Kirjoittaja Aihe: Aligin  (Luettu 17412 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Aligin
« Vastaus #50 : 02 Tammikuu, 2009, 10:27:12 »
Minulla myös vain hyvää sanottavaa trex storesta,ensimäinen tilaus kun lähti ottivat yhteyttä että joskos tulisit hakemaan tavaran kun nouto piste on mun naapurissa ::)

Sitten sellanen juttu kun mulla tossa servo paketissa tuli useampi servoarmi on 4sakaraa 2sakaraa sitten yksi sakarainen ja pyöreäkin vielä! mitä noista olette yleensä laittaneet t-rexiin Vai onko se ihan sama mitä käyttää?

Varmaa aika paljo miten tykkää ja mikä sopii minnekkin, taitaa olla parhaat tuohon 450 ne yksisarviset nuppiin... ele servolle ainakiin ikävä saada muita mahtumaan, perälle kenties joku kiekko, miksei sarvikin.
Itselläni nupissa yksisarviset ja perällä kiekko.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #51 : 12 Tammikuu, 2009, 08:06:14 »
Nyt sitten on tuo nuppi kasailtu ja päästy säätö hommiin.

Mites alas toi swasplate "tikkualhaalla"kuinka alas sen kuuluisi asettua?
Olen nyt koettanut niillä mitoilla jotka ohjeissa, ottaa sillon alas kiinni...Säätövara loppuu kesken jos mekaanisesti koetan lisätä swashplaten korkeutta..

Muutanko jotakin asetuksia ohjaimesta?ohjain siis futaba 6ex 2.4

Koetin eilen kirjotella ihan kuvien kera mutta ei onnistu lisäys"tumpelo ku olen"
ilmoitti virhe tallentaessa liitettä?

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Aligin
« Vastaus #52 : 12 Tammikuu, 2009, 09:41:55 »
I live almost in the neighborhood (at the southern end of Vihdintie) - if it helps I could have a look.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Aligin
« Vastaus #53 : 12 Tammikuu, 2009, 10:15:18 »
Koetin eilen kirjotella ihan kuvien kera mutta ei onnistu lisäys"tumpelo ku olen"
ilmoitti virhe tallentaessa liitettä?
Kyseessä lienee ollut liian suuri kuvatiedosto.

Pienennä kuvat 800*600 kokoisiksi ennen liittämistä.
Jos vielä herjaa, niin tarkista ettei tiedostokoko ylitä 300kt.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #54 : 12 Tammikuu, 2009, 11:43:52 »
Ahaa siis kuvan koko oli liian suuri :o

Täytyy nyt sit koettaa muutella.. :-\

Joku mainitsí asuvansa lähellä? Voisi olla hyvä että joku vilkasee ennen ensilentoa :P Asialla ei ole kiire kuhan nyt tän vuoden kesään mennessä saisi lentokuntoon. Kaikki tarvittavat osat on pakissa ;D

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #55 : 12 Tammikuu, 2009, 19:51:58 »
No en sitten onnistunut siinä kuvan lisäyksessä :-\ Joten julkasen julkisen linkin Facebookiin ::) Tossa kuvassa linkit säädetty ohjeen mukaisiksi ja selvästi on swashplate kalellaan.

 http://www.facebook.com/photo.php?pid=30259576&l=1da98&id=1059842706

Tuossa sitten se kuvan linkki!

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Aligin
« Vastaus #56 : 12 Tammikuu, 2009, 23:01:29 »
Ei tuon swassin kuulu tuolla tavalla vinossa olla. Jos pääset niin tule torstaina tai perjantain  Espoo Lippulaivan sisälennätykseen. Sieltä saa säätöapua. Torstaina on enemmän porukkaa paikalla.

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #57 : 13 Tammikuu, 2009, 09:37:07 »
Joo Tiedän kyllä että ei kuuluisi olla vinossa vaan suorassa :-\

Mulla on swasplate leveller mutta,mutta niinkuin jo aiemmin kerroin niin tuossa on tilanne sellanen että kun laitan ne pituus lukemat mitä ohjeissa neuvotaan näyttää lopputulos tuolta. eli jos sitten pidennän niin ettei ota toi swasplate alas kiinni sillon loppuu ruuvausvara linkeistä..

Pakko se kait on sinne lippulaivaan jotenkin kammeta..
Nyt myönnetävä että omat taidot ei riitä :-\

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: Aligin
« Vastaus #58 : 13 Tammikuu, 2009, 11:47:24 »
Joo Tiedän kyllä että ei kuuluisi olla vinossa vaan suorassa :-\

Mulla on swasplate leveller mutta,mutta niinkuin jo aiemmin kerroin niin tuossa on tilanne sellanen että kun laitan ne pituus lukemat mitä ohjeissa neuvotaan näyttää lopputulos tuolta. eli jos sitten pidennän niin ettei ota toi swasplate alas kiinni sillon loppuu ruuvausvara linkeistä..

Pakko se kait on sinne lippulaivaan jotenkin kammeta..
Nyt myönnetävä että omat taidot ei riitä :-\

Ohjeen linkkien pituudet ovat suuntaa-antavia. Säätäminen kannattaa aloittaa siitä että laittaa lähettimestä nollakulmat (Futten 7C:ssä muistaakseni swash-valikosta pitch mix 0%, jolloin throttle/pitchiä liikutellessa mikään swashin servo ei liiku). Kaikki subtrimmit nollille ja tämän jälkeen laittaa ensin swashin servojen hornit 90 asteen kulmaan linkkeihin nähden, mekaanisesti mahdollisimman lähelle ja lähettimen sub-trimmeillä loput. Tämän jälkeen säädetään linkkien pituudet siten että kopterissa on nollakulmat (lavat samansuuntaiset) ja swash on suorassa. Kun tämän on tehty voi alkaa säädellä ääripäitä, kasvatetaan pitch-mixausta siten että saavutetaan +/-10 asteen lapakulmat. Ääripäissä pitää vielä varmistaa ettei bindaa missään, mikään linkistön osa ota kiinni mihinkään.

Tuossa kuvassasi swash menee liian alas - sitä pitää pystyä vielä kallistamaan joka suuntaan.

Liikkuvia osia on paljon ja kestää aikansa huomata mikä vaikuttaa mihinkin, alussa olin itsekin ihan pihalla. Lippiksestä varmasti saa apua, mutta osaavat säätävät kopterin niin äkkiä ettet pysy perässä ja kohtaat ongelman uudelleen mahdollisesti jo ensimmäisen torpin jälkeen...

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #59 : 13 Tammikuu, 2009, 17:47:43 »
Joo Tiedän kyllä että ei kuuluisi olla vinossa vaan suorassa :-\

Mulla on swasplate leveller mutta,mutta niinkuin jo aiemmin kerroin niin tuossa on tilanne sellanen että kun laitan ne pituus lukemat mitä ohjeissa neuvotaan näyttää lopputulos tuolta. eli jos sitten pidennän niin ettei ota toi swasplate alas kiinni sillon loppuu ruuvausvara linkeistä..

Pakko se kait on sinne lippulaivaan jotenkin kammeta..
Nyt myönnetävä että omat taidot ei riitä :-\

Ohjeen linkkien pituudet ovat suuntaa-antavia. Säätäminen kannattaa aloittaa siitä että laittaa lähettimestä nollakulmat (Futten 7C:ssä muistaakseni swash-valikosta pitch mix 0%, jolloin throttle/pitchiä liikutellessa mikään swashin servo ei liiku). Kaikki subtrimmit nollille ja tämän jälkeen laittaa ensin swashin servojen hornit 90 asteen kulmaan linkkeihin nähden, mekaanisesti mahdollisimman lähelle ja lähettimen sub-trimmeillä loput. Tämän jälkeen säädetään linkkien pituudet siten että kopterissa on nollakulmat (lavat samansuuntaiset) ja swash on suorassa. Kun tämän on tehty voi alkaa säädellä ääripäitä, kasvatetaan pitch-mixausta siten että saavutetaan +/-10 asteen lapakulmat. Ääripäissä pitää vielä varmistaa ettei bindaa missään, mikään linkistön osa ota kiinni mihinkään.

Tuossa kuvassasi swash menee liian alas - sitä pitää pystyä vielä kallistamaan joka suuntaan.

Liikkuvia osia on paljon ja kestää aikansa huomata mikä vaikuttaa mihinkin, alussa olin itsekin ihan pihalla. Lippiksestä varmasti saa apua, mutta osaavat säätävät kopterin niin äkkiä ettet pysy perässä ja kohtaat ongelman uudelleen mahdollisesti jo ensimmäisen torpin jälkeen...

Mulla ei ole ohjaimessa subtrim toimintoa vaikka kompuuteri radio onkin :-[

No koetan sinne lippulaivaan saada jostain kyydin kun ei viel laukkua kopterille.

Beginer

  • Vieras
Vs: Aligin
« Vastaus #60 : 14 Tammikuu, 2009, 22:44:31 »
Nyt pakko julkisesti kiittää.." mnentwig " Sai kopukkani toimimaan kiitos todella paljon avusta.. Nyt olen astetta viisaampi... Ja kiitos muillekin jotka valaisivat aloitelijaa. ;D ;D ;D ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2099 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2009, 09:37:52
kirjoittanut Beginer
2 Vastauksia
2411 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 23:38:01
kirjoittanut makopa