Kirjoittaja Aihe: Kopteri nubille... (minä)  (Luettu 33806 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #75 : 28 Tammikuu, 2009, 10:47:32 »
Jep jep, juurikin näin minä sitä ajattelin että kun huomioidaan kaikenmaailman oheishärpäkkeet, laturit (myös se iso hieno 8s lipoja lataava), startteri, mahdollinen virtapaneeli, polttoainepumppu, kenttävirtalähde (autonakku tai lipoa) ym. Niin keskihinta sille 33 gallonalle on varmaan jossain 30 - 35€ gallona, ja yhden lentoakun keskihinta 200€.

Paha lähteä erittelemään kaikkea, ja loppuviimein ei paljon kannata itku tulee kun huomaa sijottaneensa kopteri vehkeisiin uudehkon auton hinnan ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #76 : 28 Tammikuu, 2009, 11:10:57 »
Lainaus
Paha lähteä erittelemään kaikkea, ja loppuviimein ei paljon kannata itku tulee kun huomaa sijottaneensa kopteri vehkeisiin uudehkon auton hinnan
Taivahan tosi! Elämä on valintoja pullollaan mutta johonkin se raha menee kuitenkin. Käärinliinassa ei ole taskuja :)

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #77 : 28 Tammikuu, 2009, 11:16:37 »
Ja akku hajoo,ainakin isommissa,kunnolla torpatessa lähes aina, polttiksen moottorin olen kerran torpissa tuhonnut....ja olen torpannut polttiksia melko monta.

Itse sotkettuna fuilia on saanut 20 nitrolla reilusti alle 20e/gallona.

Kyllä se on paremminkin fiilis-kuin kustannuskysymys, kummalla ajaa.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #78 : 28 Tammikuu, 2009, 11:40:58 »
Vaikka yleisesti olenkin sähkön puolella, niin isomman kopterin hommasin polttiksena. Ihan siitä syystä että uskaltaa heitellä taivaalla paremmin, siinä kun on vähemmän rahaa yleensä kyydissä, akku meinaan ottaa aika äkkiä kipeetä... Turha noista on kustannuksia laskea, itse en keksinyt syytä että miksi haluisin tuon isomman vehkeen sähkiksenä, polttiksen tehot riittää mulle loistavasti, siinä on fiilistä mukana ja saa lennättää "niin pitkään kuin jaksaa" ilman akkusouvia...

Ärsyttää tuo jatkuva laturin piipitteleminen, nytkin mulla on eri lentohärpäkkeisii sen verta paljon akkuja että ittekki iha sekasi jo että mikä pitää ladata ennen ku kentälle lähtee ja minkä ottaa mukaan jne...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #79 : 28 Tammikuu, 2009, 12:00:39 »
Soppa ei näytä vielä valmiilta joten pitää vielä vähän sekoittaa  :). Akun hajoaminen riippuu paljon siitä torppaako koneen perä edellä, kylki edellä, nokka edellä, katolleen vai landareilleen, siitä onko akku rungon sisässä vai nokalla, törmäysnopeudesta, koneen painosta ja rungon materiaalista, pilvien asennosta ja monesta muusta asiasta. Kaiken saa hajalle kun vetää tarpeeks kovaa ketoon. Polttomoottorin korjaus maksaa tapauksesta riippuen 50-200€, torpin sattuessa jotkut valmistajat antaa uuden akun 50% alella eli joissan tapauksissa kalliimmalla ja joissan tapauksissa halvemmalla kuin moottorin korjaus.. Joka tapauksessa nämä on tehty lennettäviksi ei torpattaviksi joten eiköhän kaikki vaan osteta se kone mihin riittää rahat ja mietitä seurauksia sen jälkeen :).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #80 : 28 Tammikuu, 2009, 20:07:43 »
Eli joskus aikaisemmin esittämäni kopu paketti aloittelijalle ei olekkaan niin kauhian huono ja aloittelijalle sopimaton, kun tämän koko threadin on läpilukenut.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #81 : 28 Tammikuu, 2009, 20:58:27 »
NONIIN nyt on marcuksen 450 se v2 kopu lyöty lukkoon. radioiksi spektrumin dx7. kiitän mielipiteistänne.
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #82 : 28 Tammikuu, 2009, 21:03:12 »
hyvä valinta, kopu taitaa olla ainakin säädöissään.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #83 : 28 Tammikuu, 2009, 22:00:28 »
NONIIN nyt on marcuksen 450 se v2 kopu lyöty lukkoon. radioiksi spektrumin dx7. kiitän mielipiteistänne.

Moi !

Onneksi olkoon !!!
Teit nopeasti päätöksen, joka on aivan Jees  :)

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #84 : 29 Tammikuu, 2009, 00:39:54 »
Hienoa :)

Simulaattoria kannattanee harkita lisäksi, varsinkin kun jäi alkuperäisestä suunnitelmasta hieman pelimerkkejä.
Sillä säästää äkkiä rahoja isoon kasaan akkuja tms muuta kilkettä ;)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #85 : 29 Tammikuu, 2009, 07:14:11 »
Hienoa :)

Simulaattoria kannattanee harkita lisäksi, varsinkin kun jäi alkuperäisestä suunnitelmasta hieman pelimerkkejä.
Sillä säästää äkkiä rahoja isoon kasaan akkuja tms muuta kilkettä ;)

Ehdottomasti. :) Aivan suunnaton hyöty. Paitsi jos haluat kaikki torppisi livenä... ::)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #86 : 29 Tammikuu, 2009, 11:08:07 »
Joo simulaattorilla no tullutkin aika paljon lennettyä. Löytyy parikin eri simua, ohjaimena no ollut joku random usb ohjain, täytyy vielä spektrumilla simuloida ennen lentoa. Muutenki varmaan pari ekaa viikkoa vaan ihailen tota ja tutustun rakenteeseen ja kiillottelen ym. Vois vaikka viedä sen ulos syömään ja käydä leffassa sen kanssa. :D 
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #87 : 29 Tammikuu, 2009, 13:56:14 »
Joo simulaattorilla no tullutkin aika paljon lennettyä. Löytyy parikin eri simua, ohjaimena no ollut joku random usb ohjain, täytyy vielä spektrumilla simuloida ennen lentoa. Muutenki varmaan pari ekaa viikkoa vaan ihailen tota ja tutustun rakenteeseen ja kiillottelen ym. Vois vaikka viedä sen ulos syömään ja käydä leffassa sen kanssa. :D 

Se varmaan pääsee lastenlipulla leffaan, säästö sekin  ;D Eikä syö paljon.

Siinä on asennetta, mihin enää naisia tarvii, kun on kopteri, kysy vaikka Egeltä....
« Viimeksi muokattu: 29 Tammikuu, 2009, 13:57:45 kirjoittanut JariN »
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #88 : 29 Tammikuu, 2009, 14:25:02 »
Joo simulaattorilla no tullutkin aika paljon lennettyä. Löytyy parikin eri simua, ohjaimena no ollut joku random usb ohjain, täytyy vielä spektrumilla simuloida ennen lentoa. Muutenki varmaan pari ekaa viikkoa vaan ihailen tota ja tutustun rakenteeseen ja kiillottelen ym. Vois vaikka viedä sen ulos syömään ja käydä leffassa sen kanssa. :D 

Se varmaan pääsee lastenlipulla leffaan, säästö sekin  ;D Eikä syö paljon.

Siinä on asennetta, mihin enää naisia tarvii, kun on kopteri, kysy vaikka Egeltä....
ei tuu heti mieleen ku yks asia... Paidan silitys meinaan ;)
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #89 : 29 Tammikuu, 2009, 17:48:11 »
Joo uuden kopterin kanssa se pelkkä ihailu kattaa jo aika monta iltaa... Etenki nyt kun on protos, ja jos se on semmone 3d peli niin enhän mä ees hallitse sitä. Joten mielessä kävi pitää sitä vaan pöydällä ja ihailla. :D
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

z0tis

  • Vieras
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #90 : 29 Tammikuu, 2009, 18:09:37 »
Joo uuden kopterin kanssa se pelkkä ihailu kattaa jo aika monta iltaa... Etenki nyt kun on protos, ja jos se on semmone 3d peli niin enhän mä ees hallitse sitä. Joten mielessä kävi pitää sitä vaan pöydällä ja ihailla. :D
oot outo...no eij...no kyllä! :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
45 Vastauksia
18836 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 20:17:14
kirjoittanut Penara
37 Vastauksia
18569 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2008, 12:59:46
kirjoittanut sgtpepper
14 Vastauksia
7408 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01
kirjoittanut Jyri
12 Vastauksia
8536 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2011, 22:09:31
kirjoittanut SJo1
8 Vastauksia
7845 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2009, 16:44:00
kirjoittanut Rotary