Kirjoittaja Aihe: ProBar Flybarless  (Luettu 5459 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
ProBar Flybarless
« : 07 Toukokuu, 2009, 19:36:25 »
Tämä hieno flybarless aikakausi kun on niin uusia sovelluksia tulee koko ajan myyntiin, sattui silmään tuollainen ProBar systeemi RR:ää selatessa.

http://runryder.com/helicopter/t474066p1/

Ensikäyttäjien kommenttien mukaan olisi helpompi ja nopeampi säätää kuin V-Bar ja Skookum ja kaikenlisäksi toimisi kumpaakin paremmin. Ei kuitenkaan ole vielä myynnissä, joten tuosta ei kyllä voi olla varma. Tavara myös halpenee kovaa vauhtia, kohtahan alkaa olla jo taloudellista heittää lepari hiiteen  :).

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #1 : 07 Toukokuu, 2009, 20:05:26 »
Oman flybarless kuumeeni aikana (jonka tukahdutin vaihtamalla flybarin vähän pidempään ;)) tutkin näitä ja tuo ProBar oli ainakin sillon yksi niistä tuotteista, joista on kova hype (parempi kuin mikään muu flybarless ratkaisu???), mutta ei mitään tietoa koska se olisi kuluttajien saatavilla. Niitä "syksymmällä" kommentteja oli ympäri nettiä. Toinen uutuushan on se Mikadon Mini V-Bar (vai mikä se ny on?), joka on yksi pieni laatikko, jossa on kaikki kolmen suunnan gyrot integroitu siihen samaan pakettiin. Sen kohdalla myös luki jo silloin, että "coming soon", eikä se vieläkään saatavilla ole.

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #2 : 07 Toukokuu, 2009, 20:17:42 »
Itseäni on himotellut Gyrobot 900, 3-akselinen virtual flybar, jossa boonuksena vielä stabiloidut tilat leijuntaan. Tuossa tikkuaskissa olisi melkein kaikki; flybarless 3D-räiskintään ja lähetintä napsauttamalla voitkin ruveta AP- tai FPV-hommiin. Käyttäjäkokemuksia on vielä liian hintelästi tarjolla, joten kaapeleiden kanssa n. 600 eeroa maksava värkki jäänee vielä toistaiseksi hyllyyn.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #3 : 07 Toukokuu, 2009, 20:46:53 »
Eikös Probar ole se systeemi, joka piti tulla markkinoille jo kaksi vuotta sitten? Vähän sama juttu kuin Auroran kanssa. Uusille tuotteille on kuitenkin aina tilaa. Saadaan lisää kilpailua ja hinnat alas. Mini V-Barin pitäisi tulla joskus kesällä... paino sanalla pitäisi.

tuupola

  • Vieras
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #4 : 07 Toukokuu, 2009, 20:53:41 »
Itseäni on himotellut Gyrobot 900, 3-akselinen virtual flybar, jossa boonuksena vielä stabiloidut tilat leijuntaan.

Eikö kannattaisi ostaa Gyrobot 700 jos olet lentänyt jo enemmänkin. Käsittääkseni 700 on muuten sama kuin 900 mutta siitä puuttuu "beginner" mode.

Itsellänikin on jo seuraava projekti selvä. Flybarless HDX-450 toiseksi kopteriksi. Pähkäilen vain tuon elektroniikan osalta...

  • GAUI GU-365 olisi halpa mutta foorumeitten mukaan käsittämättömän herkkä pienimmällekin tärinälle Elää myös kuulemma välillä aivan omaa elämäänsä ja on joillain aiheuttanut crasheja.
  • Mikado VBAR. Softa löytyy myös Macille. Tosin aloitelijalle voi olla liian paljon säätämistä?
  • Skookum. Helppo säätää. Foorumeiten mukaan "se vaan toimii".
  • AC-3X. Tämä kiinnostaisi kaikkein eniten koska ei tarvitse tietokonetta säätämiseen. Toisaalta 495 EUR hinta kirpaisee hieman.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #5 : 07 Toukokuu, 2009, 21:39:12 »
Minulla on sekä GU-365 että Gyrobot 700. Jälkimmäiseen olen ollut hyvin tyytyväinen. Gyrobot tuli maksamaan ohjelmointikaapelin kanssa 389€, eli suurin piirtein saman verran kuin Skookum ja laadukas tail gyro- kokoa ja painoa vain on paljon vähemmän (kaapelien kanssa 21g ja ilman kaapeleita 14g). Joidenkin mielestä Gyrobotin tail gyro on yhtä hyvä kuin Spartan. Itse en osaa kommentoida kun ei ole vertailupohjaa. Ohjelmointikaapelia tarvitsee perussäätöjen jälkeen todella vähän. Säädin perussäädöt kuntoon autotallissa enkä ole ikinä raahannut läppäriä lennätyspaikalle.

GU-365 oli todella tärinäherkkä eikä sen tail gyro ollut erityisen hyvä (huonompi kuin Gauin GU-210 HH gyro). Tärinät sain kuriin mutta kopterini perä ei koskaan toiminut erityisen pehmeästi sen kanssa. Palautin ensimmäisen GU-365:n takaisin tehtaalle ja sain uuden sen tilalle. Uusi vaihtolaite odottaa toistaiseksi avaamattomana pöytälaatikossa jotain tulevaa projektia. Voisin sen myydäkin, jos jotkakuta vain kiinnostaa...
« Viimeksi muokattu: 08 Toukokuu, 2009, 09:23:31 kirjoittanut Picofly »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #6 : 08 Toukokuu, 2009, 08:55:45 »
Tuupola,

Erkkilähän tuossa jokin aika sitten kertoi tuosta Vbar v4.0 päivityksestä, missä on auto setup feature.

Toki kaikissa sähköisessä stabiloinnissa pitää ensin tehdä perus jutut käsin, siis servo reverset ja liikealueet.

SK360 trimmaa itsensä joka kerta kun sen on päälle laittanut, siksi kopuun ei saa koskea noin 10sek. virtojen päälle laiton jälkeen.

Oma sk360 maksoi posteineen heli-rnd:ltäwww.heli-rnd.com 220Eur kaapeleilla. 279$

perää hoitaa kaikissa kopuissa Spartan ds760 fw2.0

Toista fbl setuppia mietiskelin, josko se olis vbar tai sk360??
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #7 : 08 Toukokuu, 2009, 09:26:17 »

Eikö kannattaisi ostaa Gyrobot 700 jos olet lentänyt jo enemmänkin. Käsittääkseni 700 on muuten sama kuin 900 mutta siitä puuttuu "beginner" mode.


Pihvi on siinä, että tässä kohtaa "beginner mode" ei tarkoita leijuttelun opettelua vaan lisäturvaa, kun lennetään korkealla ja kaukana ohjaten kopteria pelkän videofeedin perusteella. Ysisatanen sopivalla modella pistää koneen leijuntaan tai ainakin vaateriin, kun cyclic-tikun päästää keskelle. Tuo beginner mode on muutenkin vähän harhaanjohtava; kopukka on ensin säädettävä lentämään normitilassa ilman flybaria ja ilman vaakastabilointia ennen kuin aloittelijamodeja voidaan edes käyttää.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa sukeltaja

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #8 : 29 Lokakuu, 2009, 00:02:01 »
Minulla on sekä GU-365 että Gyrobot 700. Jälkimmäiseen olen ollut hyvin tyytyväinen. Gyrobot tuli maksamaan ohjelmointikaapelin kanssa 389€, eli suurin piirtein saman verran kuin Skookum ja laadukas tail gyro- kokoa ja painoa vain on paljon vähemmän (kaapelien kanssa 21g ja ilman kaapeleita 14g). Joidenkin mielestä Gyrobotin tail gyro on yhtä hyvä kuin Spartan. Itse en osaa kommentoida kun ei ole vertailupohjaa. Ohjelmointikaapelia tarvitsee perussäätöjen jälkeen todella vähän. Säädin perussäädöt kuntoon autotallissa enkä ole ikinä raahannut läppäriä lennätyspaikalle.

GU-365 oli todella tärinäherkkä eikä sen tail gyro ollut erityisen hyvä (huonompi kuin Gauin GU-210 HH gyro). Tärinät sain kuriin mutta kopterini perä ei koskaan toiminut erityisen pehmeästi sen kanssa. Palautin ensimmäisen GU-365:n takaisin tehtaalle ja sain uuden sen tilalle. Uusi vaihtolaite odottaa toistaiseksi avaamattomana pöytälaatikossa jotain tulevaa projektia. Voisin sen myydäkin, jos jotkakuta vain kiinnostaa...

Vieläkö GU-365 odottelee laatikossa tositoimia. Paljonkos olisi pyynti

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #9 : 29 Lokakuu, 2009, 08:13:03 »

Vieläkö GU-365 odottelee laatikossa tositoimia. Paljonkos olisi pyynti

Ehdin jo myymään GU-365:n.

Nyt on kaksi Gyrobottia, mutta niistä en kyllä luovu ;).

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ProBar Flybarless
« Vastaus #10 : 29 Lokakuu, 2009, 10:28:11 »
Onko tällä stabilointi saralla tapahtunut paljon muutoksia?

ProBar ilmeisesti ole tullut vielä markkinoille? Toi toinen baari, elikkäs hotelleista tuttu, minibaari on ollut jo jonkin aikaa markkinoilla.

Uskon että kun Align saa oman yksikkönsä markkinoille, niin se on luultavimmin hinnoiteltu kilpailukykyisesti. Tämä saa aikaan säpinää hinnoissa.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
31 Vastauksia
31543 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2009, 21:19:00
kirjoittanut MJPilot
2 Vastauksia
2290 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2008, 23:03:35
kirjoittanut Jyri
4 Vastauksia
2817 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Lokakuu, 2008, 17:33:23
kirjoittanut Picofly
0 Vastauksia
1532 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2009, 19:21:06
kirjoittanut tuupola
4 Vastauksia
2869 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2009, 11:17:27
kirjoittanut mnentwig