Kirjoittaja Aihe: Fly Wing 450L V2.5  (Luettu 720 kertaa)

Poissa Hota-pulveri

  • Jäsen 2023
  • *****
Fly Wing 450L V2.5
« : 10 Tammikuu, 2023, 14:34:15 »
Moro,

Onko kellään kokemusta koptereista  Fly Wing 450L V2.5 450 size GPS Stabilized Helicopter?

Vaikuttaa mielenkiintoiselta laitteelta. Olisipa ollut tuollainen silloin joskus, kun kopteriharrastuksen aloitti...
AerialFreaks Hyper 400
Align T-Rex 450 Sport

Poissa JasuT

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Fly Wing 450L V2.5
« Vastaus #1 : 12 Tammikuu, 2023, 13:59:07 »
Näyttää samaan aikaan sekä mielenkiintoiselta että ihan hoopolta...

Mielenkiintoiseksi tekee aloittajan kuvaamat ominaisuudet, alkuun pääsee helposti. Hyvää sinänsä on se että noilla helpotuksilla voisi olla paljonkin helpompi saada mukaan uusia harrastajia...

Hoopoksi taas se, että kumpi tuossa sitten lentää. Kone vai ihminen? Samaa toki on noissa "helicommandeissa ja muissa pirunpurkeissa", mutta tuossa on viety vähän pitemmälle jos en väärin ymmärtänyt. On myös jokunen rajoitus, joita videolla tämmöistä esitellyt korosti, eli ei väistele mitään, ja kotiintuontikin on vähän sinnepäin...

Mutta, mielenkiintoinen olisi kuulla kokemusta semmoiselta, joka osaa 3-deetä pyörittää sujuvasti. Miten semmoisen käteen sopii tuommoisen "lievää suurempi holhoaminen", kokeeko jo rajoitteeksi..?

Nimim. jotenkin enempi omalta tuntuu tankonen kuin FBL, kumpaakin on yrittänyt opetella...

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Fly Wing 450L V2.5
« Vastaus #2 : 13 Tammikuu, 2023, 22:11:45 »
Nuo uuden sukupolven CP-koterien RTF valmispaketit taitaa olla paljolti vastaiskua nykyiselle "dronevallankumoukselle"? GPS-tekniikalla toiminta on hyvin samankaltaista lennättämisen "automatiikkaa". Ihan varmasti aloittelija saa tuosta oikotien ilmaan, mutta ei välttämättä oikotietä itse RC-kopteriharrastukseen? Sehän mitataan jo ensimmäisen tonttauksen yhteydessä riittääkö energia ja mielenkiinto korjaamiseen ja sen kautta perehtyä varsinaiseen kopteritekniikkaan?
 
Olen ajan saatossa koonnut useampia koptereita täysin lentäviksi ja luovuttanut ne "lentovalmiina" pakettina kiinnostuneelle. Valitettavasti se ei mitenkään takaa että syntyisi syvällisempää kopteriharrastusta josta jatkuisi omatoimisuuteen. Muutaman kerran olen koonnut rikotut kopterit ”takuuna”, mutta ei se ole ratkaissut harrastuksen jatkuvuuden ongelmaa (ilmaista harrastustukea ei järjesty loputtomasti). Olen ymmärtänyt yhä paremmin kuinka jaloa joukkoa nämä RC-kopteriharrastajat ovat nykymaalimassa, kun kaikki pitäisi saada tehdasvalmiina muutamalla satasella ”tässä heti ja nyt” (kuten "leludronet")  ::)

Toki myönnettävä että itse aloitin aikanaan vaatimattomalla Eskyn Bellt CP V2 RTF-paketilla radioineen. Sain sen jopa ihan ite ilmaan ja leijumaan, mutta vasta ensimmäinen kaato avasi minulle kuinka hienoa kopterimekaniikka on! (samassa koukussa yhä vuosikymmenien jälkeenkin). Vielä sen verran, että 2000 -luvun alkupuolella kopterit oli FP-tankoversioita mekaanisella vakautuksella (jopa hyrrägyrolla). Ne mekaaniset tankovakautukset kävi järkeen tälläiselle vanhalle laskutikkusukupolvelle, mutta nykyelectroniikka on tuonut myöhemmin tuskaa ja turhautumista ”ennen kaikki oli paremmin”  ;D

Minulla on mainitun esimerkkikopterin "H1" gps gyro. Olen aika vakuuttunut että FlyWing 450 on kelpo kopteri ja toimiva vaihtoehto kopteriharrastuksen uudelle tulemiselle (sopivasti dronehintaluokassakin).
« Viimeksi muokattu: 14 Tammikuu, 2023, 09:46:36 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
2802 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2010, 08:16:45
kirjoittanut Picofly
328 Vastauksia
138249 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Joulukuu, 2017, 22:34:58
kirjoittanut Matahon
0 Vastauksia
1498 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Toukokuu, 2019, 15:13:12
kirjoittanut Ollzer