UUSI HARRASTAJA, aloita tästä > Kopterit - Aloittelijan kysymykset ja vastaukset

Elektroniikka

(1/1)

Hörre:
Moikka. Olen ajatellut hankkia SAB Goblin 420 Raw helin ja nyt tarvitsisin vähän neuvoja mitä elektroniikka komponentteja ostaisin. Ajattelin jonkun Spectrumin lähettimen,mutta mikä gyro,esc ja servot? Mielummin niin että saisin kaikki ostettua samasta paikasta. Mitä neuvotte?😀

Mesihukka:
Nää sähköt on aina vähän makuasioita, ETENKIN radiot ja gyrot :D

Mulla on toi orkkis 420, joten referoidaan sen setuppi nyt tähän alkuun:

- Gyro: Bar NEO
- Nuppiservot: KST X12-508
- Peräservo: MKS HV9780
- Nopari: Hobbywing Platinum pro 3 100A (tää ei oo enää ihan uusinta uutta, eli se modernimpi vastine lienee Platinum pro 4 80A)
- Moottori: RAW 420 on suoravetokone, eli moottori tulee kitin mukana.

Näitä näyttäs pikaisella Googlauksella olevan myynnissä tommosina comboina missä tulee servot ja säädin, esim: tossa juurikin KST servoilla ja HW noparilla: https://heli-shop.com/Goblin-RAW-420-with-Comp-Motor-and-CF-blades-Super-Combo-with-KST-Servo-Bundle-and-Hobby-Wing-Platinum-80A-ESC

Hörre:
Kiitos vastauksesta!
Mikä laturi ja mitkä akut suosittelisit/mitkä käytät itse? :)

Mesihukka:
Mulla on pari tommosta ISDT T8 laturia. Hyvä puoli noissa on se, että pieneen kokoon mahtuu suht reilusti tehoa, jota tarvii 700 kopujen akkujen latailuun. Huono puoli se, että tuulettimet huutaa ku hinaaja ja nää vaatii erilliset virtalähteet. Jos haluat mahdollisimman yksinkertaisen latausratkaisun, niin voi olla järkevää hankkia laturi jossa on sisäänrakennettu virtalähde, esim. ISDT K4 tai K2.

Akkuina mulla on mania X 2600 mAh 6s. Noi on koon puolesta aikalailla ylärajalla, et yhtään isompia ei ton kokoiseen koneeseen kannata laittaa. Nyt jos olisin akkuostoksilla, niin menisin ehkä 2200 mAh pattereilla

Siniset mania X akut on useammalla tuntemallani kopteristilla hyytyny vähän ennen aikaisesti, et ne melkein jättäisin hyllyyn. Punaiset on ollu ihan jees. Muita hyväksi havaittuja merkkejä on ainakin SLS ja Gens Ace.

TeroS:

--- Lainaus käyttäjältä: Mesihukka -  24 Lokakuu, 2023, 09:50:30 ---Nää sähköt on aina vähän makuasioita, ETENKIN radiot ja gyrot :D

--- Lainaus päättyy ---

Ei ollenkaan.... ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta