Kirjoittaja Aihe: FREYA high torgue autorotaatio laakeri  (Luettu 31178 kertaa)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #25 : 11 Syyskuu, 2008, 20:40:50 »
Senkin PORVARI mä oon vaan tällä hetkellä työllistetty maalari. Joo ja yks tosiaan, nyt se laakeri vasta tosi testiin pääsee KESTÄÄKÖ... :o ;D
« Viimeksi muokattu: 11 Syyskuu, 2008, 20:42:40 kirjoittanut Ege »

El_magico

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #26 : 13 Syyskuu, 2008, 11:22:49 »
Voe elämä!
Te ootte sitten hulluja. Aina hinkkaamassa ja kiillottamassa.
sit viel 300e jostain laakerista..
Ottakaa musta mallia. Sen verran hifistellään et romu pysyy ilmassa ja ei ihan heti räjähdä.
Tosin pixy, FH:sta ja Turbo lentsu jostain himottais.
Ehkä pitäis kuitenkin opetella kunnolla lentämään.
Siitä puheen ollen täytyy tästä lähteä kokeilee meniskö looppi, nyt kun leijjutus joka suunnassa on hanskassa. :)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #27 : 13 Syyskuu, 2008, 15:07:38 »
Voe elämä!
Te ootte sitten hulluja. Aina hinkkaamassa ja kiillottamassa.
sit viel 300e jostain laakerista..
Ottakaa musta mallia. Sen verran hifistellään et romu pysyy ilmassa ja ei ihan heti räjähdä.
Tosin pixy, FH:sta ja Turbo lentsu jostain himottais.
Ehkä pitäis kuitenkin opetella kunnolla lentämään.
Siitä puheen ollen täytyy tästä lähteä kokeilee meniskö looppi, nyt kun leijjutus joka suunnassa on hanskassa. :)

Se laakeri on nyt alennuksessa 220€  :o

Poissa Juize

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #28 : 22 Syyskuu, 2008, 17:31:05 »
Voe elämä!
Te ootte sitten hulluja. Aina hinkkaamassa ja kiillottamassa.
sit viel 300e jostain laakerista..
Ottakaa musta mallia. Sen verran hifistellään et romu pysyy ilmassa ja ei ihan heti räjähdä.
Tosin pixy, FH:sta ja Turbo lentsu jostain himottais.
Ehkä pitäis kuitenkin opetella kunnolla lentämään.
Siitä puheen ollen täytyy tästä lähteä kokeilee meniskö looppi, nyt kun leijjutus joka suunnassa on hanskassa. :)

Se laakeri on nyt alennuksessa 220€  :o

Joo, oli jo niin halpa, että munkin oli pakko hakea toi  ;D
Sunnuntaina tuli meinaan tunnit täyteen edellisellä, hirvee hillopulla, että levisi juuri kun olin ottamassa kopua ylös eikä noin minuuttia aikaisemmin taivaslennossa. HUH...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #29 : 22 Syyskuu, 2008, 17:40:18 »
Hyvä Juize nyt ei tarvii huolehtia enää laakerista kestääkö kyllä kestää.  8)

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #30 : 16 Elokuu, 2009, 17:28:29 »
Mulla ollut jatkuvaa ongelmaa tuon laakerin kanssa. Alempi kuulalaakeri ei pysy pesässään vaan aina irtoaa. Kaikkia kovia laakeri ja kierrelukitteita on koitettu ja pinnat putsattu huolella ennen liimausta, mutta ei vaan pysy. Löystymisen huomaa päärattaan pystysuuntaisena klappina ja kun klappia tulee tarpeeksi rupee ratas syömään runkoa. Olisiko epoksilla liimaus seuraava toimenpide. Onko kellään ollut samoja vaivoja?

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #31 : 16 Elokuu, 2009, 20:21:16 »
Täh ei mulla ole kyllä mitään ongelmia ollu enkä ole kuullu että muillakaan jolla toi yber laakeri on.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #32 : 16 Elokuu, 2009, 20:42:43 »
Mun mielestä tuo on aika vaatimaton sijoitus koko kopun hintaan suhteutettuna.

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #33 : 16 Elokuu, 2009, 21:03:58 »
Meni nyt vähän yli nämä laakeri ostokset :D
Älkää nyt pahastuko mutta on laakerin hinnalla saa semmoset 10 hk450 kopua  :)



Joo siis ei pahastuta. Mutta jos haluaa jotain toimivaa ja laadukasta niin Haribo vain on vähäsen eri tasolla kuin (paskan) alignin PASKA kopio. Eikä se ole pelkkä kopio vaan on siinä jyrsitty palikka johon se laakeri laitetaan ja myös 2 laakeria... Ja se maksaa sen reilu 200e, ja sillä hinnalla voi luottaa siihen että se laakeri EI oikeasti petä, sen pettäminen kummiskin voi maksaa 150e lavat plus kaikkea muuta pientä laittoa. Eli se on vähän mistä tykkää... ::)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #34 : 16 Elokuu, 2009, 21:12:19 »
Meni nyt vähän yli nämä laakeri ostokset :D
Älkää nyt pahastuko mutta on laakerin hinnalla saa semmoset 10 hk450 kopua  :)


Joo siis ei pahastuta. Mutta jos haluaa jotain toimivaa ja laadukasta niin Haribo vain on vähäsen eri tasolla kuin (paskan) alignin PASKA kopio. Eikä se ole pelkkä kopio vaan on siinä jyrsitty palikka johon se laakeri laitetaan ja myös 2 laakeria... Ja se maksaa sen reilu 200e, ja sillä hinnalla voi luottaa siihen että se laakeri EI oikeasti petä, sen pettäminen kummiskin voi maksaa 150e lavat plus kaikkea muuta pientä laittoa. Eli se on vähän mistä tykkää... ::)
Tuliko nyt ajateltua ihan loppuun asti mitä kirjotat... Alignissa ihan se alkuperäinen laakeri kestää eikä tartte ostella mitään päivityslaakeria sen huonolaatuisen Hirobon alkuperäisen tilalle. Tietty 700:seen Aligniin on laitettu heti sen verran hyvä osa, että se maksaa kyllä halvimmillaankin settinä noin 50 euroa.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #35 : 16 Elokuu, 2009, 21:13:00 »
Toi alempi kuulalaakeri tuossa yberlaakerissa on saattanut alunperin irrota siitä, että maston ylimmän laakerin päällä oleva lukitus rengas ei ole ollut ihan laakerissa kiinni ja tuolloin negatiivisilla kulmilla juurikin tuo yberlaakerin alempi kuulalaakeri on ottanut kuormat vastaan. Tuon lukitusrenkaan asennuksessa olen nykyään ollut erityisen tarkka, mutta silti se laakeri liikkuu. Ehkä en vaan osaa liimata sitä oikein, täytyy koittaa epoksia. lähtee se lämmittämällä itrti sitten tarvittaessa. (ehkä)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #36 : 16 Elokuu, 2009, 21:33:03 »
Ahaa no mulla on siinä pääakselilla se 3laakeri ja se laakeripukki estää ilmeisesti sen yberlaakerin alimman laakerin liikkumisen.
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2009, 21:34:41 kirjoittanut Ege »

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #37 : 16 Elokuu, 2009, 21:39:30 »
Ei se alin 3. laakeri siihen vaikuta millään lailla. Vaan jos ylimmän pääakselin laakerin päällä oleva lukitusrengas ei ole ylimmässä laakerissa kiinni niin silloin kopteri väärinpäin aiheuttaa kuormaa tuohon yberlaakerin alempaan laakeriin.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #38 : 16 Elokuu, 2009, 21:41:37 »
Jaa no en tiedä mikä siinä sun laakerissa sitte on vikana. kysy Jarilta.

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #39 : 16 Elokuu, 2009, 22:16:13 »
Ootteko kukaan ikinä purkanut tuota laakeria, eli irroittaneet tuota kyseistä kuulalaakeria tuosta, jonka takaa löytyy itse pääyyberlaakeri? Millä olette lukinneet sen takaisin, on kyllä suht napakka ilman mitään lukitteitakin työntää tuo paikallen.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #40 : 16 Elokuu, 2009, 22:22:23 »
En ole purkanu mutta Jarmo purki kuulemma.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #41 : 17 Elokuu, 2009, 08:21:30 »
Ei mutta ihan oikeasti, olkoon kuinka hyvä laakeri tahansa niin onhan tuo hinta ihan mettässä...

Tosin mulla ei ole ollu alkuperäisen kanssa vielä mitään ongelmia, mutta en kyllä lennätäkään niin paljon kuin esim. Juho tekee.

Se on kyllä totta, että jos ei alkuperäinen kestä niin pakkohan se on ostaa sellainen joka sitten kestää. Ja jos se maksaa 200e niin sitten maksaa. Itsellä kun Freya tuli ketoon (tosin ei johtunut laakerivauriosta) niin kyllä siinä meinas tulla konkursio kun uutta alkoi väsäämään.
Nada

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #42 : 17 Elokuu, 2009, 18:36:01 »
Sitä voikin sitten jokainen miettiä että kumpi on paska, Align jossa orkkis laakeri kestää vai Hirobo jossa orkkis laakeri pettää. Nyt siis kyse vaan laakerista, on Alignissakin pettäviä osia, kuten kytkin ja linkit. Nuo ovat kuitenkin melko halpoja vaihtaa ja kuluvat ahkerassa käytössä kaikkien valmistajien koneissa. Jos Aligniin pitäisi ostaa 300€ (220€ alennuksessa) laakeri toimivuuden takaamiseksi (puolet koko koneen hinnasta) niin käyttäisin ehkä hieman omaa päättelykykyä laatuvaikutelman arvioimiseen enkä uskoisi kaikkea netissä liikkuvaa hehkutusta. Besides, jos laakeri pettää niin eikös silloin tehdä autorotaatio. Se on tosiaan mistä tykkää, itte aion lentää halpaa (ja täysin paskaa) Alignia ja vaihtaa kytkimen silloin tällöin  ;D

Ei kovia tunteita (no hard feelings)

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #43 : 19 Elokuu, 2009, 16:32:04 »
on Alignissakin pettäviä osia, kuten kytkin ja linkit.......Se on tosiaan mistä tykkää, itte aion lentää halpaa (ja täysin paskaa) Alignia ja vaihtaa kytkimen silloin tällöin  ;D
Haluaisin todellakin nähdä sellaisen kytkimen joka kestää sinun käyttöäsi....
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #44 : 19 Elokuu, 2009, 18:02:51 »
Tuo laakerihan taisi olla ensin vähän niinkuin vitsi, sittemmin kyllä ihan hyväksi kapineeksi todettu. Mullakin sellainen oli, kunnes taas joku oli sen ruuvannut omaan kopteriinsa >:( mutta oikeastihan sitä ei tarvi, paitsi jos kysyy Jarilta jolla taas on ammattimiehen näkemys laakereihin ja tietty vakava äänenpaino lienee sitäkautta selitettävissä. Kommentoin tätä nyt lähinnä siksi, ettei joku nyt jää sellaiseen käsitykseen että alkuperäinen evon laakeri  ei kestä mitään. Sitten jos haluaa alkaa päivittämään löytyy myös  edullisempia  vaihtoehtoja, esimerkiksi alumiininen laakerin "case" joko kirkkaana tai E3 mustaksi eloksoituna.

http://www.rcpowersupply.com/product.php?productid=1405&cat=20&page=6
http://www.rcpowersupply.com/product.php?productid=1875&cat=20&page=7
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #45 : 19 Elokuu, 2009, 18:34:18 »
Moikka,

Koska on niin kiva osallistua joka sopan hämmentämiseen, niin kerrotaan täällä omista kokemuksista. Rakensin huhtikuussa itselleni uuden Freay Evo F3C:n. Siinä tuli mukana ihan normaali evon mukana tuleva freyan kakkosratas ja siihen se muovinen autorotaatiohubi, siis se jolla kukaa itseään kunniottava jannu ei täällä voi lentää. Pitää olla alumiininen hubi ja jyrsitty kakkosratas. Mutta persaukisena kun ei ole varaa laittaa harrastuksiin niin paljoa kuin haluaa, niin tuumasin keväällä lentäväni sillä orginaalilla sen aikaa kunnes on varaa laittaa muutama kymppi alumiiniseen hubiin ja jyrsittyyn kakkosrattaaseen. Ilmeisesti sitä vaadittavaa rahaa ei ole ollut koska ei vieläkään minun kopterista sitä settiä löydy. Tai toinen syy on se, että tuon orginaalin osan kanssa ei ole ollut ongelmia. Laskin nopeasti, että olen huhtikuun jälkeen lentänyt noin 20 - 22 gallonaa. Eli about 120 - 130 lentoa kesän aikana.

Viikko sitten ennen SM-kisoja ajattelin, että vaihdan autorotaatiolaakerin varmuudeksi sinne muovihubiin jottei se vaan kisoissa laukea. Kun sain sen laakerin sieltä ulos, niin hämmästyin todella paljon. Siinä laakerissa ei näkynyt mitään halkeaman alkuja tms. jonka takia se laakeri olisi alkanut laukeamaan. Eli sillä laakerilla olisi ollut varmastikin kymmeniä lentoja vähintään vielä edessä. No vaihdoin laakerin nyt kuitenkin uuteen koska avasin sen setin jo. No se autorotaatiolaakerin hinta on 20€ joten jos sen kerran kesässä vaihtaa, niin ei siitä konkurssiin mene. Yhden tuollaisen yberlaakerin hinnalla saa ostettua aika paljon noita tavislaakereita ja muuta kivaa... Toki jos autorotaatiotaidot on vähän niin ja näin, niin sitten kyllä ymmärrän, että tekisi mieli varmistaa selustaa tuollaisella laakerilla. Mutta esimerkiksi Jukka voi kertoa kokemuksistaan täällä, että miten monta kertaa hän on tehnyt esimerkiksi tänä kesänä rotaation siksi kun autorotaatiolaakeri on pettänyt ihan kokonaan vs. moottori on sammunut kesken flippingpullbackin jne... ;)

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #46 : 28 Joulukuu, 2009, 17:47:11 »
Noniin nyt sitten tuli tilattua tohon toiseen Freyaan kans tämä laakeri.  ;D

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #47 : 29 Joulukuu, 2009, 15:17:44 »
Noniin nyt sitten tuli tilattua tohon toiseen Freyaan kans tämä laakeri.  ;D

Hajoaaks sulla ne alkuperäiset? ...Mulla meni viimekesänä yhdestä freyasta mutta sillä laakerilla oli takana varmaan 200 lentoa... Ei ne kovin helposti hajoo. Mutta se kyllä häiritsee, että minä en ainakaan sitä hajoamista yleensä heti tajua, nytkin lentelin vaakalentoa ja ihmettelin, kun moottori ulvoi kuin pösilö, eikä silti kulkenu mihinkään -- no laakerihan siellä luisteli...

- Ilkka

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #48 : 29 Joulukuu, 2009, 15:25:00 »
Noniin nyt sitten tuli tilattua tohon toiseen Freyaan kans tämä laakeri.  ;D

Hajoaaks sulla ne alkuperäiset? ...Mulla meni viimekesänä yhdestä freyasta mutta sillä laakerilla oli takana varmaan 200 lentoa... Ei ne kovin helposti hajoo. Mutta se kyllä häiritsee, että minä en ainakaan sitä hajoamista yleensä heti tajua, nytkin lentelin vaakalentoa ja ihmettelin, kun moottori ulvoi kuin pösilö, eikä silti kulkenu mihinkään -- no laakerihan siellä luisteli...

- Ilkka
Itseasiassa on hajonnu mutta se on ollu siinä muovisessa laakeripesässä mikä tulee Evon mukana sitte kun sen vaihtaa siihen metalliseen ni se laakeri kestää vähän paremmin mut haluan että se kestää ni ostin ton kunnollisen vieläku alennuksessa oli.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: FREYA high torgue autorotaatio laakeri
« Vastaus #49 : 29 Joulukuu, 2009, 15:27:47 »
Just posti toi ja pitäs asentaa se tohon toiseen Freyaan on sitte kisoihin varakone.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
3860 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2009, 23:01:49
kirjoittanut kopteria
jinx - High N' Low

Aloittaja jinx « 1 2 ... 16 17 » MyFleet

419 Vastauksia
122401 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2014, 14:28:15
kirjoittanut njs
84 Vastauksia
115102 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2014, 22:34:16
kirjoittanut Mika Lukumies
21 Vastauksia
15722 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2015, 19:24:02
kirjoittanut JokiKarhu
8 Vastauksia
3020 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2014, 07:12:32
kirjoittanut Pekka