Kirjoittaja Aihe: OS 50 Hyper ei starttaa  (Luettu 4621 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
OS 50 Hyper ei starttaa
« : 22 Maaliskuu, 2009, 17:46:07 »
Kone toimi OK tänään kunnes sammui ilmassa. Rotaatioräpellyksen jälkeen kokeilin starttailla uudestaan, mutta ei lähteny käyntiin. Parilla tulpalla testasin. Mitä pitäs alkaa tutkimaan? Mikä voi vaikuttaa ettei starttaa?

Kone pyörii startterilla, mutta ei edes yritä lähteä käyntiin.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #1 : 22 Maaliskuu, 2009, 17:48:15 »
Katoppas se tankin klunkkiletkun kunto.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #2 : 22 Maaliskuu, 2009, 19:35:00 »
Klunkki letku valmis, roskaa kaasarissa tai kansi löysällä.
Noi on niitä toivottavampia vikoja, ei toivottavia on:veivi poikki, mäntä sulanut, männänrengas poikki tai yhtäpputa männän kanssa yms.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #3 : 22 Maaliskuu, 2009, 20:00:28 »
Puristukset on tallella sen verran kokeilin jo kentällä ja vikakin jo melko varmasti löytyi. Syyttää voi mekaanikkoa! Vipu, joka kääntää kaasaria oli päässyt löystymään. Kentällä vielä tarkistin, että kaasari kääntyy servon mukana, mutta se oli just semmosella tiukkuudella et välillä käänty ja välillä ei ainakaan niin paljon ku servo.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #4 : 22 Maaliskuu, 2009, 20:19:07 »
Vivun kiristämisessä oli käytetty ruuvilukitetta, välissä oli se "karkea" prikka ja siinä kaasarilta tulevassa kääntötangossahan on reikä, johon kiristämistä varten pujotin kuusiokoloavaimen, että tuli varmasti tiukalle. Välillä tuota tarkistelin, mutta ihmetyttää, että miten on päässy löystymään... näköjään vielä tarkempi pitäs olla kopterin kanssa.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #5 : 16 Huhtikuu, 2009, 16:07:56 »
Jatketaan Hyperin ongelmien parissa... Konetta ei saanut säädettyä kohdilleen eikä se vastannut alaneulaan mitenkään. Oli vain aavistuksen laihalla eikä käynyt pienillä kierroksilla, alimmat oli sellaiset että kytkin alkaa juuri ja juuri ottaa. Ajattelin avata koneen ja putsata neulat ja koko kaasarin jos löytyisi roska tai jotain, mutta tämä kyllä ylitti kaikki odotukset... Mörkö vieköön!!!
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #6 : 16 Huhtikuu, 2009, 16:14:58 »
Vai aavistuksen laihalla  :o Toihan on aivan hirveässä kunnossa mites laakerit jos mäntä ja kansi on tollasessa kunnossa.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #7 : 16 Huhtikuu, 2009, 16:28:26 »
Kaikki muu on ihan kunnossa, kun uus ois. Se tässä mietityttääkin että mitä ihmettä siellä on tapahtunu, seokset on ollu tietääkseni ok, savua tuli mukavasti, ja kun rikastin vielä lisää, niin tuli fuiliakin, ei pitäisi olla laihalla silloin...

Oma villi veikkaus: Männärengas on katkennu, pala on hypänny männän päälle, ja tehny nuo jälet ja polttanu tulpan. (Tulppa paloi juuri ennen kuin outo käytös alkoi) Mosa sammui siihen, ja uudet starttiyritykset on rikkonu lisää paikkoja. Viimeisimmällä käynnistysyrityksellä polttoaineletkun nipistys kiinni kaasarin juuresta nosti kierrokset 2,5sec kohdalla, eli ei se alapääkään vielä niin hirveän laihalla ollut.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #8 : 16 Huhtikuu, 2009, 19:33:27 »
No on kyllä melko pahan näkönen  :o. Kestääkö pitää sormea takakannella lennon jälkeen? Olisko päässyt hiekkaa tai metallipölyä moottoriin?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #9 : 16 Huhtikuu, 2009, 19:43:23 »
Kesti pitää sormea, ja koska missään muualla ei näy mitään naarmuja tai jälkiä, niin olen kyllä siinä uskossa että männänrenkaalle on vain tullut tunnit täyteen ja siitä lennelleet sirpaleet on jääneet männän ja kannen väliin ja lopputulos on tuo. Onneksi Sabe on taas toiminnassa ::)
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #10 : 16 Huhtikuu, 2009, 20:03:32 »
Ehkä männänrenkaan  pyörimisen  rengasurassa  estävä tappi irronnut, seurauksena renkaan päät pääsee ylösvirtauskanavien tai pakoaukon kohdalle, jälki yleensä tuollaista.

Katsoppa onko käynyt noin? 
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #11 : 16 Huhtikuu, 2009, 20:37:33 »
Kesti pitää sormea, ja koska missään muualla ei näy mitään naarmuja tai jälkiä, niin olen kyllä siinä uskossa että männänrenkaalle on vain tullut tunnit täyteen ja siitä lennelleet sirpaleet on jääneet männän ja kannen väliin ja lopputulos on tuo. Onneksi Sabe on taas toiminnassa ::)
Taisi olla tuolla myydään osastossa uusi 50 Hyper kohtuulliseen hintaan, joten kannattaa miettiä sitä vaihtoehtona. Jää sitten tuosta varaosiksi ehjät kamat.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OS 50 Hyper ei starttaa
« Vastaus #12 : 20 Huhtikuu, 2009, 21:25:03 »
Näyttäisi siltä että pakopuolelta alkanut "eroosio" liian kovien pakolämpötilojen vuoksi, mäntä luovuttanut aavistuksen alumiinia ja rengas poikki pakokanavan reunaa vasten.
Ei välttämättä ole ollut ihan heti laihalla mutta jossakin vaiheessa.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3092 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2009, 22:08:19
kirjoittanut Jay604
5 Vastauksia
3151 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2011, 17:55:40
kirjoittanut Eetu73
11 Vastauksia
16767 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2012, 19:06:47
kirjoittanut Silli
1 Vastauksia
2048 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2014, 21:47:47
kirjoittanut Korppi
0 Vastauksia
1974 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2016, 11:41:52
kirjoittanut kamukamu