Kirjoittaja Aihe: driftaus  (Luettu 4696 kertaa)

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
driftaus
« : 07 Huhtikuu, 2010, 19:22:23 »
kopperina toimii freyan op ja gyrona futten520+9254.eli normi modessa toimii perä hyvin pitää ku tauti, mut ku pistää idlen päälle, niin alkaa perä luistaan vasemmalle eli nokka oikealle, eikä tätäkään tee heti lennon alussa vaan loppu puolella kun tuon konetta laskuun ja jään leijuun.niin sillo driftaa.sit kun pistää taas normi moden päälle, niin toimii ku äitini käkikello eli prä pitää.normimodella gain arvo 48% ja idlellä olen ny kokeillu arvot 30-50%.ei auta mikään.ideoita kaivataan ??? ???

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: driftaus
« Vastaus #1 : 07 Huhtikuu, 2010, 19:59:52 »
kopperina toimii freyan op ja gyrona futten520+9254.eli normi modessa toimii perä hyvin pitää ku tauti, mut ku pistää idlen päälle, niin alkaa perä luistaan vasemmalle eli nokka oikealle, eikä tätäkään tee heti lennon alussa vaan loppu puolella kun tuon konetta laskuun ja jään leijuun.niin sillo driftaa.sit kun pistää taas normi moden päälle, niin toimii ku äitini käkikello eli prä pitää.normimodella gain arvo 48% ja idlellä olen ny kokeillu arvot 30-50%.ei auta mikään.ideoita kaivataan ??? ???

Onko sulla varmasti idlellä perän trimmi nollassa? Kannattaa siirtää muutenkin palloa servopyörällä lähemmäs niin että leijunnassa gain arvo olisi siinä 70-80% paikkeilla... näin pitää paremmin.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: driftaus
« Vastaus #2 : 07 Huhtikuu, 2010, 20:41:51 »
kiitokset juho.ny vähän hymyilyttää :) :) :).perällä oli trimmiä käytössä jonkun ihmeen takia.toivottavasti tää auttaa ja pistetään lähemmäs pallolinkkiä

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: driftaus
« Vastaus #3 : 07 Huhtikuu, 2010, 20:56:09 »
kiitokset juho.ny vähän hymyilyttää :) :) :).perällä oli trimmiä käytössä jonkun ihmeen takia.toivottavasti tää auttaa ja pistetään lähemmäs pallolinkkiä
No mulla kävi ton toisen koneen kans sillei että leijjunnassa perä piti hienosti mutta idlellä oliki gyro normimodessa,  ja perä pyöri niin pirusti. Aikani ihmettelin ja Jukallekki taisin soittaa ni ei ollu gyro HH tilassa ollenkaan vaikka kopsattiin Jukan radiosta ohjelma kortille,  mutta kun mulla on kytkimetki eri puolilla ni ei näköjään sitte menny oikein.

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: driftaus
« Vastaus #4 : 10 Huhtikuu, 2010, 16:43:52 »
ei auta mikään.trimmit on nollissa.voiskohan joku laakeri olla rikki joka aiheuttaa ton perän vaeltamisen.ei huvittas tuveta purkaan konetta.ri kai tässä auta mikään muu, kun ruveta vikaa paikallistamaan osa kerrallaan

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: driftaus
« Vastaus #5 : 10 Huhtikuu, 2010, 16:57:18 »
Mulla oli Turbulencen perässä samanlaista driftausta alussa.

Ongelma -ainakin mulla- johtui tärinästä.
esim. peräevä liian löysällä -> tärisee -> perä driftaa.
Tuossa tosin on erilainen peräevä kuin freyassa ja se kiinnitetäänkin eri tavalla.

Lavat tasapainotin, puhaltimen hubin asensin heittokellolla max. 0.03mm heittoon jne.
Moottorin käyntikin (ts. säädöt) kai vaikuttaa noihin kopterin tärinöihin..

Miten sulla on se gyro kiinni kopussa?
Mulla: runko - 1 kerros motonetin 2-puoleista tarranauhaa - metallilätkä - gyron mukana tullut vaahtokumitarra - gyro

Runryderissä neuvoivat että voi koittaa kääntää gyron eri asentoon...
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: driftaus
« Vastaus #6 : 10 Huhtikuu, 2010, 17:14:10 »
gyro on kii sillain, et runko pehmuste metallilätkä pehmuste gyro.tarvii varmaan ottaa tuo puhallin irti ja keskittää kunnolla.pitää vie ottaa tuo metallilätkä pois välistä ja kokeilla ennnen suurta vian etsintää