Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 224691 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #50 : 01 Huhtikuu, 2010, 23:34:22 »
Uuuuu, teit oikein videon!! Thanks!

Alla LVD toimannan kuvaus. Se on eri asia kuin ledi rivistö, sillä se kertoo lennon jälkeen jos jännitteet on käynyt liian alhaalla.

Lainaus
Regulators supplied  with  most updated version, including the new function LVD (Low Voltage Detector).

--This feature enables the pilot  to read and keep in memory during the flight the minimum voltage value reached by the battery.
--After the flight and before switching the connected helicopter off the minimum power value reached is readable looking at the blinking of the respective led.
--In case that minimum values are excessively low (this is outlined with the led flashing orange or red), this may depend on one of the cases listed here below:
- low battery
- old battery
- wrong battery size
- wrong settlement of the battery cables size
- battery connected, by mistake, with only one connector

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #51 : 01 Huhtikuu, 2010, 23:38:25 »
Lainaus
sillä se kertoo lennon jälkeen jos jännitteet on käynyt liian alhaalla.
OK...
Savuava romukasa kertoo minulle jos jännitteet on käynyt liian alhaalla :P

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #52 : 01 Huhtikuu, 2010, 23:42:11 »
Oikein video!! Nyt meni "pistä Maikko ostamaan sama regu kuin itselläsi on"-kilpailu jo liian pitkälle ;D. Ei voi ku antautua...

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #53 : 02 Huhtikuu, 2010, 00:03:06 »
Lainaus
Oikein video!! Nyt meni "pistä Maikko ostamaan sama regu kuin itselläsi on"-kilpailu jo liian pitkälle .
Vaikeahan se oli videolle keksiä käsikirjoitusta aiheesta regulaattori, mutta eessuntaas liksuttelu ja musiikki joka kuvaa keväisiä silkkitoukkia sai videohankkeen varmistumaan. oscaria odotellessa.

t: ElyQ

:P

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #54 : 03 Huhtikuu, 2010, 11:17:46 »
^ se vikaantumismahdollisuus tuossa on että pääkatkaisia piirilevyllä sanoo kaput. Toisaalta se on paremmassa suojassa kuin tuo etäkatkaisin, joten riski ei ole niin suuri.

Eilen tuli käytyä Kauhavan ilmasotakoulun kentällä lennättämässä seitsemisen lentoa Reksillä. Sää oli upea ja seurakin mitä parhainta (ainoana paikalla ;))

Lennättelin erilaisia juttuja. Mitään erityistä ahaa elämystä ei tullut mistään, mutta kai tossa varmuus alkaa parantua. Funneleidenkannassa edelleen vaikeuksia pitää niitä paikallaan ja saman muotoisina, erityisesti tuulessa. Edelleenkin mietin että *pitäisi* treenata jotain F3N liikkeitä, mutta itsellä on kuitenkin tiedossa heikot paikat ja tekee mieli treenata niitä. Kuvittelen että sitten myöhemmin.

-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #55 : 03 Huhtikuu, 2010, 16:43:43 »
^ se vikaantumismahdollisuus tuossa on että pääkatkaisia piirilevyllä sanoo kaput. Toisaalta se on paremmassa suojassa kuin tuo etäkatkaisin, joten riski ei ole niin suuri.
Totta tuokin. Reactorissa ku ei ole kuin se yksi servoliittimellä oleva kytkin. Lisäksi senkin voi irroittaa kokonaan ja käyttää tilalla semmosta bind blugin tyylistä ratkasua eli nyppästään se plugi pois niin sähköt on päällä. On se vaan hieno laite vaikkei videota olekaan ;).

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #56 : 03 Huhtikuu, 2010, 17:46:00 »
Totta tuokin. Reactorissa ku ei ole kuin se yksi servoliittimellä oleva kytkin. Lisäksi senkin voi irroittaa kokonaan ja käyttää tilalla semmosta bind blugin tyylistä ratkasua eli nyppästään se plugi pois niin sähköt on päällä. On se vaan hieno laite vaikkei videota olekaan ;).

Se on porvari vaihtoehto, sillä maksaa yli sata Egeä. Eikö meille kopteristeille riitä yksi! (päivän puujalka ;D). Muuten tollainen samalainen katkaisin systeemi on kanssa Spektrumin 7100 vastareissa.

Tänään tuli ajettua 5 lentoa reksillä. Kaseja ja kaarroksia tuli ajettua jonkin verran, yritin saada niihin tuntumaa koska se ei oikein oikealla kopterilla ole vielä täysin luottamusta herättävällä tasolla. Piroflipit tykkäsivät pysyä tänään aikahyvin paikallaan. Parasta pitkään aikaan. Pellon vieressä on metsä, joka heijastaa nätisti äänet takaisin. Kyllä pikkusestakin lähtee mukavat lapa äänet pitkässä kaarroksessa.

Yleisfiilis lennätykseen tänään oli todella hyvä. Tuntu että lennätys sujui ja tein jotain uutta. Yksi selkäpiitä säikäyttävä tilanne, jossa en ollut tilanteen mukana. Mutta siinäkin oli marginaalia tarpeeksi. Saa nähdä koska tulee seuraava kunnon torppi. Luottamus on aika kova tällähetkellä, joten yleensä sen jälkeen tulee palautus maan pinnalle, kirjaimellisesti.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #57 : 04 Huhtikuu, 2010, 18:56:12 »
Tänään Reksillä 5 akullista.

Jatkoin eilisestä, sää ja fiilis ei tosin olleet ihan niin hyvät. Tuli reenattua pääasiassa kaarroksia, matala-ajoa ja autorotaatioita. Inverted rotaatiota ei tuolla 500:lla uskalla tehdä, joten tuntuman parantamista olen hakenut. Parhaalta tuntuu se nokka vähän ylöspäin ja negetiivista kulmaa säännöstellen. Mulla on nupissa todella jäykät (olisko ollut KBDD) kumit, joten rotaatiossa kopteri alkaa helposti nyökkimään. Ei varsinaisesti haittaa kunhan tottuu, mutta aluksi kuvittelin että lavat pysähtyy ihan justiinsa.

Silloin tällöin kun lennättelee hieman eri asentoja yllättävissä siirtymissä kaarroksissa tajuaa että tätä ei olla opittukaan. Noissa pitääkin olla tarkkana. Kaikki asennot on mulle tuttuja, mutta jos menee solmuun niin tilanteen hahmottaminen vie pidemmän aikaa. Olen huomannut että usein nämä liittyy mulla tilanteisiin, jossa jalakset on itseä kohden. Olen siis yrittänyt nyt tietoisesti lisätä tätä enemmän lennätyksiin. Tänäänkin tuli tehtyä muutava suht varovainen tic toc. Piroflipit oli mallia ihan ok tänään ja peräalaspäin selällään menevä funneli meni paremmin kuin aikaisemmin.

Olen nyt ajanut hieman matalammilla kierroksilla viimeiset parikymmenta lentoa. Sillä olen huomannut että harjoituslentoihin se riittää ihan hyvin. Kai se on akuillekin hieman helpompaa, joka saattaa lisätä niiden käyttöikää. Muistaakseni kierrokset on nyt about 2400rpm. Parhaimmillaan mulla on ollut 2700rpm:n nurkilla, jolloin meno on kyllä räväkämpää. Kuin lentää useamman lennon samoilla kierroksilla niin ongelmia ei ole, mutta jos kierroksia vaihtaa lentojen välillä, niin silloin yleensä maan lähellä kikkailu vaikeutuu, koska pysähdyksien matkoja on vaikeampi arvioida. Tällöin tulee tilanteita että suunta ei vaihtunutkaan niin nopeasti kuin kuvitteli, joka syö helposti bufferia hieman liikaakin.

Nyt alkaa kyllä jo kiinnostaa nitrolla ajaminenkin, koska on tullut tolla Reksillä ajeltua niin paljon. Tuntuma Rexiin on nyt hyvä ja olen alkanut pitämään siitä, mutta vaihtelukin kiinnostaisi. Polttoainetta on vielä käyttämättä ja lisää on matkalla mikäs tässä on kesää odotellessa  ;D


-

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #58 : 04 Huhtikuu, 2010, 19:11:27 »
...Olen nyt ajanut hieman matalammilla kierroksilla ...
welcome to the club  ... and fly like grandma.
That's at least what I do, but I get 8 minutes per flight now, instead of 4.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #59 : 08 Huhtikuu, 2010, 19:41:36 »
Ei ole tullut käytyä lennättämässä viikolla ollenkaan, mutta pikkasen on tullut väkerrettyä ja simuteltua.

Sukkhoi BNF

Mulla on tollainen BNF Sukhoi 26, jonka ostin koska halusin kokeilla edullisesti lennokkia. Kauheasti ei ole tiimaa tullut, sillä Hobby Kingin 1s LightMax lipot (yök!) ei tykkää kylmästä. Ratkaisuna kokeilin työpaikan autohallissa lennätystä tossa muutama kuukausi sitten. Tila on varmaan 3 metriä korkea, joka tuo haastetta. Lennätyssessiossa se sai hieman siipeensä ja potkuri poikki. Korjasin sen sitten vihdoin eilen, koska säät ovat lämpenemässä. Samalla huomasin että alunperin se siipi on kasattu vinoon runkoon nähden.  Tämä ilmeni lennossa siten että toiseen suuntaan kaarrokset olivat paljon helpompia. Ihmettelinkin että oonko näin toispuoleinen äijä, onneksi en ollut. Innolla odottelen että pääsee tolla taas ajamaan.



Porakone

Olin kuukausi sitten jo tilannut uuden Canopyn reksiin. Vanha porakone sanoi 15 vuoden kokemuksen jälkeen soronoo, joten en saanut reikiä tehtyä kiinnitystä varten. Päätin hakea uuden porakoneen ja tutustuin huolella asiaan. Kuulemma Bosch, Makita yms ovat kovia merkkejä. Kovia olivat myös hinnat kun Bauhuussista kävin katselemassa. 200-300e meikäläisen käytöllä kuulosti hieman kovalta, vaikka olisihan sillä LI-ION akkuja yms saanut. Biiltemasta sitten 25 taaleria pöytään ja porakone kainaloon. Kaksi 5mm reikää sain tehtyä Canopyyn joten testivoitto täältä.

Lainaus
Tuotenumero: 17056

Tekniset tiedot: 
• Akun jännite: 12 V 
• Akun kapasiteetti: 1,3 Ah 
• Akkutyyppi: Ni-Mh 
• Latauslaite, otto 230 V / 50 Hz 
• Latausaika: 3-5 tuntia 
• Pyörimissuunta: Käännettävä 
• Kierrosluvun säätö: Portaaton 
• Kierroslukualue: 0-500 kierr./min 
• Vääntömomentti: 15-vaiheinen + porakone. 
• Pikaistukka, kapasiteetti 1-10 mm

Taas laakerien vaihdosta

Laakerien vaihto moottoriin on tosiaan meikän leipälaji, sillä se vie lähinnä sen leivän meikäläisen suusta. Kokeilin YS SR:ään nyt uuni metodilla ja kaikki meni hienosti. Itseluottamus tuntui kasvavan, sillä oli niin helppoa. Jälkeenpäin huomasin että välillä tihkasee joissain kohdissa ja joskus taas kampiakselista hieman naputtelemalla pyörii tosi nätisti. Mäntä paikalle ja huomasin että takalaakeri ei ole painunut pohjaan täysin (vaikka tosi kovaa kampiaksilasta kiskoin asennuksessa). No sitä naputtelin äsken paremmin, kai tosta joskus vielä motti tulee. Musta tosin ei tule laakerin vaihtajaa.

Simulaattori

Uusi arkivihollinen == funneli nenä alaspäin selällään. Yleensä suunnat on aika hyvin hallussa, mutta toi tuntuu jotenkin perverssin vaikealta. Aina vedän kun pitäisi työntää ja päinvastoin. Tai kyllähän se lähtee kunhan jaksaa sijoittaa kallisarvoista aikaa, mutta tuntuu silti ärsyttävältä. Uskon itseasiassa että toi loksahtaa nopeastikin, sillä oikeasti ei ole monimutkainen juttu. Liian paljon vaan tehnyt toisinpäin. Jalakset itseenpäin menossa perän suunnat on nyt jo paremmalla tasolla, ehkä silläkin välttää torpin joskus.

Remontit

ElyQ odottaa edelleen uutta ElyQ regulaattoria postista. Synergyä en ole vielä jaksanut alkaa availemaan ja selvittämään laihalla käymisen syytä. Regun kalvo varmaan jumissa tms. Ei jaksaisi kyllä alkaakaan, mutta ärsyttää toimimaton kopteri hyllyssä ja vielä enemmän huvittaisi lennättää sitä.

-


Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #60 : 10 Huhtikuu, 2010, 19:03:43 »
Tänään tuli käytyä Henttaalla. Oli todella kiva sää, paikoin pysty olemaan ilman takkiakin.

Lentoja tuli Trex 500:lla varmaan kymmenen paremmalla puolella. Nyt kokeilin tipauttaa edelleen Headspeediä ja 2300 toimii ihan riittävän hyvin mun harjoitteluihin. Pari videotakin löytyy, mutta uppaamiseen menee hieman aikaa, koska tuhat sivuinen manuaali pitäisi lukea ensin läpi että saa ne editoitua  ;D

Loggasin virtoja hieman mun lennoista. Liiteenä oleva kuva kertoo paljonko mun lento imee jerkkua akusta. Loggasin vain pelkkää virtaa, sillä se kiinnosti eniten. Setuppina Scorpionin 3026 1400kv motti ja Turnigy 2200 40C accumulaattori. Tällä lennolla oli kiekka nupissa 2650. Kulmia ei ole mitenkään älyttömästi ehkä 12 asteen pintaan, joten toi motti ei hyydy yhtään. Ei ollut niin pahat lukemat kuin kuvittelin. Piikeissä 50A, joten ehkä se ei ole akulle niin veikea kuitenkaan.

Tänään styrsa Sukhoi mukana, mutta eihän noi Flight Max akun toimi ollenkaan. Poikkasee virran kesken lennon, joten pakkolasku kivikkoonhan siitä tulee. Pitää kokeilla mSR ketjussa suositeltuja Turnigyn 1s akkuja seuraavaksi. Kommentit oli ihmisillä Sukhoin nähtyään "Ai, se on noin pieni"  :D. Myönnän tosta mun liittämästä kuvasta saa hieman isomman kuvan tosta sirriäisestä. Liitetään tähän käsikuva, josta saa paremman kuvan koosta:



-

Paikalla Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #61 : 10 Huhtikuu, 2010, 20:48:37 »
Liippas liki ettei tullu sukhoista koiranruokaa  ::)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #62 : 10 Huhtikuu, 2010, 23:35:22 »
Liippas liki ettei tullu sukhoista koiranruokaa  ::)

Joo, styrsassa on varmaan paljon ravinteita mitä kasvava rotikka tarvitsee.

Luin ton mun aiemman kirjoituksen ja löytyi tahaton vitsi, ei ollut tarkoitus loukata Jerkku:
Lainaus
Loggasin virtoja hieman mun lennoista. Liiteenä oleva kuva kertoo paljonko mun lento imee jerkkua akusta.
  ;D

Asiaakin väliin. Aloitin tänään yhdeksän aikaan purkamaan N9:iä ja yritin selvittää mistä johtuivat ne moottorin laihalla olo. Purin motin irti ja kaasarin irti ja puhdistelin yms. Mitään ei ollut vialla ainakaan mitä silmään olisi tarttunut. Pistin kaikki kasaan ja viimeisenä tarkistin yksisuunta venttiilin, sillä se oli Egellä joskus vaivannut. Se oli aika tukkoinen, sillä puhaltamalla siitä sai aikaiseksi vain pillin. Puhaltelin siitä läpi ilmapumpulla ja johan alkoi virtaamaan. Laitoin varmuuden vuoksi kuitenkin toisen mokaman kun mulla sellainen oli. Kentällä silloin ajattelin että toi venttiili pitää tarkistaa ensimmäisenä, sillä oireet oli niin selkeät. No unohtui sitten ja luultavasti 2,5h turhaa työtä.

Huomenna sitten kokeilemaan pääsiskö taas pitkästä aikaan nitroilemaan!!!

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #63 : 11 Huhtikuu, 2010, 21:25:06 »
Tänään Henttaalla 3 Lentoa N9:llä ja 4 lentoa 500:lla.

Taisteluvoitto N9:stä ja saatiin se lentämään vihdoinkin. Ilman ongelmia ei päästy, sillä samat oireet kuin viime kerralla vaivasit jälleen. Aluksi ei millään käyntiin ja sitten kun lähti niin kun tultiin keskialueelle meni YS laihalle. Polttoainetta tuntui menevän systeemiin ja painetta tuli tankkiin. Aika siinä tuumattiin ja sitten otin polttoaine filtterin pois ja kiersin keskialueen neulaa kaksi kierrosta rikkaammalle! Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynti kuulostaa normaalilta. Ensimmäinen lento ja keskineula oli liian rikkaalla, no kierros kiinni (me mitään pikku nysväystä harrasteta :)). Nyt oltiin jo oikeilla linjoilla. Pikkasen hienosäätöä ja sitten alkoikin kulkemaan.

Tällähetkellä neulat ovat:
- Ala 2 1/4 kierrosta
- Keski 60 naksua (vähän vajaa 2,5 kierrosta auki)
- Ylä 39 naksua (puolitoista kierrosta auki)

Vertailun vuoksi manuaali sanoo sisäänajo säädöiksi:
- Ala 1.25
- Keski 1.75
- Ylä 1.25

Kyllä on tuntumaltaan täysin erilainen kuin 500:nen. Voimaa oli kyllä mukavasti, sillä tic tocit pisti kyllä hymyilyttämään. Pysähtyy stopeissa todella kyvyesti. Pääasia että pääsi

Synergyssä on vielä säätämistä:
- Pironopeutta piti lisätä, nyt on ihan riittävä
- Lisää cyclic nopeutta pitää saada. Tähän mulla onkin jo uudet mikserit laatikossa.
- Negatiivista kulmaa pitää saada lisää. Nyt tuli liikkeet syliin, kun negatiivista ei löytynyt tarpeeksi verrattuna positiiviseen.
- Peräedellä silmulla oli järkyttävä tynnyri.  En tiedä oliko krooninen tikkuvirhe vai ennakot päin persittä.
- Niinkuin olisi yksisuuntalaakeri luistanut, sillä kumma ääni tuli silloin tällöin.

500:lla tuli pelleiltyä veden päältä ja keskityttyä hieman piroliikkeisiin.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #64 : 13 Huhtikuu, 2010, 22:43:23 »
Tänään käytiin Juzan kanssa lennättämässä hieman videokameraa. Testailua lähinnä värinöiden suhteen, kolme pikaista lentoa tehtiin. Mitään fpv-vehkeitä ei ollut, vaan ihan maasta silmällä mentiin.

Sitten tuli haettua myös Optifuel tilaus! Jee jee, nyt on fuilia vaikka puliukkojen juoda! Se on sitten armotonta fuilin poltto N9:llä ja ElyQ:lla (kunhan nyt se regulattori vielä tulisi! >:()

Lisäksi tuli ilmoitus että mun kaksi Turnigyn akkua on lähtenyt Hobbykingiltä tännepäin. Sitten pystyy rekullakin jo ajamaan täysimittaisen lennätyssetin! Lisäksi tuli ilmoitus että Turnigyn 1s akkuja Sukhoille on tullut varastoon. Tsekkasin tilanteen hieman myöhässä ja oli jo 80kpl miinuksella  :)

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #65 : 14 Huhtikuu, 2010, 21:03:38 »
Tänään tuli käytyä Henttaalla ajamassa 3 akullista.

Mutta tärkeämpää oli se että sain vihdoinkin tilaaman ElyQ regulaattorin, Scorpparin 3026 1600kv motin, pinjonin ja linkkejä. Pikaisesti testasin tota regulaattoria ja tuntui toimivan. Ohjelmoin nupille sen 6V. Asennusta pitää miettiä sillä mulla on aika paljon romua kiinni tossa ja sitten vielä Outrage hassunmuotoinen akku.

Huomenna jos pääsisi testaamaan.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #66 : 15 Huhtikuu, 2010, 21:38:56 »
Tunneskaala meni tänään lennätyksissä tulikuumasta jääkylmään. Lentoja tuli Synergylla 3 ja ElyQ:lla 2.

ElyQ kroolaa:
Aloitin ElyQ:lla ja huomasin että perä toimii. Vikana siis oli se Alignin regulaattorin virran pätkiminen. Hyvä homma! Toisella lennolla tein tosi rajuja tic toceja,  kunnes yhtäkkiä kuulii rätinää ja tehot lähti salamasti pois. Olin tietenkin lennättämässä Henttaalla ja vielä märällä puolella. Säälittävä pakkolasku keskelle vettä :'(. Juoksin puoleenmatkaan jalat kuivanan pomppien kivillä, mutta sitten oli pakko napata kengät ja sukat pois ja lähdettävä rämpimään. Vettä oli niin että lähkeet kastuivat ferrareista. Kopteri oli oikein päin jaloillaan ja vesiraja ylsi peittämään moottorin. Siitä sitten takaisin rämpien ja sähköt pois päältä. Päätettiin pitää sähköt pois ja motti äkkiä käyntiin. Ensin tietenkin putkesta kaadettiin vedet pois ja tulpanreiästä samaten. No sorvaamalla saatiin se käyntiin ja annettiin käydä lämpimäksi. Nyt ElyQ on ensimmäisenä meidän perheestä saunassa. Saa nähdä menikö esim kaksi lentoa lentänyt regu heti rikki? Olen varovaisen optimistinen, sillä sähköt on aika korkealla kopterissa. Syynä torppiin oli päärattaan pettäminen ja vielä nitrolla!!

Synergy toimii:
Olin lisännyt liikettä Synergyyn kotona ja lisäsin kentällä hieman negatiivista. Lisäksi lisäsin sen edellisellä lentokerralla poistamani filtterin takaisin, sillä halusin selvittää että oliko vika oikeasti siinä vai pelkästään säädöissä. Edellisen onnettomuuden jälkeen olin hieman epävarmalla fiiliksellä. No, motti lähti käyntiin ja tuntui toimivan hienosti --> filtteri on ok.

Sitten mielenkiinnolla kokeilemaan liikehtimiskykyä. Nyt se on sopivan nopea, enkä kaipaa enempää. Hienoa! Lisäksi filtterin asennuksen jälkeen (hidastaa virtausta) moottori kävi todella hienosti. Tehoa oli ihan älyttömästi!! Tämä yhdistettynä teke lennätyksestä tosi helppoa, aivan loistavaa! Tic toceja sai päästellä niinkuin simulaattorissa. Ei tee enää mieli lennättää mitään muuta kopteria. Rikastelin hieman keskialuetta, sillä pelko oli puserossa että voiko  näin paljon tehoa olla.  ::). Moottorin taustelevyyn voi kokoajan koskea, sillä se on vain lämmin. 6dl tankki plus header tankki riittää 8:30 lentoon, joten taitaa olla säädöt ihan kunnossa. Taidan kuitenkin varmuudeksi pistää naksun yläneulaa rikkaammalle. Paljonko lentoaikaa muut saa 90 nitrolla ja 30% fuililla.

Näin siis tänään, ylämäkiä ja alamäkiä.

-
« Viimeksi muokattu: 15 Huhtikuu, 2010, 21:50:00 kirjoittanut Maikko »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #67 : 15 Huhtikuu, 2010, 21:56:12 »
LoistohommaMaikko, että sait Yssin tikkiin.
Hyviä lentoja ja lomaa.

Oliko pikku jäbä messissä;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #68 : 15 Huhtikuu, 2010, 22:26:04 »
Mun pitää nyt ihan kattoa noi neulat YS:stä kun tuntuu et mulla on kireämmällä kone. Ei se kyllä lämpene silti oikein yhtään... tehoa siinä on 20:selläkin jo tosi paljon.

Saat sit Maikko taas kokeilla sitä kevätleirillä ;).

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #69 : 15 Huhtikuu, 2010, 23:12:57 »
Paljonko sulla on lentoaika tankillisella (header tankki)?

Sehän kertoo aika hyvin paljonko keittoa menee koneeseen. Eikös sullakin ollut Kasaman header ja SB19?

-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #70 : 15 Huhtikuu, 2010, 23:26:59 »
On joo samat kamat ja kyllä se 8:30 tuntuu kovemmilla kiekoilla aika tutulta. Vähän kevyemmillä rundeilla menee sit jonkin verran pidempään. Idlet mulla on jotain about 1900 ja 2040

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #71 : 15 Huhtikuu, 2010, 23:35:53 »
Tsekkasin neulat justiin (erot noihin aiempiin on laskutavasta, eli koska tulkitaan neulan olevan kiinni):
- 2 1/4 kierrosta
- Keskineula 58 naksua
- Yläneula 38 naksua

Nuppikiekat muuten noissa tämänpäivän lennoilla oli ainoastaan 1820. Napista saa sen 1950 kiekkaa, mutta toi alempikun riitti. Olen ilmeisesti tottunut liian mopoon menoon  ;D. Voin vaan kuvitella kuinka toi sun reksi menee 2040 nupissa.

Eli varmaan ollaan aika oikeissa säädöissä, ei liian laihalla ainakaan. Hyvä homma.

-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #72 : 16 Huhtikuu, 2010, 00:10:49 »
Kummia vehkeitä nämä... mulla on yläneula about 17 tai 18 naksua auki eli noin 0,75-0,8 kierrosta. Keskineula noin 40 naksua eli about 1,65 kierrosta. Alaneulaa en nyt ruennu vääntämään mut mietityttää vähän tuo iso ero yläneulalla... kai nää vehkeet on sitten vaan niin yksilöitä. Mites toi fuilin nitromäärä vaikuttikaan neuloihin? Mulla on vaan 20%stä toistaseks käytössä

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #73 : 16 Huhtikuu, 2010, 00:20:40 »
Mitä enemmän nitroa sitä kovemmin se palaa, eli sitä enemmän pitää kakkua mennä koneeseen. --> eli neulat pitää olla rikkaammalla. Yleensä puhutaan tosin muutamasta naksusta. On kyllä aika suuret erot ja uskon että mulla on varmaan hieman rikkaalla. Toisaalta voimaa tuli niin hyvin ettei se nyt älyttömästi olla.

Oliskohan mulla jossain jotain tukosta tms, koska mullahan oli ongelmana liika laihuus (mottihan sammuikin laihalle). En uskonut että se on laihalla, sillä olin sisäänajot tehnyt niillä säädöillä ja silloin se oli rikkaalla?!? No sitten kun kiersin neulaa kunnolla auki alkoi homma toimimaan. Mystistä tosiaan.

No, Mitäs me nyt huolehtimaan jos kerran molemmat toimii. Mulla on muitakin murheita, joten ei tehdä tästä.  :)

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #74 : 17 Huhtikuu, 2010, 00:39:30 »
Tänään päätin lyödä ekaa kertaa sähköt päälle tohon kroolia uineeseen ElyQ:hun. Olen pitänyt sitä kaksi kertaa saunassa kuivamassa ihan vain varmuuden vuoksi, jotta kaikki mahdollinen kosteus lähtisi pois. Näyttää siltä että selvisin pelkällä päärattaan menetyksellä, sillä kaikki tuntuu toimivan normaalisti. Huh.

Ilmeisesti on muitakin joilla pääratas on pettänyt lennossa ulkomailla, sillä jotain juttuja löytyi. Rattaan ja pinjonin välys pitää olla kuulemma tiukka, jotta toimii. Jotkut ovat kai käyttäneet myös Raptorin pääratasta.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10020 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
28837 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti