Kirjoittaja Aihe: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate  (Luettu 57343 kertaa)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #25 : 27 Syyskuu, 2011, 12:25:58 »
Johny hei, lueppa säännöt:
Kuvasarja ketjujen tarkoitus on, että esittelet siinä vain kopterisi. Kuvat ja tiedot.

Kuvasarjoihin EI tule kommentoida vaan sen tulee toimia ainoastaan "Esittelyikkunana" foorumilaisten koptereista.
Luo uusi viestiketju nimellä esim. "T-Rex 600E kuvaketju"
Jos kopterillesi löytyy jo oma osia, lisää uusi viesti ja syötä siihen kopterisi + tiedot.

 ;D

Tän keskustelunhan voi varmaan siirtää tonne Yleinen keskustelu polttiskoptereista->ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate threadiin, kun sellainenkin jo on?  :)

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #26 : 27 Syyskuu, 2011, 13:32:27 »
Miehän pyysin vaan lisää kuvia, en kommentteja Novarossin toiminnasta.
Vaan pitäkääpä vaikka tunkkinne.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #27 : 27 Syyskuu, 2011, 13:41:38 »
Miehän pyysin vaan lisää kuvia, en kommentteja Novarossin toiminnasta.
Vaan pitäkääpä vaikka tunkkinne.
Juu kyllä nopeasti lähti lapasesta =) Mut tässä threadissahan onkin pari kuvaa lisää tuosta nupista mitä et aio käyttääkään.

Asiaankin vois sanoa, jotta kun kasaat sitä, niin laita se tankki heti alussa sinne freimien väliin. On vaan aika pirun tiukka paikka ja saippua ja erilaiset hajuste/hierontaöljytkin tuli kokeiltua enneku sain ton tankin paikalleen viimeisenä. Muutenkin sitä manuaalia kannattaa selailla aina pari sivua eteenpäin, kun jostain syystä seuraavilla sivuilla välillä on hieman ohjeita miten edellisen kohdan hommat olis ehkä kannattanut hoitaa.

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #28 : 27 Syyskuu, 2011, 23:09:34 »
Heh, kuulostaa samalta mitä oli Ultimaten kanssa. Runkolevyt kiinni ja sitte piti tankkia änkeä väliin, hohhoijaa ;D
Lisää Kehno tollasia vinkkejä vaan jos tulee mieleen, helpompi rakentaa ja sössii vähemmän kun joku muistuttelee asioista.

Vastailen siihen siun YV:kin jossain välissä kuhan kerkiän, käsittämätön kiire koko ajan. Töihin, yöllä kotiin, nukkumaan, töihin, yöllä kotiin, TÄ? Vaan mukavaa touhua, en mie sillä. Ei vaan mitään muuta kerkiä tekemään.

Tuota vielä pohdin että Competition vai sitten se Competition XE missä olis kardaani ja mitähän muita "herkkuja" siinä oli. Jos mulla ei olis noita kahta paria kalliita päälapoja niin harkitsisin kans ysikymppistä ja sinne se YS 120 ;D

Voipi myös olla että tilailis alkuunsa Competition combon fastilta missä on sähköt valmiina. OS 50 kone mulla on tallessa niin sais sillä jo lentokuntoon sen. Sitte ensi kesään mennessä päivittelis sinne sen FBL nupin ja V-Barin ja jotain hätäsempää konetta, on se sitten rossi, ossi tai yssi.

Nooh, vähän suunnitteilla vielä. Koitettiin mua käännyttää tohon TT:n Titan X50:n. Ei vaan jotenkaan innostu siitä.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #29 : 28 Syyskuu, 2011, 10:16:39 »
Lisää Kehno tollasia vinkkejä vaan jos tulee mieleen, helpompi rakentaa ja sössii vähemmän kun joku muistuttelee asioista.

Tuota vielä pohdin että Competition vai sitten se Competition XE missä olis kardaani ja mitähän muita "herkkuja" siinä oli. Jos mulla ei olis noita kahta paria kalliita päälapoja niin harkitsisin kans ysikymppistä ja sinne se YS 120 ;D

Voipi myös olla että tilailis alkuunsa Competition combon fastilta missä on sähköt valmiina. OS 50 kone mulla on tallessa niin sais sillä jo lentokuntoon sen. Sitte ensi kesään mennessä päivittelis sinne sen FBL nupin ja V-Barin ja jotain hätäsempää konetta, on se sitten rossi, ossi tai yssi.

Nooh, vähän suunnitteilla vielä. Koitettiin mua käännyttää tohon TT:n Titan X50:n. Ei vaan jotenkaan innostu siitä.

Heh, itse mietin kans tuota 90:stä YS120:llä, mut enhän mä vielä ole edes ton 50:n kanssa missään rajoilla, joten mennään nyt sillä jonkin aikaa.

Älä nyt noihin TT:n laitteisiin käänny, elukoita on niin vähän, että niillä erottuu ja hyvinhän toi toimiikin.

XE:ssä lie herkkuja on just

  • kardaani
  • metallinen perä
  • Maalattu (toi punamusta, mikä mullon käsittääkseni) ja maalaamaton canopy (nää tuli mulla ihan perussetissä)
  • alu ja cf boomit
  • valmiiksi nätit perälavat
  • metallinen vaakafininkiinnike (mullon muovinen, mutta musta se on paree ton hiilariboomin kanssa. Ei niin helposti ehkä kiristä boomia rikki...)
  • söpöt kevyemmät hiilari paddlet
  • lisävahvikkeet motin alle ja eteen (jotkut on rumissa autorotaatioissa saanu freimit rikki ilman näitä. elyq:n foorumilla oli juttua)
  • boomin tuille levikkeet, jotta saa kiinni helposti runkoon landareitten sijaan

Noi kolme viimestä on jonkun kybän, mutta rassaa unohtaa laittaa samaan tilaukseen ja laitella jälkikäteen kiinni).

Käytännössä siis samat paddlet ja perälavat ko mulla rumien ja painavien mustien sijaan.

Siinä manuaalissa tosiaan näppärästi heti ekoilla aukeamilla näytetään että kasaa freimi laittamalla kaikki (maston laakeripukit, startin laakeripukit jne) kunnolla lukitteella kiinni ja ehkä noin viiden aukeaman päästä huomaat että starttia ei kukaan kasaa kiinni jos noi startin laakeripukit on jo freimissä. Tympäsee purkaa ne pukit sieltä irti, kun lukitteet on jo kovettunu. Lisäksi startin laakeripukkien kiinnitysreiät on sellaset joissa on säätövaraa, ni laittasin ehkä noi lukitteella kiinni vasta, kun mottikin on kiinni ja säätelisin sillai et startti ottaa kiinni nätisti. Eli kannattaa startti ja kytkinkello paketti kasata heti alkuun ja tunkea freimien väliin odottamaan mottia. Ongelmaksi vielä muodostuu kaksi nupin servojen telinettä jotka asettuu siten ettet noita alempia(?) startin laakeripukkeja pääse helposti kirimään jos servotelineet on paikallaan (eli älä laita noihinkaan lukitetta heti) =) Nimimerkillä prkle!.
Joo ja sit mitään peruslaakerirasvaa ei kannata laittaa ainakaan kytkimen yksisuuntalaakeriin, autorotaatiolaakerissa toimi ihan jees. Ei pitänyt yhtään tollai vaan putsasin viinalla laakerin. Kuivanakaan ei pitänyt yhtään. Vasta kun tuikkasin jotain juoksevaa synteettistä öljyä tonne laakeriin, rupes se pitään ku tauti.

Muutenhan ton kasaaminen oli ihan mukavaa ja kivaa, mut manuskan etukäteen ihmettelyä ajatuksella ei voi korostaa liikaa =)

Kopan kumiläpivientien laittaminen oli ihan saatan*sta, kun reiät oli niin pienet. Mulla meni joku puolituntia noiden kanssa kiroillessa.

Muuta nyt ei tu mieleen ihan heti. Mukavan suoraan ja nätisti se lentää ja sillai muutenkin aika kiva vehjes, kun on kasassa. :)

Edit: niin ja jos haluat eteen gyron, ni sille kannattaa ostaa se oma teline. Mulla on takana ja toimii ihan kivasti, joillakin on kuulema ollut ongelmia tärinän kanssa siel takana, mut edessä kaikki on ollut ihanaa (Helifreakiltä melkein suora lainaus varmaankin).
« Viimeksi muokattu: 28 Syyskuu, 2011, 10:18:54 kirjoittanut Kehno »

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #30 : 05 Lokakuu, 2011, 21:32:36 »

Joop!
ElyQ Vision 50 Competition XE -saapui toissapäivänä Suomeen ja eilen Kilonpuistoon.
Koneena mulla tulee siihen tuo edellisestä elukasta jäänyt OS 50, apgreidaan sen johonkin isompaan (56,57) ensi kesäksi. Nyt talven ajan tuo saa palvella.

Ei ihan heti kyllä kukaan tule tuota näkemään ilmassa. Servot, v-bar(tmv), regu yms. puuttuu. Runko, motti ja pilli siis on vasta kämpillä.
Rakentelen sitä tossa pikkuhiljaa ja täytyy alkaa simuttamaan nyt kunnolla. Voi olla taidot ruostunu aikasta paljon sitten viimelennon, vaikka ei mistään taidosta voinu puhua kyllä sillonkaan kun viimeksi lensin.

Kehnolle kovasti kiitoksia kun sillloin lainasit V50C:tä Assyille! Siitä se kuume taas lähti nousemaan :D

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #31 : 06 Lokakuu, 2011, 10:25:39 »
Kehnolle kovasti kiitoksia kun sillloin lainasit V50C:tä Assyille! Siitä se kuume taas lähti nousemaan :D

Hienoa, kiva saada näitäkin enempi tänne päin.

Ootko katellut millasen FBL:n teet? ElyQ:n oman vai jotain muuta? Nupista siis kyse.

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #32 : 06 Lokakuu, 2011, 11:35:53 »
Jonkun muun varmaankin. Helifreakissa oli tosiaan niistä juttua niin kuin sanoit. Olikohan se Compassin nuppi mihin törmäsin siellä.

Tuo on vielä aikalailla avoin. :)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #33 : 09 Syyskuu, 2012, 06:20:02 »
Onkos kellään tuota Ultimate value editionia? On aikas halpa kitti kun on hobbypeoplessa 179€ :) Tekisi mieli pelkästä rakentamisen ilosta laittaa joku huokea kitti ja haalia siihen sitten sähköt ja motti vaikka käytettynä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #34 : 09 Syyskuu, 2012, 07:42:33 »
En tiedä ultimatesta, mutta competition on tarjouksessa fast ladilla. Hinta oli noin 200, joten itse en edes lähtisi miettimään ultimatea. Käsittääkseni siinä oli jonkinverran laatuongelmia.Competitio n tas on hyvin toimiva kopteri.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #35 : 09 Syyskuu, 2012, 14:56:56 »
En tiedä ultimatesta, mutta competition on tarjouksessa fast ladilla. Hinta oli noin 200, joten itse en edes lähtisi miettimään ultimatea. Käsittääkseni siinä oli jonkinverran laatuongelmia.Competitio n tas on hyvin toimiva kopteri.

Niinpä näyttääkin olevan, täytynee harkita sitä. Cheers.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #36 : 09 Syyskuu, 2012, 15:46:15 »
Ultimate on mulla tossa hyllyllä, siis pelkkä runko. Nuppi kasattu miten sattuu. Tai joku ultimate v2 tmv.
En ole sillä kertaakaan lentänyt. Postittelee en ala, mut jos joku haluaa ton niin saa tulla Espoosta hakemaan. Mitään vastuuta en siitä ota, suosittelen rakentamaan sen täysin uudelleen.

Mulla on Elukoita siis ollut

1. ElyQ Vision 50 Ultimate V2, lensi oikein hienosti. Mukavan vakaa, lepposa ja tarpeen vaatiessa hätänenkin. Tää tuli tonttiin Röylässä, syy epäselvä. Näppivika tai radiohärö.
2. ElyQ Vision 50 Ultimate V2, runko jonka joskus kasasin mut sitte alko motivaatio katoamaan. Seissy hyllyssä ja kulkenu mukana muutoissa.
3. ElyQ Vision 50 Competition Xtreme Edition. Halusin hiilikuitua ton muovisen sijaan ja tuli ostettua viimesen päälle laitteet. Toi on tossa hyllyllä rakennettuna ja paria piuhan pätkää vaille lentokuntonen.

Noi vaatii vähän hermoja kun niitä rakentelee, Italialaisten jänniä älynväläyksiä muutamissa paikoissa.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #37 : 10 Syyskuu, 2012, 10:00:11 »
Mitäs johtoja sulta puuttuu, pitäähän tuo XE saada ilmaan vielä tänä vuonna;)
Mites se servo testeri, kun et leirillekkään päässyt?

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

JCA

  • Vieras
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #38 : 11 Syyskuu, 2012, 00:06:03 »
Ja tää viikko iltaa.
Testeri on mulla työpöydällä muistuttamassa ittestään koko ajan. Kaikki illat menee tässä kymmeneen, mutta sovitaanko että lauantaina tuon sen sulle vaikka heti aamusta kun sulle sopii?

Puuttuu servojen jatkopiuhoja että saan vietyä kaikki Beastille asti, sekä jonkunlainen liitin vastarin akulle (uros & naaras) ja servojohtojen suojasukkaa.
Kun on aikaa niin ei jaksa, kun jaksais niin ei ole aikaa.
Vaan eiköhän tää talveksi kato taas... Aika huolestuttavan näköstä oli kun Phoenixia tossa kokeilin taas pitkästä aikaa.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: ElyQ Vision 50 Competition ja Ultimate
« Vastaus #39 : 11 Syyskuu, 2012, 06:43:06 »
Olisko tälläviikolla paha dropata vaikka tuohon työpaikalle Pitäjänmäkeen klo8:30-16 välillä. Soita kun kerkiit;)
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
3426 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2009, 23:36:56
kirjoittanut SJo1
5 Vastauksia
19555 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2010, 19:25:12
kirjoittanut JCA
0 Vastauksia
4103 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2011, 23:28:47
kirjoittanut Kehno
0 Vastauksia
3248 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Lokakuu, 2011, 00:43:37
kirjoittanut Johny
79 Vastauksia
90160 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2012, 00:58:20
kirjoittanut JCA