Kirjoittaja Aihe: Tohtorin torppivälineet  (Luettu 761151 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #325 : 09 Lokakuu, 2010, 10:35:26 »
Niin kuit... neki on vissii muuttunu muodoltaan, ekat oli niin että pienemmät oli sirppejä ja isommat semmosia "löpyköitä".
Eli omasta kokemuksesta pitäisi homman parantua nuilla .

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #326 : 09 Lokakuu, 2010, 16:31:02 »
noniiiiin! :)  :)

nyt se on jo hyväksyttävä! (siis toi pikkurääpäleen perä) eli pienemmät perälapaset ja delayn pintä hienosäätöä se vaati! :)
tais janillakin ton nähtyään mennä omaan 250 rekkun sama hyperionin servo tilaukseen (HYPERION DS11GCB)

tänään tuli tosiaan synkässä ja välillä tihkusateisessa vuosaaressa tahkottua j@nin kanssa akkuja tyhjäksi!
mulla tuli 5 lentoa 500 rekkulalla ja 3 3/4 lentoa rääpäleellä! (tiedättehän mitä se tarkoittaa) :D

vuokin kentällä tapahtu tänään paljon muutakin jänää mm j@nin laitteiden toimesta! :D

lentelin tolla 250 rääpäleellä koelentoja perälle ja joku ehkä 20-30metrin päässä ajelin neljännellä akulla ehkä metrin korkeudessa kovaa eteenpäin musta katottuna oikeelta vasemmalle... tarkotus oli vissiin kaartaa kohti itteä... sitte se vaan meni peltoon! ;D
tiedä sitte mitä tapahtu ku koitettiin j@nin kanssa miettiä miten se meni mutta ei siitä mitään oikein kumpikaan muistanu!
näkyvyys oli kuiteskin huono että voi olla orientaation menetystäkin kuka tietää...

lopputuloksena ku menin ettimään sitä (tollanen pieni on yllättävän vaikee löytää tollasesta tiheestä 20-40cm ruohosta)
oli että sieltä se löyty perä suoraan taivasta kohden ihan yhessä osassa sellasen "kuohkeen ja pehmeen" ruohotyynyn keskellä niin ettei edes lavat ollu taittunu vaan olivat ihan lavanpitimien suuntasesti! nuppi oli myös pysähtyny rauhassa ku oli ruohoa menny nupin ympärille ;)
stabbaritankoa myöten en pystyny löytämään laitteesta yhden yhtä vikaa tai naarmua mistään!!! :o edes hieno uusi canoobi ei ollu ottanu mitään edes sinne alas mistä se on runkoa vasten ei siis mitään pienintäkään naarmuallergikolle sopimatonta löytyny ;D lavoissakaan ei mitään jälkiä mistään muusta ku ruohosta (vähä vihreet)

ainoa minkätakia en päässy uudestaan ilmoille oli PIITTUVA PINJONI :D se oli lentäny sieltä huitin **ttuun eikä löytyny onnettomuuspaikaltakaan!

tosta heräskin kysymys että onko toi pinjoni syy vai seuraus... vähä sanoisin että vois vaikka olla oma ajomoka ku oli niin synkkääkin ja kopu kaukana mutta pinjoni tosiaan puuttu ja päärattaasta ei pysty kohtaa löytämään missä olis tullu jotain damagea! eli ihan ku se ois korkannu ilmassa josta sitte tontti kutsunu ???  turha tota kai on arpoa ku mitään ei hajonnu mutta vähä naurattaa koko homma! j@niakin nauratti ku sillä on 100e edestä varaosia omaan 250 rekkulaansa tilauksessa samanlaisesta kolhusta ja mulla hukku vaan pinjoni ::)

toi pinjonihan on tossa motilla sillä vihreellä laakeriliimalla kiinni eikä siinä siis mitään ruuveja tai muuta ole  ::)
laite on ihan ehjä vaikken taaskaan totuttuun tapaani mitään holdeja vedelly ku vasta hetken kateltua että wtf :D

jotenki vaan tuntuu että jos robellerissa olis ollu se 4770rpm mitä toi vissiin pitäis mun käyrillä pyöriä ei jälki olis ihan tollasta! voisko se kuitenki olla se liima joka petti ja pinjoni karkas ilmassa ???  :D

nyt se kuitenkin toimii (perä) ja pidän tosta aina vaan enemmän ja enemmän! toi 500 rekkulalla ni olisin jo ihan jurrissa tilaamassa osia ;D


sitte kävihän se j@nillakin vähä haaveria ja vois kai sanoa että läheltäpiti tilannetta!
uutta 450 poroaan testas ja jossain välissä kuulu räpsettä ja katoin jania että menikö sulta rattaat vai mitä häh!? kopu kuitenki toimi ja laskeutu nätisti! kuva taas saa kertoa ;D

lopuksi vielä todiste mun ehjästä rääpäleestä! :D

 

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #327 : 09 Lokakuu, 2010, 17:30:22 »
Täytyy sanoa että Tohtorin torppi on taitavasti tehty kun ei puutu kuin pinjoni  :o
Kenellä voi moinen tuuri olla?
Meitsi pariin otteeseen pistänyt pikku reksän tonttiin ja ja lasku ollut +80€  Iloinen Tohtoorin puolesta, mutta myös katkera hieman  ;D

Oli hienoo päästä uutta Poroa lennättään ja eka fiilikset oikein loistavat, lentää just sinne minne ohjaa ja on ketterä liikkeissään.
I'm happy!  ;D

Niin ja jos on tarvetta irroittaa liitin tasurijohdoista, niin ei tarvii kuin pistää akku kiinni ilman canopya ja jättää tasurijohdot vapaaksi heilumaan ilmavitaan  ;D
Kyllä irtoo! 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #328 : 09 Lokakuu, 2010, 17:34:00 »
Täytyy sanoa että Tohtorin torppi on taitavasti tehty kun ei puutu kuin pinjoni  :o
Kenellä voi moinen tuuri olla?
Meitsi pariin otteeseen pistänyt pikku reksän tonttiin ja ja lasku ollut +80€  Iloinen Tohtoorin puolesta, mutta myös katkera hieman  ;D

Oli hienoo päästä uutta Poroa lennättään ja eka fiilikset oikein loistavat, lentää just sinne minne ohjaa ja on ketterä liikkeissään.
I'm happy!  ;D

Niin ja jos on tarvetta irroittaa liitin tasurijohdoista, niin ei tarvii kuin pistää akku kiinni ilman canopya ja jättää tasurijohdot vapaaksi heilumaan ilmavitaan  ;D
Kyllä irtoo!  

nii vilkkuko sulla muuten se vastari sitte ton jälkeen (eli onko käyny oikarissa)??
tossa kuvassa ei pahemmin erotu ku on kännykällä otettu mutta johtojen päissä on vielä ne kupariset liittimet jotka kyllä herkästi osuu yhteen  :D

e. ei se tuuri kuule sullakaan ainakaan huono ollu!  ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #329 : 09 Lokakuu, 2010, 17:39:35 »


nii vilkkuko sulla muuten se vastari sitte ton jälkeen (eli onko käyny oikarissa)??
tossa kuvassa ei pahemmin erotu ku on kännykällä otettu mutta johtojen päissä on vielä ne kupariset liittimet jotka kyllä herkästi osuu yhteen  :D

e. ei se tuuri kuule sullakaan ainakaan huono ollu!  ;D

Kyllähän se himan vilkku, lieneekö taas Spectrumin p..kaa laatua?    ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #330 : 09 Lokakuu, 2010, 17:41:47 »


nii vilkkuko sulla muuten se vastari sitte ton jälkeen (eli onko käyny oikarissa)??
tossa kuvassa ei pahemmin erotu ku on kännykällä otettu mutta johtojen päissä on vielä ne kupariset liittimet jotka kyllä herkästi osuu yhteen  :D

e. ei se tuuri kuule sullakaan ainakaan huono ollu!  ;D

Kyllähän se himan vilkku, lieneekö taas Spectrumin p..kaa laatua?    ;D


eli on siis käyny oikosessa ja sähköt räpsyny ;D mikä tuuri? ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #331 : 09 Lokakuu, 2010, 18:00:26 »







Kyllähän se himan vilkku, lieneekö taas Spectrumin p..kaa laatua?    ;D


eli on siis käyny oikosessa ja sähköt räpsyny ;D mikä tuuri? ;D
[/quote]


Oon tullut siihen tulokseen että näiden kopukoiden lentäminen perustuu pelkkään sattumaan  ;D

Taidoilla ei ole merkitystä. Katsokaa vaikka Tareq Alsaadin lennätystä. Lucky bastard!   ;D

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #332 : 09 Lokakuu, 2010, 18:04:29 »
no katohan niin onki!

on se vaan hyvä että torppasin ku nyt sai hyvän tekosyyn ottaa muutama "torppiolut"! ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #333 : 09 Lokakuu, 2010, 18:11:03 »
no katohan niin onki!

on se vaan hyvä että torppasin ku nyt sai hyvän tekosyyn ottaa muutama "torppiolut"! ;D


Mä rupesin kans suremaan mun kadonnutta liitintä  ;D

Kippis! 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #334 : 09 Lokakuu, 2010, 18:19:09 »
no katohan niin onki!

on se vaan hyvä että torppasin ku nyt sai hyvän tekosyyn ottaa muutama "torppiolut"! ;D


Mä rupesin kans suremaan mun kadonnutta liitintä  ;D

Kippis! 
;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #335 : 09 Lokakuu, 2010, 21:08:58 »
Tohon tasuriliitinongelmaan auttaa kun panee akun toisinpäin, se liitin saattaa mennä sinne väliin vaikka canopy ois paikallaankin, kokeiltu on  ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #336 : 09 Lokakuu, 2010, 23:00:35 »
Tohon tasuriliitinongelmaan auttaa kun panee akun toisinpäin, se liitin saattaa mennä sinne väliin vaikka canopy ois paikallaankin, kokeiltu on  ;)

mäkin ajan aina akut noin päin! ei vaan ylety toisin! mulla on kyllä yleensä sträpillä aina kiinni se! vaan ompa sitä itekki joskus koitettu ilman kanoobia ja ilmassa huomattu että pihat lepattelee miten sattuu! ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #337 : 10 Lokakuu, 2010, 07:38:00 »
Lainaus
mäkin ajan aina akut noin päin! ei vaan ylety toisin!
Joo, sehän riippuu noparin asennuspaikasta, mut jos sträpillä vetää piuhat kiinni niin pysyyhän ne.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #338 : 13 Lokakuu, 2010, 19:21:09 »
noniin taas sain hyvän tekosyyn mussuttaa täällä yksikseni! ;D

tänään tuli haettua akkuja postista ja DPD ltä toiset hobbykingin saksan ja toiset kiinan -varastolta!
samaan aikaan tilasin ja tunnin eriaikaan olivat kädessä :D tosin germaaniasta tilatut jouduin hakea vanhan hämeenlinnantien
varresta ku en ollu eilen kotona ku lähetti soitteli >:( (hanurista noi kotiin tuonnit! posti toimii tossa paljon paremmin ku saa hakea sillon ku sopii!

mutta asiaan!

nyt tuli sitte vielä yks 6s2200mAh 40-50c turnipsi ja yksi 6s2650mAh 35-70c (paljon hypetetty) NANOTECH :D
ja kyllä! toi nanotech on paljon pienempi ja kevyempi!  :o nyt ku vielä pääsis koittamaan ja keräämään siihen koe syklejä!
nyt on sitte 8 akkua 500 rekkulaan että ei tarvii kokoajan latailla :)

lisäksi tilasin "täytteenä" vielä pari noita Turnigyn 3s800mAh 20-30c akkuja tohon pikkuseen ni nyt silläki on 7 akkua! ku niitä ei kuitenkaan tee mieli kylmällä kentällä latailla talvella vaikka periaatteessa viidellä olis lennelly kyllä nonstop... :)

turnipsin on aina tunnistanu noista silikoonisista (eikä pvc niinku zippy) tasurijohdoista ja noi on ollu aika "kulmikkaita" ku zippyt taas on ollu päistään vähä pyöreämpiä... tässä ku on viimeaikoina keskusteltu että kumpi on parempi zippyn flightmax vai turnipsi...
no mulla oli näitä ennastaan se 5 jotka täytti kaikki noi turnipsin tähänastiset tuntomerkit ja tilasin siis nyt 2 lisää...

vaan näissäpä (3s800mAh 20-30c turnipsi) onkin pvc tasurijohdot ja pyöreet päädyt! ??? wtf? tuleeko nää nyt sitte sieltä zippytehtaalta tällä kertaa? tosin näistä pienistä mulla ei oo mitään vertailua vielä tehtynä eikä noi nyt mitään maksa ni ihan sama tuleepahan nyt vertailtua!

ihmettelinkin ku oliko se nyt nimim. 4D vai kuka ku kehu noita zippyjä paremmiksi ku turnigyt ja suunnilleen vissiin samoilla syillä millä mä puollustin turnipseja :D vaan voiko olla tosiaan että toi hobbyking vaihtaa tota toimittajaa tollai mitään asiasta sanomatta! mielestäni aika hanurista jos on tottunu että joku tuote on hyvä ja nyt siihen ei enää voikkaan luottaa!

no onneks tää koskee nyt noita pieniä 800mah akkuja eikä noita isoja mutta kyllä mua sylettäis jos tilaisin vaikka 5 turnipsin 6s akkua isolla rahalla ja saisinkin niitä mitä olen pitäny "zippyinä" enkä niin hyvinä ???

noh alla kuitenkin vielä kuva mistä näkee tota kokoeroa Turnigyn 2650mAh 35-70c nanotechin ja 40-50c tavallisen välillä...
lisäks kuvassa näkyy noi pikku turnipsien muotoerot!

ehdin valmistella akut cyclitarroilla, velkroilla ja liittimillä ni ei tullu nyt etikettejä näkyviin...

käytännössä toi nanotech on yhen kennon verran laihempi ja painokin taitaa noudattaa samaa linjaa!



Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #339 : 13 Lokakuu, 2010, 20:05:10 »
Taitaa noi Zippyt ja turnigyt olla samaa k(a)uraa sisäisesti, eli juurikin noi johdot varmaan tulee akkuihin siten kumpaa nyt sattuu halvemmalla olevan tarjolla.

Tosin itselläkin vain turnigystä kokemuksia, olen tilaillut vain sillä perusteella kumpaa sattuu varastossa lojumaan. Saa nähä kun tässä noita X5:n akkuja alkaa tilailee että mitä on tarjolla.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #340 : 13 Lokakuu, 2010, 22:40:52 »
Taitaa noi Zippyt ja turnigyt olla samaa k(a)uraa sisäisesti, eli juurikin noi johdot varmaan tulee akkuihin siten kumpaa nyt sattuu halvemmalla olevan tarjolla.

Tosin itselläkin vain turnigystä kokemuksia, olen tilaillut vain sillä perusteella kumpaa sattuu varastossa lojumaan. Saa nähä kun tässä noita X5:n akkuja alkaa tilailee että mitä on tarjolla.

Voin kertoa, että Turnikit on kyllä ihan eri maatas kuin (P)aska Zippyt! Ei ne ole samaa. Zippyt väsähtää nopeemmin ja omien kokemusten mukaan häviävät myös "tehoissa". Itse kyllä noista halppis akuista olen Turnikien puolella.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #341 : 13 Lokakuu, 2010, 23:02:41 »
Kyllä turnigyt on laadukkaampia kuin zippyt, minunki kokemuksen mukaan. Vaikkakin turnipseissä laatu vaihtelee vähän..
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #342 : 14 Lokakuu, 2010, 00:20:28 »
No mitäs ne rhinot sitten on, muistelisin, että niissä lukee "zippy" pienellä?
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #343 : 14 Lokakuu, 2010, 00:25:11 »
No mitäs ne rhinot sitten on, muistelisin, että niissä lukee "zippy" pienellä?

Muutama Rhinot löytyy, mutta niistä en osaa mitään sanoa. Voi olla että on Zippyjä... kyllä nekin virtaa antaa ulos :D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #344 : 14 Lokakuu, 2010, 06:54:11 »
Taitaa noi Zippyt ja turnigyt olla samaa k(a)uraa sisäisesti, eli juurikin noi johdot varmaan tulee akkuihin siten kumpaa nyt sattuu halvemmalla olevan tarjolla.

Tosin itselläkin vain turnigystä kokemuksia, olen tilaillut vain sillä perusteella kumpaa sattuu varastossa lojumaan. Saa nähä kun tässä noita X5:n akkuja alkaa tilailee että mitä on tarjolla.

Voin kertoa, että Turnikit on kyllä ihan eri maatas kuin (P)aska Zippyt! Ei ne ole samaa. Zippyt väsähtää nopeemmin ja omien kokemusten mukaan häviävät myös "tehoissa". Itse kyllä noista halppis akuista olen Turnikien puolella.

-R

juurikin samat havainnot olen itse tehnyt! mutta voiko tohon enää luottaakkaan :-\

zippyillä 30 lentoa ja on jo osa tehoista hukassa ku taas turnipseilla on 60 lentoa ja ihan hyviä vielä... :o

tosin eipä noi zippytkään mitenkään paskana tai pilalla ole (ei pullistele tai mitään) niissä ei vaan oo ihan niin paljoa potkua!
toiset ei välttämättä osais huomata mitään mutta mä kompensoin teholla taitoja ni mä huomaan ;D

keväällä varmaan tarvii seuraavaksi tilailla paljon akkuja ni kyllä vähä pistää mietityttämään että uskaltaako summanmutikassa pistää turnipsia vaikka se 8kpl tulemaan :-\
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #345 : 14 Lokakuu, 2010, 07:10:19 »
Ei ne todellakaan ole samaa skaskaa... turnigyt paljon parempia, tiedä sitten ovatko senkin jo ostkeneet... en usko.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Juhis

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #346 : 14 Lokakuu, 2010, 10:03:19 »
Turnigyn 6s 3000mah 20c otti näköjään nokkiinsa parin kuukauden täytenä säilytyksestä ja alkoi pullistelemaan.. kolmekennoisia erikapasiteettisia Turnigyja on tullut poksauteltua pullistelun takia pois muutamia, zippyja ei yhtäkään.. Taitaa olla laatu parantunut Turnigy-tehtaalla (joka tätänykyä ilmeisesti hobbykingin omistuksessa kokonaan), hyvä niin.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #347 : 14 Lokakuu, 2010, 11:09:13 »
Rhinoissakin on maininta zippystä.

Itselläni on 4 kpl puolitoista vuotta aktiivikäytössä olleita rhinoja tossa 450'ssä. Voin sanoa että toimii. Ovat toimineet ku junan vessa, mutta nyt nuo 'reilusti' käytettyinä ja pian kaksi vuotta täyttävinä pääsee lepoon.
Latailen akut viimeiselle matkalleen ja laitan patterinkeräyslaatikkoon kaapelit kuorittuina ;)
Itseasiassa lupasin nuo eräälle siipiveikolle lahjoittaa lennokkikäyttöön.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #348 : 14 Lokakuu, 2010, 11:54:58 »
Turnigyn 6s 3000mah 20c otti näköjään nokkiinsa parin kuukauden täytenä säilytyksestä ja alkoi pullistelemaan.. kolmekennoisia erikapasiteettisia Turnigyja on tullut poksauteltua pullistelun takia pois muutamia, zippyja ei yhtäkään.. Taitaa olla laatu parantunut Turnigy-tehtaalla (joka tätänykyä ilmeisesti hobbykingin omistuksessa kokonaan), hyvä niin.

mä luulen että aika paljon vaikuttaa akun keston toi C-arvo (mutua)

mulla on yks 30C turnipsi joka on jo ihan pullea mutta silti kyllä toimii hyvin kun taas saman verran käytetyt 40C turnipsit näyttää uusilta :)
en osta enää alle 40C akkuja tohon 500 rekkulaan ku näköjään on virrat aika hurjia! yhden poikkeuksen tein kuitenkin joka oli toi 35-70c nanotech... katotaan ku pääsee ajelemaan sillä että miltä tuntuu(ainakin sitä on paljon hypetetty!)

ei mielestäni mitään pienintäkään järkeä säästää muutamaa euroa tai kymppiä ostamalla vaikka 20C tai 30C akkuja eikä esim  >40C akkuja jotka on hyväksi todettu...

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #349 : 14 Lokakuu, 2010, 12:30:17 »
Mut talviakuiksi semmosia mitkä lämpenee vähän ;) 30C ;D
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
6036 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 19:37:39
kirjoittanut Tohtori R
35 Vastauksia
17836 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13
kirjoittanut Tohtori R
78 Vastauksia
58470 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2015, 20:29:45
kirjoittanut Tohtori R
47 Vastauksia
16648 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2015, 01:26:07
kirjoittanut TeroS
50 Vastauksia
24043 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2015, 10:21:45
kirjoittanut Pekka