Kirjoittaja Aihe: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..  (Luettu 56182 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #100 : 01 Joulukuu, 2010, 10:12:12 »
jep 4 tai yli kanavainen kannattaa hankkia, ja nuo koaksiaalit on ihan erivehkeitä kun "oikeat". hitaita, itsensä vakauttavia jne mutta ohjaus tapahtuu samalla tavalla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #101 : 01 Joulukuu, 2010, 10:50:32 »
Jos haluat pikkukopun joka on suht helppo lentää ja sisäkäyttöön sopiva, sijoita hieman enemmän ja osta Nine Eagles Solo tai Nine Eagles Solo Pro. Nuo ovat toimivia pelejä molemmat, ohjaustoiminnot samat kuin "oikeissakin" kopuissa joten nekin oppii noiden kanssa lennellessä. Molemmat noista ovat itse itsensä vakauttavia, eli ei noista aivan realistista tuntumaa kopun lennätyksestä saa mutta hyviä vehkeitä aloittaa jos ei halua paljoa alussa satsata.

Varaosia noihin saa hyvin (Kyoshon jälleenmyyjiltä) ja joka ikistä pikku nippeliä löytyy, eli homma ei kaadu siihen jos lapa tai stabilointitanko menee poikki heti ekalla lennolla kopun törmätessä kattoon. Ai mistä tiedän. ;D Noihin parin kympin halpisvehkeisiin tuskin saa varaosia mistään.

Noissa on 2.4GHz lähettimet joten kantomatkaakin on, voi hyvällä säällä lennellä ulkonakin. Lisäakkuja ja ulkoisia latureita saa myös edullisesti. (tuo lähettimestä lataaminen syö lähettimen paristoja aika railakkaasti)

Tuossa Solo Pro in action:

« Viimeksi muokattu: 01 Joulukuu, 2010, 11:15:50 kirjoittanut WSTR »
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

mika a

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #102 : 01 Joulukuu, 2010, 12:58:02 »
ÄÄÄHHH noi fb nuppiset on ihan tylsiä  ;D Ei muutakuin heti alkuun joku 450;n ja sitä kasaillessa pikkasen treeniä simulla niin siittä se lähtee. [spoiler]450;n voi lentää sisällä olkkarissa oon kokeillu  ;D ;D ;D[/spoiler]

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #103 : 01 Joulukuu, 2010, 14:15:48 »
Moi,

Vähän tosta solo prosta. Kaveri osti tollasen ja sen heikoin osa on ehdottomasti landarit. Akun kiinnitys surkea, ei käy edes kaikki "omat" akut, eri versioiden välillä ovat muuttaneet sitä kiinnitystä. Sitten pahin asia mikä jäi ko. visputtimesta mieleen on perä. Vaikutti hitaalta ja kompelöltä. Perä muljahteli sivuttain lennettäessä ja parastahan tässä on se, että perää ei voi säätää mistään. Toki trimmata ym, mutta pironopeuttaa ei ole tarpeeksi eikä gainia. Mielestäni jos ton kokoluokan kopua miettii, niin ehdottomasti mSR on se juttu. Siinä toimii kaikki heti ja on kestävä... varaosa saatavuus hyvä.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #104 : 01 Joulukuu, 2010, 16:58:17 »
Pikkukopteriksi ehdottomasti walkeran cb100. Kestää kestää ja kestää. Ja on vakaa, mutta tarvittaessa siitä saa tuunattua erittäin nopean.
Chinesejade ja helipal myy noita ainaki.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

JCA

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #105 : 01 Joulukuu, 2010, 18:15:50 »
Miten mä olin lukevinani että tuossa kysyjä ehdotti itse 25€ kopteria?
Ei se mSR tai Walkera cb100 tietenkään KAUHEESTI kalliimpi ole, mutta..

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #106 : 01 Joulukuu, 2010, 18:20:04 »
Eikäkö katoppas ku ihan vaan mielipide tosta solo prosta, joka ei tavallaan hirveesti "budjetista" heitä. Että siis pointti oli siis että katoppas kö tota sillee että tuota koska kun halvalla saa mitä saa :D

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

JCA

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #107 : 01 Joulukuu, 2010, 18:23:52 »
Eikäkö katoppas ku ihan vaan mielipide tosta solo prosta, joka ei tavallaan hirveesti "budjetista" heitä. Että siis pointti oli siis että katoppas kö tota sillee että tuota koska kun halvalla saa mitä saa :D

R

Näinhän se mennee :D
Mie vaan naureskelin ja hytkyin täällä isseksiin kun lueskelin ketjua. Kaveri kysyy että onko ok tämä 25€ kopteri niin täystytmäys ja hintaluokka 4-6 kertaa korkeemmalle :D

Faktahan on että noilla 3ch coaxiaaleilla ei oikein mukaan pääse. Toki ne on hauskoja muutoin, sillon tällön miekin yhtä coaxiaalia olkkarissa leijuttelen, vaikkakin se tylsähköä on. mSR:t ja sen sellaset olis komeita pelejä.. Ja se maailman paras alottelijan kopteri olis se Quarkki :)

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #108 : 01 Joulukuu, 2010, 20:16:47 »
Jep, kyllä minäkin meinasin msr:ää ehdottaa mutta kun siinäkin se hinta pompsahtaa aika ylös verrattuna kysyjän antamiin vaihtoehtoihin... Ja pari puolustuksen sanaa tuosta Solo Prosta: mulla on itsellä sellainen, tosin V2 eli siinä ilmeisesti nuo landarit on paremmat kuin ekassa versiossa? Hyvin ne omassa käytössä ainakin ovat kestäneet. Ja akkutelineestä en tiedä onko sekin paranneltu malli tuosta ekasta versiosta mutta hyvin pelaa, akut menevät helposti paikalleen ja pysyvätkin, perus Solonkin akut käyvät kun niille näytti hieman mattoveitseä.

Solo Pron perä on mikä on, ei mikään supernopea mutta trimmin kanssa sen ainakin itse saan pitämään ihan hyvin. Ei kai tuon hintaluokan vehkeeltä voi niin hirveästi odottaakaan, johan laadukas gyro maksaa tuplasti tuollaisen kopupaketin verran. :D

Eli siis oma pointti oli se, että noiden Solojen kanssa pysytään vielä inhimillisessä hintaluokassa (alle satkun) ja ne ovat kuitenkin ihan eri vehkeitä kuin nuo IR-ohjattavat halpikset.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #109 : 01 Joulukuu, 2010, 21:32:30 »
Solo Pro V 1/2 on kyllä kiva peli, mutta tosiaan koska on itsensä vakauttava ja leijuu huomattavan kallellaan niin kääntäessä hyökkää siihen suuntaan mihin roottori oli kallellaan ja jatkaa kunnes vakautus kerkeää taas mukaan. Aiheuttaa kokeneellekkin ensin jänniä tilanteita, mutta sen oppii kompensoimaan. Tosiaan on laiska jos ei vaihda perus moodia pois elikkä painaa oikeaa tikkua alas (puoli ympyrä muuttuu täysiympyräksi näytössä) jolloin kyllä vauhti piisaa sisälle varmasti.

Tosiaan aloittelija oppii tällä suunnat jos muistaa aluksi olla perän pyörityksessä varovainen. Positiivista on myös ohjauksen reagointi nopeus joka on lähes välitön toisin kuin esim. Walkera #4 jolla itse aloitin. Esky Honey bee 2 on samalla nupilla ja näin järkyttävän hidas vasteeltaan.

Solo pro:on Gyron gainia, sub trimmejä ja end pointteja pääsee säätämään.. ohjeet tuolla: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=15743495&postcount=2804

Niin ja itse kyllä yllätyin kuinka hyvin tuo perä pitää.. vakiona oli gainia ainakin tarpeeksi ei vägännyt mutta moottorin äänestä kuuli nopeat vaihtelut tasaisessa leijutuksessa.
« Viimeksi muokattu: 02 Joulukuu, 2010, 09:41:50 kirjoittanut Noxi »
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

heliheikki

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #110 : 02 Joulukuu, 2010, 16:39:33 »
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0310&imageId=94439 Tämä ois neli kanavainen eikä hintakaan kovin järkyttävä, mutta kannattaako? .....epäilen....  :-\

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #111 : 03 Joulukuu, 2010, 17:57:17 »
Noniin nyt selvisi, että DX7 toimitusongelmat johtuvat siitä, että niiden valmistus on lopetettu. tilalle otetaan dx8 ja futaban vastaavaa. Joudun siis ilmeisesti tyytymään tuohon dx6i koska 8-kanavaisten hinnat varmaan pomppaavat melko korkealle. Noh eipähän tarvitse ainakaan enempää odotella:P

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #112 : 03 Joulukuu, 2010, 18:26:50 »
Eipä ollut kasin hinta paljoa korkeempi ku seiskan..  ;D

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #113 : 03 Joulukuu, 2010, 18:48:52 »
Olen aikeissa ostaa tällaisen halpiskopterin: http://www.xheli.com/777-112-falconx-blue.html se on 35e verkkokaupassa, mutta tämä on 25e: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=46025 ja nyt ois kiva tietää kumpi näistä kannataa ostaa tällaiselle aloittelialle.

Itse aloitin verkkokauppa.com:n alle 10 €:n kopupaketilla (duunikaverit ostivat ekax sellaiset) ja mun oli pakko saada itselleni myös moinen. Kuuden kuukauden takuu oli ihan ok ja myös todistettavasti myös takuu toimi  :)
Infrapunaohjain + styroksinen kopteri. Sillä sit opettelin vaikka hieman vaikea aluksi olikin. Tästä aloituksestani voisin kirjoittaa enemmänkin, mutta jääköön tähän. (Olen varmaan joskus jo kirjoittanutkin tälle foorumille) ;)

Taisin niitä loppujen lopuksi 3-4 kpl ostaa, mutta pääsinhän kokeilemaan  ;)
Duunikaverit eivät moista touhua kauankaan jaksaneet, mutta minähän jatkoin eteenpäin....
Samanlaisen kopterin nostin myös mökillä kesäillan hämärässä about 15-20 metrin korkeuteen ja takaisin alas. Ja tää on totta !!!

Edes T-Rex450:stä en samassa paikassa ole vielä nostanut moiseen korkeuteen. Olohuoneessakaan EN SUOSITTELE edes leijutusta 450:llä kokeilemaan !!! [spoiler] Vaikka olenkin kokeillut[/spoiler]

Itse halusin tässä nyt antaa yhden esimerkin kopteroinnin aloituksesta (Miten "livenä" itse tein) Ja aivan sen tähden, koska muistan asian "aloittelijan" näkökulmasta  8) Ei ollut yhtään kokemusta gyroista sun muusta...

No, tässä sitä nyt ollaan ja loput voi lukea täältä kopunetistä...... (ja rahaa on mennyt "muutama" euro).
Silti erittäin tyytyväinen, että aloitin tämän harrastuksen  :)


4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

heliheikki

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #114 : 05 Joulukuu, 2010, 10:21:16 »
Tuosta vekkokaupan 10e kopusta tuli mieleen, mitä pitäis tehdä jos se pyörii vasempaan, vaikka se olisi säädety kääntymään oikealle niin paljon kun vain voi?   ???

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #115 : 05 Joulukuu, 2010, 11:58:12 »
Voi olla että perän moottori on menossa särki ja siksi pyörii, jos on 2 roottorinen niin sitten toinen päämoottoreista. Jos trimmi on käytetty kaikki, muista säätöjähän noissa ei ole.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
6058 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2008, 18:26:01
kirjoittanut Halfelf
3 Vastauksia
3210 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Tammikuu, 2013, 15:55:38
kirjoittanut Matti Häkkinen
11 Vastauksia
6405 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2015, 09:14:32
kirjoittanut Anssi
13 Vastauksia
7706 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2016, 08:55:54
kirjoittanut 338federal
5 Vastauksia
2655 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2017, 18:42:27
kirjoittanut Rchärveli