Kirjoittaja Aihe: Roadtrip to Habo (Swe)  (Luettu 8140 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #25 : 27 Toukokuu, 2018, 20:38:34 »
Roadtrip ketjun viimeinen postaus on käsillä.

Skodillac on palvellut hienosti koko matkan pitäen ruuat ja juomat viileänä kuskista puhumattakaan [emoji41]

Kilometrejä on takana jossain 800 nurkilla, enää on pieni rypistys huomenna Turkkusesta kotii mansesteriin.

Mutta nyt on Skodillac lepotauolla autokannella ja kuski saa ansaitsemansa jo perinteeksi muodostuneen palkkionsa:



Tossa Habon ja Stockholmin välillä on tommonen paikka missä o paljon outoja elukoita, stadilaisia ei näkyny ku oli kuulemma liia lämmin mut onks nää ny sit Kouvolasta??



Noilla mailla muuten toimii tapahtumainfoominen vähä toiseen malliin, mitäs sanotte tästä Habon kunnanrajan mainoskyltistä:



Ja vielä, käytiin isommalla poppoolla oikeen kirkolla syömässä, Mr. Mikado kysy että oonko mä ainoo suomalainen kopteristi [emoji108] Ruottalaiset sano et ”on siä toinenki mut se ei osaa kieliä ni ei uskalla tulla” 🤣

Mansen kopterilähettiläs Ruotsinmaalla kiittää ja kuittaa. Lopetamme lähetyksen tähän, Pasila ja studio, maamme-laulu olkaa hyvä.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #26 : 29 Toukokuu, 2018, 18:45:11 »
Maammelaulua kuunnellessa voi laittaa tämän taustalle, on tempoltaankin melko samaa, hidasta ja rauhallista :)

Jälleen kerran kiitos Salmen Villelle hyvistä savuista! Jos Ruotsinmaalla laitetaan savuja Logon perään niin pitäähän niiden olla sinistä ja valkosta!

https://www.youtube.com/watch?v=zVCOsKcWgkM

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #27 : 03 Kesäkuu, 2018, 15:44:46 »

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #28 : 03 Kesäkuu, 2018, 20:32:37 »
Hyvät oli turinat!

Tää habbo ois kyllä kiinostais tosi paljon käydä katsomassa
Paikanpäällä. Harmi kun nää tapahtumat on joka vuosi ollut samoihin aikoihin. Perheellisen on hankalaa saada anottua vapaaksi useampi viikonloppu peräjälkeen.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #29 : 03 Kesäkuu, 2018, 21:06:27 »
Hyvät oli turinat!

Tää habbo ois kyllä kiinostais tosi paljon käydä katsomassa
Paikanpäällä. Harmi kun nää tapahtumat on joka vuosi ollut samoihin aikoihin. Perheellisen on hankalaa saada anottua vapaaksi useampi viikonloppu peräjälkeen.

Älä kysele etukäteen. Se on kato paljon helpompi saada anteeksi kuin lupa ;)
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Roadtrip to Habo (Swe)
« Vastaus #30 : 03 Kesäkuu, 2018, 21:22:36 »
Kiva kuulla et jorinat kelpaa. Ton jutun tekemiseen meni noin viitisen tuntia kun kaikki kuvat kävi läpi, käsitteli, koitti edes vähän jäsennellä stooria jne. Luomisen tuskaa nääs ;D

Joo, noi on ny viime vuosina tosiaan peräkkäiset viikonloput, pitää vaan kovasti toivoo etteivät o päällekäin joku vuosi.

Sellaselle joka haluu lennättää jatkuvassa putkessa toi paikka ei sovi, mutta helicamp-kokemuksena hiton hauska paikka. Lennätys-spotteja on kaks joista pääpaikalle on käytännössä lauantaina 1-3 kopterin jono joka tosin menee äkkiä. Tosin kivaa on että vaikka kuinka tylsän lennon vedät niin lavvantaina saat aina taputukset, jos torppaat saat vielä ne hurraa-huudot perään :) Pikkutestejä varten on erillinen "hover-zone" joka on toimii siihen hyvin.

Varikko on kuten kuvista näkyy tossa "ylempänä" eli suomalainen "takakontti-kirppari"-tyyli ei oikein onnaa, lisäks kun toi parkkis on useimmiten täynnä asuntovaunuja ja -autoja ja kun ulkomaan eläville varataan pari paikkaa niin usein se auto jää kentälle tulevan tien varteen. Eli aamulla kamat aautosta ja auto pois tieltä.

Kentällä on sähköä, lataus on rajotettu sulakkeiden takia 2C tasolle. Mulla on kipori ollu siä aina hyrräämässä, aiheuttaa aina keskustelua että "miks sulla tommonen on" Siinä sit selitellään että suomessa tosi harvalla kentällä on sähköö :)

Yölennätystä on iltasella, voi sanoa että koko ajan on jotain ilmassa. Sunnuntainakin voi pörrätä vielä hienosti ja moni pörrääki, tosin aktiivisuus on jo selkeesti pienempää.

Mikadon jengi tuntuu tulevan joka vuosi, Miniature Aircraft on ollu nyt ainakin kahtena viimeisenä. Jälkimmäinen vähän iäkkäämpien edustaman joka sit näkyy vähän lennätystyylissäkin.

Leirin lennätysmaksu on ollut ny jokusen vuoden 200 SEK eli noin pari kymppiä, sillä saa hamppari+limsa lippusen ja yhden 100 SEK arvosen arvan. Arvonnassa palkinnot on ollu tyyliä VBar NEOja, lahjakortteja, Scorpparin joku racing quad ollu ny parina vuonna, lippiksiä, kaulahihnoja, akkuremmejä jne jne. Jotain oon voittanu joka vuosi, tänä vuonna tuli Neo, lippis ja pari settiä skorpparin krääsää. (Ostin muutaman ylimääräsen arvan, pitäähä yhdistystä tukea) Lennätysmaksua en o enää pariin vuoteen maksanu tilisiirrolla kun sen kustannukset on iha järkyttävät, ehkä se paypal-maksu tulee ens vuonna. Käteinen paikan päällä ei o koskaan ollu ongelma kun kerran ulkomailta tullaan.

Grillibaarissa on hyviä hamppareita, limsaa, kahvia jne pientä, maksu käteisellä tai ruostalaisen Mobile Payta vastaavalla Swishillä jota suomalainen ei käsittääkseni saa. Eli meille cash only. Hinnat vähintäänkin ok, ei mitään ryöstöä.

Mitäs vielä, Habo Camping on 5-6km päässä, Habon keskusta on 3 kilsan päässä, suomalaiset kortit ml. teinivisat toimii. Toi sama pikkumökki jonka oon ottanu joka maksaa 1050 SEK eli noin 120€välille pe-su. Mökissä on töllö, lämpö, sähköt. Ja hyvä sänky, noilla oon pärjänny komeesti. Mökkivalikoimaa on melko kivasti. Joka vuosi tosin muistan ruotsalaisille kuitenkin haukkua koko maan pataluhaks kun leirintäalueella ei o saunaa :D

Reissu tuntuu ainakin itelle menevän parhaiten sillai et torstai-iltana hyppää laivaan (turusta oon ite menny) niin on pe-aamuna aikasin tukholmassa, perilla puolen päivän aikaan kun on jo mökki hoidettu ja matkalla hyvin syöty jne, eli melko löysällä tahdilla oon ajellu. E4:ää kun posottaa menemän niin matkavauhtina on semmonen 125-130, ei tolppia eikä virkavaltaa, kaks hyvin pientä tietyömaata oli tällä kertaa. Takasin oon tullu su-iltana eli ma-aamuna turussa, sopii mulle hyvin kun voin tehä työpäivän turun konttorilla, siitä sit illaks kotiin.

Jos tulee perjantaina niin että olis la-aamuna stokiksessa niin kiireisempi on perillä siinä 10.30-11.00 aikaan, matkaa on sen n.370km satamasta josta suurin osa 110-120 tietä. Takasin tullessa sunnuntaina pitää muistaa että stokiksessa voi olla (lue: on) ruuhkia, tänä vuonna viimeseen 20 kilsaan meni noin kolme varttia, yks vuosi meni melki kaks tuntia. ilmastointia viileemmälle, hyvä radiokana ja siinähän se menee :)

Jos jotain kyseltävää niin pistäkäähän kysyen, kyllä tonne suomi-delegaatio mahtuu, olis suotavaakin kun kerran nythän ne luulee että kaikki suomalaiset lennättää niinku minä :D