Kirjoittaja Aihe: lentotilat  (Luettu 3281 kertaa)

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
lentotilat
« : 08 Toukokuu, 2010, 09:50:00 »
ihan mielen kiinnosta kyselen, et minkälaisilla lapakulmilla ja kaasukäyrillä hirobolla ajellaan eri lentotiloissa?katotaan vaustauksien jälkeen onko meikäläisen setupit päin peetä ;D.en oikein saa tota vaakakierrettä sujumaan, kyllä se simussa menee, mut ei vaan oikealla kopulla

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: lentotilat
« Vastaus #1 : 08 Toukokuu, 2010, 14:58:28 »
Moi no mulla on idlellä +8 -7  ja kaasu täysillä kun tikku edessä  ja tikku keskellä 0 kulmat ja siinä on kaasua hieman enemmän ku leijjutuksessa käyrät sitte on lineaarinen suunnilleen toi lapakulma käyrä ja kaasukäyrä semmonen loiva v muoto. Riippuu lavoistakin SAB 710 mulla oli kulmia +9 -7

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: lentotilat
« Vastaus #2 : 09 Toukokuu, 2010, 20:10:54 »
ihan mielen kiinnosta kyselen, et minkälaisilla lapakulmilla ja kaasukäyrillä hirobolla ajellaan eri lentotiloissa?katotaan vaustauksien jälkeen onko meikäläisen setupit päin peetä ;D.en oikein saa tota vaakakierrettä sujumaan, kyllä se simussa menee, mut ei vaan oikealla kopulla
Itse muuten painiskelen ton saman asian kanssa ja tuntus että tohon 3 nuppiin ei saa tarpeeks liikettä aileronille ja vaakakierre pyörähtää hitaasti kevyemmät stabbarit auttas mutta sitte menettää taas hyvät leijutus ominaisuudet, just kattelin että paljo liikealuetta sais aileronille ni 115 oli maksimi mulla enempi jos laitto ni rupes bindaamaan.
« Viimeksi muokattu: 09 Toukokuu, 2010, 20:16:01 kirjoittanut Ege »

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: lentotilat
« Vastaus #3 : 09 Toukokuu, 2010, 22:59:55 »
en ole kyllä mitannu aileronin liikealuetta, mut silmämääräsesti sieltä ei hirveesti irtoa ennen ku rupee bindaa.mulla on idlellä lapakulmilla -8 +9 keskitikulla 0 pitäis riittää ja vastaavasti kaasukaäyrä 100 80 60 80 100.ajettettelin seuraavaksi kokeilla nostaa kaasukäyrää about 100 85 70 85 100. mitä mieltä viisammat on?tossa vaakakierteessä mulla ainakin tuottaa korkeuden menetystä, kun olen palaamassa oikeinpäin lentoon.voi ollla et johtuu taas tikunkäyttäjästä ::)