Kirjoittaja Aihe: Eachine QX65  (Luettu 6594 kertaa)

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Eachine QX65
« : 14 Helmikuu, 2018, 14:35:08 »
Onks porukalla tästä kokemusta? https://www.banggood.com/Eachine-QX65-with-5_8G-48CH-700TVL-Camera-F3-Built-in-OSD-65mm-Micro-FPV-Racing-Drone-Quadcopter-p-1257033.html

Himoittelis hieman tommonen sisätiloihin soveltuva mirco fpv multi, ja toi taitaa bindata suoraan spektrumiin niin ei tarttis erillistä radioo alkaa hankkimaan.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #1 : 14 Helmikuu, 2018, 17:30:47 »
Itse tykkään hieman isommasta mallista QX95. Mulla oli vähän aikaa Blade Inductrix, josta tuokin QX65 on kloonattu. Se oli omaan makuun aika leluisen oloinen ja lentoajat olivat surkeat mutta QX95 lentää selvästi isomman quadin oloisesti. Potkurinsuojia siinä ei ole, mutta potkurit ovat kestäneet ainakin itselläni varsin hyvin. Tähän on myös suhteellisen helppoa vaihtaa kamera. Itse olen vaihtanut alkuperäisen kameran tilalle vähän paremman 800TVL kameran ja AXII antennin.

QX95 bindaa myös suoraan Spektrumin lähettimeen.

https://www.banggood.com/Eachine-Tiny-QX95-95mm-Micro-FPV-LED-Racing-Quadcopter-Based-On-F3-EVO-Brushed-Flight-Controller-p-1085818.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN
« Viimeksi muokattu: 14 Helmikuu, 2018, 17:34:40 kirjoittanut Picofly »

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #2 : 15 Helmikuu, 2018, 08:42:57 »
Alright, no täytyypä sit harkita tota 95:sta jos lento-ominaisuudet on selkeesti paremmat. Idea lähti oikeestaan siitä kun on tullu noita tiny whoop yms. videoita muutama vastaan ja kiinnostais just semmonen vehe millä voi suht huolettomasti lennellä sisätiloissa, et sikäli potkurisuojat puoltaisi paikkansa. Mut tuskimpa se on make or brake juttu.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa EMO FPV Drones

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #3 : 15 Helmikuu, 2018, 08:44:55 »
TL;DR: Sanoisin että ihan hyvä budjetti/aloitus whooppi!

QX95 on kyl ihan eri sarjassa kuin QX65, sillä en enää kotona lentäisi niin että muksutkin pyörii ympärillä, vaan mieluummin pihalla. Sisälle ehdottomasti whoop angle moodissa.

Tulikin eilen just postissa toi QX65, ja pari akullista kerennyt kokeilemaan ja itse kasattuihin whooppeihin pääsi vertailemaan.

Ihan hyvin pelittää! Vakio asetuksetkin ihan lennettävät, mutta pienellä säädöllä vielä paremmin. Pientä yaw nykimistä dropeissa.

Plussina että on mukana kaikki tarvittava, paitsi mankka. Itellä tuo basic siis, jossa 1 akku. Runko tuntuu olevan tuota kaiken kestävää matskua, ja akkupaikka on kapealle akulle, joita HV akut ovat, niin ei tarvii adapteria. Kuori tuntuu kestävältä, mutta ei oo vielä osumaa ottanut. Kamerassa 16:9 kuvasuhde, mistä itse pidän kun sopii paremmin omiin laseihin.

Miinuksina toi huonompi akku liitin (PH 1.25 vs PH 2.0), runko on turhan löysä moottorin ympärillä, ja ne nousee sieltä 2-5mm ihan lennossa, varmaan tota yaw nykimistä aiheuttaa. Moottorit hieman vaisut. Kameran WDR on todella huono, niin että kirkkaita valoja päin lennettäessä ei meinaa mitään nähdä. Toisaalta voihan ne pistää pois päältä..

Liitin päivitys auttoi jo huomattavasti, ja pientä Betaflight säätöä. Moottoreiksi aion vielä jotain tehokkaampaa vaihtaa, mutta aloittelijalle nuo tehottomammat varmasti paremmat.

Sanoisin että ihan hyvä budjetti/aloitus whooppi! Paljon parempi lentotuntuma kuin Pikku Chili/E013, kun on Betaflight lauta käytössä, ja kunnon ohjain. Kameran WDR tuossa E013 kuitenkin parempi, siinä 4:3 suhde.

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #4 : 15 Helmikuu, 2018, 15:30:37 »
Kiitoksia kattavasta vastauksesta. Onko angle moodi joku self level tila, missä kopteri oikaisee itsensä jos päästää tikuista?

Mulla on myös 250 multi jolla oon lentäny vaan acro moodissa, mutta sekin on viime aikoina lähinnä pölyttynyt hyllyssä. Muutenkin meikäläisen multihommat on menny aika minimum effortilla, fpv lentely on ihan kivaa, mutta jotenkin multien kohdalla toi säätäminen ja värkkäily ei taho innostaa :D
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa EMO FPV Drones

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #5 : 15 Helmikuu, 2018, 20:18:39 »
Juu to Betaflighting angle mode on se self-level, pistää suoraksi jos irti päästää, ja myös jos törmää johonkin.. joka sisä käytössä on kiva, niin ei kokoajan tarvii käydä noukkimassa selälleen mennyttä kopua :D Horizon mode sit angle ja acro moodien välimuoto, jos haluaa tehdä flippejä jne myös.

Whoopit kyl hyviä jos ei halua säätää. Helppo kasata (n 15min, ja vain pikku ristipään tarvii), ja ei kovin helposti mene tohjoksi. Eikä tarvii mennä ulos :P

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #6 : 15 Helmikuu, 2018, 20:43:48 »
Aika pieni on tuo QX95:kin vielä  ;).

Mutta joo, ihan kaikkein ahtaimpiin paikkoihin sillä ei sovi mennä kun potkurinsuojat puuttuu. Plussana on helpo modattavuus. Paremmalla kameralla ja antennilla tulee ruudulle jo kohtuullisen skarppia kuvaa:

https://vimeo.com/250974317


Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #7 : 15 Helmikuu, 2018, 21:33:39 »
Toi kuvaus ilmeisesti perustuu siihen, että laseissa on joku videon tallennus ominaisuus?
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Eachine QX65
« Vastaus #8 : 15 Helmikuu, 2018, 22:41:15 »
Joo laseissa on dvr. Quadin matkaan saisi myös mahtumaan pal-laatua tallentavan kameran mutta se on pari-kolme grammaa painavampi.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
4177 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2016, 21:46:51
kirjoittanut Bullock
1 Vastauksia
2530 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Elokuu, 2016, 17:08:47
kirjoittanut Picofly
4 Vastauksia
2877 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2018, 07:25:02
kirjoittanut janilaa