Kirjoittaja Aihe: Phantom 3 SE omistajia ?  (Luettu 3975 kertaa)

Poissa Harba

  • Aloitteleva torppari
  • *
Phantom 3 SE omistajia ?
« : 16 Tammikuu, 2018, 09:53:20 »
Onko kukaan sekaantunut ko.droneen?
Kyseistä konetta kaupitellaan max. 4000m toimintamatkalla.
Itselle tuli viime viikolla kyseinen kopteri ja kyllä toiminta-matka
jää sinne max.muutamaan sataan metriin.

Ilmeisemmin täällä päin eurooppaa kone toimii vain 2.400 Mgh ns. CE alueella.
Ei lainkaan FCC 5.Ghz alueella, jossa toiminta matka olisi ehkä sitten kilometrejä.
Verkkokauppa ja Rajala näkyy poistaneen mainoksistaan kyseisen 4000m toimintamatkan
pois. Muilla kauppiailla näyttää vielä olevan.
Itse pärjään ehkä tällä max.500m kantomatkalla. En uskaltaisi varmaan ikinä lennettää
useamman km:n päähän konetta. Ei varmaan edes järkevää ja onko edes laillista.

Kantomatka on sitten 1/8 luvatusta. Sillä varmaan mennään.



Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 SE omistajia ?
« Vastaus #1 : 16 Tammikuu, 2018, 10:03:12 »
Jos sääntöjen mukaan toimii, niin näköyhteys pitäisi aina säilyä, eli sikäli useiden kilometrien kantama on tarpeeton.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Phantom 3 SE omistajia ?
« Vastaus #2 : 16 Tammikuu, 2018, 16:57:43 »
Älkää myöskään lentäkö nurkan taakse  ;D

Poissa Kebe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 SE omistajia ?
« Vastaus #3 : 22 Huhtikuu, 2018, 17:10:28 »
Ostin Rajalalta 3 se kopterin. Nyt muutama lento takana.

Tähän mennessä mennyt lähinnä harjoitteuun kuinka kone käyttytyy yms. Mutta....

Tuntuu ettei koneella uskalla edes ajatella pitemmälle lentämistä. Transmission signal error tulee ja video pätkii kun kone on lähes suoraan yläpuolella n. 80m korkeudessa..

Huawein mediatab 3 tabletin kanssa lentelin. Onko kenelläkään näkemystä siitä, että kuinka paljon laitteella on merkitystä kyseiseen onkelmaan? Onko eri laitteiden wifissä kuinka oleellisia eroja. Ajatuksena mennä vielä kokeilemaan isommalle aukealle paikalle kuinka itse ohjain kantaa.. SE kopterissa taitaa tuo tulla suoraan kopterista tablettiin/puhelimeen..

Miettinyt myös saako wifiä vahvistettua jotenkin. Jos ohjain kantaa, mutta video ei...

Olisko viisaampia jotka osaisivat valaista tästä asiasta? Tai muilla kokemuksia vekottimesta?

Poissa Jukkaveikko88

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 SE omistajia ?
« Vastaus #4 : 30 Heinäkuu, 2018, 09:23:46 »
Tervehdys Itse ostin viime talvena kyseisein kopterin ja törmäsin samoihin ongelmiin luvattu kantama vaikutti hyvältä, mutta todellisuus olikin sitten ihan jotain muuta. >:( En tiedä voiko yhteysongelmat johtua puhelimesta minulla oli aikaisemmin käytössä Iphone7 ja kaikki toimi todella hyvin ei valittanut mistään huonosta yhteydestä ja yhteys toimi saumattomasti koko talven lensin lähes päivittäin ilman ongelmia. Iphonen mentyä rikki ostin Oneplus 5T ja ongelmat alkoi ilmestyä herjaa lähes joka lennolla huonosta kuva yhteydestä ja välillä katkaisee koko yhteyden ja heittä minut pois soveluksesta Dronen olessa yläilmoissa. Olen pohdinnassani tullut siihen tulokseen, että syy on puhelimessa omenapuhelimen kanssa toimi todella hyvin ja androidilla tökkii pahasti.

Poissa HappyEnding

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 SE omistajia ?
« Vastaus #5 : 13 Elokuu, 2018, 16:20:01 »
Moro!

Itsellä ollut nyt noin 3 kuukautta kyseinen kopteri ja ihan alusta asti ollut kantaman kanssa ongelmia. Puhelimena olen käyttänyt Iphone 6s ja signal erroria pukkaa heti jos olen yli 100m mennyt, joskus jopa lyhyemmällä kantamalla ja RTH kytkeytyy päälle.
Viikonloppuna hommasin Android luurin(Huawei P smart) ja tein tuon FCC modin ja ai että mikä ero. Nyt pääsin jo helposti yli 400m, täydet signaalit eikä kuva katoile tai pätki lainkaan. Täytyy vielä paremmilla keleillä testailla kunhan tuulet laantuu ja sateet lakkaa.  :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
11738 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Toukokuu, 2017, 11:40:17
kirjoittanut Spin
1 Vastauksia
3502 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2019, 11:38:43
kirjoittanut Jarza82
30 Vastauksia
61820 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2018, 13:11:36
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2227 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2017, 15:28:12
kirjoittanut jaska.t
1 Vastauksia
3110 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Tammikuu, 2017, 12:36:05
kirjoittanut Makke76