Kirjoittaja Aihe: E-sky honey bee cp3  (Luettu 118245 kertaa)

WO--OT

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #75 : 03 Maaliskuu, 2010, 14:24:47 »
jeeess.. on ihan ensimmäinen kopteri, täytyypi sillä simullla opetella eka. Jos enempi innostuu ni täytyy perehtyä noihi säätöihin yms. meinasin ensin auton ostaa mut täytyy sitä olla haastetta ettei heti kyllästy :P

WO--OT

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #76 : 04 Maaliskuu, 2010, 20:20:20 »
noniin.. kertokaas mikä tossa mättää, kun virrat päällä ja koittaa ilmaan nousta ni surisee vaan? kuitenki ku oikeel tatilla kokeili ni ne servot(?) liikutti kuitenki niit lapoja. no sitte ku iskä katteli sitä ni siel palo punanen valo ja mä räpläsin joka nappia ohjaimesta ni sillonha tietty alko toimia ja täysiä maahan.. joku pieni muoviosa hajos ja toiseen lapaan vekkiä.

Rity

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #77 : 04 Maaliskuu, 2010, 20:53:11 »
Tervetuloa harrastukseen :)

Laitoit akun kiinni ja kun nostit vasenta tikkua niin lavat ei lähtenyt pyörimään?
Se punainen valo kopterin sisällä oli varmastikin vastaanottimen valo?

WO--OT

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #78 : 04 Maaliskuu, 2010, 21:05:07 »
 jees elikkä vasenta tikkua ylös ja ei tapahtunu mitää.. joo vois olla vastaanotin kun laitto akun nii vilkku punasta ja vihreetä, sit ohjain päälle ni punanen kokoajan. Mutta sitte meni hermot painoin kaikkea ja sillo vihree valo ja sillo vietiin :'(

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #79 : 04 Maaliskuu, 2010, 22:48:44 »
Lainaus
kun laitto akun nii vilkku punasta ja vihreetä, sit ohjain päälle ni punanen kokoajan.

Virrat kytkiessä nopeudensäädin resetoituu, jos palaa punainen valo niin ei ole resetointi onnistunut. Palaa vihreä valo, kun onnistuu. Laita aina ensin radio päälle ja sitten vasta kopteriin akku. Koeta laittaa kaasun trimmi kanssa ihan alas ennen akun laittamista. Ja se kytkin siellä vasemmassa laidassa on idle up kytkin, sen pitää olla OFF ASENNOSSA.

Lainaus
Mutta sitte meni hermot painoin kaikkea ja sillo vihree valo ja sillo vietiin

:-\ Voit kutsua itseäsi onnekkaaksi, että on vielä sormet tallella. "Mitähän tästä tapahtuu" asenteella tulee ruumiita, onneksi oli kyseessä vain pieni kopteri, joka sekin tosin tekee ikävää jälkeä jos vaikka sormille tulee. Näiden kanssa pitää olla todella varovainen ja huolellinen, itsensä lisäksi voi tehdä vahinkoa ulkopuolisillekkin. Vaikka CP3:kin on "laita patterit ja lennä" tyylinen kone, on se silti vaarallisempi kuin Nikot..


-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Maaliskuu, 2010, 22:52:30 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JCA

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #80 : 04 Maaliskuu, 2010, 23:08:41 »

Tämä on niin monesti ollut tällä foorumilla, mutta ei ilmeisesti ikinä liian montaa kertaa.
Nää härvelit EI OLE LELUJA! Jotain tolkkua on oltava kun näitä säätää, radion nappuloita ei tule MISSÄÄN NIMESSÄ painella miten sattuu jos ei tiedä mitä niistä tapahtuu (ellei ole pultannut kopteria kiinni maahan ja ole itse KAUKANA)

http://www.youtube.com/watch?v=VdIlUYiVmnc

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #81 : 04 Maaliskuu, 2010, 23:37:03 »
Joo ei ole mikään tietokone peli jossa vai vedellä kädellä näppistä ja painella kaikkea että mitä tapahtuu...
Ja kun laitat virtoja niin tarkista että ne kaikki vivut on "neutraalissa" asennossa... ja kaasutikku alhaalla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

WO--OT

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #82 : 05 Maaliskuu, 2010, 11:25:49 »
 jees. joo sillo huomasin että on aika vaarallinen ku ampas iskän sylistä :-\  nyt sitte sain toimimaan kunnolla, kun otin kaikki lavat pois, pidin jaloilla kiinni ja kokeilin yksitellen nappuloita mitä tapahtuuu mistäkin.. siis huonolla asenteella lähin liikkeelle :-[ tämäkin sitte piti kantapään kautta oppia...
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2010, 11:29:07 kirjoittanut WO--OT »

Jokusenpoika

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #83 : 05 Maaliskuu, 2010, 12:15:17 »
Ja kannattaa lukea manuualit, vaikka ennen kun meet nukkumaan jos vaan englanti sulta taittuu  ;)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #84 : 05 Maaliskuu, 2010, 12:31:44 »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

WO--OT

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #85 : 08 Maaliskuu, 2010, 21:50:54 »
jeess, kyllähä tuo englantiki taittuu lukion enkulla ;)

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #86 : 16 Huhtikuu, 2010, 17:54:42 »
Tiiättäkö pystyykö esky:n 2.4ghz vastarin tilalle laittamaan tavallista johtoa, ku se entinen irtos ja eipä oo oikeen tietoo missä se on. Mietin vaan kun se alkuperänen johto on sellasta ihmeelistä läpinäkyvää :-\.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #87 : 16 Huhtikuu, 2010, 18:09:08 »
Jos se on coaxaali niin ei, muuten kyllä, kuhan varmitat että on millilleen samanpitunen johto ja suunnilleen saman paksunen.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #88 : 17 Huhtikuu, 2010, 15:43:04 »
Jos se on coaxaali niin ei, muuten kyllä, kuhan varmitat että on millilleen samanpitunen johto ja suunnilleen saman paksunen.
Selvä, kiitos :)
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #89 : 29 Huhtikuu, 2010, 23:11:53 »
Tilasin itse kanssa cp3sen. Juuri pääsin töistä ja nyt pääsee vihdoin hieman säätämään.

Ensi vaikutelmalta paljon paremmin rakennettu ja suuniteltu runko kuin tuossa cp2sessa.
Huomenna jos kerkeisi vähän testailemaan ennen vappu siman maistelua :D

Hienosti oli taas servo johdot kytketty miten sattuu. Sama homma oli cp2sessa, tosin huomasin vasta sen kun olin puunrunkoa pussannut.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #90 : 06 Toukokuu, 2010, 21:10:54 »
No eipä sillä kerenny kuin 10 akullista leijailla niin meni takamoottori jo rikki. Tosin kyllähän se on aika kovalla käytöllä leijuttelussa. Olisiko mahdollista ostaa tohon koneeseen parempaa qyroa?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #91 : 06 Toukokuu, 2010, 21:37:42 »
No eipä sillä kerenny kuin 10 akullista leijailla niin meni takamoottori jo rikki. Tosin kyllähän se on aika kovalla käytöllä leijuttelussa. Olisiko mahdollista ostaa tohon koneeseen parempaa qyroa?
Eipä oikeastaan kun perä on moottorilla, eikä se moottori pysty kovin hurjiin menoihin.
Itsellä laukesi joskus cp2:sta 3 akullisen jälkeen, päämotti 4:llä

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #92 : 08 Toukokuu, 2010, 13:38:54 »
Itse asiassa tuo eka cp3 torppini ei johtunut takamoottorin hajoamisesta vaan eskyn laatu 3in1 yksikkö meni rikki lennossa siltä osalta että se ei anna virtaa takamoottorille.
"Päämoottori" vai miksikä sitä nyt kutsutaan toimii ihan moittetta. Onneksi leluja.net suostuivat korvaamaan minulle uuden yksikön.
Sitä odotellessa. Toivotaan että ensi viikolla pääsen taas ilmaan.

utmorix

  • Vieras
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #93 : 12 Toukokuu, 2010, 19:15:50 »
Onko kukaan löytänyt suomesta/maailmalta sopivia akkuja tähän koneeseen? Mahd. halpoja tietty.

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #94 : 10 Kesäkuu, 2010, 15:57:03 »
Itse olen miettinyt jos tilais noita   http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6308&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_1300mAh_3S1P_20C Eivät ole hinnalla pilattu ja taitaa sopia just ja just, ainakin vastaavan kokoset rhinon akut sopii kun työstää dremelillä hieman sitä akkupaikkaa :)
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #95 : 10 Kesäkuu, 2010, 22:41:47 »
Oisko jollain tietoo miks toi HB CP3 pyrkii vasemmalle vaikka säätää trimmiä oikealle? Kopukka liukuu vasemmalle suorassa eli lavat pyörivät jotakuinki suorassa ainaki mitä siinä vieressä tarkastelin sitä, kun trimmin säätää oikeaan laitaan ni kopteri pysyy paikallaan mut heti kun se irtoaa maasta se pyrkii kaatumaan oikealle. Suuri arvostus sille joka vois antaa jotain vinkkiä et mitä vois koittaa sätää ;D
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #96 : 11 Kesäkuu, 2010, 00:56:09 »
Koita säätää se swash plate mahd. vaaka tasoon! esim. jos vetää oikeelle, laske vasenta swashin työntötankoa tai nosta oikeaa.
Tota kopteria ei saa koskaan pysyy ihan vaaterissa :D Kokemuksesta kerron.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #97 : 11 Kesäkuu, 2010, 20:41:41 »
Oisko jollain tietoo miks toi HB CP3 pyrkii vasemmalle vaikka säätää trimmiä oikealle? Kopukka liukuu vasemmalle suorassa eli lavat pyörivät jotakuinki suorassa ainaki mitä siinä vieressä tarkastelin sitä, kun trimmin säätää oikeaan laitaan ni kopteri pysyy paikallaan mut heti kun se irtoaa maasta se pyrkii kaatumaan oikealle. Suuri arvostus sille joka vois antaa jotain vinkkiä et mitä vois koittaa sätää ;D

Fysiikan lakien ansiosta tämmöinen perinteinen helikopteri pyrkii aina takaviistoon vasemmalle nousussa. Se vaan on silleen. Itse en mikään mestarilennättäjä todellakaan ole, mutta tämä ominaisuus on tullut jo selväksi ja kaksi kertaa torpannutkin sen takia talvella ekoissa kokeiluissa.

Jos yrität trimmata sen pois, käy juuri noin kuin kuvasit. Kopterilla noustaan käytännössä suht nopeasti nykäisemällä irti maasta, jolloin ko efekti ei ehdi vaikuttaa. Metrin korkeudella sitä ei enää ole. Peräroottorin ilmavirta puskee kopteria aina vasemmalle. Jos haluat hiljaa hivuttamalla irti maasta, pitää oikealla tikulla tehdä korjausliike, jotta ei lähde vasemmalle maan lähellä.

Trimmillä tai säätämällä ei oikeastaan kannata yrittää hoitaa asiaa, sillä silloin kopteri kampeaa oikealle nousun jälkeen, kuten jo huomasitkin. Perusasiat pitää toki olla kunnossa, eli swashplate vaakasuorassa ja painopiste pääakselin kohdalla. Beltissä ainakin pitää akkua siirtää eteenpäin, jotta asettuu kohilleen.

Jos olet ihan aloitusvaiheessa, kannattaa käyttää harjoitusjalaksia ja hiukan hyppäytellä ensin kopteria ilmaan, eikä paljoa yrittääkään ohjailla. Hetimiten sitten alas, ennen kuin lähtee vauhdilla vaeltelemaan ja kallistelemaan. Siitä sitten hakee pikkuhiljaa tuntumaa korjausliikkeisiin ja kohta se jo leijuu nätisti.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Mayhem

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #98 : 12 Kesäkuu, 2010, 11:40:08 »
Joo alottelioita ollaan ja harjoitus jalakset on alla, onhan tota hyppäytelty jo 8 akullisen verran ja välillä oltu leijunnassa muutamia sekunteja ;D
DJI Phantom , DJI F550
 Honey bee cp3
T-REX 100s , HK450 V2
Ar.Drone  , Ladybird V2

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #99 : 10 Heinäkuu, 2010, 13:13:34 »
Mä ottaisin tuohon aloituslentokorkeuteen sellaisen kannan, että nopeasti ilmaan ja korkealle että on tilaa toimia. Jos aloittelija on maan lähellä, kuten itsekin arkana aloittelijana tuli oltua, niin Belttiin sai ostaa koko ajan osia ja aika meni asennellessa. Eikun kone vaa säätöihin, expoa ja puolittajia päälle, flat top kaasukäyrät ja heti korkealle tyynellä ilmalla kesäiltana. Pitkälahkeiset housut ja hupullinen takki hyttysten takia. Meni meinaan kerran tosi läheltä T-Räksä koivun latvaa poskessa pistäneen hyttysen takia,,
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9246 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2008, 18:00:27
kirjoittanut sgtpepper
26 Vastauksia
22895 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2012, 21:40:09
kirjoittanut mutka
13 Vastauksia
5244 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2010, 10:15:51
kirjoittanut Queso
2 Vastauksia
2803 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2010, 20:22:02
kirjoittanut zxiicci
13 Vastauksia
8821 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2012, 11:01:36
kirjoittanut Speedy