Kirjoittaja Aihe: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..  (Luettu 72374 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #100 : 24 Lokakuu, 2010, 16:41:12 »
Mutta tosiaan, tuolla hinnalla saat paremman käytetyn mankan... seuraa myydään osiota, spektrum dx6i on toimiva mankka ja iso skaala vastaanottimia moneen käyttöön..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #101 : 25 Lokakuu, 2010, 22:41:28 »
Pitkästä aikaa vois taas tännekin kirjoitella kun nyt iski vitutus. Jotain vikaa nupissa (kopterin siis).

Aloin katsomaan Beltin lapauraa kun tuota on tullut purettua ja kasattua pariin otteeseen. Normimodella kiekkoja ylös niin yhtäkkiä hirveä tärinä ja vapina. wut?? Kiekat pois ja lavat vaihtoon. Toisilla lavoilla sama homma. Molemmat lapasetit oli tasapainoitettu. Ei muutakuin mainshaft vaihtoon ja nuppi taas kasaan. Taas sama homma. Lavat pois ja varovasti kiekkoja samalla koittaen katsastella nupin toimintaa.

Ei käy järkeen. Oiskohan lepatusakseli toispuoleisesti ettei ois ihan keskellä? Swashplatessa näyttää kans olevan hieman kummaa huojuntaa kun swashguidetikkua katsoopi. Pitää vissiin vaihtaa sekin tuohon täysalumiiniseen settiin. Liekkö muovit vinksollaan tai jotain.

Pitää joku päivä pureutua ajatuksen kanssa jahka tämä vidudus hellittää.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #102 : 25 Lokakuu, 2010, 23:18:42 »
Jos siellä on kunnollinen lepatusakseli, niin kannattaa katsoa ne vaimennuskumit kans ja prikat, ettei lepatusakseli hölsky. Jos mahdollista, niin vertaa vaikka johonkin toiseen kopteriin. Lavatkin voi olla kierot, mutta tämän vaikutuksesta mulla ei ole vielä paljoa kokemusta, ehkä jonkin ajan päästä sitten, ellei vasta ensi kesänä.

Mitenkähän huonot pykäläiset laakerit vaikuttavat? Ohjaustuntumaan?
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #103 : 25 Lokakuu, 2010, 23:26:37 »
mites niitä uria katsot, onko kopu jossain kiinni? Vai leijutuksessa?
Jos kopu on pultattu esim pöytään kiinni, niin varmasti ravistaa..
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #104 : 26 Lokakuu, 2010, 00:02:46 »
Leijutuksessa ne pittää kattoo. Muuten tulee vääristymiä
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #105 : 26 Lokakuu, 2010, 03:04:00 »
Leparit on uusittu. Orkkikset oli mennyt haperoksi 4:stä akullisesta.  :o

Sirkkelipöydällä jalaksista kiinni. Oma tuntuma vain on, että ei ennen tuota torppia tärisyttänyt tuolla tavalla samoilla kierroksilla kun tuli testailtu. Voihan sitä kyllä olla väärässä näiden mielikuvien kanssa. :)

No pitänee tarkistaa vielä tuo lepari ja käydä kokeilemassa ihan leijuttaa ja katsoa mitä se tekee. Alkoi sitten samperin flunssakin pukkaamaan päälle.. 
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #106 : 26 Lokakuu, 2010, 04:40:19 »
Saattaa olla pääakseli kiero.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #107 : 26 Lokakuu, 2010, 07:57:15 »
Aina se täristää jossakin vaiheessa kun kierroksia nostaa, etenkin jos on laitettu pöytään kiinni. Hienommatkin koneet tekee tuota. Niinkuin pojat jo ehdottivatkin, laita lapakulmamittarilla kohilleen ja katso ihan leijutuksessa lapaura.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #108 : 26 Lokakuu, 2010, 10:10:18 »
jos toinen lapa on löysemmällä ku toinen ni nopeesti kierroksia lisätessä se toinen lapa pääsee hetkeks vinoon kunnes keskipakoisvoima hoitaa korjauksen... ihan normaalia että välillä jengoja nostaessa vähän ravistaa vaikka kaikki on suorana :)

e. tämä siis pienillä rundelilla
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Veke

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • #0220
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #109 : 26 Lokakuu, 2010, 12:04:11 »
Gyron ja lapaurien säätöön askartelin kesällä "penkin" ämpärin kannesta, yhdestä kappaleesta Bilteman lastenpyörän apupyörästä ja pätkästä lautaa. Apupyörän runko ruuvataan lautaan ja ämpärin kanteen reikiä landareiden kiinnitykseen nippusiteillä sekä muutama lisäreikä kanteen nippusiteillä apupyörään kiinnitystä varten. Koko komeus sitten laudasta ruuvipenkkiin kiinni ja kopu nippusiteillä ämpärin kanteen.

Apupyörä mahdollistaa gyron rate-säädön ja joustava ämpärinkansi puolestaan simuloi riittävän lähelle leijutustilannetta lapauran ynnä tärinöiden tutkintaan. Ja Bilteman apupyörän reilut välyksetkin osaltaan auttavat tuohon "joustavuuteen"...  Ja tämä tarina on tosi  ;D
« Viimeksi muokattu: 26 Lokakuu, 2010, 12:06:02 kirjoittanut Veke »
- Gaui Hurricane 550
- Align T-Rex 450 Sport
- Blade mCP X
- MPX FunCub
- Futaba 7C FASST & Phoenix v3.0

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #110 : 26 Lokakuu, 2010, 14:56:07 »
Näistä jokapojan protovehkeistä pitäs saada kuvagalleria :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #111 : 26 Lokakuu, 2010, 20:46:46 »
Tjooh.. Liekkö tämä flunssa sumentanut mielen tai jotain. Aika perus settiä. lapakulmat ihan päin v**tua. Ensinnäkin toisessa lavassa 4 astetta enemmän kuin toisessa lavassa ja siinä idleup:n 0 kulma kohdassa oli lavat +4 astetta. Jep jep. Eli ei oo yhtään ihme jos kopu vatkaa kun on penkissä kiinni. No ei vatkaa enää.

Nyt ois sit säädöissä niin Suomen 3vrk sääennuste oli niin lupaava, että ihan turha haikailla ulos.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #112 : 02 Marraskuu, 2010, 22:10:57 »
Morjens
Tämmöstä kyssäriä nyt olis tarjolla eli voinko tän videon avulla säätää noi lepatuskulmat tohon belttiini ihan tavalliseen leijutteluun?http://www.youtube.com/watch?v=YgCjIYvMKHM&feature=fvw
Eikös ne lapakulma säädöt tehdä niistä pitemmistä linkeistä.EI lyhyemmistä?
Tätäkin Jarmo Stigellin ohjetta on tullu tutkiskeltua mut on jotenkin "sekava/vaikeesti ymmärrettävä" mun aivoille ::)http://www.kolumbus.fi/jake.stigell/kuvat/beltcp.pdf
Ongelman tynkä olis tälläinen lapaura kohdilleen.Uudet lavat/lepatustanko/pääakseli,lavat tasapainotettu.Kierroksi a noin 50% ura suht ok enemmäm kierroksia lavat erkanevat toisistaan aika lailla lapaura ero melkein 2-3cm???Toinen ei niin ongelma uus pääratas jonkun verran kiero?menee kylläkin moottorin rattaiden kans yhteen mutta vipottaa kierouttaan,Voiko toi lapaura ongelma johtua siitä?Itse en usko siihen.MIkä pääratas olis sopiva/kestävämpi tilalle?
Noihinkun sais jotain apua/vinkkejä niin sais kopun taas lentokuntoon.

PS.Mikshän noi linki tuli tollain ??? ??? ???
« Viimeksi muokattu: 02 Marraskuu, 2010, 22:15:01 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #113 : 03 Marraskuu, 2010, 08:23:52 »
Heps..

Lapakulma säädetään pidemmistä linkeistä. Tuossa Jaken ohjeessa neuvotaan käyttämään n. 60% kiekkoja kun katsotaan lapauraa ja sen perusteella tehdä säätö.

Vakio päärattaan korvaajaksi passaa E-flite Blade400 tai HeliMax MX400. Pitäis olla kestävämpää tekoa.

Varmaan olet beltti wikin kahlannut läpi?? Belt CP wiki

PS. Sulla jäi puuttumaan [url] tagit noista linkeistä.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #114 : 03 Marraskuu, 2010, 08:43:50 »
Oorait kiitoksia.Toi juutube video on selkeämpi ainakin ittelle tarkoitan että tohon radioon(eskyn orkkis) tehdään noi asetukset ennen lapakulmien säätöö.Eli trimmit keskelle ei kaasun.kaasutikku keskelle,idle namiska päälle hov/pit keskelle gain keskelle ja sit lapakulma tarkistus.Näinkö?Voi että on vaikeeta vanhalle äijälle ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #115 : 03 Marraskuu, 2010, 10:59:40 »
Jotakuinkin noin, tuolla tavalla ainakin itse säädin kun vakiomankalla lapakulmia yritin saada kohdalleen. Ja MOOTTORIN JOHDOT IRTI. Jos nyt oikein olen tuosta Beltistä ymmärtänyt, voisivatko nuo löysät leparin kumit aiheuttaa tuon helposti suurenkin lapauran eron jos lapakulmat vähänkin eroavat toisistaan? Kertokaas viisaammat?

PS. Eivät nuo linkit välttämättä [url]-tageja tarvitse, mutta ennen/jälkeen linkin pitää olla välilyönti. Sulla oli noi kirjoitettu putkeen mitä lainauksesta katsoin.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #116 : 03 Marraskuu, 2010, 15:50:18 »
No lepareiden vaihtoa kannattaa kokeilla. Ne orkkis leparit on ihan pehmeet ja menee silpuksi aika nopsaa.

- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #117 : 03 Marraskuu, 2010, 16:08:47 »
Noniin noi lapakulmat oli aika pepullaan(-4 ja -3) säätö -1 kummatkin(tuntu jotenkin jäävän tohon -1) nyt on neg-7 pos-6 noilla kokeillaan ja lapaura meni kohdilleen silmämääräisesti lattialla kokeilen.Ulkona aika huono ilma joten kokeilu jää odottaan parempia ilmoja eli katellaan.

No lepareiden vaihtoa kannattaa kokeilla. Ne orkkis leparit on ihan pehmeet ja menee silpuksi aika nopsaa.


B12 oli laittanu uudet jäykemmät kumit joten toi on hallussa.
Kävin ite hakemasta etrasta kumiletkua jonka sisä halkasija on 3mm on aika löysä tohon lepatusakseliin joka on kans 3mm.Täytyis olla semmosta letkua joka olis sisähalkasijaltaan 2-2.5mm niin olis aika hyvä tohon lepatusakseliin.
Minkälaisia leparikumeja porukka on käyttäny ja mistä hankkinu?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #118 : 03 Marraskuu, 2010, 16:34:47 »

[/quote]Minkälaisia leparikumeja porukka on käyttäny ja mistä hankkinu?[/quote]

Ittellä oon parhaaksi havainnu paikalisesta pienkone liikkeestä hankitun 5mm paksun ja 2.5mm reijällä varustetun fuili letkun, siitä oon leikelly kumit ja kyllä on hyvä!  ;D





Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #119 : 04 Marraskuu, 2010, 20:02:16 »
Moro
Noista lapakulmasäädöistä viä,kyseessä eskyn orkkis radio eli kun säädän lapakulmia leijutukseen laitanko radiosta idlen asentoon N? ja sille omat lapakulmat sitten jos taitolentoon omat 3D niin idle asentoon 1 ja sille omat lapakulmat?
Onko tän videon lapakulma säädöt taitolentoo varten(3D) kun siinä laitetaan idle 1 http://www.youtube.com/watch?v=YgCjIYvMKHM&feature=fvw
Laitanko tavalliseen leijutukseen tän ohjeen mukaan http://www.leluja.net/a100316-screwpitch-gauge-p-328.html

T:Kari
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #120 : 04 Marraskuu, 2010, 20:50:14 »
Moi.

Eskyn orkkis radiolla idle asentoon 1 ja hov pit nuppi klo12:sta. Sitten lapakulmat sille. Tikun keskelle 0 ja tikun ylä ja ala asentoihin tuli tällöin +8 ja -8 jos oikein muistan.
Sitten idle pois päältä niin leijutuksen kulmat pitäis olla kans kohdillaan. Eskyn radioon ei voi ohjelmoida kummallekki tilalle omia kulmia. :(
« Viimeksi muokattu: 04 Marraskuu, 2010, 20:58:58 kirjoittanut Juge »
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #121 : 04 Marraskuu, 2010, 21:14:20 »
Oorait .Kiitoksia eli ton videon mukaan mennään
Mitenkäs ton leluja netin ohje on erinlainen lainaus siitä

Irrota moottorille menevät johdot, kytke virta lähettimeen ja vastaanottimeen.
Lapa työnnetään lapakulmamittarin lävitse, ja mitataan asteet linjaamalla lapakulmamittarin yläreuna samansuuntaisesti stabilointitankoon (flybar) kanssa. Pyri pitämään stabilointitanko noin 90 asteen kulmassa pääakseliin (main saft) nähden. Säädä lapakulmat nollaan kaasun ollessa 50%, HOV. PIT kytkimestä (idle up kytkin N asennossa,normaali lennätys,ei 3D-taitolento) Mikäli säätö ei riitä, säädä swashplatelta nuppiin kulkevia ”push” linkkejä (2 kpl). Kaasun ollessa 100% lapakulma on n. +7 astetta, jolloin kopteri leijuu noin 70% kaasulla lapakulmien ollessa n. +4%. Liian suuri lapakulma heikentää kopterin vakautta ja pienentää nousukiihtyvyyttä (vajoaminen hitaammin pysäytettävissä esim. laskeutumisessa), myös peräroottorin pyörimisnopeus tippuu, joka vaikuttaa perän suuntavakauteen.
Tämän jälkeen säädä lapojen nousukulmat siten, että lapojen kärjet kulkevat samaa rataa/ korkeudella (trackaaminen). Näin helikopteristasi tulee helpommin hallittava ja se resonoi vähemmän. Tämä tapahtuu seuraavasti: merkkaa yhden lavan kärki esim. tussilla. Aseta kopteri tukevalle alustalle ja kiinnitä jalaksista alustaan esim. laudalla jalasten välistä kulkien. käytä myös aina suojalaseja. Lisää kaasua (noin 50 %), katso kulkevatko lavankärjet samalla tasolla. Elleivät kulje, lyhentämällä ”push” linkkiä lavan kärki nousee, muista säätää molempia linkkejä samanaikaisesti eli jos lyhennät toista esim. puoli kierrosta niin pidennä toisen puolen linkkiä sama puolikierrosta.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #122 : 04 Marraskuu, 2010, 22:09:03 »
Tuo on minusta hieman härömpi ohje.. Minusta molemmissa säätötavoissa hov. pit. pitää olla klo12. suunnattu eikä siihen saa koskea. Tässä neuvotaan säätämään 50% kaasulla hov. pit. nupilla kulmat nollaan.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #123 : 12 Elokuu, 2011, 22:55:53 »
Se on kohta taas kesä ohi vierähtänyt ja Belttiä ei ole ehtinyt ulkoiluttamaan nimeksikään. Tuossa keväällä tuli häröiltyä ja sitä myötä karautettua Beltti tonttiin. Sen seurauksena tuli hankittua FlySky TH9X mankka ja pari vastaria. (FMT-500:n odottaa kasausta) Kesä tuli sitten kasailtua hiljokseen tuota Belttiä sekä radion opiskelemista ihan rauhassa. Sitten kun Beltti oli kasassa niin säätö ja radio harjoittuksia tullut joku vajaa kymmenkunta kertaa tehtyä mutta ei vielä kopteria ilmaan nostettua.

Harmittanut kun nämä loppukesän illat on yleensä melko tuulettomia ja hyviä lentokelejä piisaa. Ei vaan oo muksut antaneet oikein aikaa. Toisella uhma ja toinen ei vaan vielä tajua milloin ois hyvä hetki mennä untenmaille, eli myöhään on mennyt.
No tänään pääsin ulos ennen puoltayötä joten päätin, että eiköhän Belt se ole säädöissä ja on aika ulkoiluttaa sitä.

Ei muutakuin hanat kaakkoon ja kopteri taivaalle ja avot. Siellähän se leiju ja vieläpä paikallaan. Ei yhtään sitä huopaamista ja soutamista mitä oli orkkis radiolla. Aluksi oli vähän sellainen epätoivoinen olo, että mitenhän käy mutta sitten kun se tosiaan pysyi niin nätisti paikallaan ja lapasessa niin oikein iski ylpeyden tunne, et jumaliste tällähän voi todellakin lentää. No eipä siinä akullinen tuli leijuteltua ja paikallaan pyöriteltyä. Lopuksi olo oli kuin mitä parhain kun kopteri oli maassa ehyenä.

Eipä tosiaan voi muuta kuin korostaa tuota radion tärkeyttä. Sitä se Beltti todella kaipasi.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Eka lento Belt-CP V2:lla tai ainakin melkein..
« Vastaus #124 : 13 Elokuu, 2011, 00:11:29 »
Se on kohta taas kesä ohi vierähtänyt ja Belttiä ei ole ehtinyt ulkoiluttamaan nimeksikään. Tuossa keväällä tuli häröiltyä ja sitä myötä karautettua Beltti tonttiin. Sen seurauksena tuli hankittua FlySky TH9X mankka ja pari vastaria. (FMT-500:n odottaa kasausta) Kesä tuli sitten kasailtua hiljokseen tuota Belttiä sekä radion opiskelemista ihan rauhassa. Sitten kun Beltti oli kasassa niin säätö ja radio harjoittuksia tullut joku vajaa kymmenkunta kertaa tehtyä mutta ei vielä kopteria ilmaan nostettua.

Harmittanut kun nämä loppukesän illat on yleensä melko tuulettomia ja hyviä lentokelejä piisaa. Ei vaan oo muksut antaneet oikein aikaa. Toisella uhma ja toinen ei vaan vielä tajua milloin ois hyvä hetki mennä untenmaille, eli myöhään on mennyt.
No tänään pääsin ulos ennen puoltayötä joten päätin, että eiköhän Belt se ole säädöissä ja on aika ulkoiluttaa sitä.

Ei muutakuin hanat kaakkoon ja kopteri taivaalle ja avot. Siellähän se leiju ja vieläpä paikallaan. Ei yhtään sitä huopaamista ja soutamista mitä oli orkkis radiolla. Aluksi oli vähän sellainen epätoivoinen olo, että mitenhän käy mutta sitten kun se tosiaan pysyi niin nätisti paikallaan ja lapasessa niin oikein iski ylpeyden tunne, et jumaliste tällähän voi todellakin lentää. No eipä siinä akullinen tuli leijuteltua ja paikallaan pyöriteltyä. Lopuksi olo oli kuin mitä parhain kun kopteri oli maassa ehyenä.

Eipä tosiaan voi muuta kuin korostaa tuota radion tärkeyttä. Sitä se Beltti todella kaipasi.
Näihän se on. Nimim. DX6i:llä ekat aidot lennot.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4454 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2010, 14:04:45
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
30 Vastauksia
11436 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2012, 13:03:57
kirjoittanut Teo Mähar
303 Vastauksia
105294 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Toukokuu, 2022, 13:20:51
kirjoittanut virtakuono
2 Vastauksia
2477 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2016, 18:26:37
kirjoittanut Korppi
3 Vastauksia
3663 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2019, 07:34:53
kirjoittanut TeroS