Vastaan nyt ikivanhaan ketjuun, lähinnä siksi että itsellä suurin osa vastaavista tapauksista on johtuneet IMU:n arvojen keturallaan olosta. Tähän syynä on yleensä kuljetuksen aikainen tärinä, hyvin usein esim lentomatkan jälkeen saa tehdä Advanced calibroinnin.
DJI purkit eivät ikinä ole varoittaneet asiasta mutta jos horisontti on kuljetuksen jälkeen vinossa niin miltei varmaa on että kopu lentää oudohkosti jos ei suoranaisesti karkaa. Aikoinaan laitoin (2013) DJI:lle viestiäkin että josko saisivat koodiin pikkuruisen muutoksen joka varoittaisi vaikka ledeillä jos IMU:n arvot ovat muutuneet sitten viime lennon. Eivät viellä ole moista saaneet aikaiseksi.
Zenmusethan käyttävät kakkos IMU:na FC:n imua, tästä johtuen FC:n kalibrointiongelmat näkyvät suoraan kimbaalin toiminnassa. Tästä johtuen myös FC:n imu olisi hyvä olla kameratelineessä, varsinkin jos runkon ja kameratelineen välille saattaa tärinänvaimennuksesta johtuen tulla riittävään suuri kulmaero.
Esim Vulcanin rungot on monesti eristetty erillisellä vaimenuksella kameratelineestä (vaimennukset runkon ja kameratelineen välillä sekä normaali kimbaalin vaimennus) ja jos IMU on suoraan rungossa suattanee Horisontin driftausta esiintyä. Varsinkin jos rungon ja telineen välissä on kovasti joustavainen vaimennus.