Kirjoittaja Aihe: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa  (Luettu 3911 kertaa)

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja tilattavissa

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #1 : 21 Tammikuu, 2010, 18:38:21 »
Joo ja sinne meni 15milj eekkeria kuin kankkulan kaivoon, kun olivat aikasemmin korjannut kyseisen koneen viime vahingosta ;D.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #2 : 21 Tammikuu, 2010, 19:11:59 »
+35milj € hintanen kone..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #3 : 21 Tammikuu, 2010, 19:31:48 »
TAITTUUU! EI TAITU! TAITTUUUUUUUUUUUUU!

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #4 : 21 Tammikuu, 2010, 19:34:11 »
+35milj € hintanen kone..

Juu ja se vielä siihen päälle HUH HUH€€€€€€€€€€€€€€ jättäis koneet vaikka rakentamatta alas tulevat kuitenkin ;D ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Rotary

  • Vieras
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #5 : 21 Tammikuu, 2010, 20:32:13 »
Mä sanoisin ammattilaisena, et toi gyron gaini on vähän pielessä  ;D

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #6 : 21 Tammikuu, 2010, 20:36:31 »
Eiii välttämättä saattoi seos ruuvitkin olla liian laihalla ;D ;D ;D ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #7 : 21 Tammikuu, 2010, 21:42:45 »
Ei ei pojat, kyllä tässä tippui vastarinakku kyydistä... siksi ohjausmenetetty..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa koikkis69

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #8 : 21 Tammikuu, 2010, 22:11:09 »
Juu ja se vielä siihen päälle HUH HUH€€€€€€€€€€€€€€ jättäis koneet vaikka rakentamatta alas tulevat kuitenkin ;D ;D

juu oletko koskaan kuullut koneesta joka olisi jäänyt ilmaan....kaikki ne taitaa tulla alas ennemmin tai myöhemmin :D
Kaikki romut myyty parempaan kotin

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #9 : 21 Tammikuu, 2010, 22:18:41 »
Juu ja se vielä siihen päälle HUH HUH€€€€€€€€€€€€€€ jättäis koneet vaikka rakentamatta alas tulevat kuitenkin ;D ;D

juu oletko koskaan kuullut koneesta joka olisi jäänyt ilmaan....kaikki ne taitaa tulla alas ennemmin tai myöhemmin :D

 ::) no jaa  ;D ;D ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Rotary

  • Vieras
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #10 : 21 Tammikuu, 2010, 22:19:16 »
Juu ja se vielä siihen päälle HUH HUH€€€€€€€€€€€€€€ jättäis koneet vaikka rakentamatta alas tulevat kuitenkin ;D ;D

juu oletko koskaan kuullut koneesta joka olisi jäänyt ilmaan....kaikki ne taitaa tulla alas ennemmin tai myöhemmin :D

tätä odotellessa....nythän ne aloittaa ne avaruusmatkat.....että sillä pohjalla  :P

Poissa Teme

  • Jäsen 2020
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #4
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #11 : 22 Tammikuu, 2010, 09:35:34 »
Juu ja se vielä siihen päälle HUH HUH€€€€€€€€€€€€€€ jättäis koneet vaikka rakentamatta alas tulevat kuitenkin ;D ;D

juu oletko koskaan kuullut koneesta joka olisi jäänyt ilmaan....kaikki ne taitaa tulla alas ennemmin tai myöhemmin :D

 ::) no jaa  ;D ;D ;D
Mikä menee ylös tulee myös alas, paitsi landarit! -Nimetön pilotti

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #12 : 22 Tammikuu, 2010, 10:07:21 »
Siis kyllä harmittaa, Patrialla on jotain vanhoja tuttuja, jotka varmaankin ovat sekaantuneet tähänkin modifikaatioon. Vaikka ovatkin vähän rasittavia, niin on tämä heillekin turhan kova rangaistus  :-\

Jos tosiaan koko modifikaatio on saatu tehtyä vain 15M€:lla, niin luulenpa että siellä on muutamakin innostunut kaveri tehnyt hommia omallakin ajallaan. Johan tuossa osatkin on maksaneet melkein sen verran, Boeinginkin saivat avaamaan uudelleen jo suljetun tuotantolinjan siksi aikaa että osia saatiin.

Tuskinpa se nyt ketään lohduttaa että ei aina hyvin mene ruotsalaisillakaan:

ja vielä

Sittemminhän ilmeisesti ohjausjärjestelmät on saatu JASissa kuntoon eikä sieltä ole kuulunut aikoihin ikäviä uutisia. Onnettomuudet nyt vaan kuuluvat raja-aitoja murtavien protojen kehittelyyn, onneksi ihmisuhreilta ollaan pitkälti säästytty.

Hattua pitää nostaa hurreille että kuitenkin pystyvät vielä nykyaikana kehittämään ihan suurvaltojen hävittäjiä ominaisuuksiltaan vastaavan lentolaitteen. Suomessa jouduttiin tyytymään referenssinä Airbusin lentojarruihin ennen vähän takapakkia ottaneeseen Hornetin modifikaatioon.
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Jäsen 2020
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #13 : 22 Tammikuu, 2010, 10:18:53 »
Elviksen ekasta pätkästä leikkaamaton versio.


Noita saabisteja näyttää tipahtelevan (elviksen toinen pätkä eri suunnista)

« Viimeksi muokattu: 22 Tammikuu, 2010, 10:21:07 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #14 : 22 Tammikuu, 2010, 10:29:02 »
uskomatonta ettei tuo ensimmäinen jassi räjähtänyt!! Eikös hävittäjissäkin ole polttoaine aika pitkälti siivissä?

Juu, siivissä on tankkeja, runkotankkejakin löytyy ja pallejakin (irrotettavia lisätankkeja) käytetään. Polttoaine nyt vaan on kerosiinia, suunnilleen dieselin tapaista ainetta, joka ei oikeastaan räjähdä. Eikä edes syty kovin helposti.

Tietysti hieno efekti saadaan silloin jos kone tulee kovaa vauhtia tonttiin niin että polttoaine pisaroituu ja höyrystyy pilveksi ja samalla pilvessä lentelee kaikenlaisia kuumia metalliosia niin että pilvi syttyy ja aiheuttaa Hollywood-efektin (ison liekkipallon). Mutta ei sekään oikeastaan räjähdys ole..
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #15 : 24 Tammikuu, 2010, 17:28:22 »
Jaa ei syty? Mitähän me ollaan ymmärretty eritavalla :D Ingenöörit kuitenkin miettivät geelimäisiä yms polttoaineita, jotta kuolonuhrien määrä kovalle maalle laskeutuessa laskisi edes vähän alle 100%.. Kun polttoaine syttyy massiivisesti niin kai sitä voi räjähdykseksi sanoa?

Ja kummasti tuo suomen hornetti RÄJÄHTI pitkin peltoa, palaen siten, että hiilikuitua on ilma sakeana ja siivous on tehtävä naamari päässä.. Tulipalo ja siitä aiheutuvat hiilikuitukaasut ovat suurin kuoleman kylväjä lentokoneturmissa..

Joo, kaikenlaisia geeliviritelmiä on toki kokeiltu. Paha vain, että maahantörmäyksessä vapautuu niin paljon energiaa, että geelikin käytännössä pisaroituu. Geelipolttoainetta on mm. kokeiltu täysikokoisella, kauko-ohjatulla matkustajalentokoneellak in aikoinaan, mutta aikaan saatiin ihan vastaava liekkimeri (ei räjähdys  ;) ) kuin tavallisellakin löpöllä. En nyt löydä tuubista muuta kuin tavallisella polttoaineella lennetyn lentokoneen törmäyskoetta

mutta sama tulos oli geelilläkin. Mutta tulipalo tuo on, no ok, räjähdysmäinen sellainen..

Mutta miksi sitten Hornet räjähti atomeiksi ja hiilikuitupölyksi? No, jos kone on tullut pystysyöksyä ehkä karvan verran yli äänen nopeutta (~343m/s), on härvelillä kineettistä energiaa noin 1/2 x 18000kg (?) x (343m/s)**2 = 1060 MJ, joka on vapautunut sekunnin murto-osassa.. Yksi tonni trotyyliä antaa räjähdysenergiaksi 4184 MJ (ks http://en.wikipedia.org/wiki/TNT_equivalent) eli törmäys vastaa tilannetta jossa Hornet olisi räjäytetty 253 kg:lla trotyyliä. Tuohon tietysti tulee polttoaineen palaminen lisäksi. Tuo massa törmäyksessä on tässä vähän arvaus, mitä lie tarkkaan painanut, tankeissa oli ilmeisesti ainakin reservit + jonkin verran muutakin testilentomassaa mukana.
« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu, 2010, 17:41:02 kirjoittanut elvis »
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #16 : 24 Tammikuu, 2010, 19:47:48 »
Kivan kokonen skaala  8)
Hornet pläjähti pitkin peltoa, ei räjähtänyt  ;D
Ei vaan... mitä eroa ole räjähdysmäisellä palolla ja räjähdyksellä, yhtä ikäviä molemmat  :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa fosa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Epäonnistunut autorotaation harjoittelu, sisäpiirin tietoa
« Vastaus #17 : 24 Tammikuu, 2010, 21:27:06 »
Eiköhän se aika pian selviä et tapahtuko palaminen, deflagraatio, räjähdys vai jtn ihan muuta.. ::)
"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
30 Vastauksia
8044 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2009, 21:36:08
kirjoittanut ropellihattu
24 Vastauksia
5401 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2009, 16:58:24
kirjoittanut Kallio
22 Vastauksia
7335 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Tammikuu, 2010, 18:55:27
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2261 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2018, 20:28:20
kirjoittanut TeroS
22 Vastauksia
3275 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Toukokuu, 2019, 19:47:35
kirjoittanut TeroS