Äänestys

Mikä on paras kopterimerkki?

Align
20 (26.7%)
Gaui
9 (12%)
HaniBii
1 (1.3%)
Hirobo
22 (29.3%)
Kloonit
4 (5.3%)
Joku muu
6 (8%)
MHS Protos
3 (4%)
Walkkera
0 (0%)
Henseleit
4 (5.3%)
Kasama
3 (4%)
Synergy
0 (0%)
Outrage
0 (0%)
Next D
0 (0%)
JR
1 (1.3%)
KYosho
2 (2.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Kirjoittaja Aihe: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit  (Luettu 76044 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #50 : 30 Marraskuu, 2010, 22:24:30 »
Ja sitten se, että ei noissa mun Aligneissa ole mitään ruuvvi ongelmia ollu.. eiköhän toi näytä olevan enemmmän 250 ja 450 mallien ongelma, en kyllä varmaksi mene sanomaan. Omat 700N ja 600ESP on ollu kovalla käytöllä ja hyvin ovat pelittäneet! Eli ei nyt ihan voi yleistää.
Se kertoo mielestäni jotain, että Align korvasi 700:sen runkopultit uusilla korkeampikantaisilla versioilla tossa kesällä vähin äänin...

Mitä galluppiin tulee, siihen on kovin hankala vastata. Jos kysymys olisi ollut "Jos olet omistanut useampaa kuin yhtä kopterimerkkiä, mikä niistä on mielestäsi laadukkain?" olisi multakin löytynyt mielipide, mutta että noista paras... hmm... Onko kenelläkään kokemusta kaikista?

JCA

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #51 : 30 Marraskuu, 2010, 22:30:05 »
Se on vaan tyly fakta, että tällä foorumilla meillä ei taida olla KETÄÄN joka vois tuohon kysymykseen oikeasti vastata :D
On vain kiva nähä, tämä on enemmänkin sellanen jokasen oma mielipide kuultuun ja kokeiltuun nähden.

Mennään tuonne maailmalle ja kyseltään MM -kisoja voittaneilta F3C ja 3D Masterssin kavereilta parasta kopteria niin sielläkin tuo vaihtelee, jokanen sanoo parhaaksi sen mitä merkkiä edustaa kisoissa.

Jokasella on omat mielipiteet ja jokasella on omat tarpeet mitä kopterilta tarvitsee.
Tuohon kysymykseen EI ole oikeaa vastausta. :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #52 : 30 Marraskuu, 2010, 22:30:40 »
mikähän siinä muuten on että alikileistä on niin paljon klooneja mutta muista vissiin ei niinkään jos ollenkaan ???
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #53 : 30 Marraskuu, 2010, 22:33:27 »
Moniko voi tuohon kyselyyn oikeasti vastata?
Itse jätän vastaamatta, kokemusta on klooneista, align, esky... align voittaa näissä mutta sitten taas kun ei ole koskaan muihin koskenut niin mistäpä sen tietää, toisten puheita uskoa.
Mitä galluppiin tulee, siihen on kovin hankala vastata. Jos kysymys olisi ollut "Jos olet omistanut useampaa kuin yhtä kopterimerkkiä, mikä niistä on mielestäsi laadukkain?" olisi multakin löytynyt mielipide, mutta että noista paras... hmm... Onko kenelläkään kokemusta kaikista?

Samaa mieltä, ei pysty fakta pohjalta juuri kukaan vastaamaan. Itse en äänestänyt ollenkaan, sillä kokemusta neljästä valmistajasta. Thunder Tiger, Align, Synergy ja ElyQ ja näistäkin ainoastaan Alignista kadesta kopterista.

mikähän siinä muuten on että alikileistä on niin paljon klooneja mutta muista vissiin ei niinkään jos ollenkaan ???

Kloonivalmistajat tekevät sitä mikä on suosituin, sillä tällä saa suurimman asiakaskunnan. Raptorin suosion aikoina oli HT EvoR kopiotuote siitä. Frenzy 50 taitaa olla kopio Vibe 50:stä.

-

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #54 : 30 Marraskuu, 2010, 22:36:40 »
Align on aikamoista laatua, mut ovat myös muut pärjänneet  ::) Hiribo by Anssi ja muut....
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

mika a

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #55 : 30 Marraskuu, 2010, 23:03:44 »
Jep

Vastaamatta jää täältäkin. minulla kun ei ole omia kokemuksia muista kopuista kuin HK-450 PRO;sta. Ja millään muulla en ole edes ikinä lentänyt.

PS: en ite edes aloittanut tätä säiettä enkä laittanut tota äänestystäkään. Pääsin vain aliottajaksi kun vissiin joku moderaattori siirsi just mun viestin kohdalta tämän viestiketun pois tuolta (en ole vielä ostanut mutta mielitekisi) säikeestä ja perusti tälle omansa.

MIKKELSONNI

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #56 : 30 Marraskuu, 2010, 23:06:44 »
Taidanpa minäkin kantaa korteni kekoon ja hieman kommentoida. Kokemusta omaan sen verran mitä nyt neljä kopteria omistavana on ehtinyt kertyä. hyllyltä löytyy honey bee 2, hk 450 ja aling 500 ja 600esp. Positiivisimmat kokemukset on tuosta hk450:tä johtuen ehkä siitä ettei odotukset sen hankinta hetkellä olleet kummoiset onhan tuo runko lähes ilmainen. Kokemukset alignista ovat melko kaksi jakoiset kone kyllä lentää ihan mukavasti kun se on kunnossa. Osat ovat suhkot laadukkaita mutta koneiden korjaaminen ja rakentaminen on ihan perseestä eikä vähiten johtuen ruuvien surkeasta laadusta. No oli miten oli seuraava kopteri on luultavasti taas jotain uutta merkkiä ja tältä kopterilta toivoisin että sen suunnitteluun on todella panostettu ja ymmärretty että hyvä kopukka ei pelkästään lennä hyvin vaan sen rakentaminen ja huolto on myös helppoa.

JCA

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #57 : 30 Marraskuu, 2010, 23:07:39 »
Joo ei ollut mika a säikeen aloittaja. Alkoi vain sopivasti siitä tuo keskustelu tuolla aiemmassa ketjussa.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #58 : 30 Marraskuu, 2010, 23:37:00 »
Kopuissa on laatueroja. Itsellä on ollut liuta koptereita, mutta tykkäänkin tekniikasta ja mulla on pienoinen pakkomielle kaikkeen hienoon ja kivaan...

Koput mitkä tällähetkellä on fleetissä,ovat kaikki jotain muuta, kun tusina mättöä;)
Hirobo Freya+GPH346, RJX Xtreme 90, XCell 60 custom, AlignTrex 450SEV2 ovat olleet joskus omistuksessa, tämän hetkiset Gaui425, XCell Furion 450, XCell Stratus BW, Kasama Srimok 90 FB, Kasama Srimok 90 FBL, MSH Protos, Mikado Logo 600SE, Eflite MsR.
Itteä oikeastaan kaduttaa, miks sitä tuli myytyä Freya pois, kun se jotenkin tuntu niin hyvältä. vaihtaisko joku Eagle3 kopun Srimokkiin voin maksaa jonkin verran väliä ;)
Ok, keväällä on tulossa iso sähkö Saksasta, joten uskon sen olevan "THE" kopteri ja toivon se olevan tämän odotuksen väärti:)

-Samppa

edit: unohdin sen HK450 kopun joka oli varmasti Suomen kalleimmilla sähköillä varustettu. Toinen HK450 oli varaosina laatikossa, sittemmin siirtyi Kapalle.
Siitä sähköt siirtyi tuohon X-Cell Furion450 kopuun.(3x Jr ds287mg+Jr3500G+scorpion2221-6+Spartan ds760+KontronikJazz40+Ar6110e)
« Viimeksi muokattu: 01 Joulukuu, 2010, 21:48:17 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Juhis

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #59 : 01 Joulukuu, 2010, 00:32:15 »
Minäkin klooneilla harrastanut ja tyytyväinen olen ollut, kun ei odotuksetkaan ihan mahdottoman korkealla ole olleet. Aligniin petyin, kun tilasin HK450:een muovisia lavanpitimiä Trex-storesta ja ensimmäinen meni pilalle jo palloa kiinni ruuvatessa, oli paljon pehmeämpää tavaraa ja valujälkikin kökköisempää kuin HK:ssa.. HK:n oman sitten pikaliimalla korjasin ja sillä lentelin lopun aikaa, kun tuo nuppi oli kiinni koneessa. Klooneissakin on niin monenlaista, tuntuu olevan Skya:n tekeleet niitä halvimpia mahdollisia ja sitten FMT,Tarot ym. aikalailla tasoissa Alignin kanssa. Ja ne peltiset runkolevytkin löytyi alkuperäisestä trex 450:stä, ei niitä kopioija keksinyt säästömielessä laittaa  ;)

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #60 : 01 Joulukuu, 2010, 06:33:02 »
Ok, keväällä on tulossa iso sähkö Saksasta, joten uskon sen olevan "THE" kopteri ja toivon se olevan tämän odotuksen väärti:)

-Samppa
Haiskahtaa Henseletilta  ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #61 : 01 Joulukuu, 2010, 08:07:57 »
Minäkin klooneilla harrastanut ja tyytyväinen olen ollut, kun ei odotuksetkaan ihan mahdottoman korkealla ole olleet.

Meikäläistä ei pidä luulla kloonien ylistäjäksi, vaikka siltä saattaa haiskahtaakin. Eskyn Belt CP2 osien laadussa ei ollut mitään varsinaista moittimista, mutta rakenne oli vähän turhan heiveröinen. Kevythän se oli kuin mikä. Toisaalta "täysin" lentovalmis paketti akkuineen ja latureineen on alle 200€, joten ei sitä ehkä kannata verrata mihinkään 2000€ settiin ihan suoraan. Merkkituote siinä mielessä, että virallinen maahantuoja löytyy joka maasta ja varaosahuolto pelaa moitteetta kaikkialla maailmassa. Vähän kuin Kyosho siinä mielessä, mutta hintaluokka eri.

Kloonitouhuun lähdin ihan samalla mielellä kuin Juhiskin. Palute vehkeistä ollut erittäin ristiriitaista. Joku lentelee ihan tyytyväisenä itseni mukaanlukien. Toisella hajoaa pää jo pakettia avatessa ja iso joukko lyö löylyä ja säestää. Showta pitää touhussa olla, mutta suodatusta pitää harrastaa informaation suhteen tai kokeilla mieluummin itse. Suurimmassa osassa täysin toivottomista tapauksista syy löytyy muualta kuin itse tuotteesta. Sama merkkitavarankin kanssa. Itse ostin ensin halvimman mahdollisen HK450V2:n halvimmilla mahdollisilla sähköillä ihan piruuttani. Katotaan, onko se niin surkea kuin sanotaan. Ei ollut todellakaan, vaan täysin toimiva laite. Sama juttu GT:n kanssa.

FMT500 oli halvin hiilikuitu/alumiini 500 minkä löysin. Mitään palautetta ei ollut missää ja ihan riskillä ja uteliaisuudesta ostin. Minimaalisella fiksauksella sanoisin, että se on sangen laadukas kopteri. Aika näyttää, alkaako osia hajoilla, mutta en oikein usko.

Mistään laatukoptereista ei ole kokemusta, mutta hyvin näilläkin on menty tähän asti. Jos innostusta riittää harrastukseen pidemmän päälle, sellaisenkin hankinta on edessä. Mitään Trex 450 en aio ostaa, vaan sitten on jo vähän isompi ja hienompi kyseessä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #62 : 01 Joulukuu, 2010, 09:54:33 »
onko kukaan jaksanut kasata 450 vispilöille sopivia paketteja noista sepon ruuveisteista.. mitä ruuveja kuinka paljon ettei kaikkien tarvitse itse laskea ja ynnäillä niitä  ;D
450 Sporttiin tilasin tämmösen setin, muoviruuvit uupuvat. Hintaa posteineen alle 15e. Ei varmaan yllätys, että ovat aika paljon parempia kuin paketin mukana tulleet. Mutta 10.9/12.9-lujuusluokan vermeiden kanssa saa sitten korkattua kierteet vastapuolelta kun sitä kuuluisaa momenttia hakee  ;D

Ruuveja lieriökannalla
- M2x4 (1 pss)
- M2x6 (3 pss)
- M2x8 (1 pss)
- M2x12 (2 pss)
- M2x16 (1 pss)
- M3x8 (1 pss)
- M3x16 (1 pss)

Muttereita
- M2 (2 pss)
- M3 nyloc (1 pss)

Pidätinruuveja
- M3x3 (1 pss)

Prikkoja
- M2 (2 pss)
- M3 (1 pss)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #63 : 01 Joulukuu, 2010, 10:13:34 »
ja jos kierteet ei korkkaa niin sitten ruuvi napsahtaa tyvestä poikki ja on v-mäinen saada pois kolosta... ainakin rcscrewz setin ruuvit napsahtaa juuri siitä poikki mistä on ikävin yrittää saada sitä ulos.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #64 : 01 Joulukuu, 2010, 10:42:32 »
Ok, keväällä on tulossa iso sähkö Saksasta, joten uskon sen olevan "THE" kopteri ja toivon se olevan tämän odotuksen väärti:)

-Samppa
Haiskahtaa Henseletilta  ;)

Nice! :D

Poissa apah

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #65 : 01 Joulukuu, 2010, 11:40:59 »
Mukava seurata tätä keskustelua.

Minä olen harrastanut kitesnowboardingia monta vuotta ja siellä foorumilla on käyty samanmoista keskustelua kauan, eli minkä merkkinen leija on se paras. Väittely käy välillä aivan hullun kiivaana ja osa porukasta provoaa ja toinen puoli provosoituu. Kuitenkin paras neuvo on se, että harrastakaa ja pitäkää hauskaa oli merkki tai malli sitten mikä tahansa. Minä ainakin teen niin.

Antti
Trex 600e
Trex 600e Venytetty

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #66 : 01 Joulukuu, 2010, 14:45:17 »
Lainaus
talvi alkaa talvipäivänseisauksesta 21. tai 22. joulukuuta

Ajattelin ehdottaa ilmtatieteenlaitokselle uutta talven määritelmää:

"Suomessa talvii alkaa tieteellisen määritelmän mukaan silloin, kun kopterit.netissä aletaan vääntää Alignin ruuveista"

 :P

Ettei ihan offtopiciksi menisi, niin itse lennän Aligneilla koska ei ole muihin varaa.


-op-
« Viimeksi muokattu: 01 Joulukuu, 2010, 14:46:49 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #67 : 01 Joulukuu, 2010, 15:28:57 »
Minäkin klooneilla harrastanut ja tyytyväinen olen ollut, kun ei odotuksetkaan ihan mahdottoman korkealla ole olleet.


Itse ostin ensin halvimman mahdollisen HK450V2:n halvimmilla mahdollisilla sähköillä ihan piruuttani. Katotaan, onko se niin surkea kuin sanotaan. Ei ollut todellakaan, vaan täysin toimiva laite. Sama juttu GT:n kanssa.

Tästä olen samaa mieltä että ihan lentävä kampe, MUTTA siihen  asti on hauskaa kun ei torppaa. Sitten kun torppaa ja joutuu säätämään ja vaihtaan osia niin itku tulee. Joskus tosin sattuu olemaan yhtä paljon mitoissa heittävät varaosat ja homma onnistuu helposti ja joskus pitää sitte viilata kun ei mee paikalleen. Siitä itse haluaisin päästä eroon, mutta siinä kärsii sitte lompakko.

Voi olla että tulevaisuudessa laitan jonkun pienemmän tai isomman kopion, riippuu täysin elämäntilanteesta :)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

JCA

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #68 : 01 Joulukuu, 2010, 15:35:56 »
Lainaus
talvi alkaa talvipäivänseisauksesta 21. tai 22. joulukuuta

Ajattelin ehdottaa ilmtatieteenlaitokselle uutta talven määritelmää:

"Suomessa talvii alkaa tieteellisen määritelmän mukaan silloin, kun kopterit.netissä aletaan vääntää Alignin ruuveista"
-op-

Eeehheh ;D
Ei hullumpi idea!

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #69 : 01 Joulukuu, 2010, 15:39:30 »
Minäkin klooneilla harrastanut ja tyytyväinen olen ollut, kun ei odotuksetkaan ihan mahdottoman korkealla ole olleet.


Itse ostin ensin halvimman mahdollisen HK450V2:n halvimmilla mahdollisilla sähköillä ihan piruuttani. Katotaan, onko se niin surkea kuin sanotaan. Ei ollut todellakaan, vaan täysin toimiva laite. Sama juttu GT:n kanssa.

Tästä olen samaa mieltä että ihan lentävä kampe, MUTTA siihen  asti on hauskaa kun ei torppaa. Sitten kun torppaa ja joutuu säätämään ja vaihtaan osia niin itku tulee. Joskus tosin sattuu olemaan yhtä paljon mitoissa heittävät varaosat ja homma onnistuu helposti ja joskus pitää sitte viilata kun ei mee paikalleen. Siitä itse haluaisin päästä eroon, mutta siinä kärsii sitte lompakko.

Olen torpannut kummankin. v2 meni loppupelissä varaosiksi, kun vähemmällä vaivalla kasasi GT:n joka oli jo hyllyssä valmiina. Mikäs siinä korjauksessa poikkeaa muista merkeistä tai uuden rakentamisesta? Vaihdetaan rikkoutuneet osat, tarkastetaan lapakulmat, tasapainotetaan uudet lavat jos tarpeen ja lähdetään lennättämään. Samat säädöt siinä joutuu joka tapauksessa tekemään kuin uuttakin kasatessa. Ei vaan saa jättää kieroja akseleita ym pyörimään tai sitten ei todellakaan enää pelaa entiseen malliin. Torpeille tullut hintaa muutama mitätön euro/ torppi. 450 tarvikeosat eivät ebayssa tai KH:lla maksa oikeasti yhtään mitään ja ihan ovat kelpo tavaraa olleet.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #70 : 01 Joulukuu, 2010, 15:45:09 »
Lue uudestaan mitä kirjotin.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Juhis

  • Vieras
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #71 : 01 Joulukuu, 2010, 15:51:21 »
Ei oo vielä itku tullut, vaikka on torpattukin. Eikä ole tarvinnut viilaillakaan.

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #72 : 01 Joulukuu, 2010, 15:53:41 »
Sepä se kun laatu niin vaihtelee..
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #73 : 01 Joulukuu, 2010, 15:56:37 »
Lue uudestaan mitä kirjotin.

Ei silti avautunut... ???

Kyllä minulla on kaikki varaosat käyneet ilman itkua. Säätökään ei ole ääretöntä tuskaa koskaan tuottanut.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Laatukeskustelua joka kattaa kaikki merkit ja mallit
« Vastaus #74 : 01 Joulukuu, 2010, 16:01:23 »
Meitsi ei vastannut mitään.

Tähän mennessä kokemusta löytyy ainoastaan Align laitteista.
Kahden 450Sportin otannalla voisin sanoa että kyllä ihan kelpo laatua tämä Align on. Koneen saa kasaan ilman viilaa ja se kestää ilmassa.Mitä muuta kopterilta tarvitaan?
Osien viimeistely näyttää omaan silmään ihan hyvältä ja ruuvitkin kestävät kun ei laita lukitetta liikaa.

Align sähköt eivät mitään erityisen loistavia ole. Servoissa ainakin on kohtalaisesti ollut ongelmia. Isän kopterista on hajonnut 2kpl DS410M-servoja, toinen ilmassa, toinen maassa.
DS420 peräservolla en saanut perää mitenkään asettumaan, joko vägäsi nopeasti tai hitaasti. Hyperion DS11-GCB tilalle ja ongelmat hävisivät täysi.
Kahdesta DS420 servosta hajosi myös alkuun kaiken ylin ratas. Siis se ratas johon armi ruuvataan. Kummallakaan rattaalla ei ehditty edes lentää. Hajosivat jo säätövaiheessa, kun peräservoa liikutteli putkella. Uudet rattaat ovat servoissa kestäneet sen vähän mitä niillä on lennetty.

Nyt kun on noin vuosi ennemmän tai vähemmän ahkerasti tullut lennettyä huomaa kopterissa jo pientä kulumista. Pääakselin laakereissa on klappia hieman, kuten myös servoissa.
Isän kopterissa jota on lennetty rauhallisemmin ja hieman vähemmän ei kulumista näy.

Seuraava kopterini voi aivan yhtä hyvin olla Align kuin muunkin merkkinen. MSH Protos venytettynä vaikuttaa melko mielenkiintoiselta... ::)

EDIT: Align:lle karkasi pisteet sittenkin. Paremmasta ei ole kokemusta, joten tämä on paras.
« Viimeksi muokattu: 02 Joulukuu, 2010, 07:35:33 kirjoittanut Miika »
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4211 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2011, 21:13:10
kirjoittanut ropellihattu
771 Vastauksia
262147 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2013, 14:05:53
kirjoittanut BigDaddyJ
3 Vastauksia
3623 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Maaliskuu, 2012, 00:41:45
kirjoittanut tomppu7
7 Vastauksia
21442 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2013, 11:17:27
kirjoittanut mikuni
35 Vastauksia
12832 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2014, 15:07:24
kirjoittanut Mika Lukumies