Kirjoittaja Aihe: Helicommand HC3 Xtreme  (Luettu 5698 kertaa)

Kopteri-eki

  • Vieras
Helicommand HC3 Xtreme
« : 11 Kesäkuu, 2010, 12:46:27 »
Moro, tuli hommattua otsikon mukainen 3 akseli gyro. Tän gyron olis jossain vaiheessa ehkä tarkoitus mennä power cattiin mikäli osoittautuu toimivaksi peliksi mutta sitä ennen aion sitä kokeilla ensiksi gauissa.
Markkinoilla tuntuu olevan jos minkä näköistä stabilointi vermettä josta jokainen lupaa aina vaan parempia suoritus kykyjä, en tiedä miksi juuri itse päädyin helicommandiin ja varsinkin juuri markkinoille tulleeseen versioon, no jos nyt jotain pitäisi keksiä niin eikös helicommand ole ainakin yksi vanhimmista merkeistä? luulisi jo perus ongelmat olevan valmistajalla hoidettu ;).

Täytyy päivitellä sitä mukaan kun kerkeää etenemään rakentelussa, nyt olis enään piuhojen veto ja setupin tekeminen niin pitäis olla valmis kokeiluun.


http://www.helicommand.com/index.php?option=com_content&view=article&id=109&Itemid=87&lang=en
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2010, 12:49:55 kirjoittanut Kopteri-eki »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #1 : 11 Kesäkuu, 2010, 18:42:30 »
Sen puolesta ainakin hyvä, että nuo HC-vehkeet on kehitetty ammattilaispuolen laitteista kuluttajille ja kuluttajien hintaluokkaan sopiviksi. Eli taustalla on muutakin, kuin tällainen "lelukäyttö". Tai ainakin tuommoinen käsitys mulla on. Harmittavasti vain tuo kyseinen malli on vain FBL-(kisa)käyttöön, eli ei sisällä sitä "jännää" horisontaalistabilointio minaisuutta, josta jotkut voivat olla kiinnostuneita arvokkaampaa painolastia taivaalle nostaessaan.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #2 : 12 Kesäkuu, 2010, 18:40:29 »
Töttöröö, eilen meni illalla tooooooooooooosiiiiiiiii pitkään kun ihmettelin helicommandin setuppeja. Perhana kun ei oikein meinannut tajuta mitään ja meinas hermo mennä ;D, no tänään näin hobby-peoplessa käydessäni Mr gauin maahantuojan (Taskinen) joka on tutustunut enemmän helicommandin toimintaan. No syy oli että mulla oli väärä nuppi miksaus käytössä :P.

Nyt kun sen tajusi niin oikeasti kaikki meni noin puolessa tunnissa, nyt on jonkunnäköinen testi setuppi tehty ja huomenna jos ei tuule niinkuin tänään niin voisi käydä kokeilemassa.

On nuo FBL kopterit kyllä todella siroja verrattuna perinteiseen stabilointiin :-*.


Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #3 : 13 Kesäkuu, 2010, 19:07:50 »
Wau, nyt on käyty kokeilemassa helicommandia.
Kävin oikeastaan aikaisin aamulla äkkiä kokeilemassa yhden akullisen verran, ja nyt tässä illalla sitten kolme akullista.

Aamuisella testillä aileronissa tuntui olevan ehkä jonkun verran liikaa herkkyyttä kun välillä jäi vähän "vatkaamaan", Tiputin aileroni herkkyyttä viisi pykälää tähän "ilta" testiin ja se tuntui auttavan aika paljon kun ei nykinyt yhtään. Tämä aileronin parametri on oikeastaan ainut mitä olen "perus" säädötä muuttanut tähän mennessä, muut asetukset ovat tehdas säädöissä.

Ja sitten itse testiin...
Varoivaisesti aloittelin ihan perus leiutuksella ja perän testailulla ettei mitään yllätyksiä tule lennossa, toisella akulla jo kokeilin taivaalla suoraa lentoa ja kaarroksia. Kolmannella akulla jo muutaman flipin kokeilin ja muutaman ruman silmukankin ;D, mitään ongelmia kolmella lennolla ei ainakaan mun mielestä ollut.

Fiiliksiä:
Vaikka kokemusta ei ole kuin muutama akullinen tällä, niin nyt jo tuntuu siltä että miksi en tämmöistä ole aikaisemmin hankkinut 8).
Jollain tapaa lentämisestä tuli omasta mielestä semmoista "kevyempää" ihan kun jotain pumpulia ohjailisi taivaalla :D, ja muutenkin liikehdintä oli helpompaa. Olen gauilla lentänyt noin +100 akullista perinteisellä vakautuksella niin jonkun verran oli referenssiä myös muutokselle, ensi viikolla täytyy käydä testailemassa lisää niin saa lisää kokemusta oliko hankinta kannattava!.

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #4 : 22 Kesäkuu, 2010, 22:22:25 »
Nyt on jokunen akku jo takana xtremellä testiä, edelleenkään en ole tehdas asetuksista muuttanut muuta kuin aileroni herkkyyttä.
Olen myös antanut tyypit koneesta muutamalle "pro" pilotille kuullakseni heidän mielipiteensä laitteesta, paljon kehuivat koneen vakautta joka kyllä minunkin mielestä on ihan hyvä.

Hmm, pitäisköhän kokeilla muuttaa jotain parametrejä kun kaikki toimii liian hyvin.  :D

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #5 : 22 Kesäkuu, 2010, 23:06:49 »
Moi,
Onko tuo Gauin oma FBL head? Onko hyvälaatuinen, löytyykö välyksiä ym..?

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #6 : 23 Kesäkuu, 2010, 11:18:56 »
Moi,
Onko tuo Gauin oma FBL head? Onko hyvälaatuinen, löytyykö välyksiä ym..?


Juu kyllä on gauin oma nuppi, ja ainakin oma yksilö on todella jämäkkä. 8)

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #7 : 29 Kesäkuu, 2010, 20:13:45 »
Jep jep, annoin Markukselle tyypit gauista tänään kun halusin saada todella kokeneelta pilotilta mielipiteen toimiiko kone kuinka.
Ei ainakaan paljoa moitittavaa löytynyt kun semmoista kieputusta kone sai, ja hyvin piti helicommand hallussa :D.

Eli kai se sitten on ihan säädöissä.

Poissa suomka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #8 : 08 Heinäkuu, 2010, 13:49:28 »
Minulla on myös tuo HC HDX500:ssa, mutta en ole täysin varma onko edes nuo ns. perussäädöt kohdallaan kun ei tuo lennätys ole sellaista mitä kuvittelin. Voi se kunnossakin olla, sillä kaikki riippuu siitä mitä edes odotin. Sanotaan nyt ainakin vaikka niin, että koko ajan liukuu johonkin suuntaan, eikä siihen tunnu voivan luottaa. Olisiko sinulla panna vaikka omat säätösi, muutama  screenshotti näkyviin, niin voisin verrata.

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #9 : 08 Heinäkuu, 2010, 21:01:15 »
Minulla on myös tuo HC HDX500:ssa, mutta en ole täysin varma onko edes nuo ns. perussäädöt kohdallaan kun ei tuo lennätys ole sellaista mitä kuvittelin. Voi se kunnossakin olla, sillä kaikki riippuu siitä mitä edes odotin. Sanotaan nyt ainakin vaikka niin, että koko ajan liukuu johonkin suuntaan, eikä siihen tunnu voivan luottaa. Olisiko sinulla panna vaikka omat säätösi, muutama  screenshotti näkyviin, niin voisin verrata.

Hmm, ei kyllä kovin "hyvälle" kuulosta jos vaeltaa.
Onhan gyron resentointi varmasti tehty niin että et liikuta kopteria yhtään, ja onko ohjaimesta kaikki miksit pois sekä nuppi miksaus mekaaninen?.

Yritän huomenissa pari screeniä laittaa.

JCA

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #10 : 08 Heinäkuu, 2010, 21:07:05 »
Pitää kuitenkin muistaa ettei tuo ole sellainen helicommandi minkä avulla voi kopterin parkkeerata minne vain leijumaan. Sellaisista leluista saa maksaa sen kolme tonnia plus.
HC3 Xtreme on hyväksytty kisakäyttöönkin, joten se ei saakkaan pitää kopteria paikallaan. Sen tehtävänä on vain korjailla mekaanisia virheitä ja suurimmat ohjaajan virheet. Eli jos kopterin ottaa leijuntaan ja päästää tikuista irti niin varmasti se johonkin suuntaan hissuksiin lähtee..

Toki sitten sellaiset selkeät liukumiset ja sekoilut ei asiaan kuulu :D

Tuon Ekin kopterin olen nähnyt ja on se kyllä vakaa, voi ottaa nopeaan vaakalentoon ja päästää tikuista irti niin se lentää suoraan.
Hienosti toimiva härveli ainakin mitä olen sen nähnyt, en tosin ole kokeillut.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #11 : 08 Heinäkuu, 2010, 23:13:13 »
>> HC3 Xtreme on hyväksytty kisakäyttöönkin,
is it? F3C allows only one gyro on the yaw axis. Or so they say :)
F3N doesn't care at all.

edit that's what they state here:
This unit expressly contains neither horizontal stabilization nor position stabilisation, and is therefore entirely suitable for competition use

but the F3C rules:
The use of an electronic rate sensor is limited to rotation about the yaw axis.

Maybe for scale competitions :)
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2010, 23:20:15 kirjoittanut mnentwig »

JCA

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #12 : 08 Heinäkuu, 2010, 23:42:38 »
Näin ainakin kuulin, en sitten tiedä mihin kisoihin. Mualiman 3D fun fly -"kisoihin" ? :)

JCA

  • Vieras
Vs: Helicommand HC3 Xtreme
« Vastaus #13 : 18 Heinäkuu, 2010, 23:47:17 »
Tähän vielä:

"The HC3-Xtreme has no Horizontal- or Position-Stabilisation and therefore is totally acceptable for use in competitions.
The head gyro eliminates any tiresome rigid-rotortendencies, resultig in the best possible control response and precision. "

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_9_272&products_id=24318

E: Ei mitään mnentwig olikin editoinu omaa viestiään. Olis pitäny itellä lukia loppuun. Mutta ota tosta nyt sit selvää.. toisessa paikassa sanotaan että on kilpailuissa sallittu ja toisessa että ei.
« Viimeksi muokattu: 18 Heinäkuu, 2010, 23:50:05 kirjoittanut Johny »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
6207 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Heinäkuu, 2008, 22:50:16
kirjoittanut Mikaelni
12 Vastauksia
17084 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2010, 15:46:41
kirjoittanut 1m4s0_
4 Vastauksia
3169 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2009, 20:18:04
kirjoittanut Pertsa
42 Vastauksia
16936 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2011, 22:32:11
kirjoittanut frenzie
4 Vastauksia
4248 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Tammikuu, 2012, 14:33:42
kirjoittanut Trnquill