Kirjoittaja Aihe: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??  (Luettu 2764 kertaa)

tonto

  • Vieras
HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« : 11 Joulukuu, 2008, 13:21:04 »
Moro kaikille!

Olen aivan noviisi näissä rc-hommissa ja ajattelin kysäistä neuvoja/pyytää apua asian osaavilta.

Hommahan menee näin; tein heräteostoksen ja ostin Esky HBK 2:n. Kokeilin sitä varovasti leijuttaa sisällä hallissa ja kopterin toiminta ei oikein vastannut mielikuvaa kuinka sen olisi pitänyt toimia. Perä lähti pyörimään myötäpäivään ja kun uskalsin nostaa kopteria ilmaan kopteri ei pysynyt hetkeäkään paikallaan vaan vaelsi sinne sun tänne. Sain perää trimmattua ohjaimesta jonkin verran mutta paikoillaan leijuttamisesta ei voi puhua. Loppujen lopuksihan sitä piti kokeilla nostaa vähän korkeammalle ja lopputulosen voi arvata. Kone lähti menemään kohti seinää ja kaasu kiinni. Kopteri oli vähän kallellaan ja vaikka alla crashpack, vai mikä se nyt onkaan, niin pääroottorin lavat poikki. Uuudet tilattu ja osia odotellessa.

Siispä vahingosta viisastuneena päätin pyytä apua. Löytyiskö Vantaan suunnalta joku joka vois auttaa noviisia kopterin säätämisessä ja muutenkin antaa pikku vinkkejä homman suhteen. Voin autoilla myös jonnekin lähiseudulle.


Kirjotelkaa tai laittakaa viestiä niin saadaan kopteri ilmaan.



Tiedän kyllä että nyt ei puhuta mistään huippu vehkeestä ,mutta olis ensin kiva opetella vähän halvemmalla ja mikäli innostusta riittää niin siirtyä sitten pykälää tai paria parempiin koptereihin. Kai sen saa tälläisenkin jotenkuten lentämään..?? 

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« Vastaus #1 : 11 Joulukuu, 2008, 18:53:56 »
Joo kopteri ei nyt sit oo se paras mahdollinen kopteri... Mutta eikö tuonkin (perää[gyroa] lukuunottamatta) saa jotenkin lentämään...??
Sun kannattas nyt siis ekaks ostaa apujalakset, jos semmosia ei vielä oo, simulaattori, fms käy näin leijutusta opeteltaessa...
Ja tosiaan tuossa kohtaa niitä torppeja tulee tiuhaan tahtiin, kun tulee torppi niin uudet osat tilalle ja ilmaan vaan...!!!
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« Vastaus #2 : 11 Joulukuu, 2008, 22:17:26 »
Jos olet saanut lavat poikki, on aika varmasti myös lepatus- ja pääakseli kiero. Myös yksi tai kaksi nupin servoista saattaa olla rikki. Luulen että jos jaksat Vantaalta ajaa Espoon kauppakeskus Lippilaivan sisälennätykseen niin sieltä saisi apua ja neuvoja. Tänäänkin oli porukkaa paikalla jo niin paljon että joutui odottamaan lennätys vuoroa.

tonto

  • Vieras
Vs: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« Vastaus #3 : 12 Joulukuu, 2008, 11:47:12 »
 Lepatusakselista en osaa sanoa mut huomasin et päälavat pyörivät eri tasossa. Millään kierrosalueella lavat ei asetu samalle tasolle. Enkä näin äkkisiltään kyllä keksi mistä niitä saa säädettyä. Onko tässä mallissa edes mahdollista??
 Pitänee varmaan joku päivä kävästä siellä Espoossa kunhan "kiireiltään" ennättää..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« Vastaus #4 : 12 Joulukuu, 2008, 12:03:16 »
http://www.wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=LapakulmatJaSaato&highlight=lapa-aura

Tuolta paljo muutaki apua/ohjeita :)

Ja tarkista lepari, lavanpitimet irti ja miltä akseli niiden välissä näyttää.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: HBK 2:n säätöapua Vantaan suunnalla ??
« Vastaus #5 : 12 Joulukuu, 2008, 23:21:57 »
Lainaus
Lepatusakselista en osaa sanoa mut huomasin et päälavat pyörivät eri tasossa.

Tere ja hyvä että rekisteröidyit kopu nettiin  :).

Ongelmasi korjaantunee tracking säädöllä, eli tarkoittaa sitä että toista lavanpitimen lyhyttä linkkiä lyhennetään tai pidennetään (mieluummin lyhennetään että tulee linkistä kestävämpi) puoli kierrosta kerrallaan, kunnes lavat kulkevat samaa rataa.

Lainaus
Kai sen saa tälläisenkin jotenkuten lentämään..??

Kyllä, kunhan säädöt saa kohdilleen. Tässä kartassa näkyy harrastajia Vantaan seudulla, mm. Seppomikael asuu ilmeisesti aika lähellä sinua. Kannattaa ottaa häneen yhteyttä  :).

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2933 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2009, 23:22:39
kirjoittanut mnentwig
13 Vastauksia
5354 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2019, 16:34:20
kirjoittanut Mesihukka
1 Vastauksia
2395 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2015, 19:19:28
kirjoittanut Konna
0 Vastauksia
2124 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2015, 10:34:36
kirjoittanut Hobbylinna
19 Vastauksia
21008 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Maaliskuu, 2016, 16:07:11
kirjoittanut ElbeH