Kirjoittaja Aihe: Jussin kuvapussi  (Luettu 64578 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #50 : 11 Helmikuu, 2011, 19:09:55 »
Leuhotuskuva viimeisimmästä latauspäivityksestä perjantain ratoksi.

6x350W poweri, 2x 3010b,2x 106b ja 1x1010b


Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #51 : 11 Helmikuu, 2011, 19:11:14 »
Leuhotuskuva viimeisimmästä latauspäivityksestä perjantain ratoksi.

6x350W poweri, 2x 3010b,2x 106b ja 1x1010b



riittääkö toi nyt varmasti? :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #52 : 11 Helmikuu, 2011, 21:14:30 »
Lainaus
riittääkö toi nyt varmasti?
Riittäköön nyt hetkeksi ainakin :). Nyt on hyvä tilanne,  tunnissa saa aika läjän protoksen akkuja pullolleen sähköä.

Tuli myös juotettua neljään uuteen akkuun liittimet joten menköön samaan postaukseen vähän vertailua...

Kyseessä 6s 35C-70C 2650mAh nanotech akut ja vaikuttaa melkein liian hyvältä: Kaikissa neljässä oli joka kennossa 4 mOhm sisäistä resistanssia. Jännitteet laturin mittaustarkkuuden nimissä tasan, ja 8C (21A) latauksessa kaikkien kennojen jännitteet kipittivät yhtä jalkaa (+-0.01V) 4.2V asti joten balansointiin ei mennyt juuri mitään aikaa.  Sama toistui kaikkien neljän akun kohdalla.

Painoa on 414g liittimineen ja kokokin on joka suuntaan pieni.
Vertailukuvissa hienosti toiminut Turnigyn 6s 40C-50C 2650mAh patteri 5C latauksella ( 477g painoa)





Voittaja-akku, ellei lennossa/sykleissä selviä jotain karvasta. Ans kattoo.




Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #53 : 11 Helmikuu, 2011, 21:34:09 »
Lainaus
riittääkö toi nyt varmasti?
Riittäköön nyt hetkeksi ainakin :). Nyt on hyvä tilanne,  tunnissa saa aika läjän protoksen akkuja pullolleen sähköä.

Tuli myös juotettua neljään uuteen akkuun liittimet joten menköön samaan postaukseen vähän vertailua...

Kyseessä 6s 35C-70C 2650mAh nanotech akut ja vaikuttaa melkein liian hyvältä: Kaikissa neljässä oli joka kennossa 4 mOhm sisäistä resistanssia. Jännitteet laturin mittaustarkkuuden nimissä tasan, ja 8C (21A) latauksessa kaikkien kennojen jännitteet kipittivät yhtä jalkaa (+-0.01V) 4.2V asti joten balansointiin ei mennyt juuri mitään aikaa.  Sama toistui kaikkien neljän akun kohdalla.

Painoa on 414g liittimineen ja kokokin on joka suuntaan pieni.
Vertailukuvissa hienosti toiminut Turnigyn 6s 40C-50C 2650mAh patteri 5C latauksella ( 477g painoa)





Voittaja-akku, ellei lennossa/sykleissä selviä jotain karvasta. Ans kattoo.





mulla on 500 rekkulassa käytössä 1 tollanen ihan sama nanotech ja myös pari noita 40C turnipseja...
kokoeroa ihmettelin itsekkin joskus omassa ketjussani. nanotech on kuitenkin osoittautunut todella hyväksi vaikkei
sillä nyt syklejä vielä hirmusesti olekkaan... ainakin potkua tulee ihan samalla mitalla ku noista 40C pakoista :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #54 : 11 Helmikuu, 2011, 21:39:08 »
Hyvältä näyttää, jostain kun hommaat tollasen MEP-362A, niin saadaan akut täyteen myös kentällä:

http://www.youtube.com/watch?v=W443S-a1Zuk#ws

http://www.youtube.com/watch?v=PlXU_E4g9SU#

Poissa Maikko

  • Jäsen 2022
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #55 : 11 Helmikuu, 2011, 22:00:51 »
Huh, huh. Nyt alkaa olemaan latauskalustoa!

Eli sulla on noi Powerit kytketty sarjaan, niin että sulla on 3 kappaletta 700w powereita. Nummelaan kun saadaan vielä sähköt lennätyspaikalle niin sitten alkaa olemaan sähkölläkin asiat sortissaan.

-

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #56 : 11 Helmikuu, 2011, 22:27:09 »
Tossa nyt ei ole enää mitään järkeä Nitrot kunniaan ja SMOKE.  ;D

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #57 : 11 Helmikuu, 2011, 22:45:23 »
Lainaus
Nummelaan kun saadaan vielä sähköt lennätyspaikalle niin sitten alkaa olemaan sähkölläkin asiat sortissaan.
Pikku teaserina voisin mainita että yritys tähän on kovempi kuin koskaan. Kohta tarvitaan talkooväkeä; sekä ammatillista että fyysistä  (  ;) ),
mutta Olli tulee asian kanssa kaapista kohtsillään...


Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #58 : 11 Helmikuu, 2011, 22:51:34 »
Lainaus
Nummelaan kun saadaan vielä sähköt lennätyspaikalle niin sitten alkaa olemaan sähkölläkin asiat sortissaan.
Pikku teaserina voisin mainita että yritys tähän on kovempi kuin koskaan. Kohta tarvitaan talkooväkeä; sekä ammatillista että fyysistä  (  ;) ),
mutta Olli tulee asian kanssa kaapista kohtsillään...



Meikkis on mukana projektissa. Viime kesenäkin olisi useana iltana kaivannut sähköä.
Ei sitä autoa aina jaksa päällä pitää. Pitää vaan joku tuju johto vetästä että saa kunnolla potkua ulos.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #59 : 17 Huhtikuu, 2011, 20:57:56 »
Noniin, alkuun pahoittelut etten edes käynyt messuilla. Oli vähän liikaa muuta ohjelmaa.
Parin tunnin slotti kuitenkin mahdollisti käynnin nummelan kentällä. 12 akkua ja protos oli mukana ja tarkoitus oli ottaa talvitauon lennätysvajetta kunnolla kiinni, mutta kuinkas sitten kävikään...

Ensin kuva nummelan kentästä, kenttä on jo varsin sula, mutta kentälle vievä tie on ollut hiihtoladun alla joten siinä on vielä reilusti lunta päällä. Ja kun lumi sulaa, niin odotellaan tien kuivumista kovaksi. Tällä hetkellä siis voi mainiosti lennättää, mutta kamat pitää kantaa kentälle Airhotellin parkkikselta koska autolla ei kentälle ole asiaa.

Huono panoraama tältä päivältä


Mutta sitten lennätyksiin.

Ensimmäisellä akulla tuntui lento todella oudolta, kopteri leijui hienosti mutta kun flippasi taaksepäin tippui kopteri reilusti alas, ja kun taas työnsi etukautta ympäri, kopteri lähti ylöspäin??
Aikani tutkittuani tajusin että uudessa radiossa olin laittanut väärän swash-typen. Nyt tiedän miltä tuntuu lentää 120 asteen swashia 140 asteen asetuksella... jännää.

Oikea swashtype mankkaan, liikesuunnat kuntoon ja uusi akku sisään.. Kopteri lensi uusilla servoilla ja armeilla kuin unelma, paljon terävämpi ja tarkempi ohjaus. Lentelin edestakas hetken kunnes tapahtui jotain outoa. Ihmeellinen naksahdus, frrrrräpp-tyyppinen ääni ja kopteri alkoi pirottamaan. Holdi päälle ja kopteri tippui täysin ilman ohjattavuutta männikon taakse.

Mitäköhän ihmettä tässä nyt tapahtui??


Peräputki on ilmeisesti mennyt maaosumassa, sillä putkessa ei ole lavanjälkiä.


Nupista on useita linkkejä poikki! ei ole ennen mennyt ainuttakaan???



Pääakseli on työntynyt rattaasta läpi ja kaikki servopukit (muovia) ovat siruina, lavat ovat ehjät ja puhtaat joten jotenkin oletan että ei ole tippunut nupilleen




Peräputki murtunut poikki.

Kuvissa näkyvien vaurioiden lisäksi kaikista nuppiservoista porsi rattaat, mutta muuten kopteri vaikuttaa ehjältä. Hihnakin on ehjä.

Kummallisin torppi toistaiseksi. 




Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #60 : 19 Heinäkuu, 2011, 22:28:19 »
Täytyy väliin laittaa lähes uskonnollinen kokemus vaikka ei juuri koptereihin liitykään..

Ostin taannoin mökkirälläkäksi tuommosen:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11245
Sitä tuossa kossun mökillä testattiinkin kesäkuussa ja todettiin, että pieni on, kovaa menee 800mah 3s lipolla, mutta vuotaa ja meinaa upota heti kun kaataa ja kaatuu helposti.

Viimeviikolla sitten vähän isommalla  järvellä kokeiltiin, koppa tiukkaan erkkarilla tiivistettynä.  Pari rauhallista ajoa meni ihan hyvinkin mutta sitten toisena päivänä allokossa nurin melko kauas. Soutuveneellä perään, Velimies jäi osoittamaan suuntaa laiturille mutta aika pian vene katosi pinnan alle. Soutua harrastettiin kuitenkin haveripaikalle asti ja pinnalle nousi pieniä kuplia....  Ajattelin jo että sinne jäi, kunnes vene tulee nokka edellä vauhdilla aivan soutuveneen viereen pintaan kuin korkki??? Tiivisteiden alta tursusi hieman höyryä ja johtopäätös on että laite ei tykännyt vedestä ja jokin sähkölaite (lipo oli kuuma) alkoi tuottaa sauhua joka jäi semitiiviiseen koppaan sisään veden syrjäyttäen.

Protosta tuli ajettua mökkiviikon aikana noin 60 keikkaa,  taas aivan loistava mökki kopteristille... mökin takana apilapeltoa satoja metrejä.

Mainos: http://www.katteluksentila.fi/#suutarinnokka
Ilmastointi ja kaikki

Kuvia ei tällä kertaa tullut otettua lentopaikasta mutta isompaakin kopteria voi lentää surutta.




Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #61 : 13 Elokuu, 2011, 01:10:53 »
Heleijaa,

Pitkän tauon jälkeen Gaui X5 on kasassa. Kesäkuun alkupuolella ostettu ja nyt jo lentokunnossa :P
Taas joutui canopyä vähän leikkaamaan ettei pääratas hinkkaa, ja sähköt on vedetty perinteisellä teippi+nippuside menetelmällä.
Hieman jännittää mitä ensilennolla on luvassa, gyrona on futaban cgy-750.
Laskeskelin vähän "lapakuormia" ja teho/painosuhteita: Pitkässä protoksessa on isolla akulla (2650mAh) painoa 21,1 g/dm2 ja jatkuvaa tehoa 820W/kg. Ylisuurella (5000mAh) akulla X5:ssa  vastaavat luvut ovat 25,8g/dm2 ja 670 w/kg.
FBL tuo varmaan tehon tuntua lisää mutta ihan samanlaista leijaa kuin protos ei liene odotettavissa joten kiekkaa tarvittaneen enemmän hyvään suorituskykyyn. Lentokunnossa tämän X5:sen paino on 2,78kg

Suurien akkujen johdosta vein kaikki sähköromut niin kauas taakse ja ylös kuin kehtasin, mutta nokkapainoiseksi jäi silti. Katsotaan onko ärsyttävän etupainoinen. Otsikon mukaisesti pari kuvaa sähkövedoista loppuun. Huomenna ensilento.






EDIT: Ainiin, laitesuositus:
Tämä on FBL kopterissa ihan helkutin hyvä vehje, kiitokset tohtorille vinkistä
http://www.fast-lad.co.uk/store/rclogger_digital_pitch_gauge_209288rc-p-13669.html
« Viimeksi muokattu: 13 Elokuu, 2011, 01:24:45 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #62 : 13 Elokuu, 2011, 16:50:30 »
Lainaus
Huomenna ensilento.
Melkein.

Kentällä ensimmäisen kerran kierroksia otettaessa, jotain hajosi ja kioski kippasi pehmeästi jo maassa naurettavan pienillä kierroksilla. Gyron korjaussuunnat oli katottu monta kertaa oikein joten olen aika varma että siitä ei ole kyse. Olisko servoakseli katkennut, yhdestä nuppiservosta oli akseli poikki, kahdesta rattaat.
Oli nimittäin peräservostakin akseli poikki vaikka perä ei saanut pienintäkään osumaa. Saa epäilemään valmistusvikaa mutta pirustako näistä tietää.
Eli kaikki servot rikki ennenkuin ollaan edes ilmaan päästy  :'(

Gauin noparin soft-startti ei myöskään tehnyt vaikutusta, ei kovin soft minun makuuni.
Tässä taitaa nyt käydä niin että kaivan kontronikit ja BLS futabat SDX:stä gauiin, ehjäilen hyperionit ja laitan myyntiin tai SDXään.






Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #63 : 13 Elokuu, 2011, 16:59:55 »
No onpas harmi homma :(

Aika surkeita näköjään ovat nuo hyperion "uudet" servot. Mulla on käytössä perässä sama mutta en ole saanut siitä rattaita vaikka rotaatiossa olen perällä vedellyt kiloittain hiekkaa perässä :D Nupissa mulla on ne hieman hitaammat metallirattaiset hyperionit.

Gauin soft start ja governööri mulla on toiminut aina hyvin. Lähden aina suoraan idle upilla ja holdi vain pois.

Uutta yritystä vaan!

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #64 : 13 Elokuu, 2011, 17:02:24 »
nohuhhuh!!
servot itse ei kyllä voi akselia katkasta tuolta kohtaa joten joku mieletön voima on kyllä tullu servoille jostain tai sit ihan käsittämättömän hepposta matskua akselit ja rattaat.. ???
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #65 : 13 Elokuu, 2011, 17:04:38 »
nohuhhuh!!
servot itse ei kyllä voi akselia katkasta tuolta kohtaa joten joku mieletön voima on kyllä tullu servoille jostain tai sit ihan käsittämättömän hepposta matskua akselit ja rattaat.. ???
Nupin vielä jotenkin FBL kopterissa ymmärtäisi, mutta että peräservokin. Ei keksi miten siihen saisi mitenkään kovin kovaa iskua aikaiseksi.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #66 : 13 Elokuu, 2011, 17:54:52 »
Olihan servoarmien ruuvi oikeanlainen ja mittanen?

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #67 : 14 Elokuu, 2011, 14:12:41 »
Lainaus
Olihan servoarmien ruuvi oikeanlainen ja mittanen?
Juza se aina kaikki mun toilailut arvaa, viisas ihminen :)
Eli kyllä tämä taitaa olla ihan itseaiheutettua, ruuvit aivan väärät. Ei dissata hyperionia enää.
Kyllä sitä ihminen voi olla tyhmä, kyllähän ne vähän tiukalta vaikutti mutta ei vaan soinut kello päässä.

EDIT:  Mullahan on ennenkin muuten käynyt näin http://www.kopterit.net/index.php?topic=1652.msg30917#msg30917
Olisko ollut sama juttu  :-[ ja JP:ltä sain vielä uuden servon tilalle ilmatteeks... tarttee lähettä JP:lle joku lasikantinen laulukirja jouluna.

Noh, uudet sisuskalut servoihin ja kohta mennään taas.  
zxciikki: Millaisilla kaasuarvoilla lentelet? oletko mitannut kiekkoja koskaan?
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2011, 14:21:37 kirjoittanut Jussi. »

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #68 : 14 Elokuu, 2011, 14:14:02 »
En ole mittaillut. Govi täysillä ja flätti sata pinnaa :) Tuntuu poistuvan

e. Poju on nopea :D

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #69 : 14 Elokuu, 2011, 14:21:24 »
offtopic

poju poisti viestin itse itse zxiicci kertoi vastauksen ;D

/offtopic

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #70 : 24 Syyskuu, 2011, 10:24:52 »

Alkaa olemaan X5 valmis taas, huomaa nätit sähkövedot ja canopyn muotoilu päärattaan ympäristössä... Voi näitä näinkin rakentaa.

Vähän akkujen latausta vielä ja sitten kentälle

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #71 : 24 Syyskuu, 2011, 20:18:15 »
Tuulinen päivä oli nummelassa,  GAUI X5 sai ensimmäiset oikeat lennot ja kopteri tuntui toodella suorituskykyiseltä. 5000mAh akku menee kohtalaisesti kiinni kun laittaa niin lähelle moottoria kun voi. Hieman jää etupainoiseksi mutta ilmassa ei tunnu mitään ongelmaa. Kierroksia ei mittailtu mutta aika viljalti taisi olla. Kopterista ei pienintäkään moitteen sanaa, mutta servonperkuleet kiusaavat edelleen: Kolmannella akulla autorotaation lopussa  huomioin pientä perän tunnottomuutta ja kopteria takaisin parc ferméen kantaessani huomaan että peräservon akseli on poikki. Taas!
Nyt oli huolella valittu oikeat ruuvit ja tarkastettu että ruuvit ei pohjaa. Pähkäillessä tätä kokeiltiin vähän nuppiservoja.. Juuzas otti pikkuisen servoarmista kiinni ja raks.. akseli poikki. Tästä innostuneena kokeilin työntää sormella toista nuppiservon armia ja  mitättömällä voimalla raks... taas.  Ehjänä siis tässäkohtaa vain yksi servo (elevon) jota ei saatukaan vääntelemällä rikki. Elevon servo oli eri "toimituserää", ainoa servo jonka vaihdoin kokonaan viimeisimmän servoakselitpoikki-tilanteen jälkeen.
Ainoa mahdollinen johtopäätös on mielestäni että tässä tuotantoerässä on sittenkin jotain valuvikaa noissa akseleissa. kolmen harrastevuoden ja satojen lentojen/kymmenien kopterien aikana olen katkaissut 7 servoakselia joista 6kpl viimeisten kolmen lennon aikana Hyperionin servoilla. Harmillista.
 
Allekirjoitetaan kuitenkin vielä että Gaui X5 vaikuttaa todella hienolta kopterilta. Kokoluokka on juuri oikea 6s setuppiin, tehopainosuhde on kohdallaan, ei tunnu pieneltä viissataselta eikä myöskään laiskalta 6s kuussataselta vaan sopivalta. Jos esim 450:sen jälkeen miettii isompaa niin ei voi kuin suositella.

Henkilökohtaiseti tämä FBL touhu vaatii vielä paljon totuttelua, FBL:ssä on jotain kovin erilaista vaikka teknisesti kopteri toimiikin hyvin. Toistaiseksi FB-Protos oli kuitenkin mukavampi lentää (tuttu) mutta X5:ssa on kyllä enemmän potentiaalia kun pääsen vähän rauhassa säätämään (kopteritapahtumat eivä ole parhaita paikkoja oman lennon hienosäätöön).  Kyllä tästä hyvä tulee kun saadaan servo-ongelmat historiaan.
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2011, 20:35:55 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #72 : 16 Lokakuu, 2011, 16:02:00 »
Pari lentoa protoksella ja porolla.  Poro on kyllä hieno kopteri, ja alun peränpäästö -ongelmakin paljastui odotetusti lapakulmista johtuvaksi. 18 astetta on vähän liikaa :)  tarttee säätää...

Kentällä käytiin myös juzan kanssa epämääräinen vaihtokauppa jossa minulle jäi kaksi tällaista

http://www.youtube.com/watch?v=Im6GPXzI8qI#ws

Toisen voisi vaikka koittaa sähköistää.

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #73 : 16 Lokakuu, 2011, 16:41:26 »
Pari lentoa protoksella ja porolla.  Poro on kyllä hieno kopteri, ja alun peränpäästö -ongelmakin paljastui odotetusti lapakulmista johtuvaksi. 18 astetta on vähän liikaa :)  tarttee säätää...

Kentällä käytiin myös juzan kanssa epämääräinen vaihtokauppa jossa minulle jäi kaksi tällaista

http://www.youtube.com/watch?v=Im6GPXzI8qI#ws

Toisen voisi vaikka koittaa sähköistää.


Epämääräinen todellakin  :)
Futaba T8FG Super

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2022
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Jussin kuvapussi
« Vastaus #74 : 28 Marraskuu, 2011, 22:35:30 »
Jaahans...



Tänään tuli semmonen fiilis että 20kg akkuja menee varastolatingissa autotalliin odottamaan maaliskuun aurinkoja. Ellei sitten iske joku ihme innostus jota on reilu kuukausi tässä odotettu. Simuttelua ei toki jätetä, vaan aloitetaan...

Viikonloppuna tuli kyllä senverran lenneltyä että saatiin särettyä kossun hookoo. Kokeiltiin syntyiskö yökopperi pelkästään sillä että laittaa fikkarin landareiden väliin. Ei syntynyt. Ensimmäinen pystäri lammen päällä meni, mutta takaisintullessa ropsahdettiin rantaveteen. Fikkari kertoo mihin nokka näyttää mutta rollia ei sitten oikeen enää hahmotakaan.
Taskulamppu todettiin vedenpitäväksi, hyvä niin sillä se taisi olla se kallein sähköosa kopterissa.

Hyviä pimeitä vaan kaikille... kele.