Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX-8  (Luettu 33061 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #25 : 12 Helmikuu, 2010, 22:10:52 »
mukiteline kyljestä. Puhuttelee.

Noiden harmaat reunapalat on iteseasiassa ontot ja ne luukut saa auki.

Istuisikohan toi kymppi käteen kuinka hyvin? DX7 ei ole paras ohjelmoitava eikä siinä ei ole parhaiten toimintoja, mutta se sopii omaan käteen parhaiten. Olen aina ollut sitä mieltä että ne jätkät jolla "rintsikat" on PRO (weird  ??? ;D).

Noi kympin tikut näyttää jotenkin liian korkeilta ja paksuilta. Ilmeisesti on ajateltu että niitä ajetaan varresta ohjaten eikä niinkään tikkuotteella päältä. Pääse tota varmaan joskus hypisteleen. Muuten on kiva että Spektrum sai vihdoin isomman radion kuin DX7:n ja löytyy telemetria.

-

Poissa koikkis69

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #26 : 13 Helmikuu, 2010, 09:36:43 »
Noiden harmaat reunapalat on iteseasiassa ontot ja ne luukut saa auki.

Onkos noiden alla siis sellaisia lokeroita kaikelle pikkukrääsälle (ruuvit, mutterit nippusitojat jne)?  Kätevää....lennätyspakki ja ratio samassa lootassa  ;D
Kaikki romut myyty parempaan kotin

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #27 : 13 Helmikuu, 2010, 09:52:53 »
Varmaan, mutta näyttää siltä että tikut ovat aika keskellä radiota verrattuna vaikka DX7:aan. Senkin kanssa mulla meinaa olla vaikeuksia.
Sabessa kerrottiin tikkujen olevan lähekkäin...

DX8 tikut "normaalisti" DX10 "lähekkäin"
(sekoitit varmaan, kun esitettä katselit)  ;)

Ei, en sekoittanut vaan ymmärsin tikkujen olevan juuri tuolla tavalla eri laitteissa.. :)
Taitaa kympin tikkujen päässä olla jotkin kytkimet...

Rotary

  • Vieras
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #28 : 14 Helmikuu, 2010, 21:35:50 »
Mä en kyllä yhtään ymmärrä miten joku saa väännettyä tosta seiskasta helpomman ja fiksumman käyttää kuin tosta kutosesta  :-\

Mun mielestä toi seiskan "paina kahta nappia smaan aikaan" ja sen jälkeen kiroile on ihan persiistä. Muutenki koko mankka on ihan sika sekava verrattuna kutoseen. Emmä jätkät tajua

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #29 : 15 Helmikuu, 2010, 00:24:44 »
minä en ymmärrä jos ei osaa painaa kahta nappia yhtäaikaa, kukin tyylillään ;)
vitsi vitsi  ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #30 : 15 Helmikuu, 2010, 08:57:45 »
Onkohan tehopuoli fiksummin suunniteltu kuin seiskassa (paremmat regut)?

Ihan hyvältä näyttää speksejen mukaan. Taustavalo, dataloggaus, vahvempi(?) rakenne? Joka tapauksessa tuo olisi kyllä näppärä ominaisuus:
Lainaus
The facility is equipped with telemetry. This permits real-time monitoring of flight log data and the power supply and Data from other external sensors.
Oishan se hienoa nähdä suoraan näytöltä nupin kierrokset, käytetyt mAh:t, akun jännite, teho... Onkohan missään tietoa yhteensopivuuksista, eli mikä esc tuohon käy ja minkä vastarin tarvitsee vai tuleeko joku oma erillinen downlink tuonne kopuun? Vai ymmärsinkö täysin väärin? :D
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #31 : 15 Helmikuu, 2010, 12:24:34 »
Käsityksen mukaan tuohon on mahdollista tieten joskus saada vastaanottin joka osaa lähettää kyseisen datankin alas?
Itse arvostan ominaisuuksista, kaasutikusta starttaavaa timeria, sitte se cycling ring ominaisuus, tautavalo :p

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

  • Vieras
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #32 : 15 Helmikuu, 2010, 14:31:28 »
Käsityksen mukaan tuohon on mahdollista tieten joskus saada vastaanottin joka osaa lähettää kyseisen datankin alas?
Itse arvostan ominaisuuksista, kaasutikusta starttaavaa timeria, sitte se cycling ring ominaisuus, tautavalo :p

Se on tehty samanlailla kuin DX3S setisä autoihin.

Eli kopuun asennetaan erikseen anturit jokaista dataa varten ja vastari osaa liikuttaa dataa molempiin suuntiin.

Autopuolella ongelmaksi muodostui tuon telemetrian huono kantavuus. Esim Lavangon radalla, takamutkassa telemetria meni aina pimeäksi.

Mä pähkäilin frendin kanssa, josko tuon ominaisuuden voisi siirtää suoraan DX3S ohjaimesta irralleen. Ei mahdotonta, mutta haastavaa

Poissa Bonzer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #33 : 27 Helmikuu, 2010, 21:26:22 »
http://www.spektrumdx10t.de/keynote.html

Katsokaas tuo onhan DX10t:ssä "mukiteline" ja paljon muuta.
Autoja, kiinteäsiipisiä ja Quadi.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #34 : 27 Helmikuu, 2010, 21:41:05 »
Tarvitsee pistää mietintämyssy pääkän kumpi on seuraava mankka mun käyttöön, dx8 vai 10.
Eipä nuo taakit näyttäneet olevan niin lähellä toisiaan kuin olin kuvitellut...

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #35 : 27 Helmikuu, 2010, 21:52:12 »
Iltaa,

Mikäli peukuilla lennät, niin voit unohtaa sen dx-10:n tältä istumalta. Sen ergonomia peukalo-ohjaukselle on ihan hirveä. Noi pulpetit on nimenomaan tarkoitettu kynäotteelle. Kaikkien kytkimien tikkujen käyttö on suunniteltu siten, että niitä tikkuja ohjataan kynäotteella. Niissä tikuissakin on ne kytkimet päissä joten en usko, että niitä tikkuja saa ainakaan helposti vaihdettua.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #36 : 27 Helmikuu, 2010, 21:56:32 »
Mulla on puoli "kynäpeukalo-ote"...
Sabessa vissiin pääsee hipelöimään laitetta livenä...

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #37 : 27 Helmikuu, 2010, 22:08:09 »
En tiedä kun en ole lukenut mitä F3C säännöt kertovat telemetriatiedosta, eli kahdensuuntaisesta datasiirrosta mallin ja lennättäjän välillä. F3A säännöt sanovat selkeästi että mikäli datavirta on kahden suuntaista, palaava tieto EI saa olla lennättäjän käytettävissä kilpailusuoritteen aikana!

Itseasiassa alunperäinen sääntölause kielsi KOKONAAN kahdensuuntaisen datavirran, mutta sitte tuli Futaban langaton syntetisaattorin taajuuden vaihto, joka on kahdensuuntaista datavirtaa ja sääntöjä muutettiin niin jotta tämä palaava datavirta ei saa olla lennättäjän nähtävissä lennon aikana.

Että se tuosta DX10T mankasta ainakin näin fannoutuneen F3A fanaatikon mielestä jos siinä kerta jotain telemetriakikkulaa on sisällä...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #38 : 27 Helmikuu, 2010, 22:19:45 »
En tiedä kun en ole lukenut mitä F3C säännöt kertovat telemetriatiedosta, eli kahdensuuntaisesta datasiirrosta mallin ja lennättäjän välillä. F3A säännöt sanovat selkeästi että mikäli datavirta on kahden suuntaista, palaava tieto EI saa olla lennättäjän käytettävissä kilpailusuoritteen aikana!

Itseasiassa alunperäinen sääntölause kielsi KOKONAAN kahdensuuntaisen datavirran, mutta sitte tuli Futaban langaton syntetisaattorin taajuuden vaihto, joka on kahdensuuntaista datavirtaa ja sääntöjä muutettiin niin jotta tämä palaava datavirta ei saa olla lennättäjän nähtävissä lennon aikana.

Että se tuosta DX10T mankasta ainakin näin fannoutuneen F3A fanaatikon mielestä jos siinä kerta jotain telemetriakikkulaa on sisällä...
Jos jokus itsestäni, mitä kyllä epäilen noin 500%, tulee F3C,A, tai jotain sinneppäin-lennättäjä, sunnuntai-lennättäjästä, niin pistän seiskan  odottamaan kyseistä päivää. Voipi tietty olla että jos vaikka säännöt muuttuu uuden mankan myötä...?  ;)

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #39 : 27 Helmikuu, 2010, 22:25:02 »
Not muutu taitolentolajeissa samoin liidokkilajeissa. Esim. liidokkihommeleista menee koko kilpailun hohto jos pilotilla ois variometritietoa livenä lennokista...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #40 : 27 Helmikuu, 2010, 22:25:20 »
Iltaa,

En muista onko F3C:n säännöissä mitään mainintaa radiosta. Sen verran kuitenkin voin kertoa, että telemetriatietojen lähettäminen alas tuskin tulee olemaan ongelmana Suomen kisoissa niin kauan kun se rajoittuu vaikka lämpötiloihin, nopeuksiin, kiihtyvyyksiin virrankulutukseen jne. Tosin siina vaiheessa kun tulee sellaisia sovelluksia jotka vaikka äänimerkillä ohjaa lentämään samalla lentolinjalla, niin taatusti homma kielletään. Esimerkiksi jos kopterissa on vaikka gps-mokkula jolla saa tallennettua ohilennon aikana lentolinjan ja telemetria ohjaa piippaamalla tai muilla äänimerkeillä tekemään oikeat korjaukset jolla lentolinjalla pysytään, niin varmasti kielletään tuollainen. Myös korkeustiedon lähettäminen on juttu jota ei varmastikaan tulla hyväksymään.

--
Timo

Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #41 : 27 Helmikuu, 2010, 22:31:26 »
Ennen ku nuo jutskat on ns. mun juttuja, ni varmaan tulee markkinoille DX20... ;D

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #42 : 27 Helmikuu, 2010, 22:41:50 »
Nomutta FX-20 julkaistiin yhtäaikaa 8FG:n kanssa ;)


http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/4b89834e004beab8271b3e0dc1460682/UserTemplate/1/?ISID=4b89834e004beab8271b3e0dc1460682


Nojoo palataanpa taa ootteleen tuota uutta spRektumia
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #43 : 27 Helmikuu, 2010, 22:43:28 »
Ennen ku nuo jutskat on ns. mun juttuja, ni varmaan tulee markkinoille DX20... ;D
Vaihdetaan 21:een.. ;D
Ei vasisinkaan,,. Ei mulla kumminkaan olisi varaa mihinkään 21:kköseen, joten koitan selviytyä seiskan kanssa.. :)
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2010, 22:56:34 kirjoittanut dutchmen »

Poissa Bonzer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #44 : 27 Helmikuu, 2010, 23:15:58 »
Tein piruuttaan lennunetin puolelle DX8 topicin http://lennokit.net/showthread.php?t=46054
Sieltä löytyy tiedot.
Autoja, kiinteäsiipisiä ja Quadi.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #45 : 27 Helmikuu, 2010, 23:55:45 »
a little hint for the newcomers: A DX6i is all you'll ever need, or get a DX7 if you can get a good deal from Sabe.
You don't need any of the bling, and it won't make you a better pilot.
This whole story about illuminated displays is (I think) a joke because a) you keep your eyes on the heli and b) you usually don't fly in the dark.

And PS: If someone wants to fly nitro with all bells and whistles using a 6 ch radio, get an Aerospire multigov. It doesn't need a control channel.

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #46 : 28 Helmikuu, 2010, 01:06:19 »
That's bullshit.

a little hint for the newcomers: A DX6i is all you'll ever need, or get a DX7 if you can get a good deal from Sabe.
You don't need any of the bling, and it won't make you a better pilot.

If you some day want buy Rave 90, JR Vibe, Sylphide, Hirobo Eagle SWM or SDX... you can't use 140 deg CCPM. DX6 support only 120 deg CCPM. Unfortunately DX7 also knows only 120 deg CCPM-swashplate. Electric Swash-ring is also excelent feature, but if I understand right, DX6 and DX7 doesn't include that functionality. Let's look channel count. DX6 is fine realy basic setup. Aileron, Elevator, Pitch, Rudder, Thorttle and Gyro gain needs 6 channel. If you use nitro engine and you want remote needle, you need one channel more, then DX7 be enough. But if you use governor what needs one channel more, you have to buy DX8. May be you fly scale models with extra features like working landing gears, lights or jet autostart, then you need more extra channels.

In F3C pilots use many curved mixes in radio, like aileron -> elevator, Pitch -> elevator. DX6 and DX7 radio doesn't  have any curved mixer. So if you want get podium place in finnish F3C competitions, you need better transmitter or you have to own more than natural talent for flying.

If some thing is enough for you, it's wrong to say same enough for everyone. DX6 is good radio and it enough many of pilots for their lifetime. But it still wrong to say, that enough for everyone.

Finally, in my text is probably many grammatical errors. I'm not good in english, but I hope everybody understand my message.

--
Timo
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2010, 01:09:19 kirjoittanut Timo »
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #47 : 28 Helmikuu, 2010, 02:01:56 »
Empä tiedä kasista sen enempää, muuta kun että siinä näyttää olevan mulle ainaski yksi ominaisuus mulle tarpeellinen.
Siinä syy miksi en voisi olla ostamatta kasia...

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #48 : 28 Helmikuu, 2010, 08:22:07 »
Timo,

for clarification: What I wrote was a litte hint for the newcomers. Please reconsider that and tell me again, whether it was bullshit.

If after three years you go for serious competition, having grown out of a DX6 will be the least of your concerns.
The same applies to 140 degree CCPM. Show me some helis in the Finnish sky that use it. They are rare (I actually own one, but fly it using the standard 120 degree option).
For a governor, you do not need an extra channel, as I mentioned already. For mixture control (which few people use) you don't need an extra channel too. The aerospire Multigov is a good example that does both.

My own main motivation to buy a more expensive radio (maybe one day) would be better stick mechanics. Newcomers better put the money elsewhere, like, getting a heli that does what the sticks tell it.

and
PS:
If one day I had the ambition to improve my own F3C flying (which I doubt), the first thing I'd do is get rid of the stickbanger blades and rubber-concrete dampers  :)
« Viimeksi muokattu: 28 Helmikuu, 2010, 08:36:18 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Spektrum DX-8
« Vastaus #49 : 28 Helmikuu, 2010, 12:36:04 »
a little hint for the newcomers: A DX6i is all you'll ever need, or get a DX7 if you can get a good deal from Sabe.
You don't need any of the bling, and it won't make you a better pilot.
This whole story about illuminated displays is (I think) a joke because a) you keep your eyes on the heli and b) you usually don't fly in the dark.

And PS: If someone wants to fly nitro with all bells and whistles using a 6 ch radio, get an Aerospire multigov. It doesn't need a control channel.
I agree 100%.

I have own a Dx6i for a year and half now and it still fullfills all my needs. After some 500-600 flights I haven't yet reached the point where the radio would be any kind of bottleneck to my hobby. The bottleneck is still behind the sticks. The same applies with the illuminated displays. I can't see a real benefit of it. I have used my radio all year around in all kind of weather conditions and never had any readability problems with the non backlighted display. It may be a little bit sluggish in -15 degree temperatures but still readable. And the roll-push button is very handy to use, way better than two-button chords.

Dx6i is a good radio for a newcomer or a mediocre pilot as me. The only real problem with Dx6i is lack of street credibility. One can't be taken seriously in Heli forums without a fancy 9-chanel radio - even if four of the chanels are practically redundant  ;).

That being said, I am planning to upgrade my Dx6i to a  Dx8 in later on this year. Not that I would need any of those fancy new features but in some point my current radio will simply wear out and the replacement should have a practical roll-push button instead of an array of buttons. And of course - I desperately need to get more respect and this seems to be the easiest way to get some  ;).
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu, 2010, 13:11:41 kirjoittanut Picofly »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
4104 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2010, 12:01:41
kirjoittanut Trnquill
4 Vastauksia
5428 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2016, 23:35:59
kirjoittanut masala
9 Vastauksia
6067 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Kesäkuu, 2016, 15:26:11
kirjoittanut okallio
0 Vastauksia
1749 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2016, 01:44:01
kirjoittanut virtakuono
6 Vastauksia
8137 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Marraskuu, 2016, 20:29:18
kirjoittanut TeroS