No tänää tuli lennettyä Lohjalla, sää oli huonohko, aluksi oli niin paljon sumua ettei mitään järkeä, ei se kyllä mihinkään lähteny, ilmankosteus oli huipussaan.
Itse lensin noin 2 lentoa, ensimmäinen meni hyvin ilman ongelmia ja toisella se tapahtui, vetelin rainboweja perä noin 1m maasta, sitten siirryin siitä suoraan kyli itteenpäin ele tictocceihin, rupes ihmetyttää ku cyclic hidastu ja maa rupes lähestymään no ei siinä mitää, tikkku täysin taakse ja täydet negatiiviset että lähtis ylöspäin, no kopu vaa jatkaa kallistumista taakseppäin ja tiputtaa korkeutta, oottelin siinä että jotai tapahtus mutta ei.... *poks* hold päälle... hetken ihmettelyä.... muut kääntää auton takana päät, tuli heti mieleen että nyt tääkin on sitte lyhennetty malli, hyvästi rotortechit, welcome EDGE.
no siinä sitte ihmetellessä huomattiin että elevator servon armin lukitusruuvi oli auki ja armi oli tullu ulos osittain ja korkannu.... ei ihmekkään ku ei lähteny ylöspäin, nikolla kävi sama pitchi servolle, onneks vaan maassa.
lukitetta siellä kyllä oli... ihme laitos ku servon ruuvit aukeilee, huomattiin että nikonkin elevator servon ruuvi oli puoliks auki...
no damage listaa.
-pää-akseli inasen kiero
-crown gear
-tt:n eturatas
-peräakselin tt ratas
-peräakseli ihan inasen kiero
-peräputki
-tt
-kaikki lapaset
päätelmät:
runko on tosi torppikestävä, ei mitään naarmuja, ainoo osa mikä pitäs hajota (breakable canopy mounts, lukee lootassa) niin ei hajonnu, väänty vaan pikkasen, canopy sai pieniä lovia, ei haittaa.
ei tullu boom strikeä=hyvä, vaikka tulikin perä edellä ja siitä roottorilleen, ois ollu aika todennäköstä että boom straikkaa, streewat irtos liimauksistaan, muuten ehjät. vähällä selvittiin, ainoo mikä maksaa niin lavat....
ja noi gauin servo armit on hyvät sulake osat. kaikki armit meni poikki jostain kohtaa, ja kaikkien servojen rattaat säästy

img...

täysin koskematon

ruopas

ruopas

tailless+tail- and headless


mun näkemys chinookista, molemmille roottoreille oma veto, toinen nitro toinen sähkö. alignin peräputki on n. 2 milliä paksumpi ku gauin, mutta myös lyhyempi.