Kirjoittaja Aihe: 120-luokan heli nitrot  (Luettu 16365 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #25 : 26 Kesäkuu, 2012, 17:01:06 »
Lainaus
Toihan on suunniteltu toimimaan matalammalla nitromäärällä, eli juuri tuolla 15%-20%. Varmaan pitää ainakin shimmejä laittaa kanteen että voit käyttää 30% nitro määriä.

Manuaalissa sanotaan että sisään ajossa suositeltu nitron määrä on 30-15%ö. Sitten myöhemmin sanotaan, että suositeltu polttoaine nitron määrä 20-15%.

Nyt kun mulla on n 10 tankillista kokemusta täsät motista en suosottele 30% nitron köyttöä ollenkaan.

PS millaisia lentoaikoja 91 motilla ja 700N:llä saa?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #26 : 27 Kesäkuu, 2012, 01:13:58 »
Moro,

Mun YS:t pysyy ilmassa n.6min kerralaan, ihan ok siis. Paljos 120:nen ja millaista ajoa olet sillä kokeillut?

-Rane
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #27 : 30 Kesäkuu, 2012, 10:15:22 »
Nyt lento aika on 15% nitrolla arviolta 6 min. Motti oli vielä viimeksi varmanin rikkaalla koska ei lämmennyt juurikaan.
20% nitrolla arvioisin lentoajan olevan hieman lyhyemmän.
Lentely flippejä tictoc nopea taivaslento yms. testailu.
Nyt menee vielä muutama päivä ennen kun pääsen testaamaan lisää.
Tällä hetkellä näyttäis silitä että 120:llä ajaminen olisi PA kuluiltaan halvempaa kun 91:llä jämme näkemään.
Yks asia on varma voimaa löytyy ;D eikä tartte laitailla :o.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #28 : 03 Heinäkuu, 2012, 23:02:03 »
Tänään sain YS:n aikas lailla mieleiseksi  :).

Fuili itse sotkettu 3 l nitroa, 11l metukkaa ja pönttö Koztsia.

Mottia ei saa oikein lämpenemään keskineulaa tiukkaamalla, alkaa vaan käymään epätasaisesti. Näyttöis siltä, että pitää säätää
korvakuulolta ja savunmäärällä. Ylä neulan säätö ei ole vielä ihan kohdallaan

Govi asetusta piti nostaa huikan aluksi oli n.16300 nyt linenn päälle 16500rpm.

Puutumaan en mottia saa kiekat hiukan muuttuu stopeissa ja toikoissa vedoissa, ailetoc oikealle menee hienosti.
Tosi pitc kulmia on maltilliset 12 asteta. Täytyy lisäillä hiljalleen.

6 min jälkeen tankin pohjalla on noin 1 cm fuilia.
Tuntuu siltä että 120 oli hyvä ostos :).

Tankkauksessa ja säilytyksesä näytti regu vuotavan hiukan läpi. Laiton sulkijan myös suodattimen ja moottorin välin jolloin starttaaminen helpotui.
Alignin startteri ei jaksa pyörittää 120 mottia mikäli mottiin pääsee huikankaan liikaa fuilia. Tosin tämä on hyvä säästyypähän
kopun starttiakselit vaurioilta.
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2012, 23:05:57 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
4300 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:21:48
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
3538 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 21:42:50
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
2346 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 13:17:58
kirjoittanut mrsaila
0 Vastauksia
6070 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2010, 16:48:11
kirjoittanut Timo
0 Vastauksia
2952 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Helmikuu, 2021, 17:35:19
kirjoittanut jesi