Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 209765 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #125 : 21 Joulukuu, 2009, 13:48:12 »
Tuskin tuo säädin ihan perus hommista kyykkäää.. eihän sillä ole mitään suurempaa tehty että on kipannut? Tietenkin jos joku servoista on viallinen vie siksi älyttömästi virtaa.
Eikö siellä oo kenelläkään kaverilla osia jota voit kokeilla ristiin, esim lainaat joltain gigaset radiot ja kokeilet muutaman akun niillä, että onko ongelmia  :)
Ei tartte turhaan ostella mitään..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Mika08

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #126 : 21 Joulukuu, 2009, 15:43:46 »
Ja vielä lisää. Tsekkaa liittimet akulta bekkiin ja bekiltä vastarille ettei oo mitään huonoa kontaktia ja
että kaikki juotokset on kunnossa. Mittaa vielä toi vastarin akku. Jännitettä pitäis täytenä olla sellaset
8,4 volttia ja alle 7,4 voltin ei mielellään sais mennä jos kysessä on toi 2s lipo (onhan sulla yleismittari
jos ei nii mars kauppaan hakemaan ;D kympin bilteema mallilla pärjää hyvin).
Juu ei ton bekin kyllä pitäis kyykätä jos on kaikki kunnossa. 3 amppeeria pitäsi riittää jos ei oo mitään
ylimääräisiä hilavitkuttimia kiinni.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #127 : 21 Joulukuu, 2009, 16:36:26 »
Joku kertonee miten megaradioilla kuuluu suorittaa kantamatesti.

Tuosta hetkeksi pimenemisestä.
Ryytyykö siinä kaikki, eli servot ei vastaa mitenkää vai tippuuko moottorista tehot?
Jos servot toimii mutta moottorista häipyy tehot, niin voi olla noparin lipo cut toiminto, joka tipauttaa tehoja.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #128 : 21 Joulukuu, 2009, 18:35:32 »

Doddii.. Tuo pätkäsy on niin nopea etten kyllä kerinnyt tajuamaan onko servot pimeinä (kopteri vaakatasossa niin ei ole tarvetta käännellä). Kierrokset siitä putoaa. Kyydissä on noi led-valot mitkä kyllä vilkkuu/palaa koko ajan pätkäsyn aikanakin. Ledit siihen tuskin on syy, sillä eka kerralla kun kopteri tuon teki ei mulla noita ledejä ollutkaan, ledit ottaa powerin vastarin ja säätimen välistä.

Vastarilla ei ole erillistä akkua, 6S lipolta sähköt alignin säätimelle ja säätimen sisänen becci syöttellöö poweria vastarille->servoille..
Yleismittari löytyy ja kaikkien akkujen jännitteet on hyvät.

Mutta siis, jos ledit saa virtaa ja oletettavasti servotkin toimii niin en yhtään kummastuisi jos kyseessä on jokin säätimen lipo cutti tmv, säätimen manuaali kouraan ja tutkimaan. Kuka pässi saa idean tehdä kopterissa olevaan säätimen toiminnon joka pätkii moottorin toimintaa?? :D joojoo, varmaan käytetään muissakin noita säätimiä kö koptereissa, mutta silti..

Liittimet on kunnossa, vaihdoin vastikään noparin deanssin ja noi 6S lipot on ihan uudet ja niissä on ihan uuret aidot deanssit. On muuten ihan semisti erilaiset repiä niitä irti kö mitä noita kopio-deansseja..


Mika08

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #129 : 21 Joulukuu, 2009, 21:11:00 »
Onkos se tämä säädin RCE-BL60G? Siinä on tehdasasetuksena high cutoff mikä vähentää tehoja motista
kun kennojännite on laskenu 3.2v tai alle ja ilmeisesti katkaisee sähköt motilta kokonaan kun kennojännite
on tippunut 3.0v tai alle.

Olekko lennon jälkeen mitannu mitkä on kennojännitteet? Jos ovat 3.5v tai alle nii saattaa olla, että cutoff
on toiminu. Olekko huomannu onko tehot tippuneet ennen tuota blackouttia?

Jos tuo cutoffi siellä nyt on kiusannu nii sit ehkä kannatais lyhentää lentoaikaa per akku. Akku kun ei
kauheesti tykkää jos noi kennojännitteet tippuu 3.5v alapuolelle. Jotkut pitää rajana jo 3.7-3.8 volttiakin.

Onkos sulla semmosta kennojännitemittaria? Se alkaa olla aika välttämätön noilla 6s pakoilla. Lennon
jälkeen aina mittaat jännitteet niin näet heti jos joku kenno on tyhjempi kuin toiset (kennojännitteet lennon
jälkee pitäis olla 0.3v sisällä toisistaan yleensä jopa 0.1v sisällä hyvällä akulla, jos ovat isompia nii kaikki ei oo kunnossa)
ja latauksen jälkeen mittaat taas niin näet onko latautunut tasaisesti, vaikka lataat tasurilla nii silti on hyvä tarkistaa.

3s:ät on nykysi halpaa ko saippua, että sekun lentää vaan ja latailee. Sit ku kyykkää nii ongemajätteisiin ;D.

Nii kait tässä on kyse tosta 5 satkusta. Samat tiätty pätee muihinkin sähköpeleihin.

Olen huomannu 4½ 3s akuista, että kun yksi kenno on huono nii virrat loppuu ku seinää ja kun tuo
rotaatio ei ole hallussa nii lasku on enempi tai vähempi epämääräinen.

No joo alkaa menee jo vähän offroadiksi.

edit: ilmeisesti on viis satku ko on 6s lipotki 8)
« Viimeksi muokattu: 21 Joulukuu, 2009, 21:14:50 kirjoittanut Mika08 »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #130 : 21 Joulukuu, 2009, 22:07:31 »
Moroo!

Juu 500:sta tässä höpöttelen, 450 on talviunilla.. Kävin äsken kaksi akullista taas lennättelemässä (nyt on sormet taas tunnottomat joten sorry mahdollisista typoista), lentoaikaa saisi tosissaan lyhentää vaikka minuutilla. Aika loppuun olen nuo lipot aina imenyt vaikkei pitäisi, mutta minkä sille tekee kun tahtoo vaan lentää ("ihan vähän vielä"). Jännitteet tuolla toisella akulla on nyt heti lennon jälkeen luokkaa 3,58 - 3,61 Pienehköä eroa siis, mutta jospa tuo menisi. Akkuja saa kaupasta lisää  :D
Pitspumppia oli nyt enemmän ku koskaan ja muutenkin oli "agressiivisempaa" lentelyä, siis kaikke mistä saa komiat "pärinät", kaartelua, pumppia ja sen semmosta.  8)
Harmi ettei ole paljoa tilaa lennättää, tekis jo mieli heittää inverted ja kokeilla mitä tapahtuu (NO FEAR!). Jospa tällä viikolla kerkeis Röylään, meinaa vaan kaikki vapaapäivät olla silloin kun Röylässä EI SAA lentää.

Asiaan! -> Pätkimistä ei ollut lainkaan tällä kertaa, erona viimekertaan oli, että lensin kokoajan IDLE1 päällä. Maassa siis löin jo IDLEn sisään ja napautin holdin päälle niin softstartilla lähti kivasti liikenteeseen. Kopteri on vakaampi ja tottelee paremmin, ennen siis ollut selvästi löysemmät kierrokset. Kuuleehan tuon toki äänestäkin, kun napautin holdin veks ja kone alkoi keräämään kierroksia niin pitkään odottelin että kait tuo kohta lopettaa jo ton kierrosten keräämisen kun niin kovin huutaa. Mulla on nyt kaasukäyrä nyt: 80-70-60-70-80, tuo idle1:llä siis, eli olis reserviä vielä jäljellä vaikka muille jakaa. Kivasti potkua tossa motissa  ::) Lähtee kivasti kohti taivasta kun antaa kaasua, ja GY401 pitää persiin komiasti paikallaan.

Nyt on vaan niin älyttömän hyvä fiilis kun saa lentää ja laitteet toimii jne.  :)

E: Toisen akun jännitteet oli lennon jälkeen 3,76 - 3,78, tuo olis jo parempi..
EE: NIINJOO! Kokeilin myös ensimmäistä kertaa autorotaatiota, eka metrin korkeudesta ja toka ehkä puolentoista, molemmat onnistui ja kopteri tuli kevyesti maihin. Eihän se nyt mitään vaikeeta tolta korkeudelta olekkaan, mutta kokeilinpa nyt kuitenkin. Täytyy Röylän pelloilla kokeilla sit korkeemmalta jne.
« Viimeksi muokattu: 21 Joulukuu, 2009, 22:12:23 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #131 : 21 Joulukuu, 2009, 22:11:35 »
Aika poskellaan on jo kennot jos on 0.3V eroja.... yleensä on 0.1V sisällä. 0.0x volttia on vielä ok.
Tosin itselläni on yksi kenno kyykännyt yhdestä 3s akusta ja siinä on vajaa 0.2V kenno ero...

Itse en luota noihin jännite mittauksiin, ei voi "tietää" jännitteestä kovin tarkasti paljonko on varausta purettu... siksi vain laturista paljoko menee mah sisään ja 80% max purkua niin on suositeltavaa. Siitä mitoittaa lento-ajat. Tuntuu että tuossa nyt on ollut joku toinen ongelma kuin virransyöttö?

Helpoiten ongelma varmaan selviää jos saa lainaan giga radiot jne osia että voi kokeilla millon ongelma poistuu :S

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #132 : 21 Joulukuu, 2009, 22:15:01 »
Ongelmahan nyt todnäk jo ratkesi? Sammyhan sen tossa ylempänä sanoi, noparin lipocutti puuttunut peliin. En mie ole kato ton säätimen oletusasetuksia muutellut ja Mika08 sanoi että se on tehdasasetuksena tuo cutoff. Eli ratkaisu: En aja niin prkleen tyhjäksi niitä lipoja  :D

Ja tuskin mualima loppuu jos siellä on 0,3V ero kennojännitteissä toisessa pakassa ja toisessa 0,2V. Nyt ne on taas tasassa kun laturi niitä hetken hoivasi, nyt pakoissa on 3,8V ja odottavat huomista, uutta lennätyspäivää. Ei nämä mitään Hyperioneita ole, Alignille on ihan ominaisuus tommoset pienet erot sähkölaitteissa..
« Viimeksi muokattu: 21 Joulukuu, 2009, 22:18:30 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #133 : 21 Joulukuu, 2009, 22:26:24 »
Toivottavasti ratkesi :)
Miten olet sitten ajellut niitä akkuja...  ihan mututuntumalla vai? :D
Noh, turnigyn pakkoja saa halvalla  8)
Laita ajastin niin toimii parhaiten  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #134 : 21 Joulukuu, 2009, 22:30:27 »
Mututuntumalla olen mennyt, ajastinta pitäis käyttää ja sillai, mutta mitä olen noita nyt mutulla lentänyt niin yleensä kennojen jännitteet on ollut minimissään 3,6V luokkaa kun ne plugaan laturiin kiinni. En ole saanut Futabasta timeria pyörimään :D
Katon aina kellon kun alotan ja kun lopetan niin siitä saan ton ~lentominuutteja/akku.
Jos tätäkin joku muu aloittelija lukee niin näin EI PIDÄ tehdä ;D

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #135 : 21 Joulukuu, 2009, 23:08:52 »
7C:n manuskasta (s. 36) katsottuna ajastimen aktivointi onnistuu myös kaasutikulla. Jos jaksat perehtyä, niin kerro muillekin.  :)

http://futaba-rc.com/manuals/index.html
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #136 : 21 Joulukuu, 2009, 23:29:20 »
Jees, lukasin ja säädin. Ohjeet tuleville kummastelijoille:

Futaban 7C ja Timer säätö:

- Menu (Menu nappula hetkeksi pohjaan)
- Timer (klik)
- Säädä pois "INH":ltä
- Säädä aika (itsellä nyt 6min)
- Säädä mode, UP = laskee nollasta ylöspäin DOWN = laskee määrätystä ajasta alaspäin
- Säädä SW (kytkin millä ajastin starttaa). Ensin se antaa kytkimet A-H, tämän jälkeen numeroilla tikut 1-4. Kaasu on numerolla 3 (kanava 3), jokaisesta numerosta löytyy kaksi vaihtoehtoa. Esim. 3(nuoli ylös) ja 3(nuoli alas). Näillä voi päättää, että starttaako ajasin kun tikkua kääntää ylöspäin vaiko silloin kun sen tuo ylhäältä alas. Itselläni nyt siis 3(nuoli ylös), jolloin timeri alkaa raksuttamaan kun tikku ylittää vähän vajaan puolenvälin.
- Paina "END" kahdesti
- Homma valmis

- Nyt kun nostaa kaasutikkua ylöspäin niin timeri lähtee rullaamaan, jos timerin haluaa nollata, paina nuolinäppäimillä yksi kerta ylöspäin (aika alkaa vilkkumaan), paina "dialeria" pohjassa noin yksi sekunti -> Timer nollaantuu (raattio sanoo pipip).

* Kun Time on käynnissä, se piippaa lyhyesti minuutin välein, viimeisen kahdenkymmenen sekunnin ajan se piipittää joka toinen sekunti, viimeisen kymmenen sekunnin ajan se piippaa joka sekunti ja lopulta kun aika täyttyy antaa radio pitkän piippauksen tästä merkiksi.

Kiitos ja kumarrus  ;)
« Viimeksi muokattu: 21 Joulukuu, 2009, 23:32:08 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #137 : 22 Joulukuu, 2009, 12:42:32 »
Ehe ehe.. pitihän tätäkin kokeilla..
Lyhyt video, mutta kokeilinkin vain vasta että minkälaista kuvaa tuo Nokia N97 piirtää kopterin kyydissä. Oli kiinni kolmella kumpparilla akun edessä  :D
Ja se on kamera kun on vinossa ja alaspäin suunnattu, ei kopteri  ;)


Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #138 : 22 Joulukuu, 2009, 12:58:04 »
Voi voi, kun pääsisi lennättämään, mutta mennään nyt sitten taas pulkkamäkeen...
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #139 : 22 Joulukuu, 2009, 13:39:32 »
 Heh  :D Mutta pulkkamäessähän on kans kiva olla..
Kävin äsken lennättelemässä toisenkin akullisen (ja taas on akut latingissa), otin koko lennolta videoo (8min, lennossa 6min, piti laskea hetkeksi alas kun yks koiranulkoiluttaja pässi rupes kävelemään kohti..).
Muuten ihan jees kuvanlaatu tossa N97:ssa, se vaan ei halua aina tallentaa noita videoita. Koko tuo 8 minuutin videopätkä oli kadonnut kun pääsin sisälle ja meinasin katsella sitä.. Kävin korkeemmalla kun ikinä ennen, lensin jonkinsortin taivaslentoakin siinä.. Ottaa ihan tosissaan kupoliin kun ei vai laittaa kyseistä videoo tänne nyt, olis varmaan ollut komiat maisemat, kävi se sen verran korkealla.

Vaan seuraava akku on kohta valmis ja ei muutakun kopteri takasi taivaalle!  8)

ps. Pirun näppärä nyt kun toi timeri on kaasutikussa, tän päivän molemmilla lennoilla olen unohtanut laittaa timerin päälle ja tajuan sen vasta parin minuutin lennätyksen jälkeen kun kopteri on ilmassa. Sit kun muistaakin että jaa niinppä joo, timeri lähtee aina automaagisesti tosta kaasuvivusta, eli sitä ei voi unohtaa..

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #140 : 22 Joulukuu, 2009, 15:29:08 »

Kiirettä pitänyt ja kopteri ollut melkein kokoajan ilmassa ennen kö aurinko laskee..
Tässä olis tämmönen lento, broidikin tuli koulusta niin sain kahdesta suunnasta kuvattua kopteria. Toinen N97 kopterin kyydissä ja toinen broidilla:

Welcome Onboard


JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #141 : 22 Joulukuu, 2009, 15:48:05 »
Ja laitetaas vielä tämmönenkin  8)


Mika08

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #142 : 22 Joulukuu, 2009, 17:09:30 »
Non nii sehän on hienoa kun alkaa vehkeet pikkuhiljaa toimia :D.
Ja taitaa lennättäjäkin näyttää tältä ;D pakkasista huolimata.

Edit: Taitaa tuo lentojen minuuttihintakin tuosta pikku hiljaa laskea ;).
« Viimeksi muokattu: 22 Joulukuu, 2009, 17:13:22 kirjoittanut Mika08 »

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #143 : 22 Joulukuu, 2009, 18:20:43 »
Täytyy sanoa, et tuo Johny on tosi sitkee ku jaksaa näillä pakkasilla treenata  ??? ::) 8)

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #144 : 22 Joulukuu, 2009, 23:12:04 »

Joo-o, lentominuuttien hinta laskee hissukseen, lisäänpä kohta tonne alotusviestiin ihan €/min rivinkin.
Lentäjä oli ihan tosissaan  ;D
Tosin äsken kun kuulin että huomenna on kova lumimyrsky niin ilme vaihtui:  ;)
Sit kerrottiin että ylihuomenna on lämpötila +1 ja sataa vettä:  :-\
Ja sit alko ahdistaa ja nyt ilme on  :'(

Muthei, on se Pekka Pouta ennenki valehdellu!  ;D

Ei mithään ku pidetään akut täysinä ja kopteri taivaalla! Säästä ja muista hidasteista huolimatta! Se on ens kesänä päästävä niihin kevyisiin newbie-kisoihin mukaan! ("Light Electric F3C").
Kun sattuis vielä noi vapaapäivät semmosille päiville että kerkeis Röylään, ihan tosissaan tekis jo mieli hakeutua sinne pellolle kokeilee taivaslentoa laajemmassa mittakaavassa ja siinä samassa ekaa volttia/silmukkaa  ;)

Lennättämään oppii vain treenaamalla, se o fakta!

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #145 : 25 Joulukuu, 2009, 19:08:03 »

Noniin, kaksi lentotuntia tullut täyteen:

Lentoja takana: ~2h 2min
Lentominuutin hinta: ~12,00€/min

Tänään lennättelin vain neljä akullista, meinaa sormet alkaa jäätymään. Saas nähdä jos sitä sais hilattua ittensä johonkin hanksakauppaan ostamaan uusia sormikkaita mistä voi leikellä peukalon päät veks.. Semmoset on nyt kyllä ihan pakko saada.
Kopteri otti damagea tossa eilen toiseksiviimesellä lennolla, irtosi pyrstöstä tuo piuha minkä päässä oli punanen vilkku-ledi, ledi tietysti hakeutui pyrstöroottorin väliin ja kovahkon napsauksen saatelemana liitin ja ledi hajosi atomeiksi. Pyrstöroottorin toiseen lapaan tuli ihan pieni "lovi", nyt mulla on muoviset perälavat kiinni varmuudeksi, mutta voisko noita hiilikuitusia vielä käyttää jos laitan esmerkiksi liimaa ihan pienen kerroksen siihen loveen?
Ledejä ja piuhaa saa onneksi kaupasta parilla eurolla jätesäkillisen  :D

Tuo Sammyn lainaama Swallow on kyllä hyvä! Lataa nopeasti ja toimii niinku pitää, sekä mahdollisuus 12/230 jännitteisiin kruunaa kaiken. Ei vaan kait näytä erillisiä kennojännitteitä, kuten oma laturini näytti? Et Sammy haluais myydä tota pois?  ;D
Ja Mika08:n rakentelema powerikin toimii mainiosti ;)

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #146 : 25 Joulukuu, 2009, 19:39:12 »
Noilla lentotunneilla..., kuten olen ennenkin maininnut, niin ens kesänä ajat jo hienosti taivaslentoa !
Luonnon lahjakkuus  :)  8)

(Mullekin joku sanoi em. sanat kun Hughes300:lla "räpeltelin"  ;D toissa syksynä).
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #147 : 25 Joulukuu, 2009, 21:11:46 »

Haha.. en mie siitä lahjakkuudesta tiedä, mut hauskaa toi lentäminen on!  8)
Innolla odotan kesää että pääsis ihan tosissaan lentämään, t-paita keleja, Röylä, aakeelaakee pelto, koko päivä kentällä, ei jäätyneitä sormia, no fear!..  ::)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #148 : 25 Joulukuu, 2009, 23:52:09 »
Tuo Sammyn lainaama Swallow on kyllä hyvä! Lataa nopeasti ja toimii niinku pitää, sekä mahdollisuus 12/230 jännitteisiin kruunaa kaiken. Ei vaan kait näytä erillisiä kennojännitteitä, kuten oma laturini näytti? Et Sammy haluais myydä tota pois?  ;D
Ja Mika08:n rakentelema powerikin toimii mainiosti ;)
Näyttää se kennojännitteet, kun painat (muistaakseni) sitä vasemmanpuoleista nappia pitkään ja kerran nuolta oikealle ;)
Takasin pääsee painamalla sitä samaa nappulaa vasemmalta.

Voi kai tuon myydäkin, pitää vaan käydä hakees uusi tilalle :)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #149 : 26 Joulukuu, 2009, 14:00:39 »

Kasvain, niinpä näyttääkin.. Tuoltahan löytyy vaikka minkälaista tietoa kun painelee nappeja :D
On se näppärä..
Kävin äsken taas kaksi akullista tuolla lumisateessa leijuttelemassa, nyt latailen taas molemmat akut täyteen ja käväsen varmaankin tuossa tunteroisen päästä vielä ne tyhjentämässä, ellei toi lumisade vielä pahene.. Nytkin on siinä ja siinä, että kykeneekö tuolla lentämään, vähän pelottaa raattioiden puolesta kun Futaban päällä on parisenttinen lumikinos aina lennon päätteeksi..

Laitan sulle Sammy kohta yyveetä niin puhutaan tarkemmin tosta laturista ;)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
7837 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_