Kirjoittaja Aihe: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa  (Luettu 23934 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #25 : 24 Elokuu, 2009, 14:47:47 »
Eikun tarkoitus on siirtää vaikeuden painopistettä fyysisestä koordinaatiota vaativasta PCn konffaamisen suuntaan, vai miten se nyt olikaan ;)
Siinäpä se nyt sitten tulikin... sen verran mitä mulla nyt on kokemusta tuosta FBL Protoksesta, niin helpompaa on se mekaaninen säätäminen. Tuossa FBL:ssä kun et ihan kaikkeen pääse vaikuttamaan ja jos kone vaikka jossain tic tocissa vetää johonkin suuntaan tai pirottaessa kallistuu voimakkaasti, niin ei kyllä auta pähkäillä mistä se voisi johtua vaan joutuu lähteä arpomaan jotain asetusten muuttamista, josta ehkä on iloa ehkä ei. Mä oon pystyny säätämään normilentoon kelvolliseksi tangollisen nupin ihan siinä keittiön pyödällä, pikkusen sählänny kentällä ja hyvä tuli, mutta tuossa rakkineessa joutuu kentällä räpeltämään jotain I ja P arvoja ja ihmettelemään ku se ei nyt ihan kuitenkaa toimi niinku aattelin. Aikaa tuhraantuu ihan sikana. Silti se on kyllä aika hauska sitten ilmassa... Mä hommasinkin tuon Protoksen leluks ja 700:sella sitten lennätetään sen tangon kanssa ;).

Tietty aika lapsenkengissähän tuo FBL tekniikkakin on, että eiköhän se vuosien varrella kehity.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #26 : 25 Elokuu, 2009, 22:09:25 »
On sitten CIAM:n F3C:n alakomitea ottanut kantaa sähköiseen miksaukseen kielteisesti. Perusteluja mm. että koko ohjelma menisi uusiksi joten ei esitetä hyväksyttäväksi.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #27 : 22 Marraskuu, 2009, 17:17:25 »
Mistä johtuu, että aina pystykäännöksen jälkeen kopteri on kallistuneena oikealle. Saako tuota jollain miksailtua pois?

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #28 : 22 Marraskuu, 2009, 17:38:46 »
Arvaus näkemättä kuinka kone menee on että ylös vedettäessä kone ei ole vaakasuorassa jolloin liike ei suuntaudu kohtisuoraan ylöspäin jolloin käännöksen jälkeen kone on kierossa. Toki voi olla että pitchin liike aiheuttaa ohjauksen epäsymmetrian kautta kallistuksen muuttumista... Siis pelkkää arvailua kun ei näe kuinka kone etenee.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #29 : 22 Marraskuu, 2009, 17:56:32 »
Tuo ei ilmene satunnaisesti vaan joka kerralla ja tismalleen samalla lailla. Voihan se olla, että teen joka kerta aina identtisen virheen, mutta en usko tähän. elev/aileron miksausta on ja kone nousee vedossa kampeamatta suoraan ylös. Ennen rudderin kääntöä kone on mielestäni suorassa, mutta käännöksen jälkeen on kääntynyt oikealle ja joutuu aina korjamaan pikku nykäisyllä suoraksi. Siihen en osaa nyt varmuudella sanoa, että vaikuttaako pyörähdys suunta tuohon, koska lähes aina teen pystärin vasemmalle, enkä tarkalleen muista kuinka käyttäytyy oikealle tehdyssä pystärissä. Tuuli ei tuohon ole vaikuttanut, koska tekee saman kentän molemmissa päissä.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: kopterin miksaukset kilpailutoiminnassa
« Vastaus #30 : 22 Marraskuu, 2009, 18:36:45 »
Voi olla ihan totuttu tapa mikä toistuu. Niitä tahtoo tulla kun tekee toistoja paljon. Pitäisi livenä nähdä kuin menee niin osaisi paremmin sanoa. Jos tarkemmin miettii niin opikealle tehdessä pyrstöroottori työntää perää jolloin koneeseen vaikuttaa voima sivulle joka sitä konetta sitten kallistaa juuri oikealle kallistumaan piruetissa...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
9104 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 16:24:34
kirjoittanut seppomikael
4 Vastauksia
2142 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2008, 16:56:19
kirjoittanut sgtpepper
8 Vastauksia
4465 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 18:09:47
kirjoittanut olijchr
45 Vastauksia
19109 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2010, 19:13:48
kirjoittanut Hermis
21 Vastauksia
9553 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Lokakuu, 2009, 14:13:11
kirjoittanut FreduV