Kirjoittaja Aihe: Align RCE-G600 käyttökokemuksia  (Luettu 2486 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Align RCE-G600 käyttökokemuksia
« : 03 Syyskuu, 2008, 08:55:49 »
Tommonen govi tuli asennettua toissapäivänä. Ajattelin, että menis puolessa tunnissa, mutta... oletteko ikinä irrottanu sitä Alignin blockia millä tuuletin on moottorin akselissa kiinni? Sairaan tiukassa, eikä ollu sopivaa ulosvetäjää (irrotin, koska vaihdoin samalla metallisen tuulettimen)... no, vielä ku kasasin sen kerran turhaan (en ollu muistanu tehdä tuulettimen koteloon aukkoa govin sensorille) niin menihän siinä sitten koko ilta. Magneetit kuitenkin onnistuin tusaamaan oikein päin ja asennuksen puolesta govi toimi heti oikein.

Kalibroinnin kertaus vaikka siitä oma säie onkin:
1. Kaasukäyrä 0-100%
2. Laitteet päälle, kaasu alas ja sitten painaa sitä govin ainoata nappulaa 3s
3. Ledi alkaa vilkkumaan ja tänä aikana siirretään kaasu ylös
4. Ledi sammuu ja syttyy sitten uudestaan. Valmis.

Siinä onkin kaikki mitä sille täytyy tehdä. Seuraavaksi lähettimestä väsäämään govi systeemit päälle. Kierrokset ohjataan siis antamalla ylimääräisellä kanavalla joku prosentti joka vastaa sitten kierroksia X. Mukana tulee suuntaa antava taulukko, mutta ei liene kovin tarkka, ehkä sinne päin... saadakseen jotkut tietyt kierrokset tarvitsisi omistaa Skytach tai joku muu vastaava. Toimiakseen tämä govi vaatii, että tulee ohjaussignaali siihen ylimääräiseen kanavaan ja että kaasukäyrä on yli 30%. Govin tippuessa pois pelistä esim. irronneen magneetin takia palaa ohjaus suoraan kaasukäyrälle, joten flat 100% on suositeltava vain omalla vastuulla. Minä laitoin normaalin oloisen V-mallisen idlekäyrän tuonne govin alle.

Sitten kentälle! Koska en omista Skytachia niin aloitin matalalla arvolla 50%. Homma tuntui pelaavan, mutta kierrokset oli kyllä todella matalalla. Nostin hiljalleen prosentteja ja päädyin 85% jolloin kierroksia oli omaan "lentooni" jo aivan tarpeeksi. Ehkä liikaakin. Tehoa tuntui olevan mukavasti. En osaa (vielä) lentää 3Geetä, mutta pumppailin konetta ylös-alas ja tiputtelin nopeasti ilmassa lapakulman nollaan. En havainnut ollenkaan ylikierroksia tai moottorin kiljuntaa. Kaasu vastasi noustessa hyvin ja täysillä kulmilla alas tullessa ei kierrokset nousseet ainakaan merkittävästi. Pieni edes takaisin lento taivaalla on goville helppo homma.

Loppulauseet... Itse olen tuohon tyytyväinen, koska nyt ei tarvitse säätää kaasukäyriä vastaamaan negatiivisia kulmia jne jne. Helpottaa polttisaloittelijan hommaa. Ulkomaan foorumeilta olen lukenu, että ei taida olla mikään paras govi 3D lentoon, koska saattaa päästää toisinaan ylikierroksille, mutta toisaalta hintakaan ei ole kovin paha. Itse laite on todella pieni, kevyt ja helppokäyttöinen.

TTM

  • Vieras
Vs: Align RCE-G600 käyttökokemuksia
« Vastaus #1 : 03 Syyskuu, 2008, 11:04:07 »
Jep, itellä ollu 600N:ssä toi govi paikalla pitkäänkin mutta sain sen skulaa vasta äskettäin ku oli ration AUX2 asetus väärin..
Mulla leijutuksessa toimii ihan jees 70%:lla mutta kun laittaa idleen vaikka 85%, niin alkaa vaeltamaan kierrokset ärsyttävästi, mosa antaa kaasua liikaa n 3 sekunnin välein, ei hyvä.
Sitten kun laittaa idleen joku 105%, niin alkaa kiekat pysyä suht hyvin mutta hanaa on jo liikaa mulle :)
Mulla on kaasu servona BLS 451. Mikäs muilla?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align RCE-G600 käyttökokemuksia
« Vastaus #2 : 03 Syyskuu, 2008, 14:01:31 »
Mulla leijutuksessa toimii ihan jees 70%:lla mutta kun laittaa idleen vaikka 85%, niin alkaa vaeltamaan kierrokset ärsyttävästi, mosa antaa kaasua liikaa n 3 sekunnin välein, ei hyvä.
Sitten kun laittaa idleen joku 105%, niin alkaa kiekat pysyä suht hyvin mutta hanaa on jo liikaa mulle :)
Mulla on kaasu servona BLS 451. Mikäs muilla?
Mulla nyt ei ole kokemusta kuin kahden tankin verran, mutta millään asetuksella 50 - 85% ei tommosta kaasuttelua esiintyny. Kierrokset pysy musta tosi hyvin ja moottorin ääni oli tasainen. Mulla on kaasulla joku perusdigiservo. Tuohan ei tue ollenkaan näitä gyroissa käytettäviä servoja niinku 9254 jne. Johtuu sulla tuo käytös varmaan liian hienosta kaasuservosta ;).

TTM

  • Vieras
Vs: Align RCE-G600 käyttökokemuksia
« Vastaus #3 : 03 Syyskuu, 2008, 14:51:08 »
Mulla on kaasulla joku perusdigiservo. Tuohan ei tue ollenkaan näitä gyroissa käytettäviä servoja niinku 9254 jne. Johtuu sulla tuo käytös varmaan liian hienosta kaasuservosta ;).

En laita enää kaasulle perusservoa ku edellinen DS821 kusahti ilmassa ja veti hanat tiskiin radiosta riippumatta..
Niin, eipä tuo bls451 kovin nopea ole edes, muttei ehkä optimi goville. Luulis ettei nopeudesta haittaakaan ole, mutta voi olla että govi on viritetty laiskemmalle servolle..

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2842 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Elokuu, 2008, 22:15:46
kirjoittanut Petri P
5 Vastauksia
2931 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2009, 16:27:32
kirjoittanut Mikka
5 Vastauksia
2442 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2010, 16:05:36
kirjoittanut Einari Lindberg
11 Vastauksia
5318 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2010, 21:52:18
kirjoittanut Jerkku
7 Vastauksia
3639 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2011, 20:26:09
kirjoittanut keijon