EuroRC kirjoitteli tuosta jonkin aikaa sitten...
http://www.kopterit.net/index.php?topic=16424.msg185407.msg#185407 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=16424.msg185407.msg#185407)
Dualskylla ei kopu piireissä mikään paras mahdollinen maine ole. Tiedä sitten mistä johtuu. Itse en ole koskaan testaillut, mutta en ole mitään hyvääkään kuullut. Kalliita ne ainakin ovat.Pieni korjaus... 4400 45C
Helistorelle on tulossa joku 20 kpl 4400mah 60c akkuja. X7ssa toimii ainakin kivasti. Osa on varmasti jo myyty.
Tässä vähän oikeita speksejä akuista, niin ei tarvitse kauppiaiden "musta tuntuu" fiiliksillä mennä :) Eli sen nyt varmaan kaikki allekirjoittaa että kevyempi ja tehokkaampi akku on parempi ja myös kalliimpi. Näissä paremmat ja puhtaammat raaka-aineet.Hyvää dataa!
Tässä ihan valmistajien sivuilta napattu akkujen oikeat speksit, mutta olen niistä laskenut akkujen kapasiteetti/paino, sekä teho/paino suhteen ja laitoin ne sen mukaiseen paremmuusjärjestykseen. Isompi luku on siis parempi, kun on jaettu painolla. Jos akku painaa esim. 1/3 vähemmän ja tehoa saa samanverran on selvää, että kopterissa voi käyttää pienempiä akkuja samaan lentoajan saavuttamiseksi ja kopteri on myös tehokkaampi, kun teho/paino suhde on parempi.. Tämän lisäksi olemme toki testanneet lähes kaikki markkinoilla olevat akut ja vierailleet tehtailla lähes vuosittain.. Selvinneet miksi meidän valinta akuiksi on DS ja Tipple (tipple aikalailla TP:n akkuja edullisempi )
Kapasiteetti/paino suhde Teho/Paino suhde
DualSky EX 30/60C 2100 159g 13,20 0,79
Thunder Power 25/50C 2100 151g 13,9 0,69
Emax Tipple 30/60C 2300 193g 11,91 0,71
SiegPower 30/50C 2200 175g 12,57 0,63
GensAce 30/60C 2200 207,2g 10,62 0,63
Turnigy 30/40C 2200 197g 11,17 0,44
Asiakas on toki meilläkin aina oikeassa ja seuraavaan konttiimme mahtuu myös muun merkkisiä akkuja. Meillä on suhteet auki lähes kaikkiin valmistajiin. Jos jonkin konseksuksen saatte mitä haluatte ja kuinka paljon, niin me kyllä toimitetaan.
Hyvää dataa!
Kapasiteetti/Paino on selkeä, mutta mä en nyt pääse jyvälle tuosta teho/paino-suhteen yksiköstä, auta?
Hyvää dataa!Toinen asia mikä on hyvin hankala osoittaa muuten kuin käyttäjäkokemuksella on akkujen käyttöikä. Mitenkäs se mitataan?
Kapasiteetti/Paino on selkeä, mutta mä en nyt pääse jyvälle tuosta teho/paino-suhteen yksiköstä, auta?
Oma arvaus olisi hetkellinen virran maksimiarvo/akun painolla.Tottakai. Laskeskelin jatkuvan virran mukaan, eli 60-120C 2200 3s gensillä (paino 208g) tuo arvo olisi 1.27 [jotain]
noita oon 10kpl tilannu ja aina tullu kohtuu ajassa.
http://www.videovaruste.fi/maxamps-5450mah-6s-120c-lipo-akku.html (http://www.videovaruste.fi/maxamps-5450mah-6s-120c-lipo-akku.html)
Merkki | Malli | Paino | Mitat (mm) | Hinta (EU-hinta, ilman posteja) |
DualSky | 5000mAh 6S 45C (http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=119&nid=129&lid=138&id=274) | 785g | 175 x 46 x 56 | 120-165e |
GensAce | 5000mAh 6S 45C (http://www.gensace.com/epages/genspow.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/genspow/Products/B-45C-5000-6S1P) | 782g | 157 x 46 x 50 | 130e |
Turnigy | 5000mAh 6S 40C (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36011__Turnigy_5000mAh_6S_40C_Lipo_Pack_NL_Warehouse_.html) | 836g | 150 x 49 x 52 | 70e (ilman alennuksia) |
Toi 4800mah 60c ois kyllä se juttu.Kannattaa mitata että tuo 61mm (http://www.gensace.com/epages/genspow.sf/en_GB/?ViewObjectID=3386596) levyinen akku mahtuu ennenku lähtee tehtaalle asti ajeleen ;) Luulis kyllä että genssiki sais tehtyä 4500/6S/60C-akun jolloin ois alle ton 100Wh. Eihän se siltikään kaikkia ongelmia ratkaise noiden rahtauksen osalta.
Mitähän tuo 12AWG johto ja Deans liitin sanoisi kun purkais tuota akkua sen lupaamalla 650A virralla.. Nojoo, pelkkää markkinointiahan se on, mutta yleensä nämä jotka lupaa eniten on juurikin niitä huonoimpia oli hinta mikä tahansa.
C lukuun kantaa ottamatta akku on osoittautunut ihan hyväksi teho/paino suhteeltaan.
kopu painaa 7.4kg ja leijunta aika 15min 2x5450mah 6s maxamps akulla.
hyvin on virta riitäny myös kovassa ajossa.
Paljonko virtaa on mennyt kovassa ajossa? Akun kuitenkin pitäs pystyä näissä meidän ympyröissä ketää sen 200A ja rms120A. Luulen että ongelma aikuissa on juurikin tuo pullistelu. Ystäväni tekee lipoakkuja ja kertoi hieman noista tarkemmn. Kun kerrokset erkanevat toisistaam esim. kaasuuntumisen takia, vastusta alkaa kertymään ja energiaa menee lämpöön. Eli kyllä toi genssin tekniikka on pätevä.
Lennossa ei ole suurtakaan eroa. Turnipsit lämpenevät Genssejä enemmän.Kerrotko vielä tarkan mallin molemmista akuista?
Mulla on varmaankin, joku vika kopussa koska virta piikit login mukaan ovat max120A.Tai tikkujen heiluttajassa, koeta reenata sitä "abuse managementtiä" vähän enemmän ;D
"abuse managementtiä"
Kerrotko vielä tarkan mallin molemmista akuista?
Tai tikkujen heiluttajassa, koeta reenata sitä "abuse managementtiä" vähän enemmän ;D
se on ihan sama mitä ne akkumerkit lupaa siinä akun tarrassa!
Miks ei porukka tilaa suoraan maailmalta jos kotimaiset myyjät ei halua/saa hyllyyn tavaraa? Gens Acea saa saksasta ja TNT kuljettaa.
Vinkkaa putiikin nimi ::)No vaikkapa http://www.gensace.com/. (http://www.gensace.com/.)
Tuolta ei pysty ostamaan suomeen, suomessa genssillä jo maahantuoja joten eivät myy suoraan.
Jos näille kerran menekkiä kovin on, niin voin senverran poiketa tosta tekemästäni tuoterajauksesta että otan noita 6S isoja akkuja varastoon. Niiden saatavuus tuolta Genssiltä ei vaan ole paras mahdollinen, melkeen aina kaikki loppu, mutta jos tilailen ja pyydän varaamaan heti kun varastoon saavat, niin eiköhän niitä jollain aikavälillä Suomeenkin saada... Tai sitten tehtaalta suoraan, kunhan kerkeevät tekemään...itsellä on tämän kesän akut tuloillaan ihan näillä näppäimillä kiitos helipeoplen. En siis itse tarvitse nyt mitään.
Tai 12S pakkojakin jos on halukkaita...
Toimitus; Postillahan on tuo 100wh rajoitus.
Matkahuolto kai toimittaa, ainakin hapotettuja akkuja, joten tarvinnee selvitellä että mitä toimitusehdot kertovat.
Posti ja MH kun ovat ne "helpoimmat" reitit. Tokihan suurimpiin kaupunkeihin, jos tarvitsijoita on tarpeeksi, voi toimitella muullakin tavalla...
Kertokaahan tarkkoja tarpeita, noita 6S akkuja kun on vähän joka koolla, mitalla ja virralla...
(Se kai tässä kauppiaitakin arastaa, akut kun maksaa ja vaihtoehtoja on, niin järkevien varastosaldojen pitäminen on hinnakasta)...
Juu mun valita ous 4800 tai 5000 mah, eikä alle 60C. Mun mielestä jos hyllyssä olisi jompia kumpia kauppa kyllä kävisi.toi genssin 4800mah60c on sitte aivan kummallisen muotonen. X7 gauiin täydellinen mutta kaikkiin muihin vammasen leveä.
Sopiiko toi http://www.gensace.com/epages/genspow.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/genspow/Products/B-45C-5800-12S1P (http://www.gensace.com/epages/genspow.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/genspow/Products/B-45C-5800-12S1P) enää mihinkään värkkiin, vai onko jokasuuntaan liian iso / painava?tollasia ku sais 5000mah ja 60c ni tiedän mitä ottaisin ensikesälle :) tietty jos kopterin koko kasvaa 800 luokkaan niin tollanen voi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Ainoo vaan että isommalla c lukemalla
(Oma sähkörexi on varastossa niin ei pääse mittailemaan :( )
tollasia ku sais 5000mah ja 60c ni tiedän mitä ottaisin ensikesälle :) tietty jos kopterin koko kasvaa 800 luokkaan niin tollanen voi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Ainoo vaan että isommalla c lukemalla
4800 6s tänne ja halvalla. Voisin jopa 4 ottaa
Onko tilanne lyhyesti tämä: yli 100Wh akku ei lentokoneessa kulje. Piste. ?
Miten tämä sääntö taas venyy lentokoneen omien akkujen lennättämiseen? Tekniikan Maailmasta vähän aikaa sitten luin jonkin lentokonetyypin (Boeing 787?) lentokiellosta johtuen sen omista Li-Ion akuista ja niiden aiheuttamista vaaratilanteista. Nopeasti googlaamalla en akun kokoa löytänyt, mutta vahvasti epäilen ettei se alle 100Wh ole... Onko tälläisen akun lennättäminen sallittua koska "se on meidän oma akku, ei se räjähdä", vai riippuuko se akkukemiasta? Jos LiPo on pannassa niin saako isoja akkuja lennättää jos ne ovat muuta kemiaa?
Saa kuljettaa joko käsimatkatavaroissa tai ruumaan menevissä käsimatkatavaroissa.http://www.trafi.fi/ilmailu/matkustajalle/turvatarkastukset/nain_pakkaat_oikein (http://www.trafi.fi/ilmailu/matkustajalle/turvatarkastukset/nain_pakkaat_oikein)
Paristot ja akut (kulutuselektroniikkaa varten
Henkilön omaan käyttöön kulutuselektroniikkatarv ikkeita saa kuljettaa joko käsimatkatavaroissa tai ruumaan menevissä matkatavaroissa. Litiummetalli- tai litiumioniparistoja tai -akkuja saa kuljettaa kulutuselektroniikkalait teeseen asennettuna käsimatkatavaroissa tai ruumamatkatavarana, suositellaan kuitenkin kuljetettavaksi käsimatkatavaroissa. Jos kyseessä on varaparisto tai -akku, vain käsimatkatavaroissa oikosuluilta suojattuna. Paristojen ja akkujen litiumpitoisuus ei saa ylittää 2 grammaa tai 100Wh energiasisältöä yksittäistä akkua kohti. Lentoyhtiön luvalla voi kuitenkin kuljettaa laitteita ja niiden vara-akkuja, joiden energiasisältö on 100-160 Wh. Vara-akkujen määrä on tässä tapauksessa kaksi.
Sen lennättäminen lienee sallittua koska on koneen osa jota ilman ei lennolle ole asiaa...
Tässä olisi tehtaalla hyvä sauma: iso akku kahtia jaettuna samoihin kuoriin, välikaapelit mukana senkun kytkee vaan. Eli vaikkapa 6S akku toteutettuna 3S+3S samassa kutistesukassa. Tällöinhän kuljetetaan kahta alle 100Ws akkua, ei yhtä yli 100Wh akkua. Ja tilanne ei siitä muutu vaikka kutistesukasta törröttäisi valmiina pakat yhdistävät kaapelinpätkät, jotka kuluttaja sitten vaikka juottaa yhteen.
Akkujen rahtaamiseen lentokoneessa liittyvissä asiossa tätäkin kokeiltiin mutta silloin kun ne ovat samoissa kuorissa tulkitaan välikaapelista huolimatta 6S paketiksi... >:(Aww... No miten olisi sellainen, että tehdas lähettäisi pelkkiä kennoja ja alihankkija kohdemaassa (tai järkevän maarahtietäisyyden päässä siitä) kokoaisi? Kustannukset todennäköisesti nousisivat pilviin. Kustannustehokas ratkaisu olisi myydä akut tosiaan "kittinä", eli kuluttaja kokoaisi ja kolvaisi ja kutistesukkaisi. Tehtaan tehtävä olisi tuottaa kennoja ja muodostaa niistä sovitettuja settejä.
Kyllä kitti vaihtoehto olis kiinnostava. Varmasti suurin osa haluaisi ostaa valmiin plug and play setin, mutta kyllä ite olisin valmis tinailemaan jos sais kittinä kennot ja liittimet. Toki se pitäis näkyä hinnassa.Itse kuulun katekoriaan: ei viitsi pelleiillä jos saa valmiina.
Itse kuulun katekoriaan: ei viitsi pelleiillä jos saa valmiina.No kumpaan kategoriaan kuulut, jos ne ovat:
No kumpaan kategoriaan kuulut, jos ne ovat:Taitaa mennä tähän b vaihtoehtoon. kun on urpo ja kädetön :D
a) Saat noin viikossa itse kasaten
b) Saat noin kolmessa kuukaudessa valmiina
;)
Tilasin 8kpl 6s5300 akkuja. Toimitus luvattu Elokuu tänä vuonna. Joten saahan noita.
Jaa'a riittääköhän kenellekään muulle enää akkuja? ;D
Jaa'a riittääköhän kenellekään muulle enää akkuja? ;D
Meiltä saa syyskuussa,Hyvä jos saat tulevaisuudessakin pidettyä noita hyllyssä. Myyntiä on varmasti niin kauan ku suomessa isoilla koptereilla harrastetaan.
30 kpl 4800 60C ja 30 kpl 5000 60C tulossa varastoon...
http://multikopterit.mycashflow.fi/category/35/lipo-6s-222-v (http://multikopterit.mycashflow.fi/category/35/lipo-6s-222-v)
Hyvä jos saat tulevaisuudessakin pidettyä noita hyllyssä. Myyntiä on varmasti niin kauan ku suomessa isoilla koptereilla harrastetaan.
Toivottavasti, eiköhän siihen varastotilanteen plussalla pitämiseen joku systeemi löydy...
Ja jos postilla kulkevaa akkua ajattelee, niin mahtaiskohan olla menekkiä sellaiselle kitille jossa olis 3S akut, iso läpinäkyvä kutistesukka, haaroitusjohto tasausliittimelle ja kaapelit oikean mittaiset.
Eli kun harrastaja saa kitin käteensä niin hän yhdistää lyhyet, liittimelliset johdot (toisen akun plus ja toisen miinus), tunkee pakat kutistesukkaan ja tohottaa lämpimäksi tai vaihtoehtoisesti teippaa akut yhteen. Latausta varten sitten akkujen tasausjohdot vielä haaroituspiuhaan niin että saa ladattua yhtenä 6S pakkana...
Tällainen "kitti" olis kohtalaisen helppo toteuttaa jos vaan menekkiä olisi...
Isoja akkuja pyrin pitämään tulevaisuudessa varastossa jatkuvasti. Se, miten siinä onnistun, jää nähtäväksi :P