROkin olevan jo nollilla ja TT-versio ainoana saatavissa...

Kokoluokan valinta oli sinänsä helppo, koska isommissa kustannukset kasvaa kohtuuttomasti ja toisaalta 250-luokassa pelottaa kiikkeryys ja soveltuvuus ulkona lentelyyn(tuuli).

Viikonloppuna olis tarkoitus sorvata loppujen osien ostoslista valmiiksi ja pukata tilaus Hong Kongiin. Viimehetken vinkit tervetulleita :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #10 : 17 Kesäkuu, 2011, 10:35:30 »
Tuommonen 250 vaan houkuttelis halpuutensa ja hauskuutensa takia ja muutenkin kun on sisällä lennätykseen mahdollisuus lähes aina.  :) En sitten tiedä pitäisikö olla HK500 että voisi aina lennätellä pihalla. Tuo 450 kokoluokka ottaa kuitenkin tuuleen välillä rajustikkin. Mutta kyllä taidan 450 luokkaan päätyä. Ehtiihän niitä sitte myöhemmin lisää ostella. ;D

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #11 : 17 Kesäkuu, 2011, 16:14:22 »
Siinäpä se, kun itsellä ei ole sisälennätysmahdollisuut ta niin 250 on pois laskuista. En aloittelijana tiedä 450:n tuuliherkkyydestä, mutta jos nyt ei aivan peilityyntä tarvitse odotella niin hyvä on. Kovemmalla kelillä sitten vaan  HeliSimRC :)

Jos muuten HK:n kopteria olet ajatellut, niin toivottavasti saavat varastoon täydennystä. Jossain vaiheessa kuulemma on jouduttu odottamaan kuukausia... Toinen vaihtoehto on toimia nopeasti ja laittaa kopu tilaukseen saman tien ;D Tällä hetkellä on saatavissa ainoastaan PRO-mallia torque tube-versiona, muuten se on sama kuin itselleni tuleva mutta GT PRO:ssa on remmiveto perään.
Olishan se lystiä saada projektit aluilleen samoihin aikoihin. Olis vähän "vertaisryhmää" sitten kun järki hirttää kiinni ja käämit käryää...

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #12 : 17 Kesäkuu, 2011, 16:34:38 »
Siinäpä se, kun itsellä ei ole sisälennätysmahdollisuut ta niin 250 on pois laskuista. En aloittelijana tiedä 450:n tuuliherkkyydestä, mutta jos nyt ei aivan peilityyntä tarvitse odotella niin hyvä on. Kovemmalla kelillä sitten vaan  HeliSimRC :)


Itsekkin aloittelijana täytyy sanoa että tuon HK450MT:n kanssa kyllä minun taitojeni tuulirajat tulee vastaan ennen kuin kopterin :) Eli kun ilmatieteenlaitoksen mukaan on tuulta ollut 6m/s niin harjoittelu menee lähinnä siihen että pitää kopterin ilmassa tuossa tuulessa. Varmaan hyvälle lennättäjälle tuo tuuli ei ole mitään. Itse aloitin kyllä aikanaan leijutusharjoitukset ihan tyynessä että ainakin tuuli oli pois häiriötekijöiden joukosta.

Kyllä tuo kingin HK250GT pitää varmaan ostaa kun tulee varaston, vaikka sillä ei niin paljoa tuulessa lentäisikään, senverran edullinen kun se on :)

Kate
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #13 : 17 Kesäkuu, 2011, 21:09:42 »
Toisaalta, luulisin että juuri se kopterin pitäminen ilmassa pienessä tuulessa on parasta mahdollista harjoitusta ;D Siinä jos missä alkaa peukaloiden korjausliikkeet pikkuhiljaa lähteä selkäytimestä. Tietty alkeet olis kiva opetella sisätilassa mutta sen jälkeen tuulettomuus voi ehkä olla jopa oppimisen hidaste...
Ja omat tavoitteeni on nimenomaan tarkkuudessa ja rauhallisessa hallinnassa kameran kuljettamista varten, ei 3D-hurjastelussa.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #14 : 17 Kesäkuu, 2011, 21:30:45 »
Juu, tuuli on ihan hyvä "harjoitusvastustaja". Itse olen leijutellut 450MT:tä paremman paikan puutteessa isojen puiden ympäröimällä parkkiksella, ja puuskainen tuuli on tuottanut runsaasti harjoitusta vasemmalle kädelle; aika nopeita nosteen muutoksia :)

HK:n puulavat ovat tosiaan hippusen kevyemmät kuin saman verstaan lasikuituiset, mutta toisaalta löysemmät rauhoittaen reagointia. Jostain luin, että puulavat hauraampina voivat toimia "sulakkeena": särkyvät torpissa helpommin, joten muut vauriot jäisivät pienemmiksi. En allekirjoita; yhtä lailla on peräputkia ja lepatusakseleita saanut vaihtaa boomstriken jäljiltä, lapojen laadusta riippumatta ;) Hinnassakaan ei suurta eroa ole.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #15 : 18 Kesäkuu, 2011, 14:22:57 »
Siinäpä se, kun itsellä ei ole sisälennätysmahdollisuut ta niin 250 on pois laskuista. En aloittelijana tiedä 450:n tuuliherkkyydestä, mutta jos nyt ei aivan peilityyntä tarvitse odotella niin hyvä on. Kovemmalla kelillä sitten vaan  HeliSimRC :)

Jos muuten HK:n kopteria olet ajatellut, niin toivottavasti saavat varastoon täydennystä. Jossain vaiheessa kuulemma on jouduttu odottamaan kuukausia... Toinen vaihtoehto on toimia nopeasti ja laittaa kopu tilaukseen saman tien ;D Tällä hetkellä on saatavissa ainoastaan PRO-mallia torque tube-versiona, muuten se on sama kuin itselleni tuleva mutta GT PRO:ssa on remmiveto perään.
Olishan se lystiä saada projektit aluilleen samoihin aikoihin. Olis vähän "vertaisryhmää" sitten kun järki hirttää kiinni ja käämit käryää...
En tiedä miksi tuota TT mallia vierastan. Jotenki tuo remmi on beltissä tuntunu riittävältä ja ihan hyvältä. Menee rattaita kuitenki tuossa TT:ssä ja joutuu tilata akselia ja putkea sitte torpatessa. Ei kuitenkaan vielä mitään kiirettä ole eli pitää odotella että tulee noita GT PRO:ita myyntiin ja katsella sitten joku paketti tuolta.  :) Odotellessa voi belttiä rysäytellä.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #16 : 18 Kesäkuu, 2011, 18:05:13 »
Samasta syystä itsekin halusin remmiperän. On ymmärtääkseni pikku tälleissä paljon anteeksiantavampi rakenne :D

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #17 : 20 Kesäkuu, 2011, 17:21:55 »
Noniin, jo lähti King Kongiin loput tilaukset: akut, moottori, nopari, laturi, ym. +läjä varaosia  ;D
Tilaus silputtu "ovelasti" yhden ison paketin sijaan kolmeksi pienemmäksi. Yli 1,85Kg:n paketit kun menee kalliimpaan EMS-kuljetukseen, niin osiksi palasteleminen ei lisää postikuluja kunhan pelaa sopivasti pakettien painoilla. Ja voihan se olla että pikkupaketit tulee sujuvammin ahneen tullimiehenkin ohi...

Kopterin runko edelleen matkalla, tilattu 10.6. Toisen paketin tilasin 11.6 ja se saapui viime keskiviikkona... vähän hajontaa toimitusajoissa :D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #18 : 20 Kesäkuu, 2011, 17:42:22 »
Mitä varaosaa laitoit mukaan vai laitoitko? Vähän kyllä huono homma tuossa nuo hitaat kuljetukset jos särkyy jotain mitä itsellä ei ole niin kopteri saattaa olla pari kuukautta hyllyn päällä. Mutta tuo GT Pro taisi olla jo täysin sopiva Trex osien kanssa?

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #19 : 20 Kesäkuu, 2011, 18:23:48 »
Juu on yhteensopiva, eli ei pitäis tulla pitkiä taukoja ainakaan sen takia. Rahapula voi olla sitten toinen asia  ;D

Pakettiin laitoin lepatusakseleita, stabbaritankoja ja -läpykät, peräputken ja sen tukitangot, laskutelineen, nuppiservoja, päärattaita ja tietenkin pääroottorin lapoja. Pääakselien varastotilanne HK:llä nolla, eli ennen ensilentoja lienee syytä tilata trex-storesta.

Akkuja otin 3kpl kun maksoivat vajaa 8e/kappale. Noparin asetuksia varten otin ohjelmointikortin vaikkei se välttämätön olekaan. Hintaa kun oli vaivainen 5e, niin kannattaa jos edes vaivaa säästää.
Kuusiokoloavaimia laitoin tulemaan nipun, kun rautakaupasta ei meinaa saada pieniä avaimia yksittäin. Mikään ei ole rasittavampaa kuin hermoilla kuluneen avaimen kanssa kun ei tullut tilattua...  :)

MIKKELSONNI

  • Vieras
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #20 : 20 Kesäkuu, 2011, 20:25:35 »
Mitä varaosaa laitoit mukaan vai laitoitko? Vähän kyllä huono homma tuossa nuo hitaat kuljetukset jos särkyy jotain mitä itsellä ei ole niin kopteri saattaa olla pari kuukautta hyllyn päällä. Mutta tuo GT Pro taisi olla jo täysin sopiva Trex osien kanssa?

Ei niissä kuljetuksissa paria kuukautta mene. Ainoa asia mikä saattaa tökkiä on tuo saldon tuleminen plussan puolelle.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #21 : 20 Kesäkuu, 2011, 21:20:07 »
Juu on yhteensopiva, eli ei pitäis tulla pitkiä taukoja ainakaan sen takia. Rahapula voi olla sitten toinen asia  ;D

Pakettiin laitoin lepatusakseleita, stabbaritankoja ja -läpykät, peräputken ja sen tukitangot, laskutelineen, nuppiservoja, päärattaita ja tietenkin pääroottorin lapoja. Pääakselien varastotilanne HK:llä nolla, eli ennen ensilentoja lienee syytä tilata trex-storesta.

Akkuja otin 3kpl kun maksoivat vajaa 8e/kappale. Noparin asetuksia varten otin ohjelmointikortin vaikkei se välttämätön olekaan. Hintaa kun oli vaivainen 5e, niin kannattaa jos edes vaivaa säästää.
Kuusiokoloavaimia laitoin tulemaan nipun, kun rautakaupasta ei meinaa saada pieniä avaimia yksittäin. Mikään ei ole rasittavampaa kuin hermoilla kuluneen avaimen kanssa kun ei tullut tilattua...  :)
Sekö on nyt siis oikeasti 100% yhteensopiva Align Trexin kanssa vai? Aiemmat on ollut 99% ainaki mainospuheitten perusteella. Se olis hyvä jos noin on. Mitkä varaosat muuten laitoit mukaan tai siis meinaan että mistä tiedät mitkä sopii GT Pro:hon kun ei tainnut omaa osastoa sille olla? Sori hirveistä kysymyksistä muttakun itsellä ei ole tietoa.  :D

Ja 2kk odotusaika oli vähän yläkanttiin joo.  ;D

E: Ainiin minkä laturin laitoit tulemaan?
« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu, 2011, 21:23:00 kirjoittanut Toeh »

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #22 : 20 Kesäkuu, 2011, 22:35:29 »
Yhteensopivuus voi olla 99% mutta sekin riittää ;D En todellakaan aloittelijana tiedä muuta kuin lukemattomien foorumienkahlaustuntien perusteella tuon %-arvion. Sikäli ei voi ollakaan 100% yhteensopiva, että Alignin Pro:ssa on aina ratasperä, mutta HK:lla toi mulle tuleva GT PRO on remmiperällä johon taas sopii Alignin SE V2 mallin osat... Helppoa  :'(

Tuolla HK:n sivuilla on oma osastonsa 450 Pro:n osille http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=382 Sieltä siis kaikki pitäis olla omaan vekottimeen sopivaa.
Ja kysellä saa ja myöskin pitää vaikka mitä  :) Mites kukaan muuten oppis mitään jos kaikki lyö vuorotellen päänsä samaan seinään...

Laturiksi on tulossa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11060
Hassusti heti tilauksen jälkeen meni varastosaldot miinukselle, saa nähdä tuleeko vaiko eikö. Samaa kapinetta näyttäis olevan myös Turnigy-brandilla saatavissa. Jos laatu mättää niin tosiasia on, että aika monta tuollaista ostaa johonkin aidon Imaxin 50e:n hintaan...

Trex-storesta jo  tilasin pääakseleita ja ruuvisarjan jemmaan.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #23 : 21 Kesäkuu, 2011, 09:04:06 »
Jees kiitoksia neuvoista. Itsekkin täysin aloittelijana vielä ollaan liikkeellä. Kaks torppia kuitenki on jo takana niin on ruuvausta saanut harrastaa ja säätöä joutunu opiskella. Tulipa vain villi idea yhtäkkiä että mitäpä jos laittaiskin 500 GT:n. Varaosat saman hintaisi tai 1-2€ kalliimpia. Olisi heti vähän vakaampi ja näyttävämmän näköinen laitos. Sitäkin sai remmillä ja kardaanilla. Akkuihin kyllä menis vähän enempi rahaa. Mutta en tiiä. Jos rahaa olis nii täähän riistäytys aivan käsistä.  ;D HK250GT, 450GT ja 500GT Pysytään siinä 450 jota vissiin kai ehkä on taas pian saatavilla. Ainakin jotain sellaista HK:lla luki.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #24 : 21 Kesäkuu, 2011, 17:23:29 »
Minähän siis kuolasin ensin 600:sta, mutta kun joka palikka on vähän pienempää kalliimpi niin lopputulos on paaaaljon kalliimpi. Ja sitte tosiaan ne akut kaiken päälle...
500:nen taas ei sytyttänyt kun kokoero kuitenkin on aika pieni 450:een ja menettää silti osien helpon ja halvan saatavuuden. Eikä pidä vähätellä vaatimuksia lennätyspaikan suhteen; en varmaan olis uskaltanut isolla rohjolla aloittaa leijutusharjoituksia omalla pienellä paritalopihalla, mutta 450:llä aion sen tehdä. Harrastamisen kynnys pitää olla tarpeeksi matalalla jotta laiskemmallakin into säilyy ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
14872 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2015, 00:04:39
kirjoittanut tuhlaajapoika
5 Vastauksia
10988 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2011, 20:24:03
kirjoittanut Bylsimys
7 Vastauksia
6011 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2011, 21:17:24
kirjoittanut mika66