Kirjoittaja Aihe: Fail safe  (Luettu 4623 kertaa)

seppomikael

  • Vieras
Fail safe
« : 27 Lokakuu, 2007, 09:06:32 »
Esittelin eilen vierailleni tuota 600Nää. En toki käyntiin siinä olohuoneen pöydällä laittanut  ;) mutta muuten yritin näyttää että mitä lentäessä tapahtuu.
Sitten lopettaessa napsautin ensin radiosta virrat pois ja mitä tapahtuikaan!!! :o
Failsafe laittoi kaasun täysille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aikani pähkittyäni keksin mistä se johtui. Kun virittelin aikanaan kaasuservoa niin olin kääntänyt sen toimintasuunnan radiosta toisinpäin että kaasulinkki tulisi parempaan asentoon. Mutta eihän vastari tiedä sen toimisuuntaa vaan ajaa failsafe-tilassa servon vastapäivään nollaan jolloin mulla on kaasu auki!!!

Siltä varalta että täällä on muita yhtä uunoja, niin tarkastakaa kuinka teillä käy kun kopterissa on virrat päällä ja sammutatte radion.

riku

  • Vieras
Vs: Fail safe
« Vastaus #1 : 27 Lokakuu, 2007, 11:51:07 »
Esittelin eilen vierailleni tuota 600Nää. En toki käyntiin siinä olohuoneen pöydällä laittanut  ;) mutta muuten yritin näyttää että mitä lentäessä tapahtuu.
Sitten lopettaessa napsautin ensin radiosta virrat pois ja mitä tapahtuikaan!!! :o
Failsafe laittoi kaasun täysille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aikani pähkittyäni keksin mistä se johtui. Kun virittelin aikanaan kaasuservoa niin olin kääntänyt sen toimintasuunnan radiosta toisinpäin että kaasulinkki tulisi parempaan asentoon. Mutta eihän vastari tiedä sen toimisuuntaa vaan ajaa failsafe-tilassa servon vastapäivään nollaan jolloin mulla on kaasu auki!!!

Siltä varalta että täällä on muita yhtä uunoja, niin tarkastakaa kuinka teillä käy kun kopterissa on virrat päällä ja sammutatte radion.

Onneksi oli toi polttisversio, muuten olisi voinut tulla ahdasta olohuoneessa...  ;D

seppomikael

  • Vieras
Vs: Fail safe
« Vastaus #2 : 27 Lokakuu, 2007, 12:07:33 »
Joo, olisi tullut.
Toisaalta eikös sähkiksissä kaasu toimi aina oikein päin joten kaasu olisi mennyt kiinni.....

seppomikael

  • Vieras
Vs: Fail safe
« Vastaus #3 : 29 Lokakuu, 2007, 07:15:55 »

Olin oikeasti vain siirtänyt vastarin 600Estä tuohon Nitroon ja tehnyt muutokset radioon.
Ehkä kannattaisi silloin tällöin tavata noita käyttiksiä... ???

Pistin tuohon Spektrumin ohjeen fail safen ohjelmoinnista.
Siellä oli hyvä pointti että kun saa säädöt kohdalleen niin kannattaa ohjelmoida fail safe uudestaan!

Siltikin. Olenko minä valtakunnan ainut uuno jonka kopteri olisi karannut ties minne jos yhteys radioon katkeaisi syystä tai toisesta :o

The AR7000 features the SmartSafe™ fail-safe system.
SmartSafe:

• Prevents unintentional electric motor response on start-up.
• Eliminates the possibility of overdriving servos on start-up.
• Establishes low-throttle failsafe if the RF signal is lost.
• Maintains last-commanded control surface position in the event of RF link interruption.
Note: Fail-safe positions are stored via the stick and switch positions on the transmitter during
binding.

1. With the system hooked up as shown, insert the bind plug in the charge plug receptacle.

2. Turn on the receiver switch. Note that the LED’s on both receivers should be flashing, indicating that
the receiver is ready to bind.

3. Establish the desired fail-safe stick positions: normally low throttle and flight controls neutral.

4. Press and hold the bind button on the back of the transmitter while turning on the power switch.
The bind button should flash and within a few seconds the system should connect. The LED’s on the
receivers should go solid indicating the system has connected.

5. Remove the bind button and store it in a convenient place.

6. After you’ve programmed your model, it’s important to rebind the system so the true low throttle and
neutral control surface positions are programmed.

Note: The AR7000 features DSM2™ technology and is only compatible with DSM2 transmitters.
The AR7000 will not operate with the DX6 or Spektrum® surface systems.
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2008, 07:52:59 kirjoittanut seppomikael »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Fail safe
« Vastaus #4 : 29 Maaliskuu, 2008, 21:37:30 »
Tuli säädettyä tuo FailSafe myös toimintaan tämän thredin innoittamana.

Näin onnistui Hitecin vermeillä:
1. To access this screen, turn on the transmitter.
2. Turn on the receiver power.
3. Press both Edit keys at the same time enter the menu loop.
4. Use the Edit keys to scroll down or up through the menu
until you come to the Failsafe screen.
5. The default position has the failsafe feature inhibited.
6. Arm the failsafe feature by pressing the "Clear" key, the
screen should now read, FAIL On.
7. To set the desired servo position when failsafe lockout
occurs, move the control sticks to the position you want the
control surfaces to be in if a failsafe condition should occur,
hold the sticks in this position and press both Data keys at
the same time. You should hear a double "beep"
8. Cycle the transmitter on, then off, then back on.
9. Test the effect by turning off your transmitter and watching
the servo failsafe position activate.


Asetin itse kaasun ja lavat tyhjäkäynnille. Toivottavasti tuon toimivuutta ei tarvitse koskaan testata.


edit: vaatii siis Hitec QPCM vastarin että tämä toimii.
-

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Fail safe
« Vastaus #5 : 30 Maaliskuu, 2008, 00:06:31 »
Tänään tuolla Henttaalla puhuimme fail safesta ja miten sen "pitäisi" toimia. Noin viikko takaperin kokeilin mitä mun 600E tekee kun sammuttaa lähettimestä virrat, luulin että fail safe on oikein ohjelmoitu, eipä ollut. Kaasu ja kaikki muukin jäi siihen asentoon kun sattu olemaan. Futaba 7C FASST ja aligin säädin niin joutuu kaasu kanavan reversoimaan ja pahimmassa tapauksessa se voi kai aiheuttaa sen että kaasu hyökkää täysille yhteyden katketessa. Sain kuitenkin sen fail safe laitettua niin että kaasu menee nollille kun sammuttaa lähettimen. Suosittelen fail safe kokeilua maassa ennen tosi tilannetta.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Fail safe
« Vastaus #6 : 30 Maaliskuu, 2008, 13:02:45 »
Kannattaa ehdottomasti testailla maassa, sähkökopterissa siirtää moottoria niin ettei pinjoni ota päärattaaseen ja polttiksessa kaasun muutoksista ei ole vaaraa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2580 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Huhtikuu, 2008, 17:00:52
kirjoittanut Hermis
7 Vastauksia
4345 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Huhtikuu, 2015, 10:37:16
kirjoittanut Copper
5 Vastauksia
3949 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2015, 21:59:58
kirjoittanut proffa84
3 Vastauksia
6008 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2016, 20:01:55
kirjoittanut JanneHoo
0 Vastauksia
4192 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Syyskuu, 2015, 13:50:46
kirjoittanut hamatiju