Kirjoittaja Aihe: Nuben kopterit  (Luettu 92606 kertaa)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-rex 500 & 450 flown by Nube
« Vastaus #250 : 24 Toukokuu, 2014, 19:15:33 »
Välillä pitää muistin virkistykseksi pyörittää kopteria. Tuli taas oho-fiilis kun muisti miten se kopteri meneekin sinne minne tikuista käskee. Quadin lentäminen on myös hauskaa mutta pelko taitojen katoamisesta laittoi kopterin tänään taivaalle  :D Pitihän se myös videoida, mobiuksella on tosi kätevä kuvailla!

www.youtube.com/watch?v=yWux29ZJkaM

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-rex 500 & 450 flown by Nube
« Vastaus #251 : 30 Kesäkuu, 2014, 21:06:50 »
Taas tuli ilma-aikaa isolle kopterille. Kyllä maistui  :)

www.youtube.com/watch?v=r4siGuhYlZE&feature=youtu.be

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-rex 500 & 450 flown by Nube
« Vastaus #252 : 01 Heinäkuu, 2014, 00:55:38 »
Kuinkahan nopeasti mobius muuttuisi atomeiksi irrottuaan peräputkesta ;D
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-rex 500 & 450 flown by Nube
« Vastaus #253 : 01 Heinäkuu, 2014, 09:49:03 »
Nopeasti :D fiksasin sen teipillä ja nippusiteellä sen vuoksi että varmasti pysyy :)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-rex 500 & 450 flown by Nube
« Vastaus #254 : 10 Elokuu, 2014, 13:52:51 »
Torppi numero kaksi tehty TSA700 kopterilla  :D Turinoidaan nyt tännekkin kun on tovin ollut hiljaiseloa. Viljapellon päällä piti esitellä työkaverille ja hänen pojalle leijutusta ja vähän räpsiä lavoilla viljaa. Siitä vetäisin sitten invertedinä peltoon. Ei ollut oikein mikään ihmeellinen tikkuvirhe edes, liian matalalle vain ja lavat haukkasi viljaa.

Hienosti tiheä vilja pysäytti kuitenkin, rikki meni servon rattaat sekä perän tt:n rattaat. Torpille tuli hintaa 25euroa, jos rattaita ei lasketa kun ne oli jo pakissa valmiina ;)

« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu, 2014, 14:08:02 kirjoittanut Nube »

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #255 : 07 Syyskuu, 2014, 18:21:05 »
Päivitetäämpäs tänne elämää. Kävin testaamassa discoa.. Kuva oli suorastaan mykistävä vaikka etäisyyttä on paljon eikä vtx:n tehokaan päätä huimaa. Video oli vielä hetki sitten tallella kunnes tunaroin sen vahingossa bittiavaruuteen. Voin lämpimästi suositella tbs 5.8G patchia, en taida spironettiin palata vastaanottopäässä! Laskeutuessa kuva säilyi aika kaukana hienosti vielä ihan reilun metrin korkeuteen josta laskeuduin sokkona peltoon.  :)

Tänään pyöräytin 700sella akullisen ja sekin meni kyllä ihan nappiin. Funnelit inverted molempiin suuntiin nokka ylös ja alas osoittaen, maistui! Pitää alkaa suunnitella toisenkin akkuparin ostoa kyllä pian kun nytkään en jaksanut laturia ottaa mukaan.
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2014, 11:13:27 kirjoittanut Nube »

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #256 : 19 Lokakuu, 2014, 11:30:57 »
Nyt on multivihaajille karkkia!  ;) Kävin lentämässä discoa eilen ja voi ei, se alkoi heittää volttia yhtäkkiä. Vääntelin tikkuja tuloksetta ja lopuksi videokuva katkesi kun kone putosi maahan saakka. Tilasin jo uudet moottorivarret ja fpv-kameran pidikkeen. Lisäksi vtx hajosi. Tulin siihen tulokseen että failsafe iski päälle ja moottorit sammui. Periaatteessa kaikki toimi kuten pitääkin, mutta olisihan se hyvä jos kone olisi osannut vaikka laskeutua.

Kaikenkaikkiaan rikki meni potkurit,moottorivarsia kaksi, fpv-kameran linssi halki, videolähetin,spironet-antenni sekä jopa se piippari. Sekään ei piipittänyt kun oli halki. Toki laskeutumispaikka oli pirunmoinen kivikko että ei sikäli ihme. Täytyy kyllä laittaa se piippari rungon sisälle.


Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #257 : 06 Huhtikuu, 2015, 11:16:41 »
Vetäisimpä eilen vuoden ensimmäisen akun tsa:lla. Hyvin se pyörii ja genssitkin tuntuu antavan virtaa edelleen. Nyt kai täytyy ruveta reenaamaan tep-campille ettei oo ihan lentotaidot ruosteessa :)

www.youtube.com/watch?v=BgaJxbMy_HA
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2015, 11:18:24 kirjoittanut Nube »

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #258 : 19 Kesäkuu, 2015, 16:24:55 »
Fleettiin tuli uusi kopteri, Jinx luopui miniprotoksestaan ja minä nappasin siitä itselleni toisenkin kopterin. Tep campilla kopun lennätys alkoi taas sujua ja maistua niin tällä koneella saan lisää harjoitusta. On vielä niin monta juttua opeteltavana ettei se 700sella onnistu kun niitä akkuja pitää ladata niin turkasen kauan  :D

Kopteri tuli Jinxiltä bnf-muotoisena, vaihdoin siihen vain lavanpitimen ja leparin, peräputkea vähän suoristin kun en jaksanut tilata uutta. Ar7200bx sopii viiveellisenä gyrona mulle kun päässäkin on viivettä, 6s setuppi potkii kieltämättä kivasti. En yhtään ihmettele että jengi tykkää protoksista  :)

Isomman kopterin kuvasta muuten kiitos Xenille :)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #259 : 19 Kesäkuu, 2016, 14:10:31 »
Enpä ole ollut kovin aktiivinen fleetin päivittäjä mutta nyt kun on jotain asiaa niin miksipä ei. Laitoin tänään normisti miniquadin 4s akut laturiin, 3 akkua rinnan. Akut oli laturissa parvekkeella ja ei mennyt montaa minuuttia kun kuului jonkunlainen mossahdus.  En heti havahtunut että mikähän se oli, vasta muutaman minuutin kuluttua katse osui parvekkeen ovelle ja lasitettu parveke oli muuten täynä savua.  :-X

Sain nypittyä johdot irti, sillä liekillä ei palanut vielä mitään mutta vähän meinasi olla jännät paikat. Tuulettelun jälkeen vahingoksi paljastui 3 1000mah 4s akkua ja rinnanlatauslauta.

Akut oli tyhjiä ja olleet käyttämättä viikkoja. Muistikuvien mukaan yksi akuista oli viimekesänä sellainen joka kyykkäili lennossa.. 

Ei jätetä siis niitä akkuja valvomatta lataukseen, tämäkin 6 kerroksinen puukerrostalo olis tomahtanut aika iloisesti sprinklerijärjestelmästä huolimatta..


Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #260 : 19 Kesäkuu, 2016, 15:04:05 »
Nuo rinnanlatauslaudat on vaarallisia.  Siellä kun on yksi akku pahasti eri jännitteessä tai joku kenno huonona, niin näin pääsee käymään.  Laturilla ei ole mitään käryä eri kennojen tilasta tuolloin, eli laturin turvatoiminnot on sitten poissa. Lataus siis ennemmin sarjassa tai pitää aina mitata jokaisen akun kennokohtaiset jännitteet, ennen latausta ja seurata latausta.  Bantam:lla oli rinnanlataus boardeja, joissa oli turvatoiminto, mutta niitä on aika heikosti jäljellä ja bantam meni konkkaan, joten niitä ei enää saa lisää :(
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #261 : 19 Kesäkuu, 2016, 15:20:09 »
Semmonen tarkennus että ovat vaarallisia väärinkäytettynä ;)

Itse lataan rinnan vain rinnan purettuja akkusettejä ja niistäkin kennotarkistus.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #262 : 19 Kesäkuu, 2016, 15:52:10 »
Eniten tässä kiinnostaa itseäni että tuliko Nubella tarkistettua kennojen jännitteitä ennen latausta että miltä ne näytti? Nimittäin kiinnostaisi ihan pirusti tietää että missä tilassa ne kennot oli, eli minkälaisia poikkeamia akuista olisi hyvä havaita niin että tämmöiset tilanteet voisi ennaltaehkäistä. Ainakin nintendossa on tosi kätevä kun kummanin kanavan kaikki kennojännitteet näkee heti suoriltaan akkua kytkettäessä. Samoten latauksen aikana jännitteet ja kennojen väliset erot näkyy suoraan ja niitä on helppo seurata. Samat IR:n osalta.

Hyvillä akuillahan tässä ei ole mitään mielenkiintoista seurattavaa, mutta huonoilla akuilla alkaa kennokohtaiset erot näkymään tosi selvästi. Olisi mukava tietää miten pahoja eroja siellä saattaa olla ja minkälaista käytöstä siellä alkaa näkymään ennen kuin akku muuttuu oikeasti vaaralliseksi. Paras toki on TeroS tyylinen laturigrafiikka missä näkyy kennokohtaiset jännitekäyrät koko latauksen ajalta, näkee todella havainnollisesti jos siellä on jotain epämääräistä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #263 : 19 Kesäkuu, 2016, 15:58:54 »
Lainaus
Eniten tässä kiinnostaa itseäni että tuliko Nubella tarkistettua kennojen jännitteitä ennen latausta että miltä ne näytti?
Odotinkin tätä kysymystä, ei nimittäin tullut tarkastettua. Siinä valossa koko asia on user error. Täytyy olla kiitollinen ettei oikeasti tullut semmosta metrin korkuista liekkiä mitä joissain youtuben videoissa akuista saadaan pihalle.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #264 : 19 Kesäkuu, 2016, 18:43:14 »
Joo, näin minä vähä epäilinkin. Mietin tässä vaan että ehkä siellä todennäköisin tilanne on se että yksi kenno oli vanhuuttaan purkanut itsensä lähes tyhjäksi, ja sitten kun se kytkettiin lataukseen niin ainakin tasuripiuhojen läpi on voinut mennä kohtuullisen iso virta jonkin aikaa. En tiedä voisiko jo tämä itsessään aiheuttaa tulipaloa, tuon luulisi huomaavan aika pian ihan jo siitä että johdot alkaa lämpenemään tai jopa savuamaan melko pian. Tosin tasurijohdoissa ja liittimissä on sen verran iso resistanssi että on toki mahdollista ettei ne heti ala savuamaan. Siten tuo voi hyvinkin jäädä huomaamatta.

Toinen vaihtoehto on että jännitteet ei heittänyt ihan hirveän paljoa latausta aloitettaessa, mutta jotain tapahtui kennon sisällä latauksen aikana joka sitten johti esimerkiksi kennon sisäiseen oikosulkuun. Tätä tilannetta voi olla hankalempi havaita ennen latauksen aloitusta.

Nyt emme oppineet mitään akkujen käytöksestä tai akkukemiasta, mutta meneehän tämä meille muillekin erittäin hyvänä muistutuksena siitä ettei akkuja saa koskaan jättää valvomatta lataukseen. Eteenkään pitkän säilytyksen jälkeen. Onneksi ei käynyt mitään tämän pahempaa, se on tärkeintä. Hyvä että kerroit kokemuksesi muille.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #265 : 19 Kesäkuu, 2016, 18:47:49 »
Jep, menihän tässä aika monta vuotta touhutessa ennenkun possahti. Ei ikinä kyllä tässä taloudessa jää akut valvomatta laturiin, ja joku sammutuspeite varmaan tulee hankittua varustukseen..  Laturi onneksi säilyi käyttökelpoisena, mitä nyt vähän pitää johtoja uusia.

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #266 : 05 Heinäkuu, 2016, 22:35:29 »
Niimpä muuten kävi että tonttasin tsa:n tuossa tep campin aikana. Muistin että osaisin leikata inverttinä puskia mutta en osannukkaan. Ostin sitten tuon heikin gauin pois kuleksimasta kun osien saanti edelliseen vispilään on vähän heikkoa. Siinäpä sitten tuli gyrot ja kaikki mukana, hyvä paketti ja akkujakin ihan vaikka minkälaisia  :)

Sen verta piti opetella uudelleen tuota säätöhommaa että pistin heikin perälavat päreiksi kun oli säädön jälkeen perän korjaussuunta väärin. Muuttelin vähän gyron paikkaakin ja johdottelin uudelleen, tostahan sai tosi siistin kun johdotkin jäi piiloon. Tänään kun tuli uudet perälapaset niin kävin lentämässä kaks lentoa  :)

Kyllä on mun edellinen kopteri ollut alitehoinen, täähän potkii kivasti vaikkei mulla ollut edes riittävästi kierroksia nupissa. Täysillä kulmilla sain perän antautumaan, muuten lensi kivasti. Brainista ei ole moitittavaa, on se ainakin yhtä hyvä kun beastx  ;) Leikki leikkinä, ehkäpä tulevaisuus näyttää miten tuo alkaa taipua kunhan ehtii tunnustelemaan ja harjottelemaan.

Pitkästä aikaa maistuu, akkutilannekkin on hyvä kun akkusettejä on kolme. Nyt sais tulla hyvät kelit tämän sateen tilalle..




Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #267 : 05 Elokuu, 2016, 20:39:56 »
Käytiin porukalla oikeen lentämässä :) Gauille tuli varmaan kymmenisen lentoa, alkoi ihan tosissaan sujua jo vähän lennätyshomma. Tanelin low rpm touhusta intoutuneena laskin gauin nuppikierroksia sen verran että nyt se pyörii 1500 rinkiä ja lentoaikaa tuli heti 6 minuuttia. Aika siistiä settiä, luulen että tästä lähtien kovilla kierroksilla repiminen jää ja munkin lentotyyli voi enemmän suuntautua tohon rauhalliseen ja teknisempään hommaan..

Täsä vielä mestari tanelin räpsy:


Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Nuben kopterit
« Vastaus #268 : 03 Heinäkuu, 2017, 11:15:19 »
Lainaus
« Vastaus #101 : 29 Kesäkuu, 2012, 21:18:52 »
6 akullista iltasella Seinäjoen prunttimäessä. Sinne se putosi pellolle kohtaan x eikä enää löytynyt. Kyllä sylettää. Olisi edes ensimmäinen kerta mutta ei. Ja kyllä, kaikki mahdolliset paikannusmetodit on käytetty. Fpv lennokki gopro-kameralla olisi käytettävissä mutta hyödytön tiheän kasvuston vuoksi.

Ei muutakun katselemaan uutta kopteria, tuonne putosi nyt tämänhetkinen kalusto. Tekisi mieli heittää lähetin perään. Vi***.

Hauska juttu, näinkin kauan ja eilen bongasin facebookista että tuo mun kopteri on löytynyt. Ei kylläkään ihan lentokuntoinen ole enää  :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2628 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
176174 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4044 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
131802 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK