Kirjoittaja Aihe: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?  (Luettu 9245 kertaa)

Hege2

  • Vieras
Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« : 21 Marraskuu, 2007, 18:19:59 »
Eilen kerroin kuinka Belt-CP:n kiteet jäi tulliin ja kyselin mistä saisin uusia. Päätin hakea Helsingin keskustan hoppypointista kun en malttanut odottaa , että posti toisi ne leluja.netistä(josta ne oisi kyllä saanut halvemmalla). Tänään emme saaneet kumpaakaan kopteria reagoimaan mitenkään kun ohjain oli päällä. Kun ohjaimen sulki, otti kopteri toisinaan häiriötä ja servot liikkuivat villisti. Voisiko kiteet olla jotenkin väärän mallisia, ainakin Mhz arvot ovat oikeat. Lopulta minun kopterini nopeudensäädin alkoi palamaan keltaisella liekillä (myös savua tuli paljon), kun irrotin akun, se sammui välittömästi. Mikäköhän mahtaa olla kopterissa vikana? Ainakin uuden nopeuden säätimen joudun tilaamaan. Onko mahdollista, että lähettimeni on vaurioitunut kun laitoin siihen eilen toisen kopterin vastaanottimesta irroitetun kiteen? Tai ylipäänsä miten tästä pitäisi edetä? Onkohan nopeudensäätimen syttyminen minun käyttövirheestä johtuvaa, vai onkohan siinä ollut mahdollisesti jotain vikaa? Ymmärrän, että tällä tiedolla voi olla hieman vaikeaa neuvoa mitä voisin tehdä seuraavaksi, mutten todellakaan tiedä miten minun pitäisi nyt toimia.

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #1 : 21 Marraskuu, 2007, 19:33:02 »
no kide eikä kiteettömyys sitä ainakaan polttanut. Ainakin jotkut kuumenee todalla paljon ilman kuormaa käytettäessä.
En tiedä siasiko niin edes paloa aikaiseksi. Takuuseen vaan.
Olisiko vaan ollut tr ja rx kiteet ristissä?
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Hege2

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #2 : 21 Marraskuu, 2007, 19:50:44 »
Kyllä nämä uudet kiteet tuli asennettua molempiin koneisiin oikeinpäin, tämä asia tarkistettiin. Ihmetyttää vaan kun kumpikaan näistä seteistä ei toimi. Nopeuden säätimet eivät kummassakaan ole piipanneet yleensä kun kopteriin kytketään virta (näin pitäisi ohjeiden mukaan käydä), joskus harvoin ne kuitenkin piippaavat. Tosin todella harvoin.

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #3 : 21 Marraskuu, 2007, 22:39:27 »
35 MHz alue on jaettu muistaakseni A ja B alueisiin, eli korkeisiin ja mataliin taajuuksiin. Ne tullin takavarikoimat 35.860 oli siis sitä B:tä ja nyt sulla on lailliset A-kiteet. Arvaat jo varmaan etteivät toimi yksiin...

Joutunet hommaamaan siis uuden vastarin. Lähettimen kanssa kannattaa miettiä, josko panostaisi kunnolla esim. Futaban 7C:hen...

Onkos noissa nyt harjattomat setit? Niissä piippailu tulee oikosulkemalla moottoria. Moottorin kaapelit ovat voineet käydä yhteen, jolloin oikosulku on estänyt piippailun, ja lopulta kärväyttänyt ESCin. Tarkista johdot.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #4 : 22 Marraskuu, 2007, 15:34:22 »
Nopeuden säätimet eivät kummassakaan ole piipanneet yleensä kun kopteriin kytketään virta (näin pitäisi ohjeiden mukaan käydä), joskus harvoin ne kuitenkin piippaavat. Tosin todella harvoin.

Mulla käy joskus silleen joidenkin moottorien kanssa että sitä piipausta ei kuulu (tai kuuluu hiljaa), koska akseli on jossain tietyssä asennossa. Voi johtua moottoristasi, jos piippaa harvemmin. Myös piippauksen voimakkuus muuttuu akselin ollessa eri asennoissa.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Hege2

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #5 : 22 Marraskuu, 2007, 19:22:10 »
Päivitystä tilanteeseen. Laiton tilaukseen nyt leluja.netistä uudet kiteet ja uuden nopeudensäätimen, pitäisi olla ainakin oikeet osat. Lisäksi tilasin lisäakun. Pitää katsoa kunhan ne tulevat miten käy. www.ehirobo.com siis tilasin nuo kopterit, eivät korvaa tuota palanutta nopeuden säädintä, vaan ilmoittivat epäilevänsä että oisin kytkenyt sen väärin. Tilasin siis RTF setin, joten tuskin olen sitä voinut väärin kytkeä, kun se oli jo valmiiksi kytketty:)

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #6 : 22 Marraskuu, 2007, 21:03:11 »
Se on vähän "semmoista" kun tilaa ulkomailta. Takuuta ei useimmiten ole.

Elämä on...
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Hege2

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #7 : 23 Marraskuu, 2007, 20:23:22 »
Pistin eilen siis tulemaan (ennen kello 14.00) leluja.netistä uusia osia. Tänään sain jo noutaa ne postistani, joten esimerkillisen nopeaa on toiminta kyseisellä kaupalla. Uusilla kiteillä  ja toisen kopterin nopeudensäätimen vaihdolla saimme molemmat kopterit toimimaan, oli kyllä hieno tunne tuon alun epätoivon jälkeen:). Omaa kopteria päätin mennä lennättämään ulos aukeaan puistoon, hetken sillä hyvin varovasti lennettyäni onnistuin tipauttamaan sen noin puolesta metristä vähän vinossa maahan ja http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/165 tuommoinen osa meni rikki. Ihmetyttää kuitenkin kun tämä setti on samanhintainen http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/161 ja se sisältää myös muita osia??? Kannattaako minun kuitenkin ostaa http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/192 tuommoinen jolloin saisin ne alumiinista? Ilmeisesti ne kestäisivät huomattavasti paremmin tuommoisia pieniä kolhuja, mutta hajoaako silloin vain sen seurauksena jokin muu osa jos nuo vaihdan alumiinisiin? Ovat kuitenkin selvästi kalliimpia alumiinista tehtyinä.

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #8 : 23 Marraskuu, 2007, 22:11:37 »
Nuo muoviosat eivät ole samoja, toinen on seesawin vivut(nupin keskiön yläosassa) ja toinen washoutin vivut + washout hubi (nupissa keskiön ja swashplaten välissä). Se alumiinisetti käsittääkin sitten jo koko nupin keskiön, ja on varmaan aika torppikestävä. Alumiininupit tuppaa vääntämään pelkät pää- ja lepatusakselit(se lavanpitimien välinen akseli) muiden osien säilyessä kunnossa.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #9 : 24 Marraskuu, 2007, 11:10:30 »
Pistin eilen siis tulemaan (ennen kello 14.00) leluja.netistä uusia osia. Tänään sain jo noutaa ne postistani, joten esimerkillisen nopeaa on toiminta kyseisellä kaupalla. Uusilla kiteillä  ja toisen kopterin nopeudensäätimen vaihdolla saimme molemmat kopterit toimimaan, oli kyllä hieno tunne tuon alun epätoivon jälkeen:). Omaa kopteria päätin mennä lennättämään ulos aukeaan puistoon, hetken sillä hyvin varovasti lennettyäni onnistuin tipauttamaan sen noin puolesta metristä vähän vinossa maahan ja http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/165 tuommoinen osa meni rikki. Ihmetyttää kuitenkin kun tämä setti on samanhintainen http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/161 ja se sisältää myös muita osia??? Kannattaako minun kuitenkin ostaa http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/192 tuommoinen jolloin saisin ne alumiinista? Ilmeisesti ne kestäisivät huomattavasti paremmin tuommoisia pieniä kolhuja, mutta hajoaako silloin vain sen seurauksena jokin muu osa jos nuo vaihdan alumiinisiin? Ovat kuitenkin selvästi kalliimpia alumiinista tehtyinä.

Vahvasti veikkaan kuitenkin, että hajonnut osa on tässä: http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/163. Nuo vivut painetaan kiinni tähän flybar caseen ja mokoma katkaisee tappinsa melkein jokaisessa torpissa.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Hege2

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #10 : 25 Marraskuu, 2007, 21:33:54 »
No niinpä onkin. Kiitoksia kun kerroit. Rikki onkin siis tosiaan http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/163 tuo osa, taidanpa tilata sen alumiinisena kuitenkin. Joka on käsittääkseni tämä http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/192

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #11 : 25 Marraskuu, 2007, 21:47:03 »
No niinpä onkin. Kiitoksia kun kerroit. Rikki onkin siis tosiaan http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/163 tuo osa, taidanpa tilata sen alumiinisena kuitenkin. Joka on käsittääkseni tämä http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/192

Kerropa sitten kun saat kopukan kasaan, miten nuo alumiinikilkkeet sopii vakio-osien kanssa yhteen. Täällä on kans suunnitelmissa sama päivitys, koskapa muovinen flybar case ei todellakaan kestä mitään.

Kannattaa muuten tehdä tämä modi vielä: http://www.heliguy.com/Forum/control-rod-popping-off-solved-t11714.html
Se tulee eteen ennen pitkää kuitenkin
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Dex1

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #12 : 27 Marraskuu, 2007, 18:30:01 »
Lainaus

Kerropa sitten kun saat kopukan kasaan, miten nuo alumiinikilkkeet sopii vakio-osien kanssa yhteen. Täällä on kans suunnitelmissa sama päivitys, koskapa muovinen flybar case ei todellakaan kestä mitään.

Oon itse ymmärtänyt että kallistuslevyn voi vaihtaa aluversioon sellasenaan kuten itsekin tein, mutta muu nuppi pitäisi päivittää kokonaisuutena. Odotellaan mielenkiinnolla miten käy!  ???

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #13 : 27 Marraskuu, 2007, 20:02:16 »
joo, mulla on alua vain lavanpitimet, koska sopii useamman valmistajan lavat kiinni, mutta ne lavanpitimien linkit jäi... hmmm... mielenkiintoiseen kulmaan, mutta toimii. Minäkin ounastelisin yhteensopivuusongelmaa jos yrittää osa kerrallaan päivittää.

Ilmeisesti ne myydään tuollaisina sarjoina siksi, että yhden sarjan (esim. lavanpitimet tai keskiö+seesaw+vivut tai swash) voi päivittää erikseen mutta jos yrittää pistää esim. pelkän keskiön, tulee ongelmia
-flybarless, sedative stabilized head-

Hege2

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #14 : 02 Joulukuu, 2007, 15:24:28 »
Oli hieman muita kiireitä, niin sain vasta nyt kasattua kopterini. On varsin hankalat avata niiden muovisten lavanpitimien sisällä olevat mutterit, kun normaalihylsy ei sinne mahdu. K-raudasta en löytänyt siihen sopivaa työkälua, mutta Bauhaussista löytyi Wisentin T-mallinen avain kiinteällä hylsyllä (5,5mm 125mm 6,05euroa) jolla ne mahtui avaamaan. En siis vaihtanut osa kerrallaan alumiiniseksi vaan ostin tämmöisen http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=6/192. Lisäksi minulla oli ennestään lavanpitimet alumiinisena, jotka asensin myös. Nämä sarjat asentuivat aivan ongelmitta paikoilleen, vielä en tosin ole kokeillut lentää näillä uusilla osilla. Ilmeisesti noita aluosia ei saa yksitellen, joten aika kalliiksi tulee jos tuosta setistä joku nippeli katkeaa ja joutuu tilaamaan kokonaan uuden setin joka maksaa 44 euroa.

Jokusenpoika

  • Vieras
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #15 : 05 Kesäkuu, 2008, 14:29:54 »

Kannattaa muuten tehdä tämä modi vielä: http://www.heliguy.com/Forum/control-rod-popping-off-solved-t11714.html
Se tulee eteen ennen pitkää kuitenkin

Saako tuosta suomennetun ohjeen ?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt-CP:n saattaminen lentokuntoon?
« Vastaus #16 : 05 Kesäkuu, 2008, 14:52:20 »
Osta tai etsi jostain 2mm x 5mm x 0,5mm prikka ja ruuvaa se alkuperäisellä ruuvilla pallolinkin päälle niin ei pääse linkki irtoamaan. Kuva selventää.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
12468 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2008, 08:58:38
kirjoittanut JRu
49 Vastauksia
29257 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2008, 15:01:24
kirjoittanut Hermis
93 Vastauksia
47237 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2008, 18:49:03
kirjoittanut Belt pilot
7 Vastauksia
6007 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2008, 15:31:34
kirjoittanut JRu
9 Vastauksia
8004 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2010, 09:17:22
kirjoittanut puisto_kemisti