Kirjoittaja Aihe: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?  (Luettu 13970 kertaa)

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #25 : 20 Huhtikuu, 2009, 17:22:40 »
Minkä takia ette voi mennä lennättämään oikeille lennokkikentille? :) Petikko on käypä paikka, myös Sipoo. Kyllähän näitä on on jos hieman viitsii ajaa autolla kauemmas. Vesivehmaallakin käy porukka lennättämässä Hesan suunnalta.Tiedän kyllä että Petikossa ollaan hieman kopterivastaisia mutta me ollaan ihan tasa-arvosia lennutyyppien kanssa. Se ei saa häiritä. Onhan meidänkin kerhon pj liidokki-ihmisiä ja tullaan toimeen paremmin kuin hyvin.

Petikossa lennättävät niitä isoja +10kg painavia bensa lennokkeja. Niiden sekaan ei vaan mahdu viittätoista kopteria. Ajomatka sinne on arki-iltana tunti. Matkaakin tulee kymmeniä kilometrejä suuntaansa. Sipoon kentälle on vielä pidempi ja tuskasempi matka, 50km suuntaansa.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #26 : 20 Huhtikuu, 2009, 17:25:24 »
Minkä takia ette voi mennä lennättämään oikeille lennokkikentille? :) Petikko on käypä paikka, myös Sipoo. Kyllähän näitä on on jos hieman viitsii ajaa autolla kauemmas. Vesivehmaallakin käy porukka lennättämässä Hesan suunnalta.Tiedän kyllä että Petikossa ollaan hieman kopterivastaisia mutta me ollaan ihan tasa-arvosia lennutyyppien kanssa. Se ei saa häiritä. Onhan meidänkin kerhon pj liidokki-ihmisiä ja tullaan toimeen paremmin kuin hyvin.

Onpa tässäkin taas asenne... pitäis viitsiä tuhlata aikaa ja löpöä "oikeilla" kentillä käymiseen, mutta ei sais viitsiä etsiä vaihtoehtoisia paikkoja mahdollisesti lähempää?  ::)

Totta, kuulostaa ihmeeliseltä, minkä ihmeen takia pitäis ajaa kauheet matkat johki metsään lennättää "viralliselle" paikalle ja vielä maksaa siitä? kun lähempänä on paljon laajemmat ja paremmat tilat?

Itseäni ei hirvestä ainakaan kiinnosta lähteä normaali iltana johkin 30min-1h suuntaansa ajomatkan päähän lentämään, tai sitten rajottas lennätyskertoja aikalailla.

Näistä syistä on hyvä asua muualla kuin siellä ydinkeskustassa ^^
Asuu vähän täällä maalla niin on lääniä lentää heti kun ovesta ulos astuu ;)

Noh tuokin on aika omituinen ajattelutapa, elikkä asut metsässä sentakia että on tilaa lennättää kopteria ? :D Noh mä muistan sitten aina muistuttaa suo tämmösellä lauseella kun oot tekemässä jotain muutaku lennättämässä:

Näistä syistä on hyvä asua muualla kuin siellä metsässä ^^
Asuu vähän täällä kaupungissa niin on lähellä heti kun ovesta ulos astuu, kauppa, huoltoasema, leffateatteri, 100 baaria, ostoskeskus, kylpylä, punttisali, paljos tätä listaa pitää jatkaa? ;)





Hehe, itsehän voin ajaa tuohon 30km päähän josta löydän kaikki nuo :D osahan tosin löytyy jo omasta kylästä :D
Ei se kaikki toiminta oo keskittyny siihen yhtee kaupunkiin tai sen ympärille ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #27 : 20 Huhtikuu, 2009, 18:18:48 »
No mutta hyvä on olla vaihtoehtoja varalla. Henttaan alue vetelee viimeisiään, ja Röylään on taas hieman matkaa oli tulossa suunnasta tai toisesta.. Ja sekin aika aluillaan vasta. Joku kaunis kesäpäivä ku maanomistaja kyllästyy pärinään, niin entäs sitten?

Parempi olla varalla paikkoja, ja joku voi tykätä käydä vähän lähempänäkin lennättämässä, kuin lähteä kauemmas ajelemaan.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #28 : 20 Huhtikuu, 2009, 18:27:58 »
Ei niitä paikkoja todellakaan ole liikaa. Jos Röylä menee puihin ja henttaalle ei pääse enää kesällä, niin sitten lähin paikka jossa voi nitrolla ajaa taitaa olla Nummela. Siellä isännät ovat ainakin toivottaneet tervetulleeksi, kerran tässä keväällä tuli jo käytyä katselemassa paikkoja.

Poissa Bastard

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Petri Mähönen RC-Kopterit Ry
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #29 : 20 Huhtikuu, 2009, 19:18:24 »
minullakin on tuusulassa pari paikkaa auki...

toisestä odottelen isännän yhteyden ottoa pysyykö vielä kesantona vai ei.
naapurusto on ottanut asian positiivisesti vastaan.

toisessa paikassa ollaan käyty lentelee polttis lentokoneilla pari kesää heti kun heinät on
korjattu pois.

siellä ainakin on ollut lämmin vastaanotto asukkailta.
luulisin että kaikki lähiseudun isännät ja lapset on käynyt paikalla ihmettelemässä (ja kaljoittelemassa  ;D)
kun ollaan lennelty.

pitää vielä käydä paikan isännän kanssa keskustelemassa jatkosta jos siellä rupeisi liikkumaan enemmänkin
lennättäjä porukkaa.

-pete
Kaik on myyty...!

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #30 : 20 Huhtikuu, 2009, 20:07:13 »
Noh mä muistan sitten aina muistuttaa suo tämmösellä lauseella kun oot tekemässä jotain muutaku lennättämässä:

Asuu vähän täällä kaupungissa niin on lähellä heti kun ovesta ulos astuu, kauppa, huoltoasema, leffateatteri, 100 baaria, ostoskeskus, kylpylä, punttisali, paljos tätä listaa pitää jatkaa? ;)

Tungenpa oman OT:ni tähän väliin: senpä takia ei kannatakkaan asua ydinkeskustassa taikka metsässä, vaan keskikokoisessa kaupungissa. Kaupat, teatterit, baarit ym. kaikki parin kilsan säteellä, ja kauimmainen lennätyspaikka 10km päässä  ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa MikaH

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #31 : 20 Huhtikuu, 2009, 21:25:10 »
Petikkossa kyllä saa aika huonon vastaanoton.
Jos heti aamulla menee silloin kyllä voi lennättää.
Iltapäivällä,on tosi huono lennättää koptereita.
Itse en enää viitsinyt maksaa jäsenmaksua,
onhan meillä nyt melkein varma toi Röylän pellot.

Moi
Onko tosiaan noin että jos kopterin lennättäjä menee ns.lennokkikentälle lennättämään omaa kopuaan niin lennokkimiehet katsoo karsaasti, Vaikka olisi maksanut jäsenmaksun ko.kentälle/kerhoon?
Vai onko tämä vaan pääkaupunkiseudun ongelma?

Olen kyllä kuvitellut että lentovärkkien harrastajista suurin osa on aikuisia ihmisiä.
Mitä helvetin väliä sillä on vaikka lentäis rc-fillarilla kunhan se lentää kauniisti..  ja sitä on kiva katsella :D
....vai onko kopterimiehillä sama asenne????::)


450 Rekkula+Dx6i

Poissa Bastard

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Petri Mähönen RC-Kopterit Ry
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #32 : 20 Huhtikuu, 2009, 22:34:36 »
Petikkossa kyllä saa aika huonon vastaanoton.
Jos heti aamulla menee silloin kyllä voi lennättää.
Iltapäivällä,on tosi huono lennättää koptereita.
Itse en enää viitsinyt maksaa jäsenmaksua,
onhan meillä nyt melkein varma toi Röylän pellot.

Moi
Onko tosiaan noin että jos kopterin lennättäjä menee ns.lennokkikentälle lennättämään omaa kopuaan niin lennokkimiehet katsoo karsaasti, Vaikka olisi maksanut jäsenmaksun ko.kentälle/kerhoon?
Vai onko tämä vaan pääkaupunkiseudun ongelma?

Olen kyllä kuvitellut että lentovärkkien harrastajista suurin osa on aikuisia ihmisiä.
Mitä helvetin väliä sillä on vaikka lentäis rc-fillarilla kunhan se lentää kauniisti..  ja sitä on kiva katsella :D
....vai onko kopterimiehillä sama asenne????::)


itse olen lentänyt lennuja enemmän ja kopukka puolella vielä ihan noviisi....
en ole nähnyt syytä miksi kopukka ja lennu ei sopisi samalle kentälle yhtä aikaan...  ???

jos saan jomman kumman kentän käyttöön niin kaikki kynnelle kykekevät on tervetulleita  :)
mielestäni harrastus on sama oli kopu tai lennu ja pääasia että kaikki viihtyy ;D

-pete



Kaik on myyty...!

ull3

  • Vieras
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #33 : 07 Toukokuu, 2009, 00:46:30 »
Menkää hyvät ihmiset kurkkaamaan tuo Espoo(Henttaa) keskustelu.

Siellä on ohjeet mistä löytyy lisää ilmatilaa Henttaalta ja järkeä käyttäen sinne mahtuu useampikin.

Suosittelen! Jos nuo kaksi ehdottamaani paikkaa tyydytä kansaa niin voin vielä kolmannen pellon sieltä neuvoa, sinne mahtuu autoineen päivineen mutta lähellä on asutusta eli sähkö vehkeillä joutuu olemaan liikkeellä.

Olli

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #34 : 07 Toukokuu, 2009, 07:43:04 »
Petikkossa kyllä saa aika huonon vastaanoton.
Jos heti aamulla menee silloin kyllä voi lennättää.
Iltapäivällä,on tosi huono lennättää koptereita.
Itse en enää viitsinyt maksaa jäsenmaksua,
onhan meillä nyt melkein varma toi Röylän pellot.

Moi
Onko tosiaan noin että jos kopterin lennättäjä menee ns.lennokkikentälle lennättämään omaa kopuaan niin lennokkimiehet katsoo karsaasti, Vaikka olisi maksanut jäsenmaksun ko.kentälle/kerhoon?
Vai onko tämä vaan pääkaupunkiseudun ongelma?

Olen kyllä kuvitellut että lentovärkkien harrastajista suurin osa on aikuisia ihmisiä.
Mitä helvetin väliä sillä on vaikka lentäis rc-fillarilla kunhan se lentää kauniisti..  ja sitä on kiva katsella :D
....vai onko kopterimiehillä sama asenne????::)





Kyllä se vähän noin tuppaa olemaan. Tiedän koska itse pyörinyt paljon lennoki porukassa mukana.
Kopterit "häiritsevät" ohjelman harjoittelua.  (Ite en ole samaa mieltä)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #35 : 07 Toukokuu, 2009, 09:19:33 »
Ei pitäisi häiritä "ohjelman" harjoittelua, koska maailma ei pyöri lennokistien ympärillä. Kopteristeilla on samat oikeudet harjoitella lennätystä samoilla kentillä kuin lennokistitkin. Ei siinä pitäisi olla paljon vastaan sanomista.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #36 : 07 Toukokuu, 2009, 09:55:26 »
Ei pitäisi häiritä "ohjelman" harjoittelua, koska maailma ei pyöri lennokistien ympärillä. Kopteristeilla on samat oikeudet harjoitella lennätystä samoilla kentillä kuin lennokistitkin. Ei siinä pitäisi olla paljon vastaan sanomista.

-op-

Lennokistit ei aina ymmärrä leijunnan päälle, joten ei ehkä kannata mennä keskelle lennätyssektoria leijuttelemaan 20minuutiksi... Jotkut ärsyyntyvät myös taivasajosta, kun samaan ilmatilaan kopterin kanssa ei yleensä mahdu lennokkia varsinkaan, jos pumppaa pitch jumppaa lähellä ja lujaa. Useammalla styrsapaalilla voi lennättää yhtäaikaa, joten joitakin voi alkaa kopterit ärsyttää. Tosin koppero F3C taivasliikkeiden ja F3A ohjelman harjoittelu ei kyllä juuri eroa ilmatilan käytöllisesti. Eli leijutellaan vähän sivussa ja yleensä mahdutaan hyvässä sovussa lennumiesten kanssa (ja monet lennättää molempia, koptereita ja lennuja).

Kopterimiesten kannattaa katsoa itseensä miten siellä kentällä toimii, jos ongelmia on. Oma kokemus on että hyvin on mahduttu, kun otetaan puolin ja toisin muut huomioon.  ;)

Yksityiset kentät on sitten erikseen. Kentän omistaja, kerho tms, voi hallituksessaan päättää ketkä kenttää voivat käyttää ja se on periaatteessa enemmistöpäätös ja jos joukossa on niin ahdasmielisiä ihmisiä ettei kopterit samalle kentälle mahdu niin sille ei paljon mitään voi. Mutta lain mukaan yhdistyksen on huolehdittava jäsentensä samanarvoisuudesta joten yhdistyslain puitteissa on hiukan kyseenalaista että kerho on hyväksynyt jäsenekseen kopteristin ja myöhemmin kieltänyt häneltä oikeuksia jotka muut jäsenet, lennokistit, saavat... mutta ei tästä sen enempää. Raku tekee niinkuin parhaaksi katsoo jos rahoittaa itse toimintansa mutta jos kerho saa tukea esim kunnalta niin silloin kyllä itse möksähtäisin tästä syrjinnästä  :-X

- Ilkka

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #37 : 07 Toukokuu, 2009, 10:11:24 »
Joo ei ne kopterit mua ainakaan häiritse kunhan eivät leijjuttele keskellä kenttää.
Oonhan mä itsekkin aloittamassa kopteri puolella ja olen sitä ieltä että molemmilla lajeilla pitää olla samat oikeudet kunhan ottaa toisenkin osapuolen huomioon  ::)

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #38 : 07 Toukokuu, 2009, 10:56:52 »
Joo ei se vika oo aina kopteri pilotissa...   :-\

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #39 : 07 Toukokuu, 2009, 14:10:35 »
Kuin sä sit tuut toimeen mun kanssa  ;D  Joo ton taakii en oo jees jaksanu rekisteröityä lennu nettiin

Kaapo

  • Vieras
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #40 : 07 Toukokuu, 2009, 14:24:29 »
Kuin sä sit tuut toimeen mun kanssa  ;D  Joo ton taakii en oo jees jaksanu rekisteröityä lennu nettiin

Heh mistäs sen vielä tietää tullaanko toimeen kun en ole sua rakun kentällä nähny :D

Vain varistossa ja silloinkin ilosella asialla eli lahjoituksen antaminen.. ;D
« Viimeksi muokattu: 09 Toukokuu, 2009, 07:56:48 kirjoittanut Kaapo »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2239 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2011, 19:55:38
kirjoittanut jekuusi
0 Vastauksia
1572 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Marraskuu, 2014, 22:42:12
kirjoittanut TeroS