Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: juza - 01 Joulukuu, 2008, 08:28:50
-
Tästä se sitten alkaa, kenties Suomen ensimmäisen 250 rexin tarina!
Kävin juuri hakemassa paketin postista, nyt täytys malttaa oottaa päivä töissä että pääsee illalla kasaamaan.
Tässä muutama kuva:
-
No niin sitten varmaan nähdään,jo loppuviikosta
Lippulaivassa päästään ihailemaan.
-
Hienoa!
Kerro kun ehdit työnlaadusta ja kun saat lentoon niin kommentoitko tuota perää? Saako sitä pysymää paikoillaa/löystyykö hihna?
-
Täriseekö perä, onko tasapainossa eht sillään, nämä kiinnostaa pixy omistajaa...
-
Malttakaa nyt hetki. Mä yritän kanssa. Pikkasen aamulla säikähin kun sain paketin postista, oli niin pieni laatikko. Mahdolliset menetetyt eurot juoksi jo silmissä. Laatikko on vain röökikartsan kokonen.
-
Mistä kaukaa sait kirppusi hankittua? Tänne peräpohjolan kauppoihin kun niitä ei näytä saavan kirveelläkään.
-Nega-
-
Tilasin sellasesta kun www.helideals.com , hinta ei halpa ja tohon vielä verot päälle. Liike briteissä, mutta paketti tuli kiinasta. Mutta onpahan nyt ainakin kopteri.
-
out of stock,
Taisit kerettä viimeisille ::)
Kitit oli loppu jo Juzan tilatessa, mutta Comboja ja Super Comboja löytyy
-
Real Raptorsista (http://www.realraptors.co.uk) tulossa yksi itselle ja yksi kaverille. Löytyy vielä combo-paketteja, jos on nopea. Myös varaosia on saatavilla. Combon hinta £ 176,16. Postikuluja kahdelle kopterille £ 38.
-
QuickUK.com
Siellä niitä on. Compoa ja super Compoa
-
QuickUK.com
Siellä niitä on. Compoa ja super Compoa
Tämä taitaa olla oikeampi osoite: https://www.quickuk.eu
-
http://www.heliguy.com/Electric-RC-Helicopters/Trex-250/Main-Group/ (http://www.heliguy.com/Electric-RC-Helicopters/Trex-250/Main-Group/)
tuoltapa näyttää löytyvän myös Combo pakettia!
-
Johan näitä alkaa ilmaantumaan. Peruin aiemman tilaukseni Sussex-model-centeristä ja tilasin ilmeisesti viimisen (?) Quick UK:sta. ::)
-
Affen,, älä nyt kehtaa viimistä viedä ;D Itse odottelen josko sais paypalin toimimaan, niin pääsisi tilaamaan.. Realraptorssilta kerkesi loppua, ja nyt viedään viimeisiä jo quick UK:ltakin.. Toivottavasti eivät kerkeä loppumaan, niin saan omanikin tulemaan Suomea kohti.
Juza, äkkiä paljon lisää kuvaa ja infoa jatkuvasti! :D
-
Jospa nyt pääsis kunnolla kasaamaan, kerkisin jo alottaa mutta sitten piti lähteä hakemaan Vertical Hobbysta 10kpl Dualskyn 3S 850mah akkua.
-
Tsekkasitko mahtuuko 3s 1000 mah Dualskyt? Itellä olis noita, tosin en usko että menevät.
-
En viel ehtiny tai malttanu. Mulla on yksi 1000mah dualsky. Uskon kyl että mahtuu.
-
Sorry Juza, en malttanut olla laittamatta... ;D
-
Mitäs sä sillä teet kun sulla ei ole akkuja? Mulla on täällä muovipussillinen ja ajattelin tänään vielä leijutella keittiössä! ;D
-
Noni nyt hop hop siihen kasaamiseen!!!
Joulu on kohta ja pitäis vähä äkkiä pistää tilaukseen, sitä ennen täytyy suostutella iskä, ja siinä saat(te) auttaa. Eli kokoa se äkkiä, kerro onko paljon klappia missäkin, kerro lento-ominausuuksista jne. :)
(Ja äkkiä sitte!! :D)
-
Eipä noita taida mistään saada ennen joulua. Viedään käsistä.
-op-
-
Jee! "Your order has now been shipped."
Onneks otin nopeemmalla postilla vaikka maksoki lisää, on toivoa että olisi jopa tällä viikolla täällä, ainakin ensiviikolla=) Vähän mietityttää toi perä, mutta eiköhä siihe jotain keksi ;D
Jotkut ovat vaan Helifreakinki sivuilla valitelleet et olisi kannattanut ottaa Gaiu.... ::)
-
Sorry Juza, en malttanut olla laittamatta... ;D
Seppo, eikös sulla ole väärän väriset cabiinit noissa? Vai muistanko oikein? ;)
-
Mitäs sä sillä teet kun sulla ei ole akkuja? Mulla on täällä muovipussillinen ja ajattelin tänään vielä leijutella keittiössä! ;D
Toi on lentänyt jo... ;D Nostin sentin ilmaan 450 rexin akulla. Kaasu sai olla aika isolla...
Ei ole klappia missään ainakaan niin että sanomaan pääsee.
Sorry Juza, en malttanut olla laittamatta... ;D
Keltainen on uusi lempiväri..... ::)
Seppo, eikös sulla ole väärän väriset cabiinit noissa? Vai muistanko oikein? ;)
-
Perästä halutaan kuulla kommenttia. Sulla on Super combon gyro+servo?
-
Nyt on pikkunen kasattu. Viivästyy vaan valitettavasti koelennot kun nupista paloi yksi servo! Se ei kestänyt kun 2 minuuttia. Taidan vaihtaa samalla toho kaikki servot.
-
Auts!
Sulla noita vastoinkäymisiä riittää.
Mulla on vastariongelmia, koita nyt ettiä 35MHz:lle vastaria joka antais jonkinäköstä kantamaa, olisi tarpeeksi kanavia ja vielä tarpeeksi pieni tollaisseen. Antenninki kanssa ongelmia...ääh...
-
Perästä halutaan kuulla kommenttia. Sulla on Super combon gyro+servo?
Mulla Futaba GY-401 + Futaba S3157.
-
Nyt on pikkunen kasattu. Viivästyy vaan valitettavasti koelennot kun nupista paloi yksi servo! Se ei kestänyt kun 2 minuuttia. Taidan vaihtaa samalla toho kaikki servot.
Ostan sulta halvalla ne kaksi servoa jos et niitä käytä... ;D
-
Jooh, eiköhän toi 1000mah dualskyn 3s pakkakin mene, jos 850 mah menee, meinaan ei ole kuin pakan korkeudessa 3mm eroa (1000mah 18 mm ja 850mah 15mm. Alignin oma pakka onkin 22mm korkea.
Alignin pakka on tosin 15 mm lyhyempi. Ja 6mm kapeampi.
Noh, eiköhän ne dualskyt sitten mene....
-
Joutui tekemään uudet reiät koppaan jo tuolla 850mAh akulla.
Olisi saanut olla jonkun millin kapeampi.
-
Jeps. Tuo 1000mah on yhtä leveä (36mm). Mutta pituus ei ole ongelma?
-
Koppa on niin kapea edestä että ei sen takia mahdu. Ottaa kulmista kiinni.
-
Ekat leijuttelukokemukset on takana.
Vaatii aika vakion kaasun. Aluksi oli sellainen nouseva kaasukäyrä testimielessä ja perä nykäisi aika mukavasti aina kun kaasu muuttui. Tosin palautui aina takaisin samaan kohtaan. Gyrona Alignin 750 ja servona 420.
Viisi akkua leijuttelin ja hiljaksiin säätelin niin loppuvaiheessa alkoi pysymään käsissä jo kohtuu hyvin. Muutaman akselin ympäripyöräytyksenkin (piro?) uskalsin tehdä.
Yllättävän vakaasti tuokin alkoi toimia säädön jälkeen. Pientä pomppimista on vielä aika ajoin. Toisaalta se kyllä vaatii jatkuvaa paimentamista!
Mekaanisesti kone tuntuisi olevan melko hyvin balanssissa tehdasmittojen mukaan rakennettuna. Servojen asennosta johtuen pitchiä ja aileronia joutui subtrimmaamaan 10 naksua. Nupissa servoina Alignin 410 ja radio DX7.
-
Nyt alkaa poltella!
HALUU TOMMOSEN!!!!!!!!!!! ;D
Hankinnassa on Trex450SEV2, joten jos samalla postimaksulla.
Kun vaan olis rahaa...
TOI ON KYLLÄ TODELLA SÖPÖ! ;D
- Miku
-
Viitsisikö joku mitata kuinka iso vastari mahtuu sille varattuun paikkaan? Ilmeisesti taakse gyro platen alle? Eniten kiinnostaa korkeus+leveys.
-
Tuli tossa äsken muutama akku leijuteltua keittiössä 8)
-
Viitsisikö joku mitata kuinka iso vastari mahtuu sille varattuun paikkaan? Ilmeisesti taakse gyro platen alle? Eniten kiinnostaa korkeus+leveys.
Sinne mahtuu juuri ja juuri tuo 7 kanavainen FASST. Liittimiä oli niin vaikee saada kiinni että laitoin vastarin kylkeen.
-
Söpö söpö söpö :D
Pitäskö myydä 450 pois ja hankkia tuommonen (sitte ku paremmin saatavilla) ^^
-
No tuo nyt on vaan tollanen sisä lelu. Voi sitä toki ulkonakin hyvällä ilmalla pyörittää kun on tarkkana ettei karkaa liian kauas.
Kyllä noita on tälläkin hetkellä saatavilla kolmessa kaupassa, sattu vaan silmään kun katselin tohon varaosia.
-
Seppomikael, osaatko sanoa että onko sinun kitissäsi jo tuolla mainitut päivitykset: http://helifreak.com/showthread.php?t=106325 (http://helifreak.com/showthread.php?t=106325)
"
Dear all:
New Tail Hub already included in new kit that we ship to all dealer this week! if your T-Rex250 had tail issue, please e-mail to RMA@alignrcusa.com and we will send you new hub and bearing to fix the problem.
1.New Tail Hub shoulder got smaller OD, to avoid touch tail grip at high RPM.
2.New Thick bearing holding side loaded better and last longer than old one. also after replaced new bearing that you need drop your gyro gain about 5-7%.
Andy"
EDIT: Sillä meinasin että todennäiköisesti meillä on samaa erää... Tai sitten pitää lähetellä jonnekki alignille mailia ;)
-
En osaa.
Ja nyt en ehdi purkaa tuotaperää tarkastaakseni asian.
Mutta osa on tullut Alignin sivuille 28.11 mistä voisi päätellä että ei välttämättä...
Viitsitkö kurkata kun kittisi tulee? Minulla menee hetki tai kaksi että saan omani auki...
-
Mää koitan kurkkia kun saan omani, saattaa vaan että sponsorista johtuen se venyy jouluun asti ;D
-
Tinailinpas tossa liittimiä akkuihin, nyt on yhteensä 13 uutta akkua tohon. Mitenhän niitä tulikin niin paljon..
-
Tinailinpas tossa liittimiä akkuihin, nyt on yhteensä 13 uutta akkua tohon. Mitenhän niitä tulikin niin paljon..
;D 13 akkua... sun täytyy kehittää joku matemaattiseen algoritmiin perustuva systeemi tuota lennättäessäsi, ettet vahingossa sekota täysiä ja tyhjiä niin ei tule ajettua pilalle kertaalleen purettuja akkuja.
-
Seppomikael, osaatko sanoa että onko sinun kitissäsi jo tuolla mainitut päivitykset:
Tässä ilmeisesti ratkaisu 250:n peräongelmiin: http://www.helifreak.com/showpost.php?p=989052&postcount=24
-
;D 13 akkua... sun täytyy kehittää joku matemaattiseen algoritmiin perustuva systeemi tuota lennättäessäsi, ettet vahingossa sekota täysiä ja tyhjiä niin ei tule ajettua pilalle kertaalleen purettuja akkuja.
Toi logistiikka on helppo. Numeroi akut ja lennättää numerojärjestyksessä... Ja onhan noparissa lipocut jos mokaa. Silloin täytyy vain tajuta mistä on kyse... Siis... ......tna, mikäs sille nyt tuli! Jaa taisin pistää tyhjän akun... ;D
Tässä ilmeisesti ratkaisu 250:n peräongelmiin: http://www.helifreak.com/showpost.php?p=989052&postcount=24
Alignilta on tuohon julkaistu viikko sitten päivitysosat. Eli sen keskiön laakerointia on muutettu.
Vielä kun niitä saisi jostain... Omassa koneessani perä vähän nykii joten eiköhän siinä ole päivittämättömät osat.
Tuossa on koko setti päivitettynä. Se on saanut uuden varaosanumeron
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_97&products_id=2523 (http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_97&products_id=2523)
Ja tässä pelkkä keskiö. Se on pitänyt entisen numeronsa joten alkuun ei varmaan tiedä mitä saa tilattaessa...
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_97&products_id=2611 (http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_97&products_id=2611)
Muutos noissa on kait se, että alkuperäisessä on kaksi 1,2mm leveää laakeria ja uudessa yksi 2mm leveä. Toivottavasti tuo välys on myös huomioitu tässä uudessa keskiössä.
-
Näin jossain kuvan niistä keskiöistä. Olivat eri kokoset.
-
Align lupasi päivittää nuo vanhat perät ilmaisiksi uusiin. Eli ei muutakuin kyselyä maahantuojalle!
-
Align lupasi päivittää nuo vanhat perät ilmaisiksi uusiin. Eli ei muutakuin kyselyä maahantuojalle!
Tuskin suomen maahantuoja ottaa asiaan kantaa. Täytyy pistää kyselyä QuickUKhon...
-
Kerro miten kävi sitten. Alignin ilmeisesti yhdysvaltojen edustaja sanoi helifreakissä että kyselkää paikalliselta maahantuojalta, he ottavat sitten kuulemma yhteyttä Taiwaniin. Mutta sama se, eiköhän noita jostain löydy ;)
Mä odottelen kiltisti jouluun ennenkuin isken kynteni omaani, eipä mulla nyt olisi akkuja tai vastariakaan. ::)
Akuiksi päätin ostella Outragen 3s 800 mAh 25C akkuja, lukemani perusteella sopivat juuri ja juuri ;D Noita vaan tuntuu olevan vaikeampi löytää kuin 250 rexejä...
-
Tänään tuli sitten viisi akkua ajettua. Saldoa:
-Esimmäinen akku ja rudder hirtti toiseen laitaan. Toisesta perälavanpitimestä hirtti laakerit kiinni. Juurikin ne pienet joihin on tehty jo korjaus setti. Purettiin Markuksen GAUIsta laakerit.
-Muutama akku meni ok, sitten meinasi karata kattoon ja normimodella kun ajoin niin kierrokset tippu ja perän pito karkas. Latialle jalaksilleen, toinen landari poikki ja toinen perälapa kanssa. Vaihdoin osat ja menoksi uudestaan.
-Liimasin landarin ja taas ilmaan. Sitten siinä hetken leijuttelin ja perä karkas uudestaa, joko jumitti taas tai on todella herkkä keirrosten muutokselle. Jalaksilleen lattille ja aiemmin liimattu landari petti, samoin toinen. Lavat lattiaan ja peräputki mutkalle.
Siihen loppu tämän iltanen lennätys, huomena uudestaa jos vaikka aiemmin hajonnut uusi servo + muuta osaa tulisi. Nyt nupissa ollut väliaikasesti ERI pari servot.
-
Varsin ikävää, mutta toivottavasti tuolla perän päivityksellä poistuisi ongelmat. Mä en ole vieläkää löytänyt niit outragen akkuja muualta kuin australiasta....Puah...
-
Ihmetyttää kyllä, miten align on päästänyt tuommoista ulos tehtaasta... luulisi että pojat siellä rääkännneet niitä niin paljon että tuommosetkin viat olisi selvinnyt :(
-
Laakerit kokoa 4x1,5x1,2mm halkasia, keskireikä, leveys. Kuulat on jotain 0,3-0,5mm. Tuo ttoimii siis lavanpitimen+lavan painelaakerina. Kierroksia peräroottorissa arviolta 10000. Itse en ihmettele yhtään miksi hajoavat.
-
Ihmetyttää kyllä, miten align on päästänyt tuommoista ulos tehtaasta... luulisi että pojat siellä rääkännneet niitä niin paljon että tuommosetkin viat olisi selvinnyt :(
Kyllä mustakin on vähän outoa, että noin pahasti hirttää kiinni se perä, kun siellä on kuitenkin tsaabot ja muut antanu koneille potkua jo jonkin aikaa. Vai onkohan käyny niin, että noissa kuvauksissa on lennetty kymmenellä 250:sellä, joista yks on kestäny pätkän loppuun asti? ;D
-
Lämpötilat on olleet kuulemma yksi ongelma, näitä on ilmeisesti testattu lämpimissä oloissa, jolloin noita vikoja ei ole ilmennyt, ainakaan noin pahana. Lisäksi alignin testikuskeilla on ollut jo aiemmin modattuja periä. Ilmeisesti perään korjaustoimenpiteeksi ensihätään käy joko tuo hubin viilailu, tai perälavanpitimen kiinnitysruuvin korvaaminen 1mm pidemmällä. Tämmöinen löytyy ilmeisesti lapojen kiinnityksestä ja pitäisi olla ylimääräsenä mukana...
-
No mutta kyllähän tuo on prsiistä, jos ostaisin jonkin tuitteen niin kyllä haluan että se toimii ilman mitään rautalankanippuside patentteja >:(
Onneksi en ostanut koko kapistusta vielä, katsotaan kun tulee v2 ^^
-
Saattaahan se olla että testikuskeilla on ollu "ei-niin-massa-tuotetut" kappaleet. Tarkotan sitä että prototyypit ja muut on ehkä ollu tarkempaa tekoa. Sit kun ne rupee massatuottamaan niin on saatettu sanoa että ei sillä kai niin tarkkaa ole, 0,01 tarkkuus riittää, vaikka protokappaleet on tehty 0,001 tarkkuudella.
-
Mutta se laakerin koko.. jos laakeri on pöydällä ja aivastat niin sitä laakeria kannattaa etsiä sen jälkeen lattialta.
Ei se yksinkertasesti vaan kestä sellasia voimia. Sen keskikehän saa painettua sormilla irti ulkokehästä.
-
Juza, juu mä tiän. Mullon toi EP 100 Pro, pixy mikä lie. Siinon kans pienen pieniä osia. Parhaita on ne pienet prikat mitä on nupissa. Huonommilla silmillä niitä ei ees nää ;)
-
Nooh, eiköhän tuo tuosta. Alignilla ollut kiirusta pukata ulos, alunperinhan tämä piti julkaista paljon aikasemmin, mutta jossain mätti ja ei tullutkaan vielä sillon ulos. Samalla 2S lipot muuttui 3S ja canopystä tuli erimallinen.
Align nyt kuitenkin nopeasti reagoi asiaan ja lupasi korjauskitin ilmaisiksi.
-
Jotenkin jaksaisin uskoa että Alignin laatu on parempaa yleisellä tasolla kuin tuon Gauin. Tää onkin tällänen mutu, ilman mitään sen kummempaa perustetta.
-
Eikös Gaiullakin ollut ongelmia näitten pienten kanssa. Nyt noissa uusimmissa on alkanut kaikki pelaamaan? Eikös 200:sta gaiustakin ollut joku v1 versio tms jossa ei perä toiminut? He vain päättivät julkaista sitte kokonaa uuden eli V2? ::)
-
Tossa just vaihoin aiemmin palaneen servon uuteen samanlaiseen. Samalla tein säätöjä kohilleen jota en aiemmin eripariservoilla jaksanut. Samalla huomasin että lepatusakseli on kiero torstain jäljiltä. Eipä tullut tänäänkään osia kopteriin. Ehkä sitten ma-ti. Eilen tilasimme mummon tonnilla osia ja tänään pistin vielä pikku tilauksen. Nyt on sitten viisi pakettia osia tulossa ;D
-
Alignilta on tuohon julkaistu viikko sitten päivitysosat. Eli sen keskiön laakerointia on muutettu.
Vielä kun niitä saisi jostain... Omassa koneessani perä vähän nykii joten eiköhän siinä ole päivittämättömät osat.
Jos tässä joku päivä vaikka pääsisi rakentamaan, niin taidan kokeilla tätä vinkkiä:
http://www.helifreak.com/showpost.php?p=985218&postcount=49 (http://www.helifreak.com/showpost.php?p=985218&postcount=49)
Lavanpitimiin siis hiukan pidemmät ruuvit. Uutta keskiötä ja laakereita odotellessa.
-
Näin asiasta mitään tietämättä voisi visioida, että kun ne kyhää Aligililla niitä esisarjan protoja, ei kukaan ole vielä silloin kiinnostunut mistä esim. laakerit hankitaan ja mihin hintaan. Silloin luultavasti otetaan helpoimmin saatavilla olevat, sama mitä maksaa kun määrä on pieni.
Tuotantoa aloitettaessa niiden toimittajat kilpailutetaan, onhan määrä suuri. Ja seurauksena tavara on halvinta skeidaa kuten yleensä ;D
Noin pienikokoiset laadukkaat laakerit muuten taitaa olla uskomattoman kalliita jos en väärin muista.
BTW., mullekin on kuulema tommonen tulossa, vaikka ajattelin sen hommata ehkä vasta ensi talveksi, kun innokkaimmat niitä jo myy pois halvalla....ja viälä joku super compo Alignin uusimmalla gyrolla, luotettavana pitämältäni taholta kuulin, että se on hyvä. Siis gyro.
Täytyy varmaan hakea kaupasta semmonen pöytämallin valaistu suurennuslasi kun kopu saapuu, näkee edes ne pienet osat mitkä onnistuu kadottamaan....
-
Onneksi on aika pitkälle valmiiksi kasattu. Ei tarvi niiden kaikkien pikkuosien kanssa heti nysvätä. Tarkistin silti kaikki valmiiksi kasatut osa kokonaisuudet ja en löytänyt mitään moittimista.
-
Tilasin tossa äsken muutaman päivitys setin tuohon perän laakeri ongelmaan.
-
Hienoa että Jarista tulee taas Alignin miehiä, historiaa on ennestään jo kyseisestä merkistä. Olen kuullut että Jarilla oli 450 ensimmäiset protot ajettavana mitä Suomeen tuli joskus kauan sitten. 250 Rexi on kiva peli , toivotaan että löytyy tarpeeksi isoja suurennuslaseja sen kasaamiseen.
-
Hienoa että Jarista tulee taas Alignin miehiä, historiaa on ennestään jo kyseisestä merkistä. Olen kuullut että Jarilla oli 450 ensimmäiset protot ajettavana mitä Suomeen tuli joskus kauan sitten. 250 Rexi on kiva peli , toivotaan että löytyy tarpeeksi isoja suurennuslaseja sen kasaamiseen.
Heh, kopteriajanlasku on melko lyhykäistä, ei siitä ekan Alignin kopun Suomen markkinoille tulosta ole kuin 4 vuotta, juttu löytyy tuolta: http://lennokit.net/showthread.php?t=26305
Se on mulla vieläkin jäljellä, melko "lelumainen" kapine verrattuna uudempiin. On mulla uudempikin, 450 S , ei oo vaan tullut paljon sitä lennätettyä.
Mulla on autotallissa "kopterien loppusijoituspaikka", kun en raaski mistään luopua....
-
No nyt on tuo taas nipussa. Tuli pari pakettia osia. Juuri sopivasti että pääsee huomena hajottamaan sen. Emtylle on lähetetty kanssa kirje jossa uusia osia, että saa omansa lentokuntoon perjantaiksi.