Kirjoittaja Aihe: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut  (Luettu 37315 kertaa)

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« : 30 Maaliskuu, 2011, 13:53:04 »
Keskustelua ruiskuista, maalausvälineistä, maskitarvikkeista, yms.
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2011, 13:57:13 kirjoittanut Jerkku »
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #1 : 30 Maaliskuu, 2011, 15:21:47 »
Pistin eilen tilaukseen tuollaisen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9294
Saas nähdä millainen on, motonetistä ostamani vastaava on ollut hienoinen pettymys, räkii ja tukkeutuu todella helposti, mekaniikkakin on melko jäykkä.
Jos ei tuolla ala luonnistua, täytyy varmaan kääntyä laatumerkkien puoleen, noita kun vaan saa kymmenen kappaletta yhden Badgerin hinnalla ja kaksikymmentä Iwatan hinnalla...
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2011, 15:41:11 kirjoittanut Johny »
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #2 : 30 Maaliskuu, 2011, 16:41:46 »
Mulla on tuollainen. Itse asiassa kaksi, kun ostin toisen siskon miehelle. Luin jostain, että se olis Iwatan kopio, mutta materiaalieroja varmaan on. En ole vielä joutanut tuota kokeilemaan, mutta odotukset on korkealla, ihan siistiltä vaikuttaa. En ole kyllä sellaisia kalliimpia kädessä edes pitänyt. Ennestään mulla on HK:n se halpa ja kehno alasäiliöruisku, jolla ei kovin siistiä jälkeä saanut.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #3 : 30 Maaliskuu, 2011, 16:46:22 »
Mullakin on tuollainen!
Ihan OK ruisku, muuta ruiskua en ole koskaan kädessäni pitänyt. Tekee ihan siistiä jälkeä, ainakin siveltimeen verraten.  ;D
Hyvin samalla viivalla spray-pullojen kanssa, noin maalausjälkeä arvioiden.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #4 : 30 Maaliskuu, 2011, 16:48:09 »
Iwatan kopioltahan tuo näyttäis, mulla on lähes vastaava kopio ja sitten aito iwata. Aito on ainakin huomattavasti helpompi pitää puhtaana, ja sumu on tarkempi...

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #5 : 30 Maaliskuu, 2011, 17:40:37 »
Lainaus käyttäjältä: Affen
Aito on ainakin huomattavasti helpompi pitää puhtaana, ja sumu on tarkempi...
Näinhän se yleensä taitaa noiden kopioiden kanssa olla, no jos ei skulaa mielestäni hyvin niin eipä ollu iso menetys.
Pari Badgeria mulla on jo ennestään 200 ja 360, ainakin noihin olen ollu ihan tyytyväinen.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #6 : 21 Huhtikuu, 2011, 05:41:09 »
Nyt on eka koppa maalailtu tuolla hobbykingin ruiskulla, täytyy sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Jälki on ihan kunnollista, räkimään en saanut tuota millään, eikä tunnu olevan turhan nirso ohentimen määrästäkään. Tuosta löytyy jopa liipaisimen liikeradan rajoitin, joka monesta kalliimmasta ruiskusta puuttuu, koko mekanismi tuntuu myös erittäin herkältä. Vielä ei tiedä kuinka tiivisteet kestää liuottimia, sen aika näyttää...
Eipä tuota voi kun lämpimästi suositella, ehdottomasti hintansa arvoinen kapistus.
« Viimeksi muokattu: 23 Huhtikuu, 2011, 06:59:31 kirjoittanut Jerkku »
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #7 : 30 Huhtikuu, 2011, 12:44:57 »
Jälki on ihan kunnollista, räkimään en saanut tuota millään, eikä tunnu olevan turhan nirso ohentimen määrästäkään..


Kummasta on kyse, maaliin vai maalariin käytetystä ohenteesta?  ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #8 : 30 Huhtikuu, 2011, 13:48:17 »
Sekä että.  ;D ;D ;D
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #9 : 28 Kesäkuu, 2012, 22:12:14 »
Ekat kynäruisku-setit on testattu. Kompurana on säiliöllinen, pressostaattinen laitos, eli katkaisee kompuran kun pytty on täynnä ja jne..
Ruiskuina on Badgerin Renegade Velocity, ja toinen on Bilteman "ammattilais-malli", eli se kallein ja hienoin..  ;D  Maaleina on ollut Fascolor:it.

Eipä ole ollut aloittelijalle helppoa tuo maalaminen. Molemmat ruiskut ovat ihan erinlaisia, vaikka pitäisi olla toiminnaltaan samanlaisia. Biltsun laitos tuuppaa väriä mukaan, vaikka pitäisi tulla pelkkää ilmaa. Badgerin olen saanut räkimään, sekä myöskin tekemään oikein tussimaistakin viivaa.  Muutaman tunnin ruiskuttamisella olen tullut tähän asti siihen tulokseen, että Biltsun laite on oiva ylimaalauksiin, ja Badgeri on tarkempaan piirtelemiseen.
Onhan noita maalejakin kotettu ohennella Fascolorin omalla ohentimella, joka voi olla syynä räkimiseen. Kompuran paineetkin on aika hakusessa, mutta omana visiona on, että mitä vähemmin oharia niin sen parempi..?
Olisi kiva, jos osaavat kaverit voisi heittää jotain omakohtaista kokemusta oharin määrästä, ja kompuran paineista...

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #10 : 29 Kesäkuu, 2012, 11:20:43 »
Itellä jääny kynäruisku touhut vähän vähiin viime aikoina.viikonloppuna kävin käkkäräisellä ja alko hiukan houkutella ku siel oli semmone iwatan 100€ ruisku.en oo kummonenkaan maalari mut jossain määrin touhu kiinnostaa,aikaa vaan ei taho löytyä.

Muistelisin et oon 2barin paineita käyttäny tuon bilteman ruiskun kans,ihan hyvin se on mulla wörkkinny.mut aika herkästi se alkaa räkii ku vähänkää kuivuu ja se kuivuu herkästi.pikkusisko ammattimaalari ja sano just et kuivuu ja alkaa räkiin paljo herkemmin ku iwata,tiedä sitten.. Ohenteen käytöstä en osaa oikee sanua ku ite oon käyttäny pääasiassa comm art maaleja.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #11 : 29 Kesäkuu, 2012, 12:20:09 »
Paineet vaihtelee käytettävän ruiskun, suutin- ja neulakoon sekä värin ja sen koostumuksen mukaan jonkun verrankin.
Pienellä neulalla pikkusta tuhrua muistaakseni jotain 0,8 bar alkaen aina 2,5 bar asti riippuen käytetystä maalista.
Isommalla neulla ja paksumpaa maalia käytettäessä painetta saa laittaa joskus reilustikin enenmmän.
En itse tuota painetta kyttää, vaan säädän sen oman tottumiuksen mukaan sopivaksi.


Mä lainaan sulle Rolle DVD'n, jossa on hyvää opastusta kynäruiskun käyttöön liittyvistä jutuista lontooksi. Ittee ainakin helpotti mukavasti.


Editti: pari rivii tekstii lisää.
« Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu, 2012, 12:31:09 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #12 : 29 Kesäkuu, 2012, 20:23:58 »
Mä sain Sammy sellaisen DVD:n, jossa joku jamppa kertoo kaikkia konsteja. Omaan tyyliin katsoin sen läpi parissa minuutissa.. ;D
Badgerin sylkemisen sain pois ruiskun nokan virittämisellä..

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kynäruiskut, maskitarvikkeet ja muut työkalut
« Vastaus #13 : 18 Heinäkuu, 2012, 20:56:27 »
Tuollainen tuli hankittua, vaikka kallis olikin.  ;D   http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9295
Nyt sitä on testattu. On kyllä pakko sanoa, että osaavissa käsissä (ei mun) tuollakin saa kuvia tehtyä. Sarjan mukana tuleva letku käy ainakin Badgerin ruiskuun.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
7053 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2009, 19:42:03
kirjoittanut mnentwig
4 Vastauksia
3372 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2009, 17:04:45
kirjoittanut Mikka
12 Vastauksia
5177 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Elokuu, 2013, 06:24:35
kirjoittanut Dutchman
0 Vastauksia
9552 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2015, 23:41:53
kirjoittanut Hayabusa
0 Vastauksia
1648 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Kesäkuu, 2015, 13:39:40
kirjoittanut HeliFlyFinland