Kirjoittaja Aihe: Jussin kuvapussi  (Luettu 65616 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #25 : 18 Heinäkuu, 2010, 20:52:09 »
Lainaus
Muistat ennen virtojen päälle laittoa katsoa että on pinnit oikeassa urassa niin vältyt siitä että servot painaa alas. Ilmeisesti toimii kone hyvin?
Ai niinpä tietenkin...   niinhän tässä on selkeästi käynyt.

Kone toimii loistavasti, tsemppiä Transilvaniaan!

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #26 : 18 Heinäkuu, 2010, 20:59:03 »
Onpa kiva lukea kun joku harjoittelee Euroa ajatuksella. Akun voi hyvin vaihtaa leijunnan jälkeen jos siitä on apua.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #27 : 02 Elokuu, 2010, 22:35:30 »
Tänään oli loistava lentopäivä, jossain pellonlaidalla lempäälässä. Anssin kanssa tuli ajettua ehkä 12-13 keikkaa.

Akun kestävyyshän on ollut se päälimmäinen ongelma lennätystaidon lisäksi ja molempiin tuli paljon apuja tänään.

Suurin syy sähkönkulutukseen on ollut minulle niin tyypilliset tolkuttomat nuppikierrokset. Skytachilla näytti  2300 kiekkaa! Laskimme 1900 tietämiin, niin alkoi menemään joillakin akuilla ohjelma läpi ilman cuttia. Lipocut-jännite laskettiin myös niin alas kuin kontronik sallii.  Kaiken tämän päälle taisin oppia myös lentämään hieman säästeliäämmin, taivasliikkeet aloittava kuubalainen täytyy vielä malttaa ajaa pienempänä niin ei pitäisi olla juuri ongelmia sähkön kanssa. Varmuuden vuoksi aion kuitenkin vaihtaa kisoissa akun leijujen jälkeen niin voi sitten rauhassa keijutella niin hiljaa kuin haluaa ilman pelkoa sähkön riittämättömyydestä.

Lennätystaito kehittyi myös roimasti. On äärimmäisen kehittävää kun joku kertoo missä mennään pieleen ja mitä sille ehkä voisi tehdä. Suurimmat ongelmat ovat edelleen leijutuksissa ja lentolinjan pitämisessä.
Leijutus on aika epävarmaa kaikenkaikkiaan. Pari kertaa timantin piro meni hyvin paikallaan mutta yleensä piro ja 180 käännöksetin tuottavat niin paljon päänvaivaa että vähintään pitchin hallinta unohtuu ja/tai kopteri karkaa tuuleen. Tähän vaivaan ei liene muuta lääkettä kuin treeni ja taas treeni.

Taivaalla lentolinjat tuntuvat karkaavan sisään kun tullaan oikealta vasemmalle. Vasemmalta oikealle ajettaessa taas pysyy paremmin, mutta jos karkaa niin karkaa ulos. Haastavaa on myös temppujen ajoitus keskipisteelle. Työtä riittää vielä, harjoituspäiviä ei tosin ehdi tulla ainuttakaan ennen viikonloppua joten näillä kyvyillä mennään SM:iin. Saas nähdä kuinka käy.

SDX toimii todella hienosti. En ole isompaa Hiboroa koskaan ajanut, mutta Anssikaan ei SDX:n lennosta mitään vikaa kyllä keksinyt kun testasi. Hyvä niin!

Minua oikeastaan harmittaa etten ole aiemmin ruvennut F3C-tyyppistä lentoa treenaamaan.  Montakohan miljoonaa kertaa minäkin olen pikkukoptereilla ajellut päättömästi  pystäreitä, *täysii*, silmukoita ja väliin sitten flippejä, phunneleita, tiktokkeja ja pirotorppeja.. jos olisin edes yrittänyt ajaa ne pystärit symmetrisesti molemmin puolin ja suoraan, palauttaa pystärit kauniilla käyrällä viivasuoraan vaakalentoon niin lento olisi aika paljon paremassa kunnossa nyt. Mutta kun ei. Eurosportin rassaaminen ei myöskään ole ollenkaan niin torppiherkkää kuin muutenvaan lento.

Samalla asenteella aion SM:n jälkeen aloittaa F3N-treenaamisen, työkaluksi siihen ajattelin alkuun venytettyä protosta, ja kun se alkaa pysymään ehjänä niin ehkä jotain isompaa. Joku voisi sanoa että pitää pitää myös hauskaa, mutta minusta alkaa tuntua siltä, että nimenomaan lentämisen opettelu ja siinä eteneminen on nimenomaan sitä hauskaa.

ps. Vielä ehtii poppikseen tai sporttiin mukaan, vähän sinua kuitenkin kiinnostaa kun tänneasti luit :P

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #28 : 03 Elokuu, 2010, 00:17:18 »
Tänään oli loistava lentopäivä, jossain pellonlaidalla lempäälässä. Anssin kanssa tuli ajettua ehkä 12-13 keikkaa.

Akun kestävyyshän on ollut se päälimmäinen ongelma lennätystaidon lisäksi ja molempiin tuli paljon apuja tänään.

Suurin syy sähkönkulutukseen on ollut minulle niin tyypilliset tolkuttomat nuppikierrokset. Skytachilla näytti  2300 kiekkaa! Laskimme 1900 tietämiin, niin alkoi menemään joillakin akuilla ohjelma läpi ilman cuttia. Lipocut-jännite laskettiin myös niin alas kuin kontronik sallii.  Kaiken tämän päälle taisin oppia myös lentämään hieman säästeliäämmin, taivasliikkeet aloittava kuubalainen täytyy vielä malttaa ajaa pienempänä niin ei pitäisi olla juuri ongelmia sähkön kanssa. Varmuuden vuoksi aion kuitenkin vaihtaa kisoissa akun leijujen jälkeen niin voi sitten rauhassa keijutella niin hiljaa kuin haluaa ilman pelkoa sähkön riittämättömyydestä.

Lennätystaito kehittyi myös roimasti. On äärimmäisen kehittävää kun joku kertoo missä mennään pieleen ja mitä sille ehkä voisi tehdä. Suurimmat ongelmat ovat edelleen leijutuksissa ja lentolinjan pitämisessä.
Leijutus on aika epävarmaa kaikenkaikkiaan. Pari kertaa timantin piro meni hyvin paikallaan mutta yleensä piro ja 180 käännöksetin tuottavat niin paljon päänvaivaa että vähintään pitchin hallinta unohtuu ja/tai kopteri karkaa tuuleen. Tähän vaivaan ei liene muuta lääkettä kuin treeni ja taas treeni.

Taivaalla lentolinjat tuntuvat karkaavan sisään kun tullaan oikealta vasemmalle. Vasemmalta oikealle ajettaessa taas pysyy paremmin, mutta jos karkaa niin karkaa ulos. Haastavaa on myös temppujen ajoitus keskipisteelle. Työtä riittää vielä, harjoituspäiviä ei tosin ehdi tulla ainuttakaan ennen viikonloppua joten näillä kyvyillä mennään SM:iin. Saas nähdä kuinka käy.

SDX toimii todella hienosti. En ole isompaa Hiboroa koskaan ajanut, mutta Anssikaan ei SDX:n lennosta mitään vikaa kyllä keksinyt kun testasi. Hyvä niin!

Minua oikeastaan harmittaa etten ole aiemmin ruvennut F3C-tyyppistä lentoa treenaamaan.  Montakohan miljoonaa kertaa minäkin olen pikkukoptereilla ajellut päättömästi  pystäreitä, *täysii*, silmukoita ja väliin sitten flippejä, phunneleita, tiktokkeja ja pirotorppeja.. jos olisin edes yrittänyt ajaa ne pystärit symmetrisesti molemmin puolin ja suoraan, palauttaa pystärit kauniilla käyrällä viivasuoraan vaakalentoon niin lento olisi aika paljon paremassa kunnossa nyt. Mutta kun ei. Eurosportin rassaaminen ei myöskään ole ollenkaan niin torppiherkkää kuin muutenvaan lento.

Samalla asenteella aion SM:n jälkeen aloittaa F3N-treenaamisen, työkaluksi siihen ajattelin alkuun venytettyä protosta, ja kun se alkaa pysymään ehjänä niin ehkä jotain isompaa. Joku voisi sanoa että pitää pitää myös hauskaa, mutta minusta alkaa tuntua siltä, että nimenomaan lentämisen opettelu ja siinä eteneminen on nimenomaan sitä hauskaa.

ps. Vielä ehtii poppikseen tai sporttiin mukaan, vähän sinua kuitenkin kiinnostaa kun tänneasti luit :P
Hienoa että sait Anssilta apuja mäkin oli tänään kokeilemassa tota mun uutukaista konetta ja mulla myös oli vastarin akun kaa ongelmia, ei pidä kapasiteettia luultavasti vaihdan akun huomiseks. 4200NiMh  kun ei menny ku 2030 purun jälkeen ni jotain hämärää siinä on.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #29 : 03 Elokuu, 2010, 00:22:26 »
SDX lensi kyllä pirun hyvin ja ei sille mitään tarvinnut tehdä kun vaan kierroksia hieman laskettiin. Varasinkin SDX:n itselle varakoneeksi jos noi nykyiset lelut ei halua toimia tai sitten RJX joutuu töihin  :D

Harmi vaan että on tuota välimatkaa kaikkiin niin paljon kun porukalla aina kivempi harrastaa. Kummasti molemmat sai lentoa kohdilleen päivän aikana. Niin ja tuohon X90 seen on jo viripalikat akun kiinnitykseen mallia Eagle ruuvausta vailla. Tippuu akku sentin alemmas.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #30 : 06 Elokuu, 2010, 17:03:05 »
Aamulla kävin kokeilemassa olenko nukkuessa kenties oppinut leijuttamaan. En ollut, mutta hiton akkuvaivat käyvät taas päälle. 
Flightmaxin akuilla kyykkä tulee usein jo kuubalaisessa,  2x3s 6000mAh 25C nanotech turnigyissä sama juttu. 
Parhaat löylyt tarjoaa vanhat 4900mAh Rhino 25C akut, mutta niilläkin toisinaan kyykätään lopun silmukoissa, vaikka vetäisi pelkät taivaslennot.

Varmuus on siis hukassa. Pitäisi logata virtoja mutta se ei ratkaise ongelmaa huomiseksi niin ei maksa vaivaa.
Päätös 10s päivityksestä on henkisesti tehty, joten viimehetken kisaratkaisuni kuuluu ainakiin kolmeen osastoon:

Ottaa Pattiin/Viimeisin ostokseni/Hyvä fiilis:



Josko tällä sitten se ohjelma ihan kokonaisuudessaan päästäisiin lentämään. Tulee kalliit silmukat:  39€ per kieppi jos ajetaan kolme kierrosta :P :P  :'(

Onneksi TREX-STORE mahdollisti taikuutta lähestyvällä palvelullaan tämänkin hankinnan!

« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu, 2010, 17:07:13 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #31 : 06 Elokuu, 2010, 18:30:59 »
Melkein jo tilasin niitä nanoja mutta jätin vielä hyllyyn kun ajattelien kuunnella miten ne sulla toimii. Näköjään tarvii vielä harkita...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #32 : 06 Elokuu, 2010, 20:19:47 »
Ei kuulkaas toverit, tämä taitaakin olla lämpöongelma eikä jännite,  olis sittenkin pitänyt logata virrat. Hypperioni ei nimittäin auttanut pätkääkään, taitaa olla enempi niin että mitä jerkumpi akku, sitä äkimmin Jive sanoo "tattis, ei heitetä enää löylyä jooko".

Nyt täytyy koittaa kääntää nurkat ympäri josko löytyis sopiva siili ja ehkä jopa tuuletin  jostain tietokoneen raadosta. Olishan tossa tietty yks joutava Turnigy 150A HV noparikin...


Kyllä koittelee, Ned Flanders sattaisi tokaista "Crummidy Dum Dum flipping mother trucker"

 


Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #33 : 06 Elokuu, 2010, 22:01:12 »
Lainaus
josko löytyis sopiva siili
Jaahans, alkaa olemaan valmista. Ei sopiva, mutta kuitenkin.
Alusiili kupariytimellä, sinkkiräkää pintaan ja kontronikin päälle nippusiteillä.



Näillä mennään

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #34 : 06 Elokuu, 2010, 23:11:22 »
Haha! Ihan huippu viritys  ;D

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #35 : 07 Elokuu, 2010, 11:36:11 »
Jussi Mikä sulla on tuo Kontronikin BECin ulostulo jännite 5.2-6.0v? entä Jiven version, viimeisin versio on 9.

Kontronik tarjosi päivitystä heinäkuun loppuun ilmaiseksi, olis tuon pätkimisen korjannut ja parit muutkin pikku bugit.

Logon 600SE setuppi on tällänen

1x Mikado Logo 600SE
1x Kontronik Jive HV80+
1x Bec lisäjohto
1x Kontronik Jive Heatsink
1x Kontronik Pyro 700-45
3x Savöx SC-1257TG
1x Savöx SH-1290MG
1x Vstabi Mini "Blueline" 5.0Pro
2x Hyperion S5 4200mAh 35C (S10 setuppi)
2x Turnigy "Nanotech" 5000mAh akkuja tulossa
1x Edge 693mm FBL
1x Edge 105mm

Jiven BEC ulostulo on vakio 5.2V joka riittää näiden sähköjen pyörittelyyn.

Maikko totes kivaksi lentää ja kaikkea pysty tekee bogaamatta. jopa Iidl1 1400 rpm HS:llä, idl2 1850, norm 1200

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #36 : 08 Elokuu, 2010, 10:27:40 »
Lainaus
ussi Mikä sulla on tuo Kontronikin BECin ulostulo jännite 5.2-6.0v?
En käytä koko becciä joten ei pitäisi lisätä lämpökuormaa.
Kontronikin versioista, joku seiska tuo taitaa olla mutta en voi uskoa että olisi softaversiosta kiinni. Tuolla samalla noparilla ja samalla softalla on lennetty RJX:ää ja protostakin kokeiltu. Voiko noita itse päivittää? Minen nimittäin rupia noparia lähettelemään softapäivityksen takia.

Kaikenkaikkiian tuo Kontronikin toiminta firmana on vähän outoa. Jos haluat lähettää noparin korjattavaksi, pitää pakettiin laittaa saatelappu jossa kertoo kuinka paljon on valmis korjauksesta maksamaan. Eikä tässä vielä kaikki. Samaiseen lappuun on myös kirjoitettava kaikki luottokortin tiedot jos haluaa maksaa luottokortilla???  Todella "secure"  kun vastaanottajasta ja lapun loppusijoituksestakaan ei ole mitään takeita. Saakeli vaan kun ovat niin hyviä nopareita noin muuten. I hate the company but love the products.
EDIT: Puhumattakaan muuten noista ohjelmointikorteista, jos Jive nopareita haluaa ohjelmoida, tarvitset kaksi korttia á ~30€ , toisella säädetään perusjutut ja toisella hifimmät asetukset. Eli ensin kärsit 250-400+€ jivestä, 60€ korteista, ja kehtaavat sitten normaalioloissa vielä veloittaa softapäivityksestä.. ai prkl :)

Noniin,  samaan istumaan voisin vähän raportoida SDX:n viime käänteistä viikonlopun kisoissa.

Tuo siiliviritys ja sen mahdollisesti tuoma helpotus askarrutti siksi paljon mieltäni, että päätin mennä ajoissa paikalle testaamaan viritystä. Samalla tulisi myös kenttä tutuksi.
Ennen kuutta siis kamat autoon ja tielle.

Haimoon suorilla aukesi auringon-nousu, jolle kuva ei tee oikeutta, mutta sai eurosport pilotin valheellisesti ajattelemaan että tänään kaikki onnistuu ja maailmassa on kaikki aika hyvin.

Kentällä sitten ensimmäisenä joskus seitsemän aikaan. Hetken päästä saapui paikalle tuore euroopan kakkospilotti, joka taisi olla ihan pikkuisen yllättynyt että joku oli kentällä ennen häntä :)

Noh, SDXää taivaalle. Toimi hienosti pari lentoa, kunnes jotain uutta tapahtui ja veto loppui ohilennossa. Holdi päälle, kopteri siististi maahan ja hakemaan. Pääratas sileänä, eikä minulla ollut ainuttakaan varaosaa koko kopteriin... silloinkin v**utti.
Kisaaminen alkoi näyttää epätodennäköiseltä.  Tässäkohtaa kävi mielessä, että lennättämällä isoa sähköhiroboa, ei olisi hätäpäivää, sillä näissä kekkereissä saisi ihmisten mukana kärräämistä varaosistakin ainakin kolme Hiroboa kasaan. Mutta kun on tuo SDX, niin varaosatilanne on toinen. Pelastaja kuitenkin saapui Lahteen; Samilta löytyi ratas, ja vielä perkule vaihtoikin sen minun puolesta koska jäkitin tuomaripallissa jumissa. Sami huomasi samalla nipun muitakin huolestuttavia asioita kasauksessani ja korjasi pois! Lausahdus "In Finland we have this thing called Reilu Meininki" sai taas tömäkästi lisää sisältöä, todella suuri kiitos tästä Samille.

Kisa:
Lämpötila oli noussut aamusta karkeasti arvioiden melkein 20 astetta jolla oli seurauksensa.
Itse kisassa SDX lensi yhden kierroksen vähän tehottomasti mutta lensi. Sitten ei enää mentykään kuubalaista pidemmälle.
Ilmeisesti kohtaloni näytti sen verran säälittävältä, että Timo otti suuren riskin ja tarjosi omaa kisakonettaan minulle torpattavaksi.  Kierros saatiin siis jotenkuten parsittua kasaan. Tämä tulee minulle kalliiksi, sillä Timon kone oli niin maukas lentää, että pakkohan tommonen on ensikaudeksi saada. Kiitos siitäkin Timolle ;)


Pikkupanoraama kentältä:



SDX:n kanssa suunnitelma on nyt seuraava.
Loggeri kiinni, ja havainnoista riippuen joko nopari tai motti vaihtoon, tai kenties molemmat. Maltan vielä se 10S:n kanssa koska tuossa on selkeästi jotain vikaa tällä hetkellä. Katsotaan ensin mihin se pystyy kun keksin missä mättää.



 
« Viimeksi muokattu: 08 Elokuu, 2010, 10:38:19 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #37 : 08 Elokuu, 2010, 11:27:04 »
Hieno keli oli Veisksellä, taidettiin joku kaikkien aikojen elokuun lämpöennätyskin rikkoa siinä reilun kymmen kilometrin päässä sijainneella mitta-asemalla :)  Taisi olla jotain 33,7 astetta, ihan hyvin tarkeni.

Tuomareille oli varattu uudet kirjoitusalustat liikekarttoineen, juotavaa sekä pari tuomarilentoa ja kunnon briiffaus tehtäviin.

Ensin lennettiin F3C'n kierrokset ja pienen tauon jälkeen Eurosport. Tänään vuorossa F3N.


Kiitos järjestäjille, Egelle majoituksesta ja Juizelle paluukyydistä.
Liitteenä kuvatukset tuomari-rivistä, uhkarohkeasta riippuliitäjästä Timon leijutuksien aikaan, Anssista ja Jussista
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #38 : 08 Elokuu, 2010, 12:45:16 »
Moro,

Sun kontronikissa on vanha buginen versio. lähetä se päivitykseen, lainaan oman V9 HV80+ noparin sulle.

Sitten tuo välitys, onko se oikea tuohon setuppiin, minkälainen kaasukäyrä sulla on, Jive ei tykkää liian alhaisesta käyrästä (-50%) mites nuo noparin ja moottorin liittimet, juota ne uusiks, kylmä juotos voi olla yks syy noihin pätkimisiin.

Kontronikusa.com:
http://www.kontronikusa.com/news.html

Tässä parit Kontronik linkit Helifreakistä:

Over ampping:
http://helifreak.com/showthread.php?t=230874

Säätö ja asetukset:
http://helifreak.com/showthread.php?t=230866

MrMel setuppi video:
http://www.youtube.com/user/FredrikMelin72#p/u/29/oA5_Pg-ym_A

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #39 : 08 Elokuu, 2010, 15:10:03 »
Lainaus
Sun kontronikissa on vanha buginen versio. lähetä se päivitykseen, lainaan oman V9 HV80+ noparin sulle.
Kiitos Samppa, you are a dollar!
Onko tuo HV80 irtonainen? En suostu että kaivat sen esim Mikadostasi. Mikadon pitää lentää, se tykkää siitä (se on muuten sivistyneimmän kuuloinen 700 kopteri mitä olen ikinä korvillani todistanut btw)

Ratastus on 87/9, eli ehkä vähän paksua 1100 motille, mutta tiheämpääkään ei ole tarjolla. Ehkä pitäis laittaa 900kv motti.
Kaasukäyrää joutuu pitämään aika alhaalla, mutta headspeedejä on kokeiltu välillä 1400-2300, eli laajalla skaalalla myös kaasukäyrissä. Kaasukäyrän absoluuttisia arvoja en oikeastaan tiedä kun en ole ihan varma olenko kalibroinut Jiven tälle setupille/en ainakaan ole tehnyt noita mr Melin enpoint temppuja.

Ratastusta tai mottia tässä kyllä ehkä kannattaa vaihtaa, mutta helpointa olis tietty jos toi V9 softa toisi apua...

Juuri nyt tein sellaisen havainnon, että sähkökonversion mukana tuli 9 piikkinen pinjoni ja nitrokopterin mukana toimitettavasta  kytkinkellosta kaivoin 10 piikkisen. Onkohan tuo sähkökonversio sittenkin 89 hampaiselle päärattaalle eikä 87. Välystä ei oikeastaan voi säätää mitenkään.

Tässä kuvat vielä käytetystä 9 piikkisestä ja käyttämättömästä 10 piikkisestä. Hampaan profiilikin on aika erilainen, mutta liekö sillä väliä? (taisin pelata kone-tekniikankin tunnit pingistä).

uusi 10 piikkiä


Käytetty 9 piikkiä

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #40 : 08 Elokuu, 2010, 17:14:47 »
Tuo mun toinen Jive on myyntipaketissa, avattu ja todettu sen olevan V9. edes liittimiä en ole siihen viitsinyt juottaa vielä kiinni.

Voin ottaa sen huomenna Pitskuun, jos haluat sitä kokeilla.

Tuo video missä Mr Mel tekee setupin tikuilla Jivelle, on kyllä paras ja sitä kannattaa käyttää.

Mode 1 reset
Mode 9 lipo
Mode 11 gov

Niitä prog cardeja ei tarvii käyttää mihinkään!

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #41 : 22 Elokuu, 2010, 10:39:14 »
Lainaus
Tämä tulee minulle kalliiksi, sillä Timon kone oli niin maukas lentää, että pakkohan tommonen on ensikaudeksi saada. Kiitos siitäkin Timolle

Menihän siinä sitten 13 päivää.
Fleetti venyi yhdellä Hirobolla eilen.



- Eagle 3 WC SWM modatulla nupilla
- Nupissa 3x BLS252
- Perämiehistössä Futaba 520+9254
- Pikkusähköä tarjoilee SG reactor X
- Lennon pääateriasta vastaa  Kontronikin Pyro 30-14 ja Powerjazz
- Lapasina SG F3C
- Nova 4 koppa

Tähtäimessähän on ensikaudella FAI luokassa toilailu tällä pelillä.



Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #42 : 22 Elokuu, 2010, 11:48:06 »
Eli voit palauttaa mun Jiven, kun on uus kopu alla;)

Kausihan ei ole vielä kuitenkaan ohi, vaikka ilmat alkavatkin viiletä.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #43 : 22 Elokuu, 2010, 12:32:16 »
Lainaus
Tämä tulee minulle kalliiksi, sillä Timon kone oli niin maukas lentää, että pakkohan tommonen on ensikaudeksi saada. Kiitos siitäkin Timolle

Menihän siinä sitten 13 päivää.
Fleetti venyi yhdellä Hirobolla eilen.



- Eagle 3 WC SWM modatulla nupilla
- Nupissa 3x BLS252
- Perämiehistössä Futaba 520+9254
- Pikkusähköä tarjoilee SG reactor X
- Lennon pääateriasta vastaa  Kontronikin Pyro 30-14 ja Powerjazz
- Lapasina SG F3C
- Nova 4 koppa

Tähtäimessähän on ensikaudella FAI luokassa toilailu tällä pelillä.



Nonii onneks olkoon  8)  nyt ei ainakaan ole ajaminen koneesta kiinni.

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #44 : 22 Elokuu, 2010, 13:18:30 »
Tämä tulee minulle kalliiksi, sillä Timon kone oli niin maukas lentää, että pakkohan tommonen on ensikaudeksi saada. Kiitos siitäkin Timolle

Sorge jos olen aiheuttanut taloudellisia ongelmia... ;) Ei sellainen ole sentään ihan tarkoitukseni ollut. Mutta hyvä, että nyt on kalusto kunnossa jo ensi kautta varten.

Pitää katsoa jos ottaisi syysleirillä jonkun uuden uhrin ja antaisi tyypit tuolla koneella...  ;)

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #45 : 22 Elokuu, 2010, 14:56:40 »
Enpä ole tainnut ennen mitään myfleet kuvaa edes laittaa, niin laitetaanpas tähän.
Vähän yritin järjestellä kopterihuonetta niin kannoin hetkeksi kasassa olevat kopterit karvamatolle kyyristelemään siivouksen tieltä.

Tässäpäs siis  meikäläisen kopterilelut jotka ovat mekaanisesti ehjiä. Yks HK-HDX ja 200Gaui sekä tuo mCX on paloina tuolla hyllyssä.  SDX:ssä on vieläkin tuo noparinvaihtotesti tekemättä joten se ei ole lentokunnossa. Kotka on vastaria vailla, tarttee lainata SDX:stä vielä vastarikin ja ostaa jostain uusi tilalle.

Eli,  ylhäältä alas...
Eagle, SDX, pidennetty protos (lentopainoksi muuten tuli pidennettynä 1720g), Outrage G5 (6s), Puhdas Muovi HK mysterygyrolla, Walkera  4G6 ja sitten se mSR






Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #46 : 22 Elokuu, 2010, 15:10:29 »
Siinä on siisti rivi koneita  :D   Mää jo uutta konetta suunnittelen ettei pääse väliaikainen kalustevaje liian pitkäksi...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #47 : 30 Elokuu, 2010, 20:18:45 »
Lainaus
Sun kontronikissa on vanha buginen versio. lähetä se päivitykseen, lainaan oman V9 HV80+ noparin sulle.
Kasnoin,  tuli tänään testattua Sampan v9 kontronikkia. Sehän saakeli auttoi!
Menee vaikka akullinen silmukoita... lopussa kontronik on aika kuuma mutta scorpion ja akku vain vähän kättä lämpöisempiä.
Täytynee siis kuitenkin lähettää tuo oma jive softapäivitykseen vaikka toisin aiemmin uhosin.

iCharger 3010 pääsi kentällä myös ekaa kertaa tositoimiin, se työntää 6s akkuun noin 21-22A kun virtalähteenä on käyvän auton akku.  Akkuina oli tänään hyperion 5500 ja Turnigyn Nanotech 6000mah.  Tehossa en näiden kahden välillä mitään eroa huomannut. Lentää voi kahdellakin akulla melkein tauotta kun ottaa keikan protoksella väliin. Noin 10-12 minuuttia menee lataukseen kun 6 minuutin timerillä ajaa.  Hienoa.

Pidennetty protos sai myös oikeanmittaisen flybaarin ja oikeat stabbarinlavat (kiitos tästäkin Sampalle). Rotoksesta tuli kyllä heti suosikki temppukopteri, suosittelen venyttämistä. 2200 akut meinaavat vaan olla liian kevyet hyvän painopisteen saamiseksi, ehkä pitää laittaa kiertoon.. tai hommata jotain johon ne sopii paremmin. Nythän fleetistä puuttuu taas normi 425 lavoilla varustettu kopteri :P

HK450 mysterygyrolla ei oikein tuntunut enää järkevältä muuhun kuin leijutusharjoitteluihin, täytyy laittaa quarkki takaisin.
« Viimeksi muokattu: 30 Elokuu, 2010, 21:33:58 kirjoittanut Jussi. »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #48 : 30 Elokuu, 2010, 21:31:55 »
No hyvä että selvis tuokin:) tuotakin noparin lämpenemistä vois vähentää laittamalla siilin. Mut yritän katsella jonkun vähän Kontronikin omaa siiliä isomman jostain.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #49 : 08 Tammikuu, 2011, 19:24:53 »
Jatketaanpas tänne tuota Maikon pesään aloittamaani sotkua
( http://www.kopterit.net/index.php?topic=7955.msg98703#msg98703 )
Kontronik Jive 60 LV meni siis juntturaan.  Uudelleen ohjelmointi herätti haudasta,  tässä aika hyvä ohje:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=262931

Ja samaan hintaan hieman tarinaa päivän lennoista:
Päivän pienoinen pettymys oli Outrage G5,  olin ollut siinä uskossa että tässä on tehokas vehje, mutta vaikka vedin flätti 100% käyrällä ei teho ollut mielestäni paremmalla turnigyllä varustetun 450 kopteria kummempi. Kierrosten lisääminen isommalla pinjonilla ei luultavasti auta koska nytkin vehje vähän hyytyi täydellä pitchillä. Moottorina toimii Hyperion HS2221-1630, akkuina 6s Nanotech 1.3mAh 25-50C.
Pikkukopterissa pitäisi mielestäni olla poskettomasti paukkua joten tätä en kentälle jaksa kantaa ennenkuin tehopuoli on saatu kuntoon. En vaan tosin keksi mitä tähän päivittäisi.. 10s :)
 
SDX:llä lensin sitten vain yhden akun.  Jotain olin noparin ohjelmoinnissa (tai sitten turnigy) rählännyt koska Soft-startti ei ottanut toimiakseen. Onneksi suhtaudun aina uuteen nopariin niinkuin siinä ei olisi softia joten vaurioilta vältyttiin. Governor vaikutti tekevän jotain ihan järkevääkin, mutta nopeiden kuormitusten jälkeen kiekat vähän haki. Ei täysi pettymys mutta seuraava lento tuli otettua pidennetyllä protoksella eikä taas huvittanut muilla enää lentää...

Protoksella ensin treenailin ihan paikallaan flippailua, peukkumiehenä minulla on ollut taipumus vetää flipit jotenkin vinoon... nyt pari akkua oikeastaan vaan flippailin kunnes alkoivat pysyä suorassa. Pitchin hallinta muuttui jo aika hyväksi ja tämän treenin jälkeen oli aika ruveta kokeilemaan joko se piroflippi alkaisi menemään... ja hämmästys oli suuri, sehän alkoi. Helpompaa kuin simussa, suurimmat ongelmat tähänasti ovat olleet pitchin hallinnassa jolloin kopteri karkaa pahasti johonkin suuntaan mutta flippitreeni auttoi tähän paljon. Toinen asia mihin koitin kiinnittää erikoishuomiota oli että flippisuunta pysyy koko ajan samana. 
Molempiin pirosuuntiin meni myös yllätykseksi suurinpiirtein samalla tavalla.

Kenties suurin ero edellisiin piroflip kokeiluihin  kuitenkin oli että lensin sen flipin rauhallisesti läpi, enkä vaan rytmikkäästi veivannut. Älyttömän paljon on opittavaa mutta tästä päivästä jäi kyllä todella makea fiilis.

Loppuun vielä vähän täkäläistä canopy-taidetta kun kerran kuvapussi on säikeen nimi: