Kirjoittaja Aihe: MD500 ja Walkera v450do1  (Luettu 2126 kertaa)

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #25 : 14 Heinäkuu, 2018, 10:01:01 »
Mahtaakohan olla kauheasti merkitystä että kuinka korkealla nuppi on kopasta? Kun katsoo jotain oikeita bellin koptereita niin niissä on nuppi tosi korkeela ja sit taas oikeessa md500:ssa se on matalalla ja mä laitoin omaani nupin niin alas kun sen sai. Sullakin tuossa on aika korkealla.

Aika merkittävä ulkonäköseikka kun skaalakopteria halutaan. Tästä voikin kehittyä pulmajuttu, sillä Align 450 Pro FBL nuppi on tähän malliin todella korkea. Pitää varmaan etsiä joku vanha matalampi hihnarunko, jossa nupin madallus toteutuisi helmpommin? Tuo käyttämäsi Walkeran runko voisi olla harkinnan paikka! Osuuko v450do1 mitoitus suoraan noin hyvin tuohon käyttämääsi koppaan? Paljonko madalsit? - kun noin hyvältä näyttää!

DFC-nuppi olisi luonostaan matalampi malli, mutta toimiakseen se tarvitsee rutosti kierroksia! - ei niin yhtään skaalamaista kopteripörinä. Löysin juuri kohtuukierrokset, jotka ei resonoi rungon kanssa. Kulkee kuin sukkasillaan :) Skaalalennossa riittänee joku +/- 6 asteen lapakulmat? - joten akselia lyhentäessä swashin liikerataa voi reilusti lyhentää (näistä T-Rex  3D kopukoista). Toinen on lapojen kiertosuunta joka pitäisi vaihtaa mallin mukaisesti vastapäivään kiertäväksi ja peräroottorikin kääntää puomin toiselle puolelle. Vakio-osista se ei taida syntyä? - ainakaan vapaakytkimen osalta, mutta sitä pohdin kun pakkaset paukkuu nurkissa. 

Palikoita odotellessa (hellettä pidellessä), on lennätyksen aika...
« Viimeksi muokattu: 14 Heinäkuu, 2018, 17:47:53 kirjoittanut HJK »
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #26 : 14 Heinäkuu, 2018, 17:02:23 »
Tulipa hätäiltyä, sillä vasta huomaan että GOOFLY on ihan oikeassa tuon 5-lapaisensa kanssa!
Miten mulle sattuikin kuvia Hughes MD 500 "nelilapakopterista", kun se viides lapa jää kuvissa näkymättömiin  :-[ Kai se neljälläkin lentää - täällä takametsien kätköissä menettelee ja muutenkin pääpaino on ollut lennättämisestä. Ei sitä eroa kukaan huomaa - en sitä minäkään heti ymmärtänyt :-[ Johan noissa mun jalaksissakin on asennusvirhettä, kun "tein vaan kopteria" enkä tarkistanut mitä se skaalakäsite oikeasti merkitsee. Toisaalta onhan niitä oikeasti nelilapaisiakin kuten Eurocopter. Ehkä tämä moka poikii vielä uusia koppamalleja...?
« Viimeksi muokattu: 15 Heinäkuu, 2018, 07:10:49 kirjoittanut HJK »
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa Dutchman

  • Jäsen 2018
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #27 : 14 Heinäkuu, 2018, 17:19:27 »
Kyllä peräroottorin voi kääntää. Ei haittaa vaikka pyörii väärin päin. Hirobon Shweizer toimii samalla lailla.
JR 11X. Hirobo Chinook, Lama, Shuttle, Freya. Vario Bell. Trex 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. 500nen Koppelo. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #28 : 14 Heinäkuu, 2018, 20:08:47 »
Mietin yhesti sitä perän laittamista "oikealle" puolelle. Mut en katsonu tarpeelliseksi. Mietin vain että saahan remmiperän pyörimään  ihan mihin suuntaan haluaa, vai saako?

Poissa Dutchman

  • Jäsen 2018
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #29 : 14 Heinäkuu, 2018, 20:41:49 »
Kannattaa koittaa fyysisesti vaikka kädessä pelkästään narulla, että mitä tapahtuu jos perän pyöräyttää 180 astetta.
JR 11X. Hirobo Chinook, Lama, Shuttle, Freya. Vario Bell. Trex 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. 500nen Koppelo. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #30 : 14 Heinäkuu, 2018, 20:43:27 »
Remmiperällä peräsuunta kääntyy helposti (myös vahingossa) :) Vaatii vaan sen perän keskitysreijän poraamiseen peräputken vastapuolelle. Toki kardani siirtyy yhtä helposti oikeanpuoleiseksi samalla kääntyy pyörismissuunta. Mutta päälapojen pyöriminen vastapäivään mietityttää, sehän on kiinni vain siitä päärattaan vapaakytkimestä, josko sen saisi kikkailtua toisin päin pitäväksi?

Kävin juuri pörräämässä Hughes 500 trimmejä. Välillä oli gainit niin kaakossa, että tuskin ilmassa liikkuu :) Varsinainen sydänvaivaisen rentoutumisvärkki, sillä siinä ei enää adrenaliinia irtoa. Kokelin myös tuota skaalatyylistä laskutelineasettalua, mutta luovun ja siirryn normaalimitoitukseen. Kas kun telineen aisat on ihan edessä, niin  siitä tulee tosi herkkä rapasauttamaan perälapoja maahan (telineet on harallaan) ja ne joustaa (leviämällä) yllättävän paljon. Minulla on polygarbonaatista tehty peräevän alajatke, mutta silti lavat pääsi raapaisemaan. Sen verran jo ratas pomppasi hampaan yli, että rapisee ikävästi  :-[
Mutta hienosti kulkee uudella rattaalla ja hyvän näköinen ohilennossa. Vielä vähän oudoksun tuota tummaa "möykkyä" edestä katsoessa. Mutta ei se mitään, siihen tottuu ja tärkein "näkökyky" on kuitenkin keskittymistä ohjausliikkeisiin, niin ei sitä niin tarkkaan tarvitsekkaan nähdä. Ihan kiva "välipala", josta myös kiitos että "yllytit" kokeilemaan. Se varsinainen monilapajuttu jatkuu sitten joskus syksymmällä kun kiinapaketti ehtii...%

PS. Kopan paino ei vaikuta juurikaan virtoihin, koska sillä ei revitellä kuten sportilla. Sain leijutelessa n. 20A lukemia 3s akkupakalla ja esc lämmöt pysyy helteelläkin (60% kaasutasolla) alle 50-asteen, tosin "avokopalla" kun lasitukset on vielä teippaamatta.
« Viimeksi muokattu: 15 Heinäkuu, 2018, 12:25:30 kirjoittanut HJK »
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #31 : 14 Heinäkuu, 2018, 21:15:33 »
Kannattaa koittaa fyysisesti vaikka kädessä pelkästään narulla, että mitä tapahtuu jos perän pyöräyttää 180 astetta.

Muistaakseni Walkeran vakautusvastari on niin suljettu järjestelmä, ettei perän korjaussuuntaa pysty muuttamaan purkista? Silloin perän vaihtaminen oikeanpuoleiseksi ei onnistuisi?
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa Dutchman

  • Jäsen 2018
  • *****
  • # 7 Masku
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #32 : 14 Heinäkuu, 2018, 21:36:01 »
Walkerasta en osaa sanoa mitään, mutta Shweizerin nuppi pyöri myötäpäivään ja perä vastapäivään, ja silti lensi ihan hyvin. Kuvia löytyy ainakin Hirobo nitro-säikeestä.
JR 11X. Hirobo Chinook, Lama, Shuttle, Freya. Vario Bell. Trex 500 Cobra, 600N, 700 Helibug, 700/800N. 500nen Koppelo. Blade 230S. Kyosho Shweizer. UH-60 Super Scale

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #33 : 14 Heinäkuu, 2018, 21:45:13 »
Se koko hommahan tökkää jo siihen ykssuuntalaakeriin.

Mulla on tuosa kopassa akku niin edessä kun vain voi olla ja painojakauma on hyvä. Jalakset olen pukannu ihan eteen niinku niiden kuuluukin olla. Ilman akkua perä tipahtaa alas ja mulla on siinä se rautalanka viritelmä että lavat ei pääse osumaan maahan.

Selitinhän mä tossa aijemmin että ne lämpö ropleemat johtu siitä moottorista, samalla moottorilla kaks lapanenkaan ei jaksanu lentää. Nyt ei enää lämmöt karkaa pahasti, on kuitenkin huomattavasti lämpimämpi kuin ilman koppaa lennettäessä.

Yhen akun lentelin tolla orkkis do3:lla ja melko pahoja tilanteita tuli heti kun skaalan jälkeen liikkeet oli hieman äkäisemmät.

Korjasin viimisen kerran tytön koaksaali kopterin ja laitettiin se viimiselle matkalle, se katosi jonnekkin korkeuksiin ja epäilen ettei löydy ikinä.

Super cp on entinen. Kyrvähti lopullisesti. Siitä jäi jonku verran osia jos on tarvetta.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2018
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #34 : 14 Heinäkuu, 2018, 21:53:06 »
Jos onnistut löytämää samoilla ulkomitoilla yksisuuntalaakerin joka toppaa eri suuntaan niin sitte onnistuu, muuten ei. Tai no, jos leivot sen kiinteäksi niin lentäähän se silloinkin, ei vaan saa tehtyä oikein skaalamallisia moottorin sammutuksia eikä autorotaatioita.

Sieltä perän mekaniikastahan vois kokeilla myös kääntää ne lavanpitimet takaperin samalla kun vaihtaa nupin pyörimissuuntaa. Monessa kopterissa tuo onnistuu helposti, jolloin myös perän ohjaussuunta kääntyy samalla.
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG
Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #35 : 14 Heinäkuu, 2018, 22:11:27 »
Tuo on kyllä niin raskas lennettävä että ei tartte varmaan miettiä mitään autorotaatiota, melkeinpä tosiaan sama miten päin se laakeri toimii niin tulee alas kuin kivi :)

Sitä mä mietin siinä perän käännössä että tuon mekaniikka on semmonen että sen saa kasattua ihan miten päin vain mutta ei tuo ole muutenkaan mitenkään kauhean hyvä skaala kokonaisuutena joten se varmaan saa olla nuin.

Jonku verran tulee pelattua gta vitosta ja siinä on musta md500:n buzzard nimellä, aluksi oli tarkoitus tehdä sen kopio. No ekan torppauksen jälkeen koppa on varmaan musta, mikäli siitä jää jotain jäljelle...

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #36 : 15 Heinäkuu, 2018, 07:05:14 »
Jos onnistut löytämää samoilla ulkomitoilla yksisuuntalaakerin joka toppaa eri suuntaan niin sitte onnistuu, muuten ei. Tai no, jos leivot sen kiinteäksi niin lentäähän se silloinkin, ei vaan saa tehtyä oikein skaalamallisia moottorin sammutuksia eikä autorotaatioita.

Sieltä perän mekaniikastahan vois kokeilla myös kääntää ne lavanpitimet takaperin samalla kun vaihtaa nupin pyörimissuuntaa. Monessa kopterissa tuo onnistuu helposti, jolloin myös perän ohjaussuunta kääntyy samalla.

Alan tulla samoihin ajatuksiin kuin GOOFY, että toimii helpommin sellaisenaan.
Jo perän kääntäminen rungon oikealle puolelle, vaatii T-Rex Pro -versiossa peräservon siirtoa rungosta putkelle, niin että työntötanko tulee rungon yläpuolelle. Tulee moninaisia vaikeusia ja nupin madaltaminenekin on lisäaskartelua, jonka jätän tekemättä (vain lennätys on tärkeää)  8) Ei se mun neilaparoottorin tilauskaan mene hukkaan, sillä mm. Agusta A109 on luonnossakin nelilapainen ja siihen saa lisähaasteena sisäänvedettävät landarit. Tämä Hughes saa nyt olla vähen erilainen "treenikopteri" jolla haen ilmassa ne pikkuskaalan toimivat rajat ja trimmit kohilleen. Sopii myös nelilapanupin "säätöalustaksi", ehkä syksy tuo tullessaan työpöydälle myös varsinaisen nelilapaversion  ::)
« Viimeksi muokattu: 15 Heinäkuu, 2018, 11:43:09 kirjoittanut HJK »
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #37 : 15 Heinäkuu, 2018, 08:09:51 »
Totanoinniin mä tarkotin sillä nupin korkeudella koppaan nähden sitä että mitä se tekee lento ominaisuuksille. Mitä tuomonen koppa tekee nosteelle kun se on ihan lähellä lapoja, vois luulla että skaala lentäisi paremmin korkeammalla nupilla?

Oikeissa koptereissa näyttäisi olevan niin että kaks lapasissa ne on tosi korkealla, pidemmät lavat ei osu perään ja useampi lapasissa nuppi on taas matalampi lyhempien lapojen takia?

Md500:ssa on perä alaviistoon kun se näyttäisi yleensä muissa olevan paljon enemmän suorassa...

Poissa akkuh

  • Jäsen 2018
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #38 : 15 Heinäkuu, 2018, 10:14:01 »
Alan tulla samoihin ajatuksiin kuin GOOFY, että toimii helpommin sellaisenaan.
Jo perän kääntäminen rungon oikealle puolelle, vaatii T-Rex Pro -versiossa peräservon siirtoa rungosta putkelle, niin että työntötanko tulee rungon yläpuolelle. Tulee moninaisia vaikeusia ja nupin madaltaminenekin on lisäaskartelua, jonka jätän tekemättä (vain lennätys on tärkeää)  8) Ei se mun neilaparoottorin tilauskaan mene hukkaan, sillä mm. Agusta A109 on luonnossakin nelilapainen ja siihen saa lisähaasteena sisäänvedettävät landarit. Tämä Hughes saa nyt olla vähen erilainen "treenikopteri" jolla haen ilmassa ne pikkuskaalan toimivat rajat ja trimmit kohilleen. Ehkä syysssateet tuo tullessaan myös uuden ja vähän erilaisen nelilapaversion työpöydälle  ::)

Jos tarkoitit kuvan koppaa, niin sen sisäänvedettävät ovat niin hepposet jotta on parempi vahvistella kuin käyttää sisäänvedettävinä.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #39 : 15 Heinäkuu, 2018, 11:35:43 »
Hyvä huomio.
Valmistaja tavoittelee tietysti tuotteensa keveyttä. Koristeena ei kai niin merkitystä, mutta näin lennätyskeskeisenä harrastuksena pitää paneutua asiaan tarkemmin. Onko heikkous mekaniikassa vai kiinnitysrakenteessa? Hiilikuidusta vois varmaan tehdä uusia korvaavia kiinnitysosia tai laminoida hiilikuitua vanerilevyn päälle. Jälkeenpäin aika hankala vahvistella ja silloin kiinteät telineet lienee perusteltua.
Onko sinulla käytössä vakio 325mm lavat? (3s vai 6s setup?)
« Viimeksi muokattu: 15 Heinäkuu, 2018, 11:39:53 kirjoittanut HJK »
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa akkuh

  • Jäsen 2018
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #40 : 15 Heinäkuu, 2018, 12:25:06 »
Terve,
mulla on tuo projekti ja sen landareitten uusia ja rikkimenneitä osia. Käyn huomenna kotona ja otan pari kuvaa.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #41 : 15 Heinäkuu, 2018, 12:34:25 »
Terve,
mulla on tuo projekti ja sen landareitten uusia ja rikkimenneitä osia. Käyn huomenna kotona ja otan pari kuvaa.

Näitä koppasia ei kai sitten pudoteta holdilla maahan? - kun on enemmän massaa eikä lavat kanna sekuntia enempää. Huomasin jo tuolla MD 500 kopukalla, kun telineet jousti alla yllättävän paljon (peräraapaisun verran). Pitää taas opetella lilluttamaan ihan pinnassa (niin kuin tankosilla) ja hold vasta kosketushetkellä (kriittistä tuulessa - helppo kipata).
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa akkuh

  • Jäsen 2018
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #42 : 15 Heinäkuu, 2018, 12:35:02 »
Jäi mainitsematta. Mulla on vakiolavat ja 3S setuppi akut 2200mAh. lisäksi akku on konstruoitava niin eteen kun mahdollista sekä lisä lyijyä irroitetavan kopan osan nokkaan.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #43 : 15 Heinäkuu, 2018, 12:38:23 »
Aika heiveröisen näköset on nuo renkaat. Tuleeko tuossa isku suoraan servolle jos tulee hieman kovempaa alas?

Tuo tanko pitäisi kai taipua hieman yli pystö asennosta ja mennä jotakin tukea vasten että se isku ei kohdistu servoon. Ja jos oikeen hifistelee niin iskarithan nuissa kuuluisi olla.

Md500:ssakin on muuten iskarit jalaksissa. Näissä skaaloissa on nuo jalasten pystyt samaa tavaraa kun oikeasti siellä kuoren  sisällä menee putki joka joustaa kuoren sisällä.

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #44 : 15 Heinäkuu, 2018, 16:26:48 »
Jäi mainitsematta. Mulla on vakiolavat ja 3S setuppi akut 2200mAh. lisäksi akku on konstruoitava niin eteen kun mahdollista sekä lisä lyijyä irroitetavan kopan osan nokkaan.

Aivan sama painopistekokemus MD 500 kopalla. Pistin suosiolla yhden 6s2700 akun puoliksi ja sain 2kpl 3s2700 akut "hyötypainoa", ettei tarvinnut käyttää lyijyä. Nyt on tasan  painopisteessä ja lentoaikaa irtoaa 2 x 10 -minuuttia (kun ei revittele). On muuten yllättävän haastavaa toistaa samaa kokoa ja lentokorkeutta (kuten vaakakasit). Myös 10 v. vanhat poppiksen leijuntakuviot sopii hyvin skaalalennättelyn teemaksi 8)
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #45 : 15 Heinäkuu, 2018, 18:34:41 »
Sain teipattua MD 500 sivulasit kiinni (vielä en liimannut kun on sisuksetkin tummentamatta). Se noista teipeistä, etten ole maalaillut enää vuosikymmeneen. Terolta (J.Kärkkäinen Ylivieska) saa erinomaita ohutta hyvin muotoutuvaa teippilaatua ja sävyissä löytyy. Tero leikkaa tekstit ja muodot tosi laadukkaasti. Eli nämä mun MD 500 ikkunateippaukset on lennokkien teippijämistä ja sattui sävykin aika lähelle :)
Kopan umpilasitus ei haittaa yhtään menoa, sillä lämpötilat nousi vain 62,1 asteeseen (31 asteen helteessä). Tuuletus lienee riittävä nupin aukon ja perän turbiiniputken kautta. Lämpömarginaaliakin on vielä reilusti (esc rajana 100 astetta), mutta kun ajan useamman akun peräjälkeen niin toki kannattaa lämpökertymää seurata.

Tässä vaiheessa ihan käypäinen peli  8)
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

Poissa akkuh

  • Jäsen 2018
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #46 : 16 Heinäkuu, 2018, 14:47:37 »
Jäi mainitsematta. Mulla on vakiolavat ja 3S setuppi akut 2200mAh. lisäksi akku on konstruoitava niin eteen kun mahdollista sekä lisä lyijyä irroitetavan kopan osan nokkaan.

Tuossa on linkki sivulle jossa mun laitteesta kuvia:  https://www.kopterit.net/index.php?topic=14767.0
Laskutelinessä ei iskua tule suoraan servolle. Mutta mekaniikan muoviosat ja niiden kiinnitys rungossa olevien levikkeiden sisään on heikohko. Tuo rautalangan kierteityn osan ja muoviosan välinen kohta yleensä murtuu. muutenhan se on siisti peli ja lentää hyvin.
Mutta mielestäni seuraavaa projektia ajatellen sen pitää olla vähintää 600 kokoa. Nähin pieniin on turha kovin tarkkoja yksityiskohtia ajatella.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa HJK

  • Jäsen 2018
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, SIL-lennokkimestari.
Vs: MD500 ja Walkera v450do1
« Vastaus #47 : 16 Heinäkuu, 2018, 16:28:26 »
Toki 600 - 700 kopterikoko on parempi joka suhteessa. On sitä komeaa näköä, kokoa ja etenkin hintaa! Sen sijaan nämä 450 -koon pikkukopterit on verrattomia, koska kokeilut ei paljoa maksa (halpaa kuin saippua). Jos oikein tykästyy 450 - skaalamalliin, niin sitten voi satsata sen "toimintatonnin" hyvillä mielin tarkoin harkittuun unelmaan...  ::)
Align T-Rex 450 Pro FBL  l  Hughes MD 500/Align T-Rex 450 Pro  l  Align T-Rex 500 Pro FBL  l  Jet Ranger/Logo 600 SE l Align T-Rex 700E FBL

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2236 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2007, 16:47:37
kirjoittanut ropellihattu
walkera 52

Aloittaja Jokusenpoika Walkera

12 Vastauksia
4686 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Tammikuu, 2008, 17:13:07
kirjoittanut Vispilä
Walkera 4#3

Aloittaja froste « 1 2 ... 6 7 » Walkera

172 Vastauksia
43908 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2009, 15:08:26
kirjoittanut newbie78
5 Vastauksia
1569 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2008, 06:26:54
kirjoittanut Ege
4 Vastauksia
5258 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2016, 21:05:53
kirjoittanut VERTICAL