Kirjoittaja Aihe: Mihin olette vatarin pukanneet 600N nitrossa/vastaavassa AR7000/vastaava  (Luettu 14417 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Olihan siinäkin otsikko,
Itse taiteilin sen kuvan tapaan, mutta sitten rupesin miettimään että kärsiikö kantama... tuo johto ei järin pitkä ole että mihin se kannattaa hilata. Voiko tuo tykätä pskaa jos vie liian lähelle mööttöriä?  :)

johdot eivät anna vastarille paljon liikutus mahdollisuutta, mutta tuo satelliitti voisi lentää kauemmaksi
« Viimeksi muokattu: 07 Joulukuu, 2008, 21:32:59 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Petri P

  • Vieras
Tuossa yksi viritelmä

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Toimiva?  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Petri P

  • Vieras
Kyllä tuo toimivalta tuntui. Kannattaa kyllä tehdä kantamatesti ja vielä käännellä kopukkaa moneen suuntaan. Itellä ei omasta mielestä tullut häiriöitä.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Pepen kuvassa näkyvä asennus on ehdottomasti paras vaihtoehto.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

koikkis69

  • Vieras
Pepen kuvassa näkyvä asennus on ehdottomasti paras vaihtoehto.

Alkoi oikeasti kiinnostamaan miksi tuo on ehdottomasti paras vaihtoehto? Onko jotain perusteluja. Ei sillä että itse olisin Rectumin radioihin ja T-Rexeihin tuon 450 lisäksi sotkeentumassa. Aina herää vaan kysymys että "miksi?" jos joku sanoo jonkun asian olevan ehdottomasti jotenkin perustelematta kantaansa....Tällä foorumilla sitä harrastetaan tosi paljon, noh ehkä myös joillain muilla foorumeilla myös.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Koska kaikki antennit osoittaa eri ilmansuuntiin. Paras vaihtoehto.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Pepen kuvassa näkyvä asennus on ehdottomasti paras vaihtoehto.

Alkoi oikeasti kiinnostamaan miksi tuo on ehdottomasti paras vaihtoehto? Onko jotain perusteluja. Ei sillä että itse olisin Rectumin radioihin ja T-Rexeihin tuon 450 lisäksi sotkeentumassa. Aina herää vaan kysymys että "miksi?" jos joku sanoo jonkun asian olevan ehdottomasti jotenkin perustelematta kantaansa....Tällä foorumilla sitä harrastetaan tosi paljon, noh ehkä myös joillain muilla foorumeilla myös.

Siksi että johdot on helpoin ja turvallisin vetää vastarille tuota kautta, antenneja ei joudu taittamaan turhaan, lisävastarin voi asentaa tarpeeksi kauas rungon kylkeen koska antennit ei osoita silloin samaan suntaan, ja muut sähköt kuten gyron moduuliosan voi asentaa helposti kylkeen.

Alkoi oikeasti kiinnostamaan nähdä ne sanomasi lukemattomat postit joissa jotain suositellaan ilman edes yhtä perustelua?

Lainaus
Ei sillä että itse olisin Rectumin radioihin ja T-Rexeihin tuon 450 lisäksi sotkeentumassa.

Perusteletko mikä tekee näiden valmistajien tuotteista haukkumisen arvoisia?

Niinpä niin..

-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Joulukuu, 2008, 17:16:27 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

koikkis69

  • Vieras

Lainaus
Siksi että johdot on helpoin ja turvallisin vetää vastarille tuota kautta, antenneja ei joudu taittamaan turhaan, lisävastarin voi asentaa tarpeeksi kauas rungon kylkeen koska antennit ei osoita silloin samaan suntaan, ja muut sähköt kuten gyron moduuliosan voi asentaa helposti kylkeen.

Kiitos. Tulihan niitä perusteluja. Yleensä väitteellä ei vaan ole mitään merkitystä jos sitä ei perustele. Tämä(kin) foorumi on täynnä tietäjiä jotka tietävät kaikesta kaiken ja kommentoivat kaikkia asioita ymmärtämättä loppujen lopuksi asioista mitään. Vai miten on mahdollista että jotkut käyttäjät ovat saaneet muutamassa kuukaudessa lajin aloituksen ja tänne rekisteröitymisen jälkeen yli 1000 viestiä kirjoitettua?

Lainaus
Alkoi oikeasti kiinnostamaan nähdä ne sanomasi lukemattomat postit joissa jotain suositellaan ilman edes yhtä perustelua?

Täytyi oiken lukea kaikki kirjoittamani viestit. Kuvailemiasi viestejä löysin tasan kaksi kappaletta:

1. Tunnetustihan FAI-kisoissa ei voi pärjätä jos ei aja hiropolla??     ;D ;D
2. ei kun 2.4GHz    :)

Näissä väitteissä ei ole mitään perusteluja....tosin molemmissa hymiöt perässä, joten jokainen tehköön omat johtopäätökset. Ja yleisesti ottaen en viitsi olla joka asiaa kommentoimassa ja nevoja jakelemassa, joka johtunee siitä että en mä oikeasti näistä asioista mitään ymmärrä

Lainaus
Ei sillä että itse olisin Rectumin radioihin ja T-Rexeihin tuon 450 lisäksi sotkeentumassa.

Lainaus
Perusteletko mikä tekee näiden valmistajien tuotteista haukkumisen arvoisia?

ei tietääksen ole haukkumista jos kerron että en aio (noh lievennetään vähän: = todennäköisesti en aio) sotkeentua ko laitteisiin. Olen tämänhetkisiin radioihin (Futaba(ska) T12FG) niin tyytyväinen että tuskin Spectrumit/JR ainakaan antavat mitään lisää noihin nykyisiin verrattuna, tai ainakaan mitään ominaisuutta en osaa kaivata. Koptereitakin on tallissa jo liian usean merkkisiä,Hiropo, Knight Sport ja se T-REX 450.

« Viimeksi muokattu: 04 Joulukuu, 2008, 17:48:52 kirjoittanut koikkis69 »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Lainaus
Täytyi oiken lukea kaikki kirjoittamani viestit. Kuvailemiasi viestejä löysin tasan kaksi kappaletta:

En viitannut sinun kirjoittamiin viesteihin vaan yleisesti koko foorumin viesteihin koska sanoit että:

Lainaus
jos joku sanoo jonkun asian olevan ehdottomasti jotenkin perustelematta kantaansa. Tällä foorumilla sitä harrastetaan tosi paljon, noh ehkä myös joillain muilla foorumeilla myös.

Aika vähän olen loppujen lopuksi nähnyt tällä foorumilla perustelemattomia mielipiteitä.

Lainaus
Tämä(kin) foorumi on täynnä tietäjiä jotka tietävät kaikesta kaiken ja kommentoivat kaikkia asioita ymmärtämättä loppujen lopuksi asioista mitään. Vai miten on mahdollista että jotkut käyttäjät ovat saaneet muutamassa kuukaudessa lajin aloituksen ja tänne rekisteröitymisen jälkeen yli 1000 viestiä kirjoitettua?

Tuo on totta. Ja luulen että uudet harrastajat uskoo liian helposti sitä jolla on eniten viestejä..

Lainailusota on hauskaa, mutta eiköhän palata AR7000 vastarin asennukseen  ;D. Minäkin voin muuttaa kommenttiani hiukan:

Mielestäni Pepen kuvassa näkyvä vastarin sijoitus on järkevin, tässä viestissäni näkyvistä syistä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Olihan siinä hieno avautuminen, helpottiko?  ;D

Tosiaan, nypläsin tuota rexin nokaa ja pukkasin vastarin juuri nuiin... oli ongelmia saada tartta tarttumaan hiilikuitu runkoon kun on sileä, piti hienolla hiekkapaperilla vähän rapsutta että tarttui. vastarin akku toiselle puolelle siihen koloon.

Tässä nyt kysymys, mikä olisi paras vaihtoehto näin talvis aikaan vastarin akuksi? Nimh?
millainen pakka ajaisi asiansa?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

koikkis69

  • Vieras
Noh ei tämä OP niin vakavaa ole. Samainen ilmiö kaikilla keskustelupalstoilla. Noista kahdesta kuvasta jotka tuossa alussa on äkkinäisen (minä mukaan lukien) vaikea sanoa mitä eroa asennuksissa loppujen lopuksi on, siksi pyysin hiukan perusteluja

Koikkis

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Ei ole vakavaa ei, mutta hyvä että välillä saa asiat selvitettyä  :)

Lainaus
Tässä nyt kysymys, mikä olisi paras vaihtoehto näin talvis aikaan vastarin akuksi? Nimh?
millainen pakka ajaisi asiansa?

Hyvin lämpöeristetty isomman kapasiteetin lipo ajaa asiansa hyvin näin leudoilla keleillä, viime talvena ajoin lipolla kohtuu kovillakin pakkasilla. Taikka sitten 4 kennoinen 2400mAh NiMH.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Noh ei tämä OP niin vakavaa ole. Samainen ilmiö kaikilla keskustelupalstoilla. Noista kahdesta kuvasta jotka tuossa alussa on äkkinäisen (minä mukaan lukien) vaikea sanoa mitä eroa asennuksissa loppujen lopuksi on, siksi pyysin hiukan perusteluja

Koikkis

Minäpä ryykään tähän teidän väliin.
En tiedä olenko nyt tullut väärään paikkaan, itse ainakin pidän siitä että asioista voisi keskustella muutenkin/vapaammin kuin factoja ja listatietoa latelemalla esim. pohdiskelemalla porukalla, niinhän ne ongelmat yleensä ratkeaa helpommin, kuin sillä että modet rupeaa poistamaan kaiken vähänkin turhemman. Tietenkin sitten kun joku konkari tulee ja heittää suoraan vastauksen jos tietää entuudestaan ongelman niin ok.
Tästäkin on keskusteltu niin monta kertaa sinä aikana kun olen täällä ollut, ja voi kauhea taas tuli yksi posti lisää  :-\

En nyt sitten tiedä että katsoitko minun postaus lukuani, mutta toki voitte sen nollata jos se haittaa ja kertokaa toki niin tukin suuni  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
No onko sillä nyt sitten merkitystä kun on antenni liian lähellä hiilikuitua... Ei ilmeisesti... No kannattaa vielä taittaa antennit niin, nyt ne osoittaa kahteen suuntaan, että osoittavat neljään suuntaan, taas paranee yhteys. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
eikai enään gigasten vehkeitten kans pitäs olla nuita häiriö ongelmia? :s

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Oikeastaan sinähän sen sanoit: Ei niitten kanssa PITÄS olla ongelmia, eli siis toden. ei ongelmia, mutta yhtä varmasti kuin 35MHz, gigasillakin varmasti tulee joillain jotain häikkää.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
no tuo staattinen sähkö voi sotkee minkä tahansa, vaikka gyron. En usko että nuissa gigasis tulee esim värinästä tms häiriöitä ku taajuus on niin suuri. Noh tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

koikkis69

  • Vieras
Minäpä ryykään tähän teidän väliin.
En tiedä olenko nyt tullut väärään paikkaan, itse ainakin pidän siitä että asioista voisi keskustella muutenkin/vapaammin kuin factoja ja listatietoa latelemalla esim. pohdiskelemalla porukalla, niinhän ne ongelmat yleensä ratkeaa helpommin, kuin sillä että modet rupeaa poistamaan kaiken vähänkin turhemman. Tietenkin sitten kun joku konkari tulee ja heittää suoraan vastauksen jos tietää entuudestaan ongelman niin ok.
Tästäkin on keskusteltu niin monta kertaa sinä aikana kun olen täällä ollut, ja voi kauhea taas tuli yksi posti lisää  :-\

En nyt sitten tiedä että katsoitko minun postaus lukuani, mutta toki voitte sen nollata jos se haittaa ja kertokaa toki niin tukin suuni  :)

Ei ollut henkilökohtaisesti kenellekkään

TTM

  • Vieras
Mulla on AR7000 päävastari nokkakappaleen vasemmalla puolella siinä kolossa, antennit sojottaa ylös (reikä nokassa) ja alas. Apuvastari on kakspuoleisella etummaisen jalaksen varressa, pakarin etuosan kohdilla. Sen antennit sojottelee eteen ja taakse. Yhtään onkelmaa ei ole yhteydessä ollut tähän mennessä, eikä myöskään yhtään torppia, (ellei mosan sammumista liian kylmänä metrin korkeudessa lasketa... :D) mikä on todella kummallista. Olis kai pitäny lotota enemmän.
En usko että AR7000 saisi pätkimään yhteyttä vaikka survoisi lutikat sinne rungon sisään myttyyn ja koittaisi lennellä. En mä mitenkään tota vastaria pyri kehumaan.. :)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Mä pukkasin omani noin ;). Yhtään kertaa ei ole lennon jälkeen valot vilkutettu...


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
halusin myös avautua :)

Ei itselläkään ole pienesså rexässå ar7000 ongelmia ollut.
mites tuossa mytyssä kärsisi kantomatka? ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Taas tulee sanoa että on niin monen tekijän summa, että mahdotonta sanoa. Ja vaikka taajuus on suuri, niilläkin on kerrannaistaajuudet. Ja sitten semmonen juttu, entä jos se vika tuleekin radioon tai vastariin. Johon on yhtä suuri todennäköisyys kun kun 35mHz.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Niin, ja joillakin ei ole mhz vehkeilläkään ollut ikään mitään ongelmia.

BTW!

Mihin väliin pukkaan tuon regun?
Enne gyroa vai gyron jälkeen, tuli purettua tohinalla eikä hoksannut edes että mikä pätkä siellä välissä oli :D

Logictech LTG 6100T + LTS-6100G yhdistelmä

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Niin, ja joillakin ei ole mhz vehkeilläkään ollut ikään mitään ongelmia.

BTW!

Mihin väliin pukkaan tuon regun?
Enne gyroa vai gyron jälkeen, tuli purettua tohinalla eikä hoksannut edes että mikä pätkä siellä välissä oli :D

Logictech LTG 6100T + LTS-6100G yhdistelmä

Koitas ny rauhoittaa tota tohinaas vähän, istu hetki ihan rauhassa, ota aikalisä ja tutki sitä kopuas, varaosakuvia, gyron, servojen, regun, ym. speksejä ja koita päätellä ihan itse, sillä on kehittävä vaikutus  ;D

Ja muutennii, sulla on koko ajan niin kova tohina päällä, että jos et vähän ota iisimmin, niin sun voi tosiaan käydä "hassusti", kopterien kanssa kannattaa ottaa vähän rauhallisesti, varsinkin isompien.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
31 Vastauksia
17820 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2011, 11:01:35
kirjoittanut Rity
43 Vastauksia
38662 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2012, 22:09:54
kirjoittanut JuhoV
0 Vastauksia
1355 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2012, 17:53:32
kirjoittanut Matti Häkkinen
22 Vastauksia
9325 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Maaliskuu, 2015, 13:56:27
kirjoittanut Wilikki
10 Vastauksia
6541 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2016, 13:50:11
kirjoittanut eggsslayer