Kirjoittaja Aihe: Phoenix 2 vs RealFlight 4.5G  (Luettu 10066 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Phoenix 2 vs RealFlight 4.5G
« Vastaus #25 : 27 Joulukuu, 2008, 15:57:59 »
Koneet tuntuu tosiaan liian keveiltä, vaikka tehot ja nousukysy olisivatkin oikeaa vastaavia. Ei saa samanlaista feelistä lentämisestä, varsinkin temppuilu maan lähellä on erilaista kuin oikealla. Kone muuttaa suuntaa vähän liiankin ärhäkästi. Näkyy mm. silloin kun vetää täysillä kentän poikki ja heittää etukulman kautta ympäri, oikea kone kuolettaa vauhdin nopeasti, simussa kone muuttaa suuntaa ja lähtee vaeltamaan turhan helposti. Sama The wall liikkeessä, simulla on paljon vaikeampi saada vauhti pysähtymään nopeasti.

Edit: Ei taida lisämassa koneessa auttaa, sitten pitää lisätä tehoa ja muuttaa nupin säätöjä, käytös muuttuu ratkaisevasti huonompaan suuntaan. Olen testaillut tuotakin joskus.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Phoenix 2 vs RealFlight 4.5G
« Vastaus #26 : 27 Helmikuu, 2009, 19:05:51 »
Ostin menneellä viikolla siten phonixinkin, että pääsen itse vertaamaan. Tosiaan tuo phoenix tuntuu paljon helpommalle ajaa - samoin ainakin kokeilemani t-rex 600 oli mielestäni todellisuutta lussumpi ja selkeästi vähätehoisempi kun mitä mallit RF 4.5: ssä. Hommaan auttoi hieman, että valitsi 3D, mutta minusta se oli hyvin lähelle vakio setuppia oikeasti. Pienemmän koneet oli selvästi tehokkaampia, mutta en osaa itse arvioda niiden eroa todellisuuteen, sillä en ole ajanut esim t-rex 450 mallia oikeasti.

Muutenkin omat lentotaitoni livenä on niin huonot, että todellisuuteen vertaminen on vaikeaa. Mä kuitenkin näkisin, että RF mallit on todellisuuteen nähden aika ärhäköitä - suurin ero johtuu siitä, että mallit on tosi tunattuja. Phonix on ainakin RF lussumpia ja samalla helpompia. Realistisuuden eroista en osaa sanoa mitään vielä, mutta ehkä 50h lisätunnin jälkeen :)

RF: stä vaihtaneena äänet alkoi kyllä sapettaa ihan heti - kone ei pidä mitään ääntä jos esim autorotatoi pienillä kierroksilla - vie tuntumaa tosi paljon. Mukavaa on, että maan lähellä olevat törmäystarkistukset Meshiin eivät tökkäytä itse simua vaan toiminta on sulavaa. RF tökkäs säänöllisesti vaikka mulla on todella tehokas kone.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
8857 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2009, 17:20:48
kirjoittanut Vispilä
28 Vastauksia
18153 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Huhtikuu, 2013, 17:36:34
kirjoittanut Jussi.
157 Vastauksia
75598 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Huhtikuu, 2017, 12:25:02
kirjoittanut TeroS
99 Vastauksia
53206 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Marraskuu, 2017, 18:32:08
kirjoittanut Tohtori R
18 Vastauksia
7003 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2018, 08:19:11
kirjoittanut Iron_man